Jump to content

advies over welke draaitafel

hajee1
 Share

Recommended Posts

Heb nu enkele jaren de projekt debut draaitafel en eigenlijk wel tevreden. Nu wil ik een stapje hoger maar met een gelimiteerd budget blijft het bij een stapje. Zelf zit ik te denken aan een rega p3-24 of een golrding gr2.

Ik snap niets van al die technische termen en vind het eigenlijk ook niet zo interessant. Als mijn plaatjes maar lekker klinken. Wil wel graag een helder gelaagd geluid.

wie heeft er weet van deze draaitafels en hun verschillen?

versterker is NAD 317 en speakers zijn Van Medevoort ed 6.5

alvast bedankt!

Ik ben dit jaar van een Pro-ject 1.2 met Grado Gold element overgestapt naar een Rega P25 met Denon DL103 element.

En om in je terminologie te blijven, mijn plaatjes zijn lekkerder gaan klinken. Ik merk dat ik weer meer lp's ben gaan draaien dan ik deed met de Pro-ject.

Naast de overgang van draaitafel ben ik van een MM naar een MC element gegaan. Daarvoor had ik al andere "versterkerkaarten" in huis. Klonk de Grado nogal "donker" (of warm?), de Denon is helderder en directer, strakker. Dat laatste vind ik er plezierig klinken.

Verdacht ik de Pro-ject nogal eens van ongelijkloop, de Rega klinkt mooi gelijk. Mijn plan is om eens, als de gelegenheid zich voordoet, een Heed Audio Orbit voeding te proberen. Eens kijken of dat een verschil maakt. Maar tot dusver ben ik er tevreden met deze overgang.

dag allemaal,

bedankt voor jullie reacties. hier een paar antwoorden:

mijn versterker is een NAD 317

luidsprekers: electrostaten van Van medevoort ED 6.5

het element wat ik gebruik is een Ortofone 10.0 HM

Een phonotrap, is dat een voorversterker?