Jump to content

Simeon ten Holt

hderkx
 Share

Recommended Posts

Vandaag had Philip Freriks het over Simeon ten Holt. Het item werd met muziek van Simeon begeleidt. Ik wist niet wat ik hoorde! Dat ik die nooit eerder heb ontdekt! Als modern klassiek liefhebber. Meteen er verder opgedoken op het internet en de 3 cd versie van Canto Ostinato besteld.

Toch nog een leuke verrassing vandaag. Mag ook wel na een aantal dagen keelontsteking.

HDerkx

Ja, die man is geweldig. Maar eigenlijk is zijn muziek niet te registreren. Die MOET je live meemaken.

;)

Is dat niet met heel veel muziek?

Ik vind dat heel veel muziek die je live "meemaakt" niet te registreren is, en je thuis alleen maar de muziek luisterd, maar niet het geheel van de belevenis die het live is meemaakt.

Je zult toch altijd de sfeer van het live optreden en alles wat daar omheen hangt missen als je thuis op je set een stuk muziek luisterd. ;)

Mvg. Miracle.

Helaas deed die cd het na verloop van tijd niet meer :angry:

Komt blijkbaar vaker voor. Ik had dat laatst met een kopie van "Good Bye Lenin" van Yann Tiersen. Gelukkig kon ik in een obscuur zaakje nog het origineel bemachtigen.

Bedoel je daarmee de film Good Bye Lenin, of is het muziek? Voor de film hoef je namelijk niet naar obscure zaakjes...

Als je als schrijver bij De Slegte lig is dat meestal geen goed teken, zou dat ook voor het Kruidvat gelden?.

Denk niet dat die vergelijking opgaat. Bij de Slegte liggen de onverkochte magazijn partijen.

Kruidvat brengt CD's speciaal onder eigen naam uit. Veel is bagger maar er zitten soms juweeltjes tussen. Denk dat deze uitvoering een eigen project is van een aantal fanatieke S.t.H. pianisten die bij Kruidvat een (betaalbaar) onderkomen vonden.

;)

Ja, die man is geweldig. Maar eigenlijk is zijn muziek niet te registreren. Die MOET je live meemaken.

;)

Heeft dat iets te maken met de de dynamiekdiscussie?

Ik herinner me nog wel dat ik het volume in het begin belachelijk ver moest opendraaien, en na een tijd weer een heel stuk moest terugschroeven :blink:

Als je als schrijver bij De Slegte lig is dat meestal geen goed teken, zou dat ook voor het Kruidvat gelden?.

Denk niet dat die vergelijking opgaat. Bij de Slegte liggen de onverkochte magazijn partijen.

Kruidvat brengt CD's speciaal onder eigen naam uit. Veel is bagger maar er zitten soms juweeltjes tussen. Denk dat deze uitvoering een eigen project is van een aantal fanatieke S.t.H. pianisten die bij Kruidvat een (betaalbaar) onderkomen vonden.

;)

Wij hebben een set cd's van Simeon ten Holt bij de VPRO winkel gekocht, incl. een dvd met een interview door Han Reiziger. Is daar nu niet meer te koop helaas.

Van het Kruidvat heb ik heel veel cd's. Ben het absoluut niet eens met de kwalificatie bagger.

Alles van Mozart en Bach en Beethoven, opera's van Verdi en Puccini, veel Sjostakovitsch en heel veel prachtige kamermuziek van soms heel onbekende componisten. Allemaal van goede kwaliteit. En er zal best wel eens een mindere cd tussen zitten, maar met een gemiddelde prijs van 2

• 2 weeks later...
Krijg nou wat, gewoon bij Kruidvat:

http://www.kruidvatentertainmentshop.nl/ep...ory=#CategoryNo

;)

Afgelopen week deze serie eens uitgebreid beluisterd.

Is beslist een aanrader als je van deze muziek houdt. Is moor opgenomen ook, voor zover je 4 piano's goed in beeld kunt krijgen dan. Voor 26,92 (incl.. verzendkosten) veel muziek voor het geld.

;)