robx Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 gewoon even goochelen groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 Niet om je aan te vallen of te kleineren of whatever : Of ga het zelf onderzoeken thuis. Leen zo'n apparaatje bij de dealer en probeer het uit. Baat het niet, schaadt het ook niet. Werkt het voor je dan hou je het als je geld er voor over heb. Werkt het niet voor je, dan breng je het weer terug. Simpel toch. We kunnen hier wel alles over gaan uitleggen , maar of jij daar of een ander iets mee opschiet, denk ik van niet. Of je moet het leuk vinden dat er weer een felle discussie gaat ontstaan over deze moeilijk grijpbare materie, maar dat lijk jij mij niet de persoon voor. Kortom zelf uit proberen lijkt mij toch het beste advies. Voor de goede orde: dit apparaatje word HEAR ter discussie aangedragen! Of lees ik dat verkeerd? Dan is het toch niet zo gek om eerst even de kat uit de boom te kijken of het geen relvalkuil is. Er wordt nu naar mijn inzicht eigenlijk helemaal niets gezegd anders dan dat er een zeker apparaatje bestaat. Waar vervolgens heel geheimzinnig over word gedaan. Normaal gesproken hoeft er hier maar een niet ruikbaar vies poepje gelaten te worden of de boel staat in brand. Komt er een serieuze vraag krijg ik zo`n flut antwoord. Maar goed zal het zelf wel uitvlooien, maar ik blijf het een raadsel vinden waarom topic starter dan dit ding HEAR te berde gebracht heeft. dat ben ik helemaal met je eens want hij is inmiddels niet meer gesignaleerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 zoals audiofreak al zegt (waar ik gratis een gesigneerd boek van krijg ) probeer het eerst zelf. Beste M44, Geef mij je adres maar via PB en ik zal het gewoon kopen voor je en dan krijg je dat boek van mij met handtekenig. ..Maar dan wel lezen ook en gaan we er via email eens verder over bomen met zijn tweetjes. Helaas zal je wel even geduld hebben met mij, want ik ben aardig platzak momenteel. En ik moet en wil eerst iemand anders weer gelukkig maken. Maar ik beloof het je. hou op man ik zit je te stangen. pm dat boek maar door. dat bomen doen we een keer met een bakkie koffie bij jouw thuis onder het genot van een muziekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 Beste Rev.Fatman, Nou ja, ik zei al niet om je aan te vallen of je te kleineren. In dit soort zaken en andere tweaks heb je hear toch wel geleerd dat je erg voorzichtig moet zijn met bevindingen hiervan en daarbij heeft niemand in dit draadje gezegd of uitgelegd of het wel of niet werkt tot nu toe.Vervolgens kom je eigenlijk met dezelfde vraag als de TS. Van daaruit kwam ik met mijn (flut) antwoord op jou. En het was ook niet bedoeld om je neer te sabelen. En flut antwoorden geef ik niet. Ik heb weleens iets anders uitgeprobeerd en dat was een Stein Harmoniser product. Ik heb daar een mening over, maar houd die echt voor mezelf. Zie deze link over Stein (mocht je geinterreseerd zijn) Weet best wel dat je niet op zoek ben naar mijn tenen, geloof mij ik ook niet naar de jouwe. Teleurstellend werd flut en behalve van jou is er ook geen uitleg van anderen gekomen, zo doende. Heb inderdaad wat rond gegoogeld. Wel iets maar toch ook niet echt veel wijzer geworden. Ben overigens van mening dat je dit soort oplossingen pas moet toepassen wanneer je van mening ben dat je installatie AF is. Zo ver is het hier nog niet dus........geen haast in deze. p.s. die Stein link bekijk ik bij gelegenheid ook eens op mijn gemak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 Helaas zelf nooit mogen beluisteren. Wel enkele positieve recensies op internet gelezen. Ik zie het wel zitten, afgezien van de prijs. De mens is immers geevolueerd in de 7,83 Hz, zijnde de resonantiefrequentie tussen aardoppervlak en ionosfeer. Toevoegen zal en kan weldadig zijn. Je raakt ontvankelijker voor de muziek, en het zal subjectief beter klinken. Het schijnt dat de Schumann-frequentie echter de laatste 15 jaar aan het stijgen is, dus nu zit hij rond de 12 Hz. Waarom dat zo is, weet niemand. Verklaringen kunnen zijn: de verdwijnende ozonlaag, de hoeveelheid door de mens geproduceerde EM-straling, einde van de Maya-kalender in 2012, zonne-activiteit, HAARP (een geheim project van de USA). Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 word de aarde kleiner? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 7.83 hz en 8.0 hz is niet hetzelfde en geeft dus niet hetzelfde effect. zoals audiofreak al zegt (waar ik gratis een gesigneerd boek van krijg ) probeer het eerst zelf. Beste M44. k'heb het even nagezocht, Dit komt doordat de temperatuur meestal 15 graden is in de grote kerken. de toonhoogte A=440 gaat op bij 20 graden celcuis. in 1859 is in Parijs de A=435 (bij 15 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 welke grote kerken zij dat dan precies. de meeste zeg je? en wanneer een orgelpijp kouder word , dan gaat de toon omlaag zeg je? bijzonder , want diggeridoos gaan juist omlaag wanneer ze uitzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 welke grote kerken zij dat dan precies. de meeste zeg je? en wanneer een orgelpijp kouder word , dan gaat de toon omlaag zeg je? bijzonder , want diggeridoos gaan juist omlaag wanneer ze uitzetten. Beste M44, ze worden zo gestemd, op die 435hz bedoel ik. en ik denk dat de schrijver in het artikel wat ik gelezen heeft de temperaturen heeft omgedraait. goed gezien van jou zeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 welke grote kerken zij dat dan precies. de meeste zeg je? en wanneer een orgelpijp kouder word , dan gaat de toon omlaag zeg je? bijzonder , want diggeridoos gaan juist omlaag wanneer ze uitzetten. Beste M44, ze worden zo gestemd, op die 435hz bedoel ik. en ik denk dat de schrijver in het artikel wat ik gelezen heeft de temperaturen heeft omgedraait. goed gezien van jou zeg dus het is 20 graden in de grote kerken? daar worden ze bij gestemd(t)(dt) om bij 15 graden naar de 440 te gaan... wat een bizarre constructie. want 440 is de norm toch? waarom dan stemmen op 435 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 Voor de liefhebbers: Schumann Resonance, Just as a tuning fork has natural frequencies for sound, the planet Earth has natural frequencies, called Schumann resonance's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 welke grote kerken zij dat dan precies. de meeste zeg je? en wanneer een orgelpijp kouder word , dan gaat de toon omlaag zeg je? bijzonder , want diggeridoos gaan juist omlaag wanneer ze uitzetten. Beste M44, ze worden zo gestemd, op die 435hz bedoel ik. en ik denk dat de schrijver in het artikel wat ik gelezen heeft de temperaturen heeft omgedraait. goed gezien van jou zeg dus het is 20 graden in de grote kerken? daar worden ze bij gestemd(t)(dt) om bij 15 graden naar de 440 te gaan... wat een bizarre constructie. want 440 is de norm toch? waarom dan stemmen op 435 Bij orgels hebben ze niet altijd de 440 norm. ligt eraan wanneer ze gebouwd zijn en/of ze nog in de originele intonatie staan. De a Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 17 september 2008 Report Share Posted 17 september 2008 Goed dat jullie hierover beginnen. Iedereen die muziekweergave wil begrijpen, leze het volgende! Ik acht dit uitermate belangrijk, dat iedereen begrijpt waarom wij zo "worstelen" met een goede muziekweergave. http://www.terugnaar432hz.org/ Conclusie: die 440 Hz is een farce! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 september 2008 Report Share Posted 17 september 2008 ja dat heb ik al vaak zien opduiken. interessant dat 8 hz verschil zo duidelijk opvalt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 17 september 2008 Report Share Posted 17 september 2008 Ja, het schijnt overigens dat 432Hz inderdaad het 6e zintuig in ons doet ontwaken, en dat de foute Duitsers tijdens de oorlog dit wisten; ze wilden met de "nieuwe" standaard voorkomen dat de vijand hun aanvallen zouden voorvoelen. Ik weet niet hoever dit waar is, maar vnd het wel een mooi verhaal. praktisch: Mijn gitaar kan ik lager stemmen, en mijn piano ook, maar wat doe ik met mijn mondharmonica en blokfluit? Mijn cd-speler kan ik gelukkig traploos bijv. 1,8% langzamer maken (pitch-regeling). Maar ja dan klinkt alles iets langzamer. Ik vraag me ook af hoe ze dat willen doen, want kamer/zaaltemperatuur varieert van 15-25 graden, en de luchtsnelheid is volgens binas 320-340 m/s. Nogal een variatie lijkt me. Ik hoop wel dat het enige bekendheid krijgt, ook onder audiofielen. tip: er staan wat mp3's op die site (128kbps maar soit...) kijken of die beter klinken dan het "origineel". Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 september 2008 Report Share Posted 17 september 2008 er is een programmaatje voor om muziek om te zetten. ik zal binnenkort de link wel eens posten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 september 2008 Report Share Posted 17 september 2008 De muziekstukken die ik heb beluisterd waren Abba en Jewel. Dat is toch muziek van na 1953? Dus waarom zou je dat willen 'terugbrengen' naar 432Hz? Dat geldt m.i. alleen voor muziek van voor die tijd, met name klassiek... Als een muzikant nu een liedje maakt, dan gaat ie uit van die 440Hz, niet van 432Hz, dus dat bedoelt ie dan ook niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 september 2008 Report Share Posted 17 september 2008 zie : http://www.positive-feedback.com/Issue39/tweaks.htm en dan de acoustic revive R77. wat schrijver rapporteert over een hoger energie-niveau (en feitelijk te hyper worden omdat je zelf al wat sneller draait zeg maar) herken ik, dat rapporteerde iemand die van mij zo'n Kemp ding te leen kreeg. Ze werd er dus hyper van. too much. ik zou er eerlijk gezegd wel een portable versie van willen hebben. lees ook: http://www.6moons.com/audioreviews/acousticrevive/rr77.html alwaar enkele onderzoeken naar effecten van de 7,83 hz resonantie genoemd zijn. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 17 september 2008 Report Share Posted 17 september 2008 Zo'n DJ cdspeler kopen en de pitch terugdraaien naar 98%, dan heb je het zelfde effect. Of 432 of 440 de norm moet zijn is nogal arbitrair, in het verleden was de toonhoogte nogal een zootje, als je de informatie op Wiki mag geloven. Ieder concertgebouw, orkest of kerk had zijn eigen stemming. Grappig dat bij al de in het artikel genoemde stemmingen de 432 Hz ontbreekt. Hoe de figuren van "terug naar 432 Hz" hun beweringen dat 432 Hz "d Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 september 2008 Report Share Posted 18 september 2008 Voor het realiseren van een bruikbare 7,83 Hz frequentie heeft men op zijn minst een 30 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 18 september 2008 Report Share Posted 18 september 2008 Voor het realiseren van een bruikbare 7,83 Hz frequentie heeft men op zijn minst een 30 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 september 2008 Report Share Posted 18 september 2008 432Hz kwaliteiten Muziek met als rusttoon 432Hz is transparanter, meer getekend, helderder, geeft een duidelijk te volgen muzikaal beeld de boventonen en ondertonen bewegen zich vrijer, op een rusttoon van 432Hz en kunnen zich meer vermenigvuldigen. Muziek in 432Hz bekrachtigt de mens. Instrumenten zoals de Piano gebaseerd op 440Hz, vertegenwoordigen emoties en zet de mens vast in hun hoofd. Door de 440Hz stemming (pitch) 8Hz te verlagen naar 432Hz verandert muziek, die eerst pijn aan je oren deed, in prachtige warme muziek waarbij je vanzelf ontspant. Niet voor niets is er een reden waarom de instrumenten waarop Mozart en Verdi hun meesterwerken componeerden in 432Hz / c = 256Hz werden gestemd. De originele Stradivarius viool is ontworpen om op 432Hz te resoneren. Meer kwaliteit: 432Hz heeft een grotere resonantie het geluid draagt verder en klinkt groter en is omvangrijker. Zelf muziek omzetten naar 432Hz Uit eigen onderzoek blijkt dat het echt werkt en op een heel simpele manier te verwezenlijken is met behulp van een paar programma's. Hieronder zal ik u een stap voor stap beschrijving geven hoe dit te doen en kunt u zelf het verschil ervaren. Installeer de programma's: - CD ripper 3.1 (freeware) - Audacity (freeware) Met de 'CD ripper' maakt u een wav bestand van het desgewenste muziekstuk direct van CD (U kunt natuurlijk ook een bestaand mp3/ogg/wav bestand gebruiken die al reeds op de pc aanwezig is). Stel de ripper in op wav (rechtsboven), vink aan welk liedje U wilt gebruiken en klik op 'extract'. Nu word het nummer omgezet naar een wav file met geen enkel verlies van kwaliteit. Als U bijvoorbeeld naar mp3 ript, krijgt U kwaliteitsverlies door compressie. Start vervolgens het programma 'Audacity' en open het muziekstuk dat U wilt gaan veranderen. Vervolgens klikt u bovenaan in het programma op 'bewerken' -> 'selecteren' -> 'alles'. Dan klikt U op 'Effect' -> 'Toonhoogte Wijzigen...' en opent er een nieuw scherm waarin U de toonhoogte of pitch kunt veranderen. Klik vervolgens op 'OK' en de toonhoogte wordt aangepast naar de ingestelde waarden. Als dat is gebeurd, kunt U direct het resultaat beluisteren in het programma. Sla het nieuwe muziekbestand op via 'Bestand' -> 'Exporteren als Wav' (of direct naar mp3). (Tip: U hoeft in principe alleen de "Percentage Verandering" aan te passen op -1,776. Dat is voldoende.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 18 september 2008 Report Share Posted 18 september 2008 @rippen: gebruik liever EAC (Exact Audio Copy) verder is het wel een tijdsintensief klusje om al je cd's te rippen en te herberekenen en te branden Heb me wel voorgenomen alle cd's die ik vanaf nu ga branden, eerst eens te herberekenen. Bij mp3's gebruik ik toch al het gratis prog mp3gain om de clipping te verwijderen en het max. niveau op 86 dB te zetten. Verliesvrij zeggen ze. Onvoorstelbaar dat ondanks dat gesleutel het toch goed kan gaan klinken. Verder kom ik op 1,8% uit nl. 100 - 432/440 * 100% (afgerond zelfs 1,82) Ik ben het met Audiofreak volledig eens dat het beter klinkt. P.S. mijn cd-speler kan wel -1,8% langzamer afspelen, maar dan klinkt het ook l a n g z a m e r. Geen oplossing dus. En nou weer on-topic. Ik zal eens experimenteren met 7,83 Hz. op 3 briefjes schrijven, en die briefjes leggen op versterker en de speakers. Kijken/luisteren of dat effect heeft. Voor het realiseren van een bruikbare 7,83 Hz frequentie heeft men op zijn minst een 30 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 18 september 2008 Report Share Posted 18 september 2008 Nogmaals Zo'n DJ cdspeler kopen en de pitch terugdraaien naar 98%, dan heb je het zelfde effect. Maar naar mijn idee blijft dit toch een geval van audio-esoterie in plaats van audiofilie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 19 september 2008 Report Share Posted 19 september 2008 NogmaalsZo'n DJ cdspeler kopen en de pitch terugdraaien naar 98%, dan heb je het zelfde effect. Maar naar mijn idee blijft dit toch een geval van audio-esoterie in plaats van audiofilie. Naar mijn idee kan je beter zo`n eso-ding inpluggen en eens een poosje gaan luisteren. Heb een vaag vermoeden dat enkelen HEAR dat reeds gedaan hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts