Jump to content

PC problems

stefk
 Share

Recommended Posts

hey iedereen,

Heb thuis een PCprobleem, waarschijnlijk windows na een update, waardoor ik niet kan emailenen internetten ... Weet niet wanneer het opgelost is of zal geraken.

Diegenen die mij willen bereiken, stuur een PM, af en toe kijk ik eens tijdens de pauzes opt werk.

Aan diegenen die ik beloofde te mailen, snorry guys :)

Ik begon mij net super te voelen in het muziek gedeelte

Erikatn, doodjammer vind ik het hoor

Waarom in algemene onderwerpen?

Omdat ik denk dat de meesten het HEAR wel zullen oppikken ;)

Greeeetz aan allen

Stef

Draai anders even die update terug mbv "systeemherstel". Je kunt dan je configuratie terugzetten naar een moment waarop een checkpoint door het systeem is aangemaakt. Normaal gesproken gebeurt dat ook voor het uitvoeren van upgrades.

Draai anders even die update terug mbv "systeemherstel". Je kunt dan je configuratie terugzetten naar een moment waarop een checkpoint door het systeem is aangemaakt. Normaal gesproken gebeurt dat ook voor het uitvoeren van upgrades.

Allemaal gedaan maar geen effect ...

Heb 4 uur aan een helpdesk gehangen ... :)

kan ook de router zijn van het draadloos internet.

heb een IP adres en verbinding maar niets geraakt buiten. Modem/router adres intikken vindt hij ook niet

To be continued

Merci

stef

Niet zo lang geleden was er een update van Microsoft die in combinatie met een bepaalde FireWall (ZoneAlarm) ervoor zorgde dat alle communciatie van de PC geblokkeerd werd.

Indien jij ZoneAlarm hebt draaien kun je dit probleem oplossen door eerst de bescherming te verlagen, vervolgens de meest recente editie van ZoneAlarm downloaden/installeren, daarna de bescherming weer te verhogen (na de restart).

Een snelle controle kun je doen door ZoneAlarm volledig af te sluiten. Indien de PC daarna weer Internet op kan weet je genoeg

Succes

PC maakt zonder probleem een verbinding

Er is een IP adres enz enz

Blijkbaar geraak ik van de PC niet op het netwerk (router? windows? ...)

Zonealarm heb ik niet

Firewalls afzetten allemaal geprobeerd

Mss Norton eens verwijderen en een ander antivirus installeren

of de router eens met een netwerkkabel rechtstreeks aan de PC hangen ...

Ben daar allemaal geen kei in hoor guys :)

Stefke

Niet zo lang geleden was er een update van Microsoft die in combinatie met een bepaalde FireWall (ZoneAlarm) ervoor zorgde dat alle communciatie van de PC geblokkeerd werd.

Indien jij ZoneAlarm hebt draaien kun je dit probleem oplossen door eerst de bescherming te verlagen, vervolgens de meest recente editie van ZoneAlarm downloaden/installeren, daarna de bescherming weer te verhogen (na de restart).

Een snelle controle kun je doen door ZoneAlarm volledig af te sluiten. Indien de PC daarna weer Internet op kan weet je genoeg

Succes

of zone alarm er effe helemaal afgooien

en dan daarna weer op nieuw downloaden

je kunt dan voor de zekerheid de standard windows firewall even gebruiken na het er af gooien

de nieuwe zonealarm downloaden en opslaan in mappie

windows firewall weer uitschakelen en zone alarm instaleren ;)

"of de router eens met een netwerkkabel rechtstreeks aan de PC hangen ..."

Hoe heb je het nu aangesloten dan? Dat je een IP adres nu ziet zegt niet zoveel (jij ziet nu waarschijnlijk een privaat adres uitgedeeld door de router of statisch geconfigureerd op je PC). Je schrijft dat je de router niet ziet: dan lijkt het voor de hand dat het een configuratie probleem is tussen je pc en router. Heb je DHCP op je router of gebruik je vaste IP adressen?

Voor de hand liggend:

1. router uitzetten, een half uurtje uit laten, en weer aanzetten

Ik moet zeggen dat ik niet een bestaande Windows heb geupdate, maar een nieuwe Windows-installatie met SP3 er meteen al bij in heb gedraaid. Ik had net rond het uitkomen van SP3 een nieuwe computer namelijk...

Ik heb er achteraf een soort 'patch' overheen gedraaid, omdat SP3 de Address Toolbar verwijdert. Die mag kennelijk niet meer in Windows ingebakken zitten. Maar ik vond het dermate handig, dat ik een programmaatje gedraaid heb, die een of andere bestand vervangt door een andere (oudere) zodat er weer een Address Toolbar inzit...

Toch vreemd dat mijn "systeem-herstel"-advies niet werkte........

kZit dus weer in de shit en een verwijdering van het servicepack heeft deze keer niet geholpen ...

Dat systeemherstel vind ik ook zeer vreemd. Welk controlepunt (vet op de kalender) dat ik ook selecteer;

Ik krijg na de uitvoering steevast de melding dat er geen systeemherstel kon plaatsvinden naar die datum omdat er geen veranderingen zijn gebeurd.

effe mn cool bewaren voor ik deze dr het raam kieper :)

stef

Kan je wel internetten of alleen niet mailen?

Als je wel kan internetten dan is je lijn naar buiten prima.

Kan je niet internetten dan is je modem verdacht.

maar heb je meerdere pc's aangesloten op je netwerk en heb je dat probleem alleen op 1 pc dan moet je het dus daar op zoeken.

Ook heb ik begrepen dat je nu draadloos werkt dat zou ook het probleem kunnen zijn.

Je krijgt dan wel een ip adres maar dat krijg je ook als je geen verbinding hebt.

Het beste kan je helemaal terug gaan naar de basis dat wil zegen met een kabel direct aansluiten op je router of kabel modem.

werkt het dan wel dan is het dus je WiFi verbinding

Groetjes George.