hderkx Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Hoe moet ik de geluidskwaliteit van zogeheten breedbandluidsprekers inschatten. Ik doel op de 47 Labs Lens en Konus Audio Essence. Ook ene Ted Jordan ontwerpt zo'n luidsprekers. Is het inderdaad een naadloos verloop over het hele frequentiebereik? Is het inderdaad zo'n helder en transparant geluid? Wie heeft er wel eens naar geluisterd of wie heeft deze luidsprekers en kan er wat over zeggen? HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Heb deze speakers wel eens een lang weekend gehoord. Ben er niet enthousiast over. Zal het daar bij laten want er zijn ongetwijfeld mensen die dit niet leuk vinden en er is al bonje genoeg HEAR. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Heb deze speakers wel eens een lang weekend gehoord.Ben er niet enthousiast over. Dit vraagt om toelichting........... Zal het daar bij laten want er zijn ongetwijfeld mensen die dit niet leuk vinden en er is al bonje genoeg HEAR. en dit is kul............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Dit vraagt om toelichting........... en dit is kul............ Oke! Werd heel erg snel doodmoe van deze speakers. Het is je goed recht om dit kul te vinden maar ik blijf bij mijn standpunt in deze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Ik heb de Konus Audio Essence ooit een paar uurtjes aangehoord. Ook niet mijn speaker. Met lateavondborrelhapjazz zoals jazz at the pawnshop vond ik het nog wel wat hebben, maar miste ik toch een sprankeling in het hoog. Met muziek van Stevie Ray Vaughan en Joe Satriani werd ik al behoorlijk onrustig van deze speakers, en met Eagles kreeg ik haast hoofdpijn van die dingen. Wat ik vooral miste bij deze speakers was de kracht in het laag en midlaag. Zelfs een vel (Magnepan, Apogee enz.) doet dat beter dan deze speakers vind ik, en dan ben ik al geen liefhebber van vellen.... Mvg. Miracle. P.S. Dit is enkel mijn mening. Anderen kunnen en zullen daar vast anders over denken, maar dat veranderd niets aan mijn mening over het geluid wat ik uit die speakers hoorde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 heren heren die jorden kan wel goed klinken. expermiteren met versterkers het is geen speaker om beton rok te spelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 27 september 2008 Report Share Posted 27 september 2008 P.S. Dit is enkel mijn mening. Anderen kunnen en zullen daar vast anders over denken, maar dat veranderd niets aan mijn mening over het geluid wat ik uit die speakers hoorde. Wat zijn we voorzichtig geworden hier zeg! Ik heb onlangs twee breedbanders van de vuilnis gered en denk dat ik er iets mee wildoen. Het zijn 2 philips AD12100/M8 speakers. Ik ga ze eerst eens inbouwen in een open baffle, want de parameters zijn niet zo gunstig voor een ander soort box (gesloten in 120 Liter heb ik gehoord, maar dat is wel erg groot). Ik heb ergens gelezen dat ze rustig en gedetailleerd klinken in het midden. Ik ben benieuwd. Trouwens, ik heb wel eens Lowthers gehoord en kreeg er pijn in m'n oren van. Het midden van die dingen vond ik echt te agressief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 september 2008 Report Share Posted 27 september 2008 het is geen speaker om beton rok te spelen Dat denk ik ook, zo'n klein conusje heeft zijn beperkingen. En ga je erover heen dat komt er denk ik een hoop ellende uit (vervorming, conus break ups, compressie). Ik denk een stukje spaanse gitaar ofzo (niet te hard) wel zal lukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 27 september 2008 Report Share Posted 27 september 2008 Hallo, Ik ben ook eens gaan luisteren (carnaval 2008) naar een setje breedbanders. In mijn geval was het een set Fostex FE-167E. Resultaat van dit luisterbezoek: Ik ben meteen op zoek gegaan naar zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 september 2008 Report Share Posted 28 september 2008 erg jammer dat die breedbanders toch voornamelijk worden gewaardeerd door de liefhebbers van rustige muziek. ik heb nog weing goede breedbanders gehoord maar hoop binnenkort de kans te hebben er een keer een stevig stukje rock op te luisteren. vliezen zijn niet mijn ding. ik hoop een goede conus breedbander wel. als iemand er een heeft en een beetje in het centrum van nederland woont zou ik graag een keer luisteren. wees gewaarschuwd, ik neem eigen muziek mee. en echt hele harde metal is niet metallica ofzo das poprock Link to comment Share on other sites More sharing options...
weidok Posted 28 september 2008 Report Share Posted 28 september 2008 Hallo, Ik ben ook eens gaan luisteren (carnaval 2008) naar een setje breedbanders. In mijn geval was het een set Fostex FE-167E. Resultaat van dit luisterbezoek: Ik ben meteen op zoek gegaan naar zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 september 2008 Report Share Posted 28 september 2008 kun je niet een rijtje van 2 of 3 breedbanderrs onder elkaar zetten en daardoor wat meer push in het laag krijgen? verschilt het ook per driver hoe de laag weergave is. sommige drivers zijn stervens duur. ik heb een tijd terug ook geweorsteld met het idee voor een breedbander. lijkt ideaal maar als ik niet een stevig laag heb ( goed fundament) wat ook snelle impulsen kan volgen is het voor mij niet interessant. maar echt diep onder de 40hz hoeft het niet te gaan hoor. das ook voor mij de reden om geen klipsch heresy te nemen. net niet genoeg laag . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 september 2008 Report Share Posted 28 september 2008 Meerdere breedbanders onder elkaar verpesten het point source voordeel (en je krijgt er het "kam filter problematiek" voor terug. Een line array dus). Je kunt beter de breedbander in een mooie hoorn plaatsen, dat kan je je broekspijpen eraf rocken. 1 van de vele projectjes gepubliceerd op het inet http://www.passdiy.com/pdf/KleinHorn2.pdf (ben zelf geen kenner, er is vast ook een leuk resultaat met een bescheidener formaat te behalen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 28 september 2008 Report Share Posted 28 september 2008 kun je niet een rijtje van 2 of 3 breedbanderrs onder elkaar zetten en daardoor wat meer push in het laag krijgen? Als je toch laag wil, kun je beter het topic wat weidok aangeeft even doorlezen. Gewoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 september 2008 Report Share Posted 28 september 2008 no MANGER no music Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 september 2008 Report Share Posted 28 september 2008 kun je niet een rijtje van 2 of 3 breedbanderrs onder elkaar zetten en daardoor wat meer push in het laag krijgen? Als je toch laag wil, kun je beter het topic wat weidok aangeeft even doorlezen. Gewoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 september 2008 Report Share Posted 29 september 2008 Mijn favoriet en kan een heel groot berijk in z'n eentje af. Helaas schreeuwend duur geworden: Fostex FX200 rendement: 92 dB/W/m belastbaar: 15 Watt impedantie/gelijkstroomweerstand: 8 / 7,5 Ohm Fres: 38 Hz Qms/Qes/Qts: 7,0 / 0,48 / 0,45 Vas: 82,3 Liter Sd: 201 cm Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 29 september 2008 Report Share Posted 29 september 2008 Dit vraagt om toelichting........... en dit is kul............ Oke! Werd heel erg snel doodmoe van deze speakers. Het is je goed recht om dit kul te vinden maar ik blijf bij mijn standpunt in deze. die mening deel ik ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 Breedbanders zijn ideaal voor mensen die tevreden kunnen zijn met speakers waar geen echt hoog en ook geen echt laag uitkomt, en die bovendien weinig dynamiek kunnen leveren. Maar wel veel break-up en doppler vervorming. Voor echte fijnproevers, dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 Dit vraagt om toelichting........... en dit is kul............ Oke! Werd heel erg snel doodmoe van deze speakers. Het is je goed recht om dit kul te vinden maar ik blijf bij mijn standpunt in deze. Wel heel erg jammer dat we zwijgen om te voorkomen dat een ander over ons zal vallen, begrijp in elk geval dat de ervaring met die breedbanders niet erg positief is geweest. Een dergelijke ervaring heb ik met divers gehuisvestte Lowthers, waar ik nog wel benieuwd naar ben zijn die grote Franse breedbanders , ben het merk even kwijt.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 Een dergelijke ervaring heb ik met divers gehuisvestte Lowthers, waar ik nog wel benieuwd naar ben zijn die grote Franse breedbanders , ben het merk even kwijt.......... Lowthers vond ik allen te beluisteren in frontloaded hoorns (oris), in backloaded hoorns of bassreflex ronduit afschuwelijk. PHY-HP www.phy-hp.com/. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 Die bedoel ik inderdaad, loop al jaren te bedenken dat ik ze eens moet beluisteren, het komt er maar niet van.......... Overigens Lowther ook niet gehoord in de Oris versie, heb hier wel meer fiducie in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weidok Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 Breedbanders zijn ideaal voor mensen die tevreden kunnen zijn met speakers waar geen echt hoog en ook geen echt laag uitkomt, en die bovendien weinig dynamiek kunnen leveren. Maar wel veel break-up en doppler vervorming. Voor echte fijnproevers, dus... och dat is HIFI ....en breedbanders is meer MIFI.. smaken verschillen nu eenmaal.... gelukkig maar Maar "ONGEBOXT" geluid is MIFI als je dat eenmaal gehoord hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 hele volksstammen lopen ermee weg. wat is de charme dan van deze breedbanders? ze zullen toch wel iets hebben waarom ze binnen een groep zo geliefd zijn. of is het slechts interessant doenerij? ik lees veel over prachtig schoon en gedetailleerd middengebied. afwezig zijn van neuzeligheid, dynamiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 Het vermogen de illusie van werkelijkheid te geven is weinig weergevers voorbehouden. Persoonlijk vind ik dat een goede breedbander dat ondanks de tekortkomingen gemakkelijker kan bereiken dan een meerwegsysteem. Het enige meerwegsysteem die naar mijn ervaring dat aspect ook geweldig kon benaderen is een grotere Dunlavy geweest. Maar die zijn ook zo gebouwd dat ze een puntbron zo exact mogelijk benaderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts