Guest KT88 Posted 18 september 2008 Report Share Posted 18 september 2008 Bij mij is het meer een kwestie van tussengas....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 18 september 2008 Report Share Posted 18 september 2008 Bij mij is het meer een kwestie van tussengas....... Dan moet je die oude dame eens goed afstellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 18 september 2008 Report Share Posted 18 september 2008 Hahaaaaa..... Bosch LE-Jetronic jongen. Dat werkt of dat werkt niet. Accoord, je kunt in de luchtmassameter de potentiometer afstellen en in de "computer" met weerstandjes het inspuitmoment en de hoeveelheid iets wijzigen, maar that's it. Zo ongeveer het enige probleemloze aan de dame, overigens.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 18 september 2008 Report Share Posted 18 september 2008 Gisteren en vandaag thuis met cd mijn XRAY V3 cdp en Hiteker XDV - 910 dvdp vergeleken. Gezien het prijsverschil zou je kunnen verwachten dat de XRAY de Hiteker naar huis zou spelen, maar zo is het niet. De verschillen zijn heel klein en het kost moeite om de verschillen te duiden. Nu heb ik niet de mooie set van Miracle en zijn gehoor, maar het kan toch een aanduiding zijn dat het een lastig karweitje wordt. Vergelijking van die XRAY met mijn gemodde exemplaar (zelfde model dus) zorgt gegarandeerd voor een interessant verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stone56 Posted 18 september 2008 Report Share Posted 18 september 2008 Die van mij is ook gemod ik denk dat de luidsprekers gewoon heel belangrijk zijn als het om constateren van verschillen gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 18 september 2008 Report Share Posted 18 september 2008 Da's zeker en waar. Mate van transparantie, helderheid, dynamiek etc. kan flink verschillen. En daarmee verschillen aantonen of weglaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 september 2008 Author Report Share Posted 18 september 2008 Hahaaaaa..... Bosch LE-Jetronic jongen. Dat werkt of dat werkt niet. Accoord, je kunt in de luchtmassameter de potentiometer afstellen en in de "computer" met weerstandjes het inspuitmoment en de hoeveelheid iets wijzigen, maar that's it. Zo ongeveer het enige probleemloze aan de dame, overigens.... Beste KT88, jammer dat het geen Bosch K-Jetronic is. die kon je tenminste lekker modificeren. De LE jetronic is toch nog met een vlinderklep in de luchtmassa meter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 18 september 2008 Report Share Posted 18 september 2008 De LE is ook te modificeren hoor, maar niet zo heel simpel. Is ook niet nodig, ik hoef niet zo nodig van 0......100 in 3 seconden te worden afgeschoten. Ik heb de inspuithoeveelheid iets aangepast (lees: iets armer mengsel) en de kleppen hierop iets ruimer gezet. Desondanks kom ik zelden boven de 1:10 uit met de oude dame....... CX25GTi automatique, zonder turbo godzijdank. Het rijgenot dat deze oude dame mij verschaft, doet me alle kosten meteen vergeten. Ik ken lui die met een VEMS aan de gang zijn geweest, dan is er nog wel wat winst te behalen. Dat dan wel met de turbo 2 motor met intercooler. Maar we dwalen wat af......... Ik vind jullie initiatief geweldig, pet af voor zowel Miracle als jouw persoontje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 19 september 2008 Report Share Posted 19 september 2008 Ik vind jullie initiatief geweldig, pet af voor zowel Miracle als jouw persoontje. Welkom terug kerel. Mensen met zoveel kennis als jij worden hier node gemist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 september 2008 Report Share Posted 25 september 2008 Nog twee nachtjes slapen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 september 2008 Author Report Share Posted 25 september 2008 Nog twee nachtjes slapen. ja, geniet er maar van, na zaterdag zal de nachtrust voor velen tot in lengte van jaren veranderen in een nachtmerrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
wollie Posted 25 september 2008 Report Share Posted 25 september 2008 Ben nu toch wel heel erg benieuwd wat de uitkomst gaat worden, al weet ik het voor mezelf natuurlijk al wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 september 2008 Report Share Posted 25 september 2008 Nog twee nachtjes slapen. yep dan komen de K1 voorronden in seoul. strijd om de laatste 16. hup Peter hup................ of waar hebben we het over eigenlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 september 2008 Author Report Share Posted 25 september 2008 Nog twee nachtjes slapen. yep dan komen de K1 voorronden in seoul. strijd om de laatste 16. hup Peter hup................ of waar hebben we het over eigenlijk. voorlopig sta jij nog steeds eerste rang.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 september 2008 Report Share Posted 26 september 2008 Wanneer wordt er verslag uitgebracht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 september 2008 Report Share Posted 26 september 2008 yes het wachten doet zeer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 september 2008 Report Share Posted 26 september 2008 Wanneer wordt er verslag uitgebracht? Morgenavond rond 20.00 uur is Erik hier, en ik verwacht niet dat hij na een uurtje al weer weg zal zijn dus morgenavond zal ik er wss nog niets over kunnen schrijven, maar zondag zal ik zeker mijn bevindingen hier neertypen. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wollie Posted 27 september 2008 Report Share Posted 27 september 2008 Wanneer wordt er verslag uitgebracht? Morgenavond rond 20.00 uur is Erik hier, en ik verwacht niet dat hij na een uurtje al weer weg zal zijn dus morgenavond zal ik er wss nog niets over kunnen schrijven, maar zondag zal ik zeker mijn bevindingen hier neertypen. Mvg. Miracle. We zullen allen in spanning wachten Veel luister plezier toegewenst in ieder geval Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 september 2008 Author Report Share Posted 27 september 2008 nog een uurtje of 4 dan weten we het heb net de Sjonny alleseter even fysiek voorbereid op de test. en wat mooie cd's opgezocht die ik gewoon wil beluisteren op de set van Miracle. kheb er best zin in om weer eens een echte audiofiele set te gaan beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 september 2008 Report Share Posted 27 september 2008 nog een uurtje of 4 dan weten we het heb net de Sjonny alleseter even fysiek voorbereid op de test. en wat mooie cd's opgezocht die ik gewoon wil beluisteren op de set van Miracle. kheb er best zin in om weer eens een echte audiofiele set te gaan beluisteren. Succes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stone56 Posted 27 september 2008 Report Share Posted 27 september 2008 Het duiden van verschillen tussen cdp's is zeer lastig, is mijn ervaring. Veel variabelen spelen een rol. Vooral omdat het een thuiswedstrijd is, geef ik Miracle toch een goede kans van slagen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 september 2008 Report Share Posted 27 september 2008 Het duiden van verschillen tussen cdp's is zeer lastig, is mijn ervaring. Veel variabelen spelen een rol. Vooral omdat het een thuiswedstrijd is, geef ik Miracle toch een goede kans van slagen... Ondanks dat ik dacht ook in een blinde test zo te kunnen zeggen welke CD-speler er speelt heb ik dat niet waar kunnen maken. Ik hoorde duidelijk verschillen. Vooral in het sublaag, maar ook in het mid en midhoog waren de verschillen duidelijk genoeg. Ook de plaatsing van instrumenten en stemmen was anders. Toch ging ik al 2 van de 4 keer de mist in. Dan kun je natuurlijk wel ophouden, en dat hebben we dus ook maar gedaan. Voor mijzelf weet ik dat er duidelijke verschillen zijn, maar net zoals met een ABX test is dat dus met een AB vergelijk veel moeilijker aan te tonen dan ik dacht. Erik zegt helemaal geen verschil te horen. Ook hier niet. Wat mij betreft is hij een gezegend man omdat hij niet verder hoeft te zoeken naar een betere speler dan zijn Sjonnie allesvreter. Na de korte test hebben we wat klassieke muziek, en dan metname orgelmuziek die Erik mee had genomen geluisterd. Ook eigen opnames van hem, welke ik van een heel behoorlijke kwaliteit vond. Zeker voor opnames met slechts 2 microfoons was het zeer goed te luisteren. Na zijn muziek hier ook nog wat andere soorten muziek geluisterd, waarvan Erik niet alles even kon waarderen. Zeker de band Sun Ra vond hij als een puinhoop klinken. Wat hij er verder van vond zal hij vast zelf nog wel schrijven. Ik heb iig een gezellige avond gehad en ga zeker ook een keer bij Erik luisteren. Ik ben ook wel benieuwd hoe zijn set klinkt. Erik miste hier behoorlijk wat laag , dus ik ben heel benieuwd hoe het bij hem klinkt. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 september 2008 Report Share Posted 27 september 2008 Even een voorschotje op de discussie. Bij een steekproef van 10 en "puur gokken" (dus 50% kans dat je het goed gokt per keer): kans op 0 goed is ongeveer 0.1% kans op 2 goed is ongeveer 1% kans op 2 goed is ongeveer 4,4% kans op 3 goed is ongeveer 11,7% kans op 4 goed is ongeveer 20,5% kans op 5 goed is 25% (vond ik opvallend) kans op 6 goed is ongeveer 20,5% kans op 7 goed is ongeveer 11,7% kans op 8 goed is ongeveer 4,4% kans op 9 goed is ongeveer 1% kans op alles goed is ongeveer 0,1% (Statistiek is wel een beetje weggezakt) En nu niet gaan roepen "omtrekkende bewegingen", dit is gewoon simpele wiskunde. btw had Miracles post nog niet gezien toen ik dit plaatste. Blijft dapper van hem om zijn nek uit te steken. Wat mij betreft hoop ik dat er enige nuancering optreedt (bij beide partijen). De verschillen zijn niet altijd zo makkelijk te horen (en dat is wat anders dat ze er niet zouden zijn) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 september 2008 Report Share Posted 27 september 2008 Nog twee nachtjes slapen. na zaterdag zal de nachtrust voor velen tot in lengte van jaren veranderen in een nachtmerrie Nee hoor, Erik gefeliciteerd, verder lig ik er geen seconde wakker van. Miracle, goed gedaan, waarschijnlijk had ik het er niet beter vanaf gebracht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 september 2008 Report Share Posted 27 september 2008 @Duck: Statistieken kun je wat mij betreft weg laten bij iets als audio. Audio is een smaak kwestie. Net zoiets als kaas/wijn/whisky enz. blind vergelijken. Dat kan je ook niet in een statistiek vangen. @Tubejack: Het viel mij tegen dat ik het niet kon benoemen in een AB vergelijk, maar aan de andere kant hebben we het hier, en ook in een audiozaak, ook eens geprobeerd met grote Mission M35i's en Castle zuiltjes (type weet ik zo even niet meer). Die verschillen waren echt nog duidelijker dan met deze spelers, maar ook dat was in een AB vergelijk niet te benoemen. Daardoor had ik het dus vooraf al wel kunnen weten. @audiofreak: Het is zeker geen ramp, en dat de "non-believers" hun zin hebben gekregen en de "believers" niet...........lijkt mij niet. Ik heb alleen niet aan kunnen tonen dat er in een AB vergelijk verschillen aan te tonen zijn. Onze nek uitgestoken hebben we niet echt vind ik. We hebben geprobeerd of de verschillen aan te tonen zijn, en verder een gezellige avond gehad wat mij betreft. Heel leuk dat het toch een geslaagde avond is geworden en dat er zo vlot iets van een resultaat is.Pet af voor Miracle om zich aan de test te onderwerpen. Het luisteren op die manier is toch een verwarrende bezigheid en het is verstandig om de resultaten gewoon even te laten bezinken. Hoe je er over een week over denkt is van meer betekenis dan nu, direct na de sessie. Een tegenbezoek bij Erik en de betonnixen is zeker aan te bevelen. (zou ik ook wel bij willen zijn) Echt verwarrend vind ik het niet Kraus. Ik dacht, doordat de verschillen voor mij groot genoeg zijn in een normaal vergelijk (een week lang luisteren en de voor en nadelen van een apparaat in me opnemen en opschrijven, en dan het andere apparaat op de zelfde manier beluisteren en beoordelen) dat ik dat in een AB vergelijk ook wel kon. Net als met speakers, zoals ik hierboven al beschreef, gaat dat dus met CD-spelers ook niet lukken. Ik had het dus aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts