Jump to content

Hoe komt het eigenlijk dat alle cd-spelers eender klinken

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Beste Erik,

Ik neem toch aan dat jij zelf toch ook de CD vergelijking gaat doen en dat jij ook een 100% goede score zal moeten behalen, anders ga jij ook mank. Of begrijp ik het verkeerd?

datbegrijp je verkeerd. volgens erik klinken ze hetzelfde. hij kan lukraak wat roepen (als ie dat al doet) en hoe fouter die zit hoe meer gelijk ie krijgt. ook al zou ie ze allemaal goed horen/danwel raden kan ie nog gelijk krijgen.

de druk ligt bij miracle.

maar een 100% score is echt belachelijk........

;

Beste M44,

Even je tot RUST manen :) en niet gelijk op dat toetsenbordje gaan rammen.

Leg ff je rode lap neer :o en drink een kopje ontspanningsthee. :D

Echt hoor, je bereikt er namelijk echt niets mee, als je zo reageert.

Je wilt toch niet door je mede-forummers voor trol worden versleten. :blink:

Laat erik nou zelf even antwoord geven, lijkt mij wel zo eerlijk.

met een rustige groet,

:cool2:

;)B)

Beste Erik,

Ik neem toch aan dat jij zelf toch ook de CD vergelijking gaat doen en dat jij ook een 100% goede score zal moeten behalen, anders ga jij ook mank. Of begrijp ik het verkeerd?

datbegrijp je verkeerd. volgens erik klinken ze hetzelfde. hij kan lukraak wat roepen (als ie dat al doet) en hoe fouter die zit hoe meer gelijk ie krijgt. ook al zou ie ze allemaal goed horen/danwel raden kan ie nog gelijk krijgen.

de druk ligt bij miracle.

maar een 100% score is echt belachelijk........

Volgens mij moet je even tot na de test wachten met commentaar en dan pas reageren. Geduld is een schone zaak in deze en dan reageer je ook op iets concreets in plaats van op iets vaags. Essentie is dat het middels een a/b vergelijking in een grote groep voor bijna iedereen moeilijk is verschillen te signaleren en te onthouden. Mij lukt dat ook niet, terwijl ik thuis in alle rust en door langer te luisteren wel zeker verschillen hoor.

Met deze door beide heren geaccepteerde methode zou het wel mogelijk moeten zijn de verschillen aan te geven. Als de verschillen gehoord worden, dan hoort je ze in 100% van de gevallen en daar is Miracle zelf ook van overtuigd. Wat wil je nog meer als dat straks ook blijkt.

nee vind ik niet

wat voor test dan ook. er mag best een fout gemaakt worden wanneer het maar verder overtuigend is dat de verschillen er zijn.

ik begrijp echt niet dat dat verwacht mag/kan worden.

100% tsss

Wacht nu eerst het resultaat maar eens af, en trek daar gewoon je eigen conclusie uit.

Mocht ik het 1 keer fout hebben en Erik vind dan nog steeds dat alle CD-spelers eender klinken is dat zijn ding.

Ieder mag en kan zijn eigen conclusies trekken als de test gedaan is en het verslag ervan gepubliceerd is. ;)

Mvg. Miracle.

Ieder mag en kan zijn eigen conclusies trekken als de test gedaan is en het verslag ervan gepubliceerd is. ;)

Daarom zijn dit soort tests ook zo zinloos...

Voor jou misschien, maar voor anderen misschien niet.

De meeste mensen weten al lang hoe het zit, maar sommigen twijfelen nog, omdat ze zelf nog geen direct vergelijk met CD-spelers hebben gedaan. Voor die groep is het misschien niet zinloos.

Mvg. Miracle.

Hopelijk is iedereen (dwz Hear op het forum) volwassen genoeg om het allemaal niet te beschouwen als een soort prestigeslag.

Maar jij weet ook wel dat het dat wel gaat worden. Als de uitslag 100% goed oplevert, met pak 'm beet 10 tests, dan kan iedereen wel zien dat Miracle verschil heeft gehoord. Bij 9 uit 10 ook nog, en volgens mij is 8 uit 10 ook nog net goed genoeg, volgens de statistiek.

Als Miracle er maar 4 of 5 goed is, heeft ie zitten gokken, dat is ook duidelijk. Maar 6 goed? Of 7? Dat is volgens de statistiek ook gokken. Of in ieder geval niet voldoende significant. Maar er zijn nu al mensen die dat wel voldoende zeggen te vinden... Nou, dan weet ik wel wat er dan gaat gebeuren. Dat krijg je als mensen 'hun eigen conclusie mogen trekken' (maar niet afgaan op de statistiek)...

En nogmaals: waarom is het zo erg om een mening te herzien?

Niets... Maar ik zie nu al aankomen dat wanneer er bijvoorbeeld 10 tests gedaan worden, en Miracle heeft er 7 goed, dat er dan mensen zijn die daarmee bewezen vinden dat Miracle verschil heeft gehoord, en dat er ook mensen zijn die het daarmee niet bewezen vinden. Die discussie zie je altijd terugkomen. En beide hebben ze gelijk zolang er geen overeenstemming is over wat wel en wat niet significant is... Daarom is het bij voorbaad zinloos, tenzij de uitslag wel heel helder is (10 goed, of juist 5 goed)...

voorlopig hebben ze een boel pret, daar gaat het om. en van beiden toch mooi dat ze in deze onwaarschijnlijke combi samen gaan zitten.

en 10 fout? is ook consistent :D

afijn, mij toont het hooguit aan hoe groot de verschillen zijn tussen de beluisterde spelers, en of blind testen eigenlijk wel een zinvolle bezigheid is. maar dat is omdat ik (op basis van eigen waarneming via een ander systeem dan blind testen ... (!)) onherstelbaar bevooroordeeld ben: er kunnen grote verschillen zitten tussen cd spelers. lekker belangrijk of iemand dat gelooft, en of ik dat kan bewijzen.

groet

Je trekt wel erg voorbarige conclusies. Het is echt zinloos om je te gaan opwinden over wat je denkt wat anderen in een bepaald geval volgens jou gaan doen.

Ik wind me er niet over op. Ik zeg alleen wat ik verwacht dat er gaat gebeuren. Ik zou zeer verbaasd zijn als het nu ineens niet die kant op zou gaan...

en 10 fout? is ook consistent :D

Ja, dat klopt. De kans dat je 10x fout gokt, is immers net zo groot (namelijk heel erg klein) als dat je 10x goed gokt. Dus als je ze allemaal fout hebt, hoor je ook verschil. Je hebt alleen steeds de verkeerde aangegeven... Het zou alleen wel een vreemde uitslag zijn...

Ps. de kans dat je 7 uit 10 goed hebt met gokken is ruim 11%...

Je hebt eerder verschillende keren laten weten er de voorkeur aan te geven thuis in de eigen situatie te willen luisteren en te (be)oordelen. Sinds intreding van onnatuurlijke onbenullige blindtesten gebruik je het voor- en achteraf als stok om mee te slaan. Je verwart daarmee een karakaterprobleem met een fatsoenlijk argument.

afijn, mij toont het hooguit aan hoe groot de verschillen zijn tussen de beluisterde spelers, en of blind testen eigenlijk wel een zinvolle bezigheid is. maar dat is omdat ik (op basis van eigen waarneming via een ander systeem dan blind testen ... (!)) onherstelbaar bevooroordeeld ben: er kunnen grote verschillen zitten tussen cd spelers. lekker belangrijk of iemand dat gelooft, en of ik dat kan bewijzen.

Het resultaat zal wereldwijd geen rol gaan spelen.

Je hebt eerder verschillende keren laten weten er de voorkeur aan te geven thuis in de eigen situatie te willen luisteren en te (be)oordelen. Sinds intreding van onnatuurlijke onbenullige blindtesten gebruik je het voor- en achteraf als stok om mee te slaan. Je verwart daarmee een karakaterprobleem met een fatsoenlijk argument.

Miracle gaat nu toch bij hem thuis testen? Perfect dus... Als ik zo'n test zou doen, zou ik het inderdaad ook bij mij thuis willen doen. Ik weet hoe het normaal bij mij klinkt. Als het dan ineens anders klinkt, weet ik dat ik verschil hoor. Op een wildvreemde set, in een wildvreemde ruimte is dat inderdaad een stuk moeilijker te horen... Maar wat heeft dat te maken met blindtesten die ik zou gebruiken als een stok om mee te slaan?

Henrie,

Wacht de test nou maar gewoon af, in plaats van erover blijven doorgaan en JOU verwachting.

Wat de uitkomst ook mogen zijn, wees eens blij dat er 2 mensen zijn die hun nek ervoor uitsteken en de test gaan doen. Op zich is dat al een GROOT compliment waard aan beiden heren.

Ik wacht de uitkomst zeker wel af. En de reacties ook...

Miracle gaat nu toch bij hem thuis testen? Perfect dus... Als ik zo'n test zou doen, zou ik het inderdaad ook bij mij thuis willen doen. Ik weet hoe het normaal bij mij klinkt. Als het dan ineens anders klinkt, weet ik dat ik verschil hoor. Op een wildvreemde set, in een wildvreemde ruimte is dat inderdaad een stuk moeilijker te horen... Maar wat heeft dat te maken met blindtesten die ik zou gebruiken als een stok om mee te slaan?

Henrie,

Wacht de test nou maar gewoon af, in plaats van erover blijven doorgaan en JOU verwachting.

Wat de uitkomst ook mogen zijn, wees eens blij dat er 2 mensen zijn die hun nek ervoor uitsteken en de test gaan doen. Op zich is dat al een GROOT compliment waard aan beiden heren.

Ik wacht de uitkomst zeker wel af. En de reacties ook...

afwachten of niet. ik vrees dat henrie gelijk heeft.

maar we zullen zien ;)

Gisteren en vandaag thuis met cd mijn XRAY V3 cdp en Hiteker XDV - 910 dvdp vergeleken. Gezien het prijsverschil zou je kunnen verwachten dat de XRAY de Hiteker naar huis zou spelen, maar zo is het niet. De verschillen zijn heel klein en het kost moeite om de verschillen te duiden.

Nu heb ik niet de mooie set van Miracle en zijn gehoor, maar het kan toch een aanduiding zijn dat het een lastig karweitje wordt.

Dat het makkelijk word heeft nog niemand beweerd, maar ik hoor op mijn set vrij duidelijk het verschil tussen een Jadis Symphonia en een Kenwood DP-3020.

Wel letten op de plaatsing van instrumenten en stemmen, het formaat daarvan, ruimte informatie (of je kunt horen in wat voor ruimte iets is opgenomen. Nagalm van muren bijvoorbeeld), microdetail, zoals het hout van het stokje horen als het de drum of het bekken raakt enz.

Als je alleen op klank(kleur) gaat letten is het helemaal geen doen. Je kan het onderscheiden, maar heel slecht benoemen.

Ik zal de Xirion DVD221, een broertje van de Hiteker XDV - 910, er aankomende week ook eens bijpakken en vergelijken.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zo'n

Gisteren en vandaag thuis met cd mijn XRAY V3 cdp en Hiteker XDV - 910 dvdp vergeleken. Gezien het prijsverschil zou je kunnen verwachten dat de XRAY de Hiteker naar huis zou spelen, maar zo is het niet. De verschillen zijn heel klein en het kost moeite om de verschillen te duiden.

Je zou dat eens hier moeten proberen...... B)