Jump to content

OPera Platenspeler, absoluut niet mooi maar.............

paul demo
 Share

Recommended Posts

LP5-0.jpg

Bovenstaande speler een paar weekjes mogen uitproberen, helaas is hij net weer opgehaald vanuit Duitsland. In een regelrecht vergelijk met mijn Mitchel Gyrodeck met Rega RB200 arm via de Ming Da phono 2000 moet ik helaas concluderen dat de Chinezen zeer aanvallend zijn. Qua uiterlijk absoluut niet mijn smaak, maar muzikaal beresterk. Met de Benz Ace (heb ik ook) in het carbon armpje (ook van Opera) werd mijn Gyrodeck echt volledig weg gespeeld qua detail, rust, plaatsing, diepte en ga zo maar door. Dit is de aankomende generatie draaitafels uit een land waar ook steeds meer componenten de de markt opkomen , vooral met buizen zijn ze aardig op weg. Maar wat deze DT teweeg brengt dat is toch wel aardig beangstigend vwb de westerse elites. ;D

Guest Rev. Fatman

Kan je ook vertellen in welke prijsklasse deze speler zit. En ook iets over de arm. Wat voor een motor en hoe gestuurd?

Wat maakt het dat ie zo bijzonder klinkt?

Of is dit een echt een speler voor de happy few?

En waarom is dit een lelijker apparaat dan wel tientallen andere platenspelers?

Ach als die twee onderste planken van een zelfde kleur waren geweest als het chassis ziet het er al een stuk rustiger uit. ;)

Het blinkt je in elk geval niet tegemoet. ;):)

Guest Rev. Fatman

Het forum is niet anders dan een vijver waarin zich nogal wat vissen en visjes bevinden waarop gevist wordt. Door sommigen met een bezemsteel en een touwtje met kromme speld, door anderen met een trawler met sleepnet.

Deze opmerking is vandaag al een paar keer bewezen. Ik vraag me wel enigszins af of alle hengelaars Hear een vergunning krijgen.

Ben je op oorlogspad? :confused:

Hengelaars kopen een vergunning en vissen zonder vergunning is stroperij en strafbaar bij wet. ;)

p.s. forummen onder invloed is dan wel niet strafbaar maar toch ook vaak niet weer geheel zonder consequenties.

hhhmm, je weet maar nooit met de Chinezen. We kunnen dit ding hier wel afkraken, maar op basis van wat? Wie buiten Paul Demo heeft het al gehoord?

'K moet in ieder geval zeggen dat de Chinese makelij mij al enkele keren verrast heeft. Heb onlangs zo'n buizenversterker van Yaqin gehoord die een vriend van me kocht in Hong Kong voor +/- 150 Euro.

Was danig onder de indruk van de muzikale kwaliteiten van dat toestelletje. Ze beginnen het ginder te leren!

Nu, als de Chinezen kwaliteit beginnen te maken wil dit maar 1 ding zeggen. Nieuwe merken en produkten om onze hobby te voeden, een nieuwe ontdekkingsreis, een hele hoop plezier ! :D

Guest Rev. Fatman
hhhmm, je weet maar nooit met de Chinezen. We kunnen dit ding hier wel afkraken, maar op basis van wat? Wie buiten Paul Demo heeft het al gehoord?

'K moet in ieder geval zeggen dat de Chinese makelij mij al enkele keren verrast heeft. Heb onlangs zo'n buizenversterker van Yaqin gehoord die een vriend van me kocht in Hong Kong voor +/- 150 Euro.

Was danig onder de indruk van de muzikale kwaliteiten van dat toestelletje. Ze beginnen het ginder te leren!

Nu, als de Chinezen kwaliteit beginnen te maken wil dit maar 1 ding zeggen. Nieuwe merken en produkten om onze hobby te voeden, een nieuwe ontdekkingsreis, een hele hoop plezier ! :D

\

Oud Hollandsch gebruik wat de boer niet kent dat kraakt ie af! :P;)

En er waaren HEAR wat boeren rond! :D

Het probleem is dat veel Europese bedrijven gestart zijn door liefhebbers die ook een lange termijn visie hebben. Die Chinezen zijn in de eerste plaats geldverdieners: vandaag een draaitafel en morgen een broodrooster. Dat kan/zal betekenen dat ze de kwaliteit gaan "downgraden" om meer te verdienen. Dat soort produkten willen wij weer niet.

Het probleem is dat veel Europese bedrijven gestart zijn door liefhebbers die ook een lange termijn visie hebben. Die Chinezen zijn in de eerste plaats geldverdieners: vandaag een draaitafel en morgen een broodrooster. Dat kan/zal betekenen dat ze de kwaliteit gaan "downgraden" om meer te verdienen. Dat soort produkten willen wij weer niet.

Sorry Carl, maar denk je nu echt dat een chinees in de draaitafel bizz stapt omdat hij daar zoveel kan omzetten? Dacht het niet. Het is en blijft een niche markt, ook voor chinezen met hun prijzen. Ik meen dat er twee a drie fabrieken zijn in china die serieus met draaitafels bezig zijn, deels uit liefhebberij. Een er van heeft een honderdtal CNC machines staan en produceert voor bijna alle europese merken vitale onderdelen, hoe hard die europeanen ook roepen dat ze alles zelf doen. Daarnaast willen ze graag een graantje mee pikken ... niets mis mee, handel is handel en de meeste handel uit china wordt nog steeds door europeanen en amerikanen aangezwengelt. Het zijn "wij" die het doen en het zijn "wij" die het toestaan.

T.a.v. prijs en kwaliteit, 'sorry again', maar dat is wat de consument vraagt ... en krijgt. In duitsland was een hele tijd de modekreet "Geitz ist Geil" (zuinigheid is geil). Tsja wat wil je dan nog? Het blijkt b.v. dat meer dan 80% van de consumenten, ook hier, wel eens bij de Aldi koopt, veelal wetende hoe zij hun prijzen laag houden (slavenarbeid????). En niet alleen maar hun voortreffelijke olijfolie.

t.a.v. de chinese prijzen, dat wordt echt nog lachen in de nabije toekomst. Die lui zijn niet gek, we zien nu b.v. al dat er ineens exportheffingen van meer dan 100% op bepaalde grondstoffen geheven worden bij export uit china. Ook de prijzen van de nodig produkten zijn al fors aan het stijgen :)

Zo langzamerhand vat ik alle kritiek op China maar op als kritiek op "ons" eigen falen, so be it.

'Grappig' hoe hier een kwart van de wereldbevolking wordt weggezet. Vervang het woord Chinees voor Jood en de wereld is te klein en de term racisme valt snel.

Dit soort ongenuanceerd geneuzel ontstaat altijd door desintresse of onwetendheid, veel Chinese audiomerken bestaan meer dan 20 of 30 jaar.

'Grappig' hoe hier een kwart van de wereldbevolking wordt weggezet. Vervang het woord Chinees voor Jood en de wereld is te klein en de term racisme valt snel.

Dit soort ongenuanceerd geneuzel ontstaat altijd door desintresse of onwetendheid, veel Chinese audiomerken bestaan meer dan 20 of 30 jaar.

China is een booming economie. Het is nog niet zo lang geleden dat nog druk met het "rode boekje"werd gezwaaid. Die mensen hebben nu eindelijk de ruimte om de westerse markt op te gaan en persoonlijke welvaart te vergaren. De kwaliteit van het produkt staat daarbij niet altijd centraal. In dit verband lees maar eens de ervaringen van Herman van Dungen bij de produktie van de Prima Luna versterkers en zijn drastische kwaliteitscontrolle. Dat soort ervaringen zijn er meer. Dat heeft allemaal niets met rascisme te maken Arjan en ik vind dat ook een erg vervelende opmerking.

Overigens zijn de Chinezen wel in staat ons weg te concurreren, ze hebben veel industriele ervaring en zijn behoorlijk fanatiek. Als je ze nog niet hebt koop maar wat aandelen.

t.a.v. de chinese prijzen, dat wordt echt nog lachen in de nabije toekomst. Die lui zijn niet gek, we zien nu b.v. al dat er ineens exportheffingen van meer dan 100% op bepaalde grondstoffen geheven worden bij export uit china. Ook de prijzen van de nodig produkten zijn al fors aan het stijgen :)

Komt nog bij dat China 100% importheffing kent op producten die van buiten China komen.

Chinese producenten willen dolgraag Westerse halfgeleiders, van b.v. National Semiconductor gebruiken, maar worden gehinderd door de heffingen aldaar. Dus ook wel een beetje uit nood slaan ze aan het kopi

Ik heb me vandaag ziek gemeld Kraus en kan wel wat leesvoer in bed gebruiken. Overigens jammer dat die Chinezen niet die mooie Micro 1000 namaken. Die had ik er wel voor een Chinees prijsje bij willen hebben.

Dat is natuurlijk het voordeel van die Chinezen: er zijn zoveel mooie produken gemaakt die ze alleen maar hoeven na te maken.

DDX1000m.jpg

DQX1000.JPG

Guest Rev. Fatman
Ik heb me vandaag ziek gemeld Kraus en kan wel wat leesvoer in bed gebruiken. Overigens jammer dat die Chinezen niet die mooie Micro 1000 namaken. Die had ik er wel voor een Chinees prijsje bij willen hebben.

Dat is natuurlijk het voordeel van die Chinezen: er zijn zoveel mooie produken gemaakt die ze alleen maar hoeven na te maken.

DDX1000m.jpg

DQX1000.JPG

In de 70er jaren werd er van de Jappaners gezegd dat zij alles namaakten! ;):)

Eigenlijk was dat maar gedeeltelijk zo. Het waren vaak Engelsen die voor het design zorgden en volgens mij is dat ook nu zo in China. Een vriend van mij vertelde me bijvoorbeeld dat Honda begonnen is met het lanceren van motoren die door de conservatieve Engelse industrie niet gebouwd mocht worden

DDX1000m.jpg

DQX1000.JPG

Bah... directdrive... <_<