threshold Posted 9 september 2008 Report Share Posted 9 september 2008 Zie website van de fabrikant: RR-77 Ultra LF pulse generator dingetje Deze RR-77 produceert de resonantie van Schumann (7,83Hz) elektromagnetisch en dat zou een positief effect op zowat alles hebben. Voodoo of wetenschap? Wie heeft er ervaring mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 september 2008 Report Share Posted 9 september 2008 Ow, dat is dat dure "blauwe LED" kastje. Wel gezien, niks gemerkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Dit wordt spannend. Ik wacht de reacties af. Ik ken de RD3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Het aan bod van dit soort dingetjes schiet als paddestoelen uit de grond. Ben bang, wanneer je dit soort "nieuwlichterij" nodig denkt te hebben, je geluidsinstallatie verre van optimaal is. Er is eerst dus nog flink wat werk te verzetten aleer je met dit soort snuisterijen kan gaan fr Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Kemp heeft ook zoiets, volgens mij wat minder prijzig. verder zeg ik ook niks. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Kemp heeft ook zoiets, volgens mij wat minder prijzig. verder zeg ik ook niks. groet Wel zelf geprobeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Ik zeg verder ook nog niks, behalve dat ik 1 middag ervaring heb met de RD-77. Misschien dat we straks dan verder kunnen praten met praktijkmensen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Ik zeg verder ook nog niks, behalve dat ik 1 middag ervaring heb met de RD-77. Misschien dat we straks dan verder kunnen praten met praktijkmensen.. Met deze RD-77 heb ik geen ervaring maar met dingen van zijn conculega wel, ben ik dan ook praktijk-mensch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Ik zeg verder ook nog niks, behalve dat ik 1 middag ervaring heb met de RD-77. Misschien dat we straks dan verder kunnen praten met praktijkmensen.. Ik zou inderdaad ook maar niets zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Ik zou inderdaad ook maar niets zeggen. Staatsgeheimen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Ik zeg ook niks... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 wat ik ervan weet is er een link tussen de resonantie van de aarde 7.5hz geloof ik en de resonantie frequentie van het menselijk lichaam waarbij blkijkt dat bijv alpha golven (alfa whatever) worden gestimuleerd bij zeer lage frequenties. alpha golven geven rust en meditatief gevoel beta golven geloof ik vrolijkheid enz enz toevallig eergister en stuk over gelezen maar nog niet opgeslagen weet ook niet hoe betrouwbaar deze info was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Ik zeg ook niks... Jij ook al niet moet toch wel iets bijzonders zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Fijn zo`n verzameling navelstaarders! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Ik zeg ook niks... Jij ook al niet moet toch wel iets bijzonders zijn. Zou jij ook eens moeten proberen, niks zeggen... Oh wacht, dat doe je al... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Ik heb de PR-77 ook serieus meegetest ........(he Frenske ) En ik ben sprakeloos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 Deze RR-77 produceert de resonantie van Schumann (7,83Hz) elektromagnetisch en dat zou een positief effect op zowat alles hebben. Dat elektromagnetisch veld is toch al van nature aanwezig? Vallen de golven van dit dingetje hiermee samen of krijg je interferentie als de fase net een fractie achter of voor loopt? Misschien werkt het als je de woning inpakt in kippengaas of aluminiumfolie om de natuurlijk aanwezige golven buiten te sluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 Misschien werkt het als je ... inpakt in kippengaas of aluminiumfolie om de natuurlijk aanwezige golven buiten te sluiten. Dat bleek in 2002 al effectief te zijn: Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 Zie website van de fabrikant: RR-77 Ultra LF pulse generator dingetje Deze RR-77 produceert de resonantie van Schumann (7,83Hz) elektromagnetisch en dat zou een positief effect op zowat alles hebben. Voodoo of wetenschap? Wie heeft er ervaring mee? uiteindelijk is het pseudo wetenschap wat mij betreft. je kunt niet bewijzen dat het werkt danwel niet werkt. dat de schuman resonaties bestaan weten we. ik kan alleen de link niet leggen tussen de resonantie freq van de aarde en wat dat doet met ons lichaam. ze nemen de resonantie freq die mensen nodig hebben om bijv alpha staat te stimuleren maar dat ligt uit mijn hoofd rond de30/ 40 hz ofzo. das nogal een verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 zeker interessant. ik neem aan dat ik gratis een exemplaar met handtekening krijg thuis gestuurd binnenkort Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 Er word nu zo`n dag of vijf om de kennelijk hetebrij gedraaid. Kom eens uit de kast vertelt eens wat dit apparaatje tot stand brengt. S.v.p. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 Zie website van de fabrikant: RR-77 Ultra LF pulse generator dingetje Deze RR-77 produceert de resonantie van Schumann (7,83Hz) elektromagnetisch en dat zou een positief effect op zowat alles hebben. Voodoo of wetenschap? Wie heeft er ervaring mee? Deze toon ervaar ik regelmatig en is uiterst aangenaam !!! dus ik kan zeggen dat het werkt, alleen zonder het apparaatje maar gewoon via de muziek die uit mijn speakers komt. als men bij een 32 voets register van een orgel de C en G tegelijk intrapt krijgt men de verschiltoon (resultantbas) van 8 hz te horen. dat is zeg maar diezelfde als van het apparaatje (7,83hz) dus wat scheelt het. Kleine aanvulling voor de techneuten en "non believers" Een verschiltoon, ook wel bekend als de Tartini-toon, is de (lagere) toon die wordt waargenomen bij uit het verschil van de frequenties van twee klinkende tonen. Bijvoorbeeld: het interval A - E (440 en 660 Hz) brengt voort de verschiltoon 220 Hz (lage A) en de somtoon 1100 Hz (hoge Cis). Dit heet de eerste generatie van som- en verschiltonen. Deze genereren onderling een tweede generatie (440+220; 440-220; 440+1100; 440-1100; 660+220; 660-220; 660+1100 en 660-1100) die aanmerkelijk zachter klinkt maar in het algemeen nog wel hoorbaar tot de klank van het interval bijdraagt. Het is een fenomeen dat dat door de violist en componist Giuseppe Tartini voor het eerst beschreven en gebruikt werd. Tartini-tonen kunnen worden gehoord als een lage toon wanneer er twee (relatief hoge) gelijksoortige tonen tegelijk geproduceerd worden. Tartini-tonen zijn bijvoorbeeld goed hoorbaar wanneer een melodietje in tertsen gespeeld wordt in hogere octaven. Lange tijd werd verondersteld dat een verschiltoon in het oor ontstond als gevolg van vervorming in het binnenoor. Een experiment waarin de ene toon op het linkeroor en de andere op het rechteroor werd aangeboden met een koptelefoon, toonde de onjuistheid van deze theorie aan. Als de veronderstelling juist zou zijn, moest de toon niet meer te horen zijn; het tegendeel was echter het geval... De toon blijkt door de hersenen 'gehoord' te worden vanwege een fenomeen dat bekend staat als 'ontbrekende grondtoon'. Wanneer de hersenen een aantal tonen tegelijkertijd aangeboden krijgen met frequenties in verhoudingen 3:4:5 - de harmonischen van de ontbrekende grondtoon "1" - , maken de hersenen deze toon erbij. Van dit verschijnsel wordt wel gebruik gemaakt om zeer lage orgeltonen te produceren. Men gebruikt dan twee pijpjes, vlak naast elkaar, die een ultrasone toon geven van een iets verschillende frequentie. Die tonen zijn niet hoorbaar, maar de verschiltoon is dat wel. Normaliter is een zeer grote pijp nodig voor een lage toon. Bron Wikipedia Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 7.83 hz en 8.0 hz is niet hetzelfde en geeft dus niet hetzelfde effect. zoals audiofreak al zegt (waar ik gratis een gesigneerd boek van krijg ) probeer het eerst zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 Niet om je aan te vallen of te kleineren of whatever : Of ga het zelf onderzoeken thuis. Leen zo'n apparaatje bij de dealer en probeer het uit. Baat het niet, schaadt het ook niet. Werkt het voor je dan hou je het als je geld er voor over heb. Werkt het niet voor je, dan breng je het weer terug. Simpel toch. We kunnen hier wel alles over gaan uitleggen , maar of jij daar of een ander iets mee opschiet, denk ik van niet. Of je moet het leuk vinden dat er weer een felle discussie gaat ontstaan over deze moeilijk grijpbare materie, maar dat lijk jij mij niet de persoon voor. Kortom zelf uit proberen lijkt mij toch het beste advies. Voor de goede orde: dit apparaatje word HEAR ter discussie aangedragen! Of lees ik dat verkeerd? Dan is het toch niet zo gek om eerst even de kat uit de boom te kijken of het geen relvalkuil is. Er wordt nu naar mijn inzicht eigenlijk helemaal niets gezegd anders dan dat er een zeker apparaatje bestaat. Waar vervolgens heel geheimzinnig over word gedaan. Normaal gesproken hoeft er hier maar een niet ruikbaar vies poepje gelaten te worden of de boel staat in brand. Komt er een serieuze vraag krijg ik zo`n flut antwoord. Maar goed zal het zelf wel uitvlooien, maar ik blijf het een raadsel vinden waarom topic starter dan dit ding HEAR te berde gebracht heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts