Jump to content

Hoe komt het eigenlijk dat alle cd-spelers eender klinken

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Miracle interlinks kunnen totaal anders regeren op de cd spelers

en dat wil niet zeggen of een cd speler goed of slecht is

je mag wel zeggen die klinkt analitisch of die klinkt muziekaal

de conclusie van Ruud is juist,

er is namelijk nog niemand geweest die tijdens een blinde test overduidelijk steeds de juiste speler aan wees.

dus als dat nu wel gebeurd gaat mijn stelling: "iedere cd-speler klinkt eender" gelijk mank.

Ja klopt bij nader inzien...

P.S. Je geloofd dus wel in het verschil in interlinks.........?

Ja, maar heb absoluut geen tijd en zin om ze te gaan vergelijken en zodoende heel misschien een wat betere op mijn set te kunnen zetten.

daar komt bij dat het nu prima klinkt hier en ik mijn geld liever in mijn opname apparatuur steek ;)

Prioriteiten h

miracle je heb een mooie installatie daar kunnen menige jaloers op zijn, gewoon prachtig

maar sony en jadis zijn totaal verschillende cd spelers

totaal verschillende loopwerk, electronica is anders, prinplaat opbouw is anders, en ophanging is anders,

klocksnelheid is anders, je kunt ze niet met elkaar vegelijken dat is niet eerlijk

Dat het geen eerlijk vergelijk is weet ik wol, maar Erik beweerd dat er geen verschil hoorbaar is tussen CD-spelers, en er is idd ook nog niemand die het heeft aangetoond dat het wel zo is.

Vandaar dat er nu wel een vergelijk gemaakt gaat worden.

Mvg. Miracle.

dan heeft erik waarschijnlijk zijn gehoorcellen plat liggen of hij heeft een heel slechte audio installatie

want ik geen andere verklaring bedenken of hij kan antie digitaal zijn

dan heeft erik waarschijnlijk zijn gehoorcellen plat liggen of hij heeft een heel slechte audio installatie

want ik geen andere verklaring bedenken of hij kan antie digitaal zijn

Nee, Erik heeft zijn mening gebaseerd op ABX vergelijken, met de spelers dmv verzwakkers gelijkgetrokken, en in een voor de deelnemers onbekende ruimte, met veel mensen erbij, die uiteraard allemaal ademen, en dus geluid produceren. ;)

Je gaat ook geen CD-spelers (of andere apparatuur/speakers) met elkaar vergelijken tijdens een verjaardagsfeest bij je thuis, vind ik.

Als ik achter mijn Jadis Symphonia een kastje ga maken wat het uitgangssignaal verzwakt (een passieve versterker (eigenlijk verzwakker) bijvoorbeeld) voordat het de versterker in gaat verlies ik heel veel detail. Ook dat heb ik wel eens uitgeprobeerd.

Aangezien de meeste duurdere spelers een hogere uitgangspanning hebben dan hun goedkopere broertjes zal dus een duurdere speler meer afgeknepen dienen te worden om het signaal gelijk te krijgen.

Als je dat met een goed uitgewogen versterker doet is er niets aan de hand, maar als je dat voor de versterker gaat doen...... :rolleyes:

In dit vergelijk gaat er dus niets tussen de spelers en de versterker komen, alleen voor beide spelers een gelijke interlink, en word de volumeknop van de versterker gebruikt, van stand 0 naar een luistervolume naar mijn keuze, zonder dat ik de stand van de volume en bronkeuze knoppen zien kan.

Dit zal door Erik bediend gaan worden.

Mvg. Miracle.

heel simpel

sony loopwerken werken meestal in het fase domijn ,klink muzikaler

vam philips loopwerken lopen in meestaal in het tijds domijn,klink meer analitischer

een voorbeeld er zijn sony cd speles die hebben vier filters erop

van fase naar tijdsdomein of omgekeerd

daar hoor je al de verschillen :)

ik ben heel benieuwd. hier smen met een vriend al een keer gedaan

mijn mod philips en een standaard denon maar mijn 2 ingangen zijn totaal verschillend door de ombouw en de modificatie van de versterker. dus dat was een eitje.

bij hem thuis ging het beter maar het verschil tussen een standaard sony en een standaard denon (allebei rond de 200,-) kreeg ik niet blind voor elkaar. hij zelf wel 7 van de 10 goed.

Beste Miracle

Hoe kun je op deze manier weten of het uitgangs signaal van beide cd-spelers links en rechts binnen een halve db gelijk is?

Als de afwijking groter wordt kun je de spelers alleen al herkennen aan hun kanaal ongelijkheid.

Een abx is niet perfect en dit zal ook wel niet perfect zijn. Deze manier staat dichter bij luisteren en heeft mijn voorkeur..

Zelf ben ik van oordeel dat Miracle en erik mans genoeg zijn om dit vergelijk ordentelijk te laten verlopen ...

Als Miracle de mist ingaat dan zal hij dat zeker vertellen

Als erik vaststelt (of Miracle) dat er verschillen zijn tussen de cdspelers, dan zal dat ook gemeld worden.

Bij verschil zal erik wel vragen aan Miracle waar de verschilpunten liggen en wie weet hoort erik het zelf na 2 luisterbeurten en keuvelen de 2 heren rustig verder over hun passie muziek en audio :)

Gr

stef

.......... kreeg ik niet blind voor elkaar. hij zelf wel 7 van de 10 goed.

Beste M44,

7 van de 10 keer goed is niet goed.

dan gokkans is dan nog steeds heel groot, want als je zou gokken heb je 5 van de 10 keer goed.

als er echt verschillen zijn moet er tijdens een blinde test een 100% goede score uitkomen.

dus m.a.w. Miracle mag geen foutje maken tijdens de blinde test, zodra hij bijvoorbeeld

.......... kreeg ik niet blind voor elkaar. hij zelf wel 7 van de 10 goed.

Beste M44,

7 van de 10 keer goed is niet goed.

dan gokkans is dan nog steeds heel groot, want als je zou gokken heb je 5 van de 10 keer goed.

als er echt verschillen zijn moet er tijdens een blinde test een 100% goede score uitkomen.

dus m.a.w. Miracle mag geen foutje maken tijdens de blinde test, zodra hij bijvoorbeeld

Dat bedoelde ik nou. In audioland is het niet voor iedereen goed te krijgen. Hier zal ook wel wat op aan te merken zijn: dB, aantal trials, hoeveel je goed moet hebben enz. Discussie hierover brengt de mensen niet dichter bij elkaar. Het is een mooi initiatief en laten we even afwachten. Dadelijk gaat het door strijd niet door.

das natuurlijk je reinste nonsens.

kansberekeningen heb je blijkbaar weinig kaas van gegeten.

bij 2 spelers zou je een uitkomst van 50% verwachten bij kiezen.

een 70% score is absoluut een resultaat boven verwachting.

en dat is dus 1 test . betekend op zich niks maar neem het aantal cd spelers dat bestaat. (jij kent ze allemaal , heb ze ook allemaal gehoord) en vermeniogvuldig deze test met 1000 keer.

stelk dat daar iedere keer een 70% herkennings percentage uitkomt

dan sta jij mooi voor aap met je "ieder cd speler is gelijk" stelling.

die ene test stelt geen reet voor dat klopt maar dat er 100% slagingspercentage nodig is....

je bent je m.i. al aan het indekken voor het feit dat miracle het goed gaat doen en hoopt dat ie 1 miezerig foutje maakt.

Beste M44,

je hebt geen gelijk. :rolleyes:

denk eerst eens na voordat je wat typt, je lijkt wel overspannen

trouwens: jij hebt het af laten weten toen ik de blinde test met jou wilde doen dus wat doe je nog in dit topic :rolleyes:

wegwezen jij !! :D

Doe je maar beter voor dan je bent Erik. red je onozelheid maar met smileys en valse interesses

ik trap er niet meer in.

keer op keer laat ik zien dat de dingen die je zegt niet deugen en toch wil het er maar niet in.