Jump to content

De Schumann Resonance

threshold
 Share

Recommended Posts

Interessant m44! hou ons op de hoogte...

of heb je het gepatenteerd?

Mijn methode is veel simpeler.

Het kan echter maar eenmalig, en is moeilijk terug te draaien. Dus zeker geen A-B. Geen wetenschap, maar puur ervaren.

Kan dus alleen maar subjectief beoordeeld worden.

1. luister 4-5x naar een muziekstuk, totdat je het aardig kent, en totdat je weet dat je jezelf niet voor de gek houdt, bijv. door even een stilte tussendoor. Het klinkt elke keer hetzelfde.

2. schrijf op 3 papiertjes de tekst 7,83 Hz. Leg de papiertjes op versterker, linker- en rechterspeaker.

3. geniet van de verbeteringen.

Ik hoorde bij Tori Amos "China" ineens een trilling, soort van tremor in de eerste pianoklanken, heel natuurlijk en realistisch. Was me nog niet eerder opgevallen, terwijl ik dat nummer uitentreure ken. Waarschijnlijk heeft het altijd in de muziek gezeten, maar is het nooit opgevallen. Later bleek in de stem van Tori dezelfde verbetering. Het geheel klinkt veel realistischer.

Om het ongedaan te maken moet je de briefjes waarschijnlijk verbranden of in de vuilnisbak buiten het huis gooien.

Ik vermoed nu dat ik zonder de briefjes t

Guest Rev. Fatman

Het kan echter maar eenmalig, en is moeilijk terug te draaien. Dus zeker geen A-B. Geen wetenschap, maar puur ervaren.

1. luister 4-5x naar een muziekstuk, totdat je het aardig kent, en totdat je weet dat je jezelf niet voor de gek houdt, bijv. door even een stilte tussendoor. Het klinkt elke keer hetzelfde.

2. schrijf op 3 papiertjes de tekst 7,83 Hz. Leg de papiertjes op versterker, linker- en rechterspeaker.

Ik hoorde bij Tori Amos "China" ineens een trilling, soort van tremor in de eerste pianoklanken, heel natuurlijk en realistisch. Was me nog niet eerder opgevallen, terwijl ik dat nummer uitentreure ken. Waarschijnlijk heeft het altijd in de muziek gezeten, maar is het nooit opgevallen. Later bleek in de stem van Tori dezelfde verbetering. Het geheel klinkt veel realistischer.

Om het ongedaan te maken moet je de briefjes waarschijnlijk verbranden of in de vuilnisbak buiten het huis gooien.

Had ik nu maar langer doorgeleerd. :(:confused:

Audio-orthopedagogie? Het opvoeden van audiospullen is i.d.d. een vak apart :D

Was vandaag even in het LUMC. Voor kinderen hebben ze daar tegenwoordig kleurige pleisters in de vorm van lieveheersbeestjes, vlinders enz. Die helpen veel beter dan gewone. Zou het met audio apparatuur net zo zijn als met kinderen?

;)

Guest Rev. Fatman

Had ik nu maar langer doorgeleerd. :(:confused:

Audio-orthopedagogie? Het opvoeden van audiospullen is i.d.d. een vak apart :D

Was vandaag even in het LUMC. Voor kinderen hebben ze daar tegenwoordig kleurige pleisters in de vorm van lieveheersbeestjes, vlinders enz. Die helpen veel beter dan gewone. Zou het met audio apparatuur net zo zijn als met kinderen?

;)

Aan sommige reacties HEAR zou ik zeggen: je zit warm. :D

maar ik wil ervoor gaan ark.

ik neem aan wit papier?

vorm papier nog van belang?

waar schrijf je mee?

gewoon papiertje, vorm onbelangrijk, normale pen

p.s. dit is voor de verandering geen PWB tweak

(want zij hebben een speciale "message foil" en een speciale pen, beide heb ik niet in bezit)

ik neem aan wit papier?

waar schrijf je mee?

(want zij hebben een speciale "message foil" en een speciale pen, beide heb ik niet in bezit)

nee nee, geen officiele pb twaek maar wel zelfde theorie, principe.

Dan hoef ik je zeker ook niets te vertellen over blauwe velletjes papier onder je apparatuur en witte A4-tjes met aspirines op je speakers? ;)

en foto's met de honden erop enzo. :)

nee hoor dat heb ik allemaal geprobeerd.

de aspirines heb ik wel in mijn mix verwerkt. alleen dan als bast van de schietwilg ;)

Wat ik gedaan heb is zuiver experimenteel hoor, kwas gewoon benieuwd.

Wrsch. is het schrijven met een rode Staedtler beter, op een rond of zeshoekig wit papiertje.

Dat meen ik serieus. En misschien potlood omdat daar koolstof in zit.

PWB = dat ik het papiertje zou invriezen, creamen, en bestikkeren met rainbow foil.

Dat doe ik dus allemaal niet.

Keep it simple and free.

Wat ik gedaan heb is zuiver experimenteel hoor, kwas gewoon benieuwd.

Wrsch. is het schrijven met een rode Staedtler beter, op een rond of zeshoekig wit papiertje.

Dat meen ik serieus. En misschien potlood omdat daar koolstof in zit.

PWB = dat ik het papiertje zou invriezen, creamen, en bestikkeren met rainbow foil.

Dat doe ik dus allemaal niet.

Keep it simple and free.

dat is idd nog meer pwb.

maar het principe van geschreven info die op strategische plaatsen word geplaatst heeft mijn inziens te maken met ordening van ruimte.

dat iets invloed heeft op het ander op een wetenschappelijk niet te bewijzen manier.

net als denken aan iets hetzelfde effect kan hebben. dan ga je ervan uit dat een boodschap invloed uit oefend.

net als water reageert op informatie en daardoor van structuur kan veranderen.

maar het principe van geschreven info die op strategische plaatsen word geplaatst heeft mijn inziens te maken met ordening van ruimte. dat iets invloed heeft op het ander op een wetenschappelijk niet te bewijzen manier.

Geen speld tussen te krijgen.

Een mooi voorbeeld hiervan maakte ik jaren geleden mee: De werkplaatschef had een mooi gegraveerd bordje op de glazen deur van zijn kantoor: "A.U.B. Voeten vegen". (Hij had daarvoor uiteraard ook een kokosmat voor de deur liggen).

Op een zekere dag zitten wij te vergaderen en daarbij waren de werkplaatschef alsmede de Britse gasten/klanten aanwezig. Deze gasten hadden 's-morgens ter kennismaking een rondleiding door het bedrijf gekregen. Op een gegeven moment wil een van de gasten iets aan de werkplaatschef vragen en richt zich tot de werkplaatschef met de legendarische woorden: "Mister Foehtefeghen, can you tell me .... "

Pas dus op met geschreven info op strategische plaatsen :D

;)

N.B. Het bordje "A.U.B. voeten vegen" was de volgende dag van de deur verdwenen.

maar het principe van geschreven info die op strategische plaatsen word geplaatst heeft mijn inziens te maken met ordening van ruimte. dat iets invloed heeft op het ander op een wetenschappelijk niet te bewijzen manier.

Geen spelt tussen te krijgen.

Een mooi voorbeeld hiervan maakte ik jaren geleden mee: De werkplaatschef had een mooi gegraveerd bordje op de glazen deur van zijn kantoor: "A.U.B. Voeten vegen". (Hij had daarvoor uiteraard ook een kokosmat voor de deur liggen).

Op een zekere dag zitten wij te vergaden en daarbij waren de werkplaatschef alsmede Britse gasten/klanten aanwezig. Deze gasten hadden 's-morgens ter kennismaking een rondleiding door het bedrijf gekregen. Op een gegeven moment wil een van de gasten iets aan de werkplaatschef vragen en zegt: "Mister Foehtefeghen can you tell me .... "

Pas dus op met geschreven info op strategische plaatsen ;D

;)

:lol:

ik neem aan wit papier?

waar schrijf je mee?

Man komt bij de psychiater.

Hij was verwezen door zijn huisarts, omdat iedereen er genoeg van had dat hij voortdurend met z'n vingers knipte.

Psychiater: "Hoe gaat het met u?"

Man: "O wel (knip!) goed hoor!" (knip!)

Psychiater: "Waarom knipt u eigenlijk zo met uw vingers?"

Man: "U bedoelt (knip!) dit?" (KNIP!)

Psychiater: "Ja, dat! Waarom doet u dat?"

Man: "Dat doe ik (knip!) om de olifanten uit de (knip!) buurt te houden!" (knip!)

Psychiater: "Maar meneer... er zijn hier in de verste verte geen olifanten te bekennen!"

Man: "Nou, (knip!) zie je wel dat 't w

narrow minded.

ik ga ervan uit dat je weet wat dat betekend als eigenaar van een sony cd speler met een hekel aan japanse mensen.

Beste m44,

Wat een leuke, sympathieke reactie weer!

Ik heb inderdaad een hekel aan japanners in het algemeen en aan de bewakers van het kamp waar ik in zat in het bijzonder. Dat heeft niks te maken met narrow-mindedness: iedereen die japanners echt k

Zo rijd ik graag rond (maar ook wel rechtuit) op mijn Suzuki VL 1500 LC "Intruder".

Hoewel je dan door sommigen met de nek wordt aangekeken... zoals ook deze biker overkomt:

(...) Vandaag weer dik 150km aan de rit geweest met mn Suzuki GSX600f, lekker sturen in het zonnetje door het groningse platteland. En onderweg kom je dan veel andere motoren tegen, en ik groet altijd even, hoe ouwbollig het ook kan kan worden zo langsamerhand, maar motorrijders onder elkaar zijn naar mijn mening toch een beetje broeders, ongeacht wat voor motor je hebt... Ok, sommige broeders kunnen meer of minder met elkaar overweg, maar, even groeten is toch echt maar een kleine moeite en het hoort er gewoon bij.

En daar zit nou net het probleem, ik snap het echt niet. Van alle motoren die ik tegenkom, niet alleen vandaag, maar in het algemeen, zijn het elke keer weer die Harley rijders die niet groeten, en dan bedoel ik niet die tandarts op een standaard Road King of Fat Boy, maar eerder die "bad boys" op (custom) choppers...

Wat is nu eigenlijk het probleem, kijken jullie nou echt gewoon neer op iemand met een japanse motor....??? Een (harley) rijdende kamaraad van mij vertelde me vanavond dat een motorclub in de buurt (naam vergeten) binnenkort zelfs een treffen organiseert waar alle motoren welkom zijn behalve japanners, kom op mensen, wat een instelling!

De grap is, dat ik de Superglide van mijn kameraad wel eens mee heb gehad, EN DAN GROETEN ZE WEL INEENS ALLEMAAL!!! Maareh, ik ben toch echt dezelfde persoon als wanneer ik op mn Soes rij hoor.... (...)

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/9746251

Het zal wel aan mij liggen, maar waarom zou je mekaar ook groeten? Enkel omdat je een motor rijdt? Ik zie daar het nut en/of de lol niet zo van in eigenlijk... Als je op een fiets rijdt, ga toch ook niet ineens andere fietsers groeten?

Jij rijdt geen motor, Henrie?

Dat is gewoon een oud gebruik, en ik herken wel degelijk het gedrag van sommige "bikers" in de quote van Spido.

Een Jappenmotor is kennelijk not done in die kringen (Italianen ook niet trouwens!).

Misschien als we een knucklehead zo laag stationair laten lopen dat er 7.83 Hz wordt opgewekt, dat iedereen dan vrolijk en harmonisch met elkaar gaat omgaan en ook gaat groeten? :D