m44 Posted 9 oktober 2008 Report Share Posted 9 oktober 2008 Beste m44, Wat een leuke, sympathieke reactie weer! wat men zaait zal men oogsten. kom nu maar gewoon voor de dag jongen met je sony cd speler. het word langzamerhand een beetje genant. sony maakt hele mooie cd spelers dus niks om je voor te schamen ofzo. zeg dan dat je die sony een keer te leen hebt gehad of hebt willen gebruiken ergens voor. maar ga nu niet zeggen dat dat ding er nooit was. iemand heeft hem bij je horen spelen. iemand die ik ken. vreemd genoeg is die zonder de perfecte luidsprekers de deur weer uit gegaan. ja het was een potentiele klant...... Zo rijd ik graag rond (maar ook wel rechtuit) op mijn Suzuki VL 1500 LC "Intruder". Hoewel je dan door sommigen met de nek wordt aangekeken... zoals ook deze biker overkomt: (...) Vandaag weer dik 150km aan de rit geweest met mn Suzuki GSX600f, lekker sturen in het zonnetje door het groningse platteland. En onderweg kom je dan veel andere motoren tegen, en ik groet altijd even, hoe ouwbollig het ook kan kan worden zo langsamerhand, maar motorrijders onder elkaar zijn naar mijn mening toch een beetje broeders, ongeacht wat voor motor je hebt... Ok, sommige broeders kunnen meer of minder met elkaar overweg, maar, even groeten is toch echt maar een kleine moeite en het hoort er gewoon bij. En daar zit nou net het probleem, ik snap het echt niet. Van alle motoren die ik tegenkom, niet alleen vandaag, maar in het algemeen, zijn het elke keer weer die Harley rijders die niet groeten, en dan bedoel ik niet die tandarts op een standaard Road King of Fat Boy, maar eerder die "bad boys" op (custom) choppers... Wat is nu eigenlijk het probleem, kijken jullie nou echt gewoon neer op iemand met een japanse motor....??? Een (harley) rijdende kamaraad van mij vertelde me vanavond dat een motorclub in de buurt (naam vergeten) binnenkort zelfs een treffen organiseert waar alle motoren welkom zijn behalve japanners, kom op mensen, wat een instelling! De grap is, dat ik de Superglide van mijn kameraad wel eens mee heb gehad, EN DAN GROETEN ZE WEL INEENS ALLEMAAL!!! Maareh, ik ben toch echt dezelfde persoon als wanneer ik op mn Soes rij hoor.... (...) http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/9746251 Het zal wel aan mij liggen, maar waarom zou je mekaar ook groeten? Enkel omdat je een motor rijdt? Ik zie daar het nut en/of de lol niet zo van in eigenlijk... Als je op een fiets rijdt, ga toch ook niet ineens andere fietsers groeten? waarom? veel bla bla voor mid life crisis situatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
stone56 Posted 9 oktober 2008 Report Share Posted 9 oktober 2008 1. luister 4-5x naar een muziekstuk, totdat je het aardig kent, en totdat je weet dat je jezelf niet voor de gek houdt, bijv. door even een stilte tussendoor. Het klinkt elke keer hetzelfde. 2. schrijf op 3 papiertjes de tekst 7,83 Hz. Leg de papiertjes op versterker, linker- en rechterspeaker. 3. geniet van de verbeteringen. Ik hoorde bij Tori Amos "China" ineens een trilling, soort van tremor in de eerste pianoklanken, heel natuurlijk en realistisch. Was me nog niet eerder opgevallen, terwijl ik dat nummer uitentreure ken. Waarschijnlijk heeft het altijd in de muziek gezeten, maar is het nooit opgevallen. Later bleek in de stem van Tori dezelfde verbetering. Het geheel klinkt veel realistischer. maar ik wil ervoor gaan ark. ik neem aan wit papier? vorm papier nog van belang? waar schrijf je mee? gewoon papiertje, vorm onbelangrijk, normale pen p.s. dit is voor de verandering geen PWB tweak (want zij hebben een speciale "message foil" en een speciale pen, beide heb ik niet in bezit) Lou Reed's walk on the wild side ken ik erg goed. Met dit nummer heb ik het bovenstaande uitgeprobeerd, maar kon geen verschil waarnemen. Ik hecht veel waarde aan subjectieve waarnemingen en heb bijvoorbeeld geen moeite met verschillen accepteren die objectief omstreden zijn. Mijn gehoor is niet best en mijn set is niet je van het, maar verschil horen met luidspreker kabels is mij niet vreemd bijvoorbeeld.... Ik kan me voorstellen dat bepaalde handelingen een effect op je waarneming kunnen hebben, waardoor bepaalde dingen in een nummer je meer gaan opvallen. Maar de briefjes met 7,83 Hz hoort daar voor mij niet bij net zoals de groene rand op een cd aanbrengen, wat ik ook eens uitgeprobeerd heb. Vandaag leek het me een leuke ervaring. Maar ondanks een open mind dus geen effect. Misschien moet het voor mij toch meer voeten in de aarde hebben. Ik ben benieuwd of anderen wel iets waargenomen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 oktober 2008 Report Share Posted 9 oktober 2008 Jij rijdt geen motor, Henrie? Nee, en daarom vraag ik het me ook af. Maar als ik wel motor zou rijden, zie ik nog steeds geen reden om te groeten. Oud gebruik of niet... Ps. ik zou een Buell kopen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 oktober 2008 Report Share Posted 9 oktober 2008 1. luister 4-5x naar een muziekstuk, totdat je het aardig kent, en totdat je weet dat je jezelf niet voor de gek houdt, bijv. door even een stilte tussendoor. Het klinkt elke keer hetzelfde. 2. schrijf op 3 papiertjes de tekst 7,83 Hz. Leg de papiertjes op versterker, linker- en rechterspeaker. 3. geniet van de verbeteringen. Ik hoorde bij Tori Amos "China" ineens een trilling, soort van tremor in de eerste pianoklanken, heel natuurlijk en realistisch. Was me nog niet eerder opgevallen, terwijl ik dat nummer uitentreure ken. Waarschijnlijk heeft het altijd in de muziek gezeten, maar is het nooit opgevallen. Later bleek in de stem van Tori dezelfde verbetering. Het geheel klinkt veel realistischer. maar ik wil ervoor gaan ark. ik neem aan wit papier? vorm papier nog van belang? waar schrijf je mee? gewoon papiertje, vorm onbelangrijk, normale pen p.s. dit is voor de verandering geen PWB tweak (want zij hebben een speciale "message foil" en een speciale pen, beide heb ik niet in bezit) Lou Reed's walk on the wild side ken ik erg goed. Met dit nummer heb ik het bovenstaande uitgeprobeerd, maar kon geen verschil waarnemen. Ik hecht veel waarde aan subjectieve waarnemingen en heb bijvoorbeeld geen moeite met verschillen accepteren die objectief omstreden zijn. Mijn gehoor is niet best en mijn set is niet je van het, maar verschil horen met luidspreker kabels is mij niet vreemd bijvoorbeeld.... Ik kan me voorstellen dat bepaalde handelingen een effect op je waarneming kunnen hebben, waardoor bepaalde dingen in een nummer je meer gaan opvallen. Maar de briefjes met 7,83 Hz hoort daar voor mij niet bij net zoals de groene rand op een cd aanbrengen, wat ik ook eens uitgeprobeerd heb. Vandaag leek het me een leuke ervaring. Maar ondanks een open mind dus geen effect. Misschien moet het voor mij toch meer voeten in de aarde hebben. Ik ben benieuwd of anderen wel iets waargenomen hebben. hier wel verbetering. als het gaat om af en toe een realitietservaring te krijgen was ik al een eind op weg maar nu nog meer. in ieder geval meer betrokken heid. met een timmermans potlood heb ik 7,83hz op de apparatuur geschreven en toen weing verbetering tov de oude situatie. ( hier is al veel ge -tweaked) maar de verbetering was van het nivo kippenvel toen ik besloot de keten compleet te maken en dit ook op mijn been te schrijven!! ( met het risico dat dit een inkoppertje word om mij voorgoed op te sluiten in de separeer) een cd die ik van haver tot gort ken gaf een nieuwe dimensie. anthony stond daar gewoon te zingen in een ruimte achter de sp[eakers) darnaast kon ik ineens logica vinden in zijn metaforische teksten. kortom de muziek en tekst viel op zijn plaats. een traan was het gevolg. brrrr dus hier stone een stukje openhartigheid van mijn kant. ben benieuwd of dit nog in het belachelijke getrokken word. zal wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
stone56 Posted 9 oktober 2008 Report Share Posted 9 oktober 2008 Heel openhartig. Ik was om mezelf ook even aan het glimlachen, maar ach wat maakt het uit als het echt belachelijk wordt gemaakt; jij hebt een heel mooie intense muziekervaring erbij en ik ben een ervaring rijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 oktober 2008 Report Share Posted 10 oktober 2008 Jij rijdt geen motor, Henrie? Nee, en daarom vraag ik het me ook af. Maar als ik wel motor zou rijden, zie ik nog steeds geen reden om te groeten. Oud gebruik of niet... Ps. ik zou een Buell kopen... Het is gewoon clubjesgeest, Henrie. De bikers groeten elkaar, en meer specifiek de Harley-rijders ook. Dat zou voor hardlopers ook best zo kunnen zijn. "Hey, ook een hardloper, een zielsverwant, "Hoi!" " 'Clubjesgeest' moet ik misschien vervangen door 'stamgedrag' (even heel historisch gezien), je groet iemand die van dezelfde stam is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 oktober 2008 Report Share Posted 10 oktober 2008 Jij rijdt geen motor, Henrie? Nee, en daarom vraag ik het me ook af. Maar als ik wel motor zou rijden, zie ik nog steeds geen reden om te groeten. Oud gebruik of niet... Ps. ik zou een Buell kopen... Het is gewoon clubjesgeest, Henrie. De bikers groeten elkaar, en meer specifiek de Harley-rijders ook. Dat zou voor hardlopers ook best zo kunnen zijn. "Hey, ook een hardloper, een zielsverwant, "Hoi!" " 'Clubjesgeest' moet ik misschien vervangen door 'stamgedrag' (even heel historisch gezien), je groet iemand die van dezelfde stam is. zo groet ik ook iedereen met een bmi boven de 30 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 oktober 2008 Report Share Posted 10 oktober 2008 En ik alle mannen met lang haar en een baard die bas spelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 10 oktober 2008 Report Share Posted 10 oktober 2008 on-topic: het briefjes-experiment was louter een experiment voor mezelf om te bepalen of het apparaat voor mij zou werken. Geen tweak of zo. Stone56, in ieder geval bedankt voor het proberen. Misschien moet jij ook je been beschrijven of misschien is het Schumann-apparaat dus echt niks voor jou. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stone56 Posted 10 oktober 2008 Report Share Posted 10 oktober 2008 Demagnetiseren van cd's hoor ik ook niet en anderen wel. Het is heel persoonlijk denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 oktober 2008 Report Share Posted 10 oktober 2008 Jij rijdt geen motor, Henrie? Nee, en daarom vraag ik het me ook af. Maar als ik wel motor zou rijden, zie ik nog steeds geen reden om te groeten. Oud gebruik of niet... Ps. ik zou een Buell kopen... Het is gewoon clubjesgeest, Henrie. De bikers groeten elkaar, en meer specifiek de Harley-rijders ook. Dat zou voor hardlopers ook best zo kunnen zijn. "Hey, ook een hardloper, een zielsverwant, "Hoi!" " 'Clubjesgeest' moet ik misschien vervangen door 'stamgedrag' (even heel historisch gezien), je groet iemand die van dezelfde stam is. Bij hardlopen komt het inderdaad wel eens voor dat je een 'collega hardloper' tegenkomt en dat je die dan groet. Maar bij hardlopen is het toch iets anders. Je bent dichter bij elkaar (zelfde voetpad/fietspad/weg) en je vliegt elkaar wat minder snel voorbij dan op een motor... Overigens groeten hardlopers elkaar ook lang niet altijd, en dat ligt dan niet aan het merk kleding dat diegene draagt of zo Zo van, he die heeft een Nike-shirt aan. Prutser... Ik heb een Craft, dat is veel cooler (wat wel zo IS natuurlijk )... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 oktober 2008 Report Share Posted 13 oktober 2008 Elke Intruder biker had eigenlijk veel liever een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts