Jump to content

dropveters bevallen!

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

ik heb mnijn vdhul cs122 verkocht om audioquests te kopne, nu kan ik deze niet vinden, en heb ik zolang maar dropveters ertussen gehangen. Ik heb geen directe vergelijking uitgevoerd, maar ik heb nu nooit meer second thoughts over mijn geluid, iets wat ik voorheen wel had.

Kortom, de dropveter beats de cdhul cs122.

Nu wordt dit voor mij geen reden de audioquest te laten zitten, ik koop he en verwacht er veel(niet te veel) van.

Maar ik weet nu dat een langdurige vergelijking de beste was in deze.

Mijn vdhul mk3 (interlink) is ook weggegaan en vervangen door een dropveter, dat leverde wel wat achteruitgang op. Maar toch nog beter dan met cs122.

Achteraf ben ik tot de conclusie gekomen dat de cs122 niet mijn kabel is, doe er je voordeel mee. :D

game

Geplaatst door Hans van Liempd:

Waarschijnlijk verdoezelen die dropveters veel van de fouten in jouw installatie.

Het klinkt ook wat "rustiger" denk ik.

Niks mis mee, als je daar van houd mag dat (van mij tenminste).

:)

weet ik niet, je bedoelt te zeggen dat de cs122 anaytischer is, en dat in min geval een nadeel is vanwege mijn set. In dat geval zou de AQ, nog meer 'schade doen' omdat die analytischer is dan de cs122.

Nee, ik denk dat de cs122 gewoon een wollige kabel is die of niet goed is, of simpelweg niet matched.

game

Geplaatst door Hans van Liempd:

Waarschijnlijk verdoezelen die dropveters veel van de fouten in jouw installatie.

Het klinkt ook wat "rustiger" denk ik.

Niks mis mee, als je daar van houd mag dat (van mij tenminste).

:)

dropveters die wat verdoezelen? die is nieuw voor mij.

Ik dacht altijd dat dure exotische kabels ervoor waren om bijvoorbeeld scherpe randjes te verdoezelen.

Geplaatst door [[Game]]:

maar dan is een feit:

dropveters zijn niet de slechtste kabels die je kan hebben.

Dat moeten jullie met me eens zijn.

Game.

Inderdaad in sommige combinaties zelfs te prefereren :rolleyes:

goh, onthutsend.

maar nog iets: wat verstaan we onder een dropveter? Een snoertje ter dikte van ee dropveter, of valt goedkoop 4mm er ook onder?

wat ik nu heb is het eerste, een kabel ter dikte van een dropveter. En dan ook nog een uit het jaar nul eek.gif

game

Er heeft nog nooit iemand aan kunnen geven wat er mis gaat als je een dropveter gebruikt. En vervolgens maar roepen dat die esotherici 'beter' zijn. En-passant even de dropveter zonder enige vorm van argument en op basis van suggestie 'in de hoek' zettend. Wie wordt hier nu belazerd?

Iedere kabel heeft een bepaalde verhouding tussen cappaciteit, inductie en weerstand. Misschien is die verhouding bij jouw dropveter wel de perfecte voor jouw set, elke andere combinatie zal dan slechter klinken, al betaal je er een vermogen voor.

Hai Kermit,

Ik ken jouw "kabel - nuchterheid" en deel(de) die voor een groot deel. Twee weken geleden kreeg ik van een kennis een paar Siltechs te leen. Ik heb ze er gewoon een week opgezet zonder A/B te vergelijken.Ik mis ze zonder meer. Door de hele linie (geen bijzondere accenten) klonken die dingen beter dan mijn 80 Euro PBJ Kimbers.

Ik ben gelukkig niet technisch dus verklaringen hoef ik niet te zoeken, het feit ligt er echter.Overigens kosten die dingen 3000 Euro per stuk en waar praat je dan over, maar wel leuk om in huis te hebben.

Groet,

Ik ben absoluut niet ineens een dropveter freak. Ik weet alleen dat ze beter bevallen dan de cs122... :rolleyes:

Ik heb mijn interlink vervangen door een dropinterlink, en dat gaf verslechtering, met dropveters bereik je bij mij dus niet altijd verbetering. Ik hoe het er voorlopig op, dat de cs122 slecht is(voor mij).

Mocht de AQ ook worden verslagen, dan zoek ik het in de richting van; een dropvetr is de beste keuze voor mij.

game

Hallo, kunnen jullie niet de LS-dropveters en Cinch-touwtjes even uit elkaar houden? Zijn wel twee heel verschillende soorten interlinks.

Voor zover ik het begrijp gaat het hier over LS-dropveters.

Ieder soort snoer (of merk/type) heeft zijn eigen karakteristiek. Duur hoeft beslist niet goed/beter te zijn. Dat moet ieder toch voor zichzelf bepalen in zijn eigen situatie. Is ook nogal setafhankelijk.

Het hangt er maar van af met wat voor componenten je speelt. Ik ben er achter gekomen dat de originele dropveters op de laag/mid speakers(intern dus) van mijn JBL's beter klinken dan de Kimber kabels die ik erop/erin heb gehad. :)

Groet,

Rienk.

Geplaatst door erik klijnsmit:

en de meeste inwendige bedrading in de apparatuur bestaat ook gewoon uit dropveter .

dus ;;

Daar heb ik nooit een bevregigende verklaring voor gehad....

maar een goed argument is het niet erik.