Jump to content

Eeuwige discussies (mijn visie)

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
Je maakt mij altijd welgemeend vrolijk met je postings

Dank je, ik heb momenteel een vrij druk sociaal leven, maar ik zou niet anders

willen. Halverwege november wordt het weer iets rustiger. Dan kunnen we zeker

wat afspreken. Leuke tijd ook, met de Top 2000 in zicht. :)

Met vriendelijke groet,

Jack

Believers.

Ik denk dat er op het Hear-forum de mensen mee bedoeld worden die erg "geloven" in de mogelijkheid van grote vooruitgang door een scala van ingrepen die niet altijd aan logische redeneringen behoeven te voldoen.

Zij geloven dat "er meer is", dat men naar dat meerdere kan graaien en soms (of zelfs altijd) voor dat graaien ook beloond wordt (of zou kunnen worden) en niets uit willen sluiten: een dikkere stroomkabel neergevleid op eierdopjes, zilveren of koperen vingerhoedjes in de hoeken van de kamer, een kabelmantel van katoen, alle schroeven op de versterker in noord-zuid richting, akoestisch behang en natuurlijk de houten volumeknop net zo goed als juist gepoolde apparatuur (werkt

Beste Soundlover

Kraus beweert ook helemaal niet dat je zelf weet dat je die frustraties hebt. Jouw laatste mailtje past weer perfect in het beeld dat Kraus heeft geschetst. Ik hoop oprecht dat je daar zelf ook nog eens achterkomt.

Ik niet!!! , waarom zou je een happy persoon willen veranderen??? :P probeer dan een sjagerijn vrolijk te krijgen , lijkt mij stukken beter , of je moet van deprie's en sjagerijnen houden, maar dat kan ik niet voor jou invullen. ;)

mvg.

Dit is tevens ook mijn laatste posting hier , het leven is te kort en te mooi om me met zulk soort gasten in te laten. :P en het echte leven is toch leuker dan een forum kom ik steeds meer achter. :D maar dat wist ik eigenlijk ook al.

nee man.

blijf aub.

Ik vind het puur een zwaktebod om te zeggen dat je verdwijnt als je met bepaalde personen niet op

Guest tubejack
Believers.

dat er meer is. (Meer dan wat is mij nog nooit duidelijk geworden, maar goed)

Kijk dit bedoel ik, dingen belachelijk maken en n

Edited by tubejack

Guest tubejack
Een believer is iemand die gelooft in ongrijpbare dingen of zie ik dat verkeerd?

Dat zie je m.i. verkeerd Kraus :rolleyes: Er zij ook believers met 2 voeten op de aarde, niks voodoo, blabla of

ander vaag geoh.

Als ik naar mij zelf kijk, denk ik positief ingestelde mensen, die snappen dat het verdomd moeilijk

is om "live" weergave binnenshuis te realiseren, maar dat er zeker een verschil is tussen: mooi of realistisch.

Zo heb ik onlangs geleerd hoe het mogelijk is met PP 20DB dieper in het geluidbeeld te kunnen luisteren en

gisteren waarom SE triode zo goed is..... pure natuurkunde & wiskunde, een beetje feeling is natuurlijk

altijd handig :)

Vriendelijke groet,

Jack

Hallo,

Het leuke is dat je zowel believers als non believers nodig hebt om ze van elkaar te kunnen onderscheiden. Laten we elkaar dus niet wegjagen. Volgens mij bestaan ze allebei niet in de pure vorm.

In de pure vorm zouden non believers nooit iets proberen en believers alles wat ze proberen als positief ervaren.

Kraus lijkt mij een non believer, maar hij heeft wel drie armen op zijn platenspeler. (Heb je nou al een keer getest of je die blind kunt onderscheiden?)

Ik reken mijzelf tot de believers, maar reken maar dat ik al heel wat "verbeteringen" weer teniet heb gedaan.

Mijn motto: "Wie niet waagt, wie niet wint". Maar ik blijf wel kritisch. Zowel wat betreft de (mijn!)geluidskwaliteit als mijn investeringen (in audio ;) )

Groet,

Leobus

Guest tubejack

Helaas Gelukkig weet ik niet alles en beweer dat zeker niet. <_<

Als je even de moeite neemt om mijn postings nog een keer door te

lezen zul je hooguit lezen dat ik weer wat nieuws heb geleerd.

En d

Ik denk dat er tussen de believers ook een behoorlijk onderscheid zit.

Die varieren van kabelverschillenhoorders tot aan de geheimzinnigetekensoppapierhoorders.

Er zal in de toekomst best nog het een en ander verklaard gaan worden. Hiernas is duidelijk welke "believers" alsnog serieus genomen moeten worden.

Maar dat een groot deel van de gehoorde verschillen tussen de oren tot ontwikkeling komt, belief ik ook wel.

:)

Zou het ook mogelijk zijn om tegelijk believer en techneut te zijn?

Tuurlijk!

Als die er niet waren stond de ontwikkeling op alle gebieden stil.

Ik ben er zeker een (maar dan wel op mijn eigen vakgebied) (En een beetje op het gebied van audio): jij, dacht ik ook. <_<

Groet,

Leobus

Ik weet het niet zeker.......

Er zijn zoveel dingen die ik niet kan verklaren, maar dat kan zoals gezegd ook heel goed komen doordat ik lacunes in mijn kennis heb.