Jump to content

Eeuwige discussies (mijn visie)

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

@Rev. Fatman:

Ik heb hier niet alleen BN LP's die plat, futloos, suf en ga zo nog maar even verder klinken.

Ook de MFSL's vind ik een verschrikking.

De LP Call off the search van Katie Melua vind ik helemaal een drama, maar dat kan natuurlijk ook niet anders als de platenmaatschappij Dramatico heet h

@Rev. Fatman:

Ik heb hier niet alleen BN LP's die plat, futloos, suf en ga zo nog maar even verder klinken.

Ook de MFSL's vind ik een verschrikking.

De LP Call off the search van Katie Melua vind ik helemaal een drama, maar dat kan natuurlijk ook niet anders als de platenmaatschappij Dramatico heet h

Guest Rev. Fatman
De grootste giller vind ik nog de LP Solid Acoustic Reference, welke als zogenaamde referentie LP gemaakt zou zijn. Als je het verhaaltje op de achterkant van de hoes leest blijkt dat ze de master gewoon op een CD gebrand hebben.............Hoe kan het toch dat het zo plat als een dubbeltje klinkt. :unsure::lol:

Ja, wat een naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ding is dit album!

De grootste giller vind ik nog de LP Solid Acoustic Reference, welke als zogenaamde referentie LP gemaakt zou zijn. Als je het verhaaltje op de achterkant van de hoes leest blijkt dat ze de master gewoon op een CD gebrand hebben.............Hoe kan het toch dat het zo plat als een dubbeltje klinkt. :unsure::lol:

Ja, wat een naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ding is dit album!

Wat heb ik hier aan :):D

geef eens een heel g®aaf album door

Greeetz

Stef

Guest Rev. Fatman
De meeste geremasterde LP heruitgaven klinken overdreven, digitaal, of plat. Onlangs heb ik dat nog gemerkt met een originele So van Peter Gabriel en een geremasterde van Simply Vinyl. De ouwe uit de jaren 80, ook al geen echte hoogvlieger, klinkt aanmerkelijk natuurlijker, voller en gedetaiileerder dan het Simply Vinyl prul.

Ik loop meestal met een grote boog om geremasterde exemplaren heen. Ze zijn veel te duur n meestal niet geweldig qua opname.

Sodejuu zo simpel als jij het nu stelt is het gelukkig niet. ( twijfel echt niet aan jou ervaring in deze)

Mijn ervaring is dat er juist heel veel prachtig klinkende reissues de laatste decennia op markt verschenen zijn.

Echter er zit altijd wel kaf tussen het koren. Soms kost je dat wel wat "leergeld". :(

Spreken over enkele slechte ervaringen is best wel nuttig maar eigenlijk moet ik dan ook een feuilleton van j

Guest Rev. Fatman
maar .... Spido .... wat een bekentenis. dat komt bij mij de vraag: waarom zou die elpee aanvoelen als thuiskomen. zie goed, ik bestrijd je niet, je hebt gelijk omdat jij het zo ervaart. maar is het nou zo fijn omdat in de tijd bent gaan hechten aan ruis en vervorming? nee toch ....

groet

Jammer om te lezen dat jij niet bekend ben met het fenomeen: RAY CHARLES!!

N.l. een van de grootste naoorlogse componist, orkestleider, pianist, organist, altsoxofonist, vocalist, entertainer enz... meer ;)

Ik heb van soundlover nog nooit iets anders gelezen dan het bij elke gelegenheid herhaalde, meestal vrij kwaad en schreeuwerig geformuleerde, dooddoenerige advies "ga eens luisteren" gevolgd door de opmerking dolblij te zijn dat hij "er niet bij hoort".

Waar de frustraties zitten, dat is wel duidelijk.

Zoals het voor mij ook altijd dezelfde zijn, Kraus, die moeten gaan mekkeren als er eens eentje niet tot het clubje behoort of in de pas loopt ...

Wat dat advies betreft over "ga eens luisteren", dat verkondigen jullie diehards al vanop hifinl maar als iemand anders het eens zegt ... hola maar

Gr

Stef

Guest Rev. Fatman
Is wel waar !!

We hebben het over een knappe opname en persing, dan zet ik best mijn muzikale voorkeuren aan de kant om te ervaren en leren uit zo'n plaat ...

Gr

Stef

Dan ben jij waarschijnlijk de ware audiofiel. :)

Is wel waar !!

We hebben het over een knappe opname en persing, dan zet ik best mijn muzikale voorkeuren aan de kant om te ervaren en leren uit zo'n plaat ...

Gr

Stef

Dan ben jij waarschijnlijk de ware audiofiel. :)

Effe verduidelijken

Met is wel waar, bedoel ik waar wat je schreef

Met hetgeen ik schreef over opname en persing bedoel ik het volgende :

heb al meermaals ondervonden dat ik bepaalde opnamen en persingen echt wow vond terwijl anderen ze niet goed vonden en mij dan wezen op bepaalde zaken waardoor zij het niet goed vinden versus wel goed.

Ik kan blijkbaar niet goed technisch luisteren ... meer en meer i dont care; kWil de vibes voelen die de muziek mij geeft

Ik een audiofiel, got man laat mij niet lachen :D Mijn platenkast steekt vol met sixties garage psychedelica punk alternative enz Niet de meest deftige opnamen hoor maar ik beleef er waanzinnig veel plezier aan.

Greeetz (met Led Zep)

Stef

Dus , jij hebt al jaren saaie sex?, zonder enige groei/genot daarin? bevredigen is genieten erik. ;) en verbeteringen en exprimenteren is alleen maar leuk(ook voor je partner) ,geld ook voor heel veel andere dingen in het leven. LEEF !!!!!!!!!! :P , maar ach, voor jou is toch alles hetzelfde, SAAAIIII !!!!!!! :D

Tot zover deze wederom zeer nuttige bijdrage van 'soundlover'...

Nog altijd beter dan het eeuwige negatiefe gedoe van jou Henrie , al net zo saai als meerderen hier , of zelfs nog saaier ,humorloos en monotoon.

Zielig hoor. ;) voor jou en je omgeving.

Sommigen zijn zonder een wijntje al een zeikerd , oeps, ik heb al 4 leffe's op :blink:

Netjes hoor, al die beledigingen. Maar goed, zoals de waard is, trekt ie zijn schoen aan (of zoiets).

Was het niet: "zoals de waard is, ruikt hij zijn zweetsokken?'

Ik heb van soundlover nog nooit iets anders gelezen dan het bij elke gelegenheid herhaalde, meestal vrij kwaad en schreeuwerig geformuleerde, dooddoenerige advies "ga eens luisteren" gevolgd door de opmerking dolblij te zijn dat hij "er niet bij hoort".

Waar de frustraties zitten, dat is wel duidelijk.

Als jij mijn posting's ( beter) leest zul je merken dat ik verre van gefrustreerd ben, maar juist een gelukkig mens en levensgenieter , dus een vreemde en ook domme opmerking.

Verdiep je maar eens in de posting's van henrie , erik en kornuiten , snap je misschien ook beter dat ik daar niet geasocieerd mee wil worden , gezien mijn!!! levensstijl. ;)

mvg. van een zeer gelukkig mens :P

Ja , klopt Stef , en inderdaad een westmalle is ook heerlijk evenals een lekkere whisky ( chivas regal of een dimmple ) in combinatie met een lekker muziekje die ten gehore word gebracht door een goedklinkende!!! cd-speler.Ik ben nu

Beste Soundlover

Kraus beweert ook helemaal niet dat je zelf weet dat je die frustraties hebt. Jouw laatste mailtje past weer perfect in het beeld dat Kraus heeft geschetst. Ik hoop oprecht dat je daar zelf ook nog eens achterkomt.

Ik niet!!! , waarom zou je een happy persoon willen veranderen??? :P probeer dan een sjagerijn vrolijk te krijgen , lijkt mij stukken beter , of je moet van deprie's en sjagerijnen houden, maar dat kan ik niet voor jou invullen. ;)

mvg.

Dit is tevens ook mijn laatste posting hier , het leven is te kort en te mooi om me met zulk soort gasten in te laten. :P en het echte leven is toch leuker dan een forum kom ik steeds meer achter. :D maar dat wist ik eigenlijk ook al.

Was het niet: "zoals de waard is, ruikt hij zijn zweetsokken?'

Dank U, weer wat geleerd.

Overigens audiofiele grunge?? Het moet niet gekker worden

Nirvana :: Live! Tonight! Sold out! bij voorkeur op getto blaster of ten hoogste op een Jamo setje

Beste Soundlover

Kraus beweert ook helemaal niet dat je zelf weet dat je die frustraties hebt. Jouw laatste mailtje past weer perfect in het beeld dat Kraus heeft geschetst. Ik hoop oprecht dat je daar zelf ook nog eens achterkomt.

Ik niet!!! , waarom zou je een happy persoon willen veranderen??? :P probeer dan een sjagerijn vrolijk te krijgen , lijkt mij stukken beter , of je moet van deprie's en sjagerijnen houden, maar dat kan ik niet voor jou invullen. ;)

mvg.

Dit is tevens ook mijn laatste posting hier , het leven is te kort en te mooi om me met zulk soort gasten in te laten. :P en het echte leven is toch leuker dan een forum kom ik steeds meer achter. :D maar dat wist ik eigenlijk ook al.

nee man.

blijf aub.

Guest tubejack
[Dat is een vast gegeven, alleen: waar de believers in geloven is aan voortdurende verandering onderhevig :)

Ik noem dat net als een manager "voortschrijdend inzicht" :)

Guest tubejack
Ehm, dit draadje loopt al zo'n 12 pagina's. Maar wat zijn "believers" eigenlijk?

;)

Als ik naar mij zelf kijk, denk ik positief ingestelde mensen, die snappen dat het verdomd moeilijk

is om "live" weergave binnenshuis te realiseren, maar dat er zeker een verschil is tussen: mooi of realistisch.

Dan heb je ook nog andere believers en dat heeft weinig met audio te maken, maar ook daar

ben ik een believer.

Volgens mij hebben believers veel meer plezier in het leven, dan eeuwige twijfelaars en zeurpieten.

Maar ja dat vind ik. :)

Gegroet,

Jack

Ehm, dit draadje loopt al zo'n 12 pagina's. Maar wat zijn "believers" eigenlijk?

;)

Als ik naar mij zelf kijk, denk ik positief ingestelde mensen, die snappen dat het verdomd moeilijk

is om "live" weergave binnenshuis te realiseren, maar dat er zeker een verschil is tussen: mooi of realistisch.

Dan heb je ook nog andere believers en dat heeft weinig met audio te maken, maar ook daar

ben ik een believer.

Volgens mij hebben believers veel meer plezier in het leven, dan eeuwige twijfelaars en zeurpieten.

Maar ja dat vind ik. :)

Gegroet,

Jack

Jou wil ik zeker eens ontmoeten, om 1 uur muziek te luisteren en al de rest gezellig te praten ... met muziek op de achtergrond

Je maakt mij altijd welgemeend vrolijk met je postings

Tanx

gr

Stef