Jump to content

OPera Platenspeler, absoluut niet mooi maar.............

paul demo
 Share

Recommended Posts

Komt nog bij dat China 100% importheffing kent op producten die van buiten China komen.

Chinese producenten willen dolgraag Westerse halfgeleiders, van b.v. National Semiconductor gebruiken, maar worden gehinderd door de heffingen aldaar. Dus ook wel een beetje uit nood slaan ze aan het kopi

Ik heb me vandaag ziek gemeld Kraus en kan wel wat leesvoer in bed gebruiken. Overigens jammer dat die Chinezen niet die mooie Micro 1000 namaken. Die had ik er wel voor een Chinees prijsje bij willen hebben.

Dat is natuurlijk het voordeel van die Chinezen: er zijn zoveel mooie produken gemaakt die ze alleen maar hoeven na te maken.

DDX1000m.jpg

DQX1000.JPG

Bah... directdrive... <_<

Wat is daar mis mee?

Bedoel je rumble of echte brom van de motor Hans?

Die directdrive is eigenlijk niet meer dan een grote motor om de as van je plateau. De diameter van zo'n motor is zodanig dat deze meestal ruim onder het element komt. Het plateau is van aluminium en vangt het magnetisch veld maar heel beperkt af.

M.a.w. Het element pikt de magnetische velden op. Kortom... Brom... :(

Bedoel je rumble of echte brom van de motor Hans?

Die directdrive is eigenlijk niet meer dan een grote motor om de as van je plateau. De diameter van zo'n motor is zodanig dat deze meestal ruim onder het element komt. Het plateau is van aluminium en vangt het magnetisch veld maar heel beperkt af.

M.a.w. Het element pikt de magnetische velden op. Kortom... Brom... :(

Niet om te gaan hakketakken hoor, maar waar haal je dat vandaan? Ik ben zelf ook een 'snaarman', maar er zijn z

Hans heeft niet helemaal ongelijk, b.v. op m'n Toshiba DD heb ik bij gebruik van een eenvoudige Grado brom, op m'n beide Technicsen echter weer niet. Een plaatje mu-metaal lost e.a. op. Of een ander element, er zijn er ook zat die geen brom laten horen op de Toshiba. Met de trend naar steeds meer opengewerkte elementen echter kan het wel eens lastig zijn.

... echter niet alleen bij DD's, zo'n onafgeschemde Grado bromt ook op een Dual, een Project etc. als de naald het einde van de plaat bereikt en dus dichter bij de motor komt. Veel snaaraandrijvers hebben ook niet zo'n best afgeschermd motorretje.

De ergste brom echter genereert de ventilator in m'n Musical Fidelity A100, zelfs op 3m van een Grado of Ortofon.

Guest Rev. Fatman
De ergste brom echter genereert de ventilator in m'n Musical Fidelity A100, zelfs op 3m van een Grado of Ortofon.

Wijselijk zeg je niets over de ventilator zelf. ;):D