Jump to content

Stukke SME 3009 arm?

Petor
 Share

Recommended Posts

Krijg je nul op rekest bij de verkoper?

Ze troggelen je een hoop geld af en dan mag je het verder maar uitzoeken, en nu zie ik dat je een nieuw topic hebt aangemaakt met de vraag naar een DT voor rond de 1000 euro.

Ik vind dit wel triest en jammer. De verkoper zou je op zijn minst tegemoet mogen komen, temeer daar hij zich afficheert als winkel en kenner.

Je mag aannemen dat hij dan een goed product aflevert of tenminste de problemen oplost.

Het begrip "garantie" is daar kennelijk een loze kreet, of heb je zelf geen actie meer ondernomen?

Hio, dank voor reactie. Ik ben nog bezig met de verkoper. Hij geeft aan dat er prive problemen zijn. Ik heb wel enig begrip daarvoor maar er zijn grenzen. Ik heb de afgelopen 4 weken zeer regelmatig gebeld. Ik hem hem niet meer telefonisch gesproken. Inspreken heeft geen zin. Ik heb wel een mail gehad waarin hij op iets anders ingaat en zich verwondert waarom ik niet verder ben gaan kijken. Juist ja, wel dus.

Ik heb hem een ultimatum van 2 weken gegeven waarin ik hem dringend verzoek het geld terug te betalen. Zeker jammer dat het zo loopt. Ik ben niet zo van meteen geld terug vragen. Liever op zoek naar mogelijkheden maar als ik al 4 weken zeur om een reactie en ik krijg twee mailtjes die algemeen zijn en niet op het probleem ingaan dan drogen die mogelijkheden ook op. :(

Dus vandaar dat ik mij reeds orienteer op een nieuwe Thorens. Blijft een mooi apparaat vind ik. Maar wie weet is er nog wat moois? Heb jij een idee?

Ik vind het bizar.

Ik ben zelf een (heel) kleine zelfstandige, en kan me dus prima voorstellen dat er persoonlijke- of gezondheidsproblemen kunnen zijn waardoor je je werk niet goed of tijdig uit kunt voeren.

Nummer 1 is dan een correcte communicatie naar je klant, nummer 2 is het probleem zsm. en naar tevredenheid oplossen.

Of dat nu herstel van gebreken is, omruil van een apparaat of geld terug is om het even.

Ik lever geen producten (nou ja, vrijwel niet) maar diensten.

Als er een (garantie)probleem is probeer ik dat zo snel mogelijk op te lossen of geef de klant zijn geld terug, juist om lang slepende toestanden te voorkomen die je nog verder in de put kunnen draaien.

Zie daarvoor oa. het trieste relaas van Sound Evolution.

Mijn ervaring met vrijwel al mijn klanten is dat ze een prima begrip hebben voor prive-omstandigheden waardoor een reparatie of modificatie langer gaat duren of niet door kan gaan.

Maar communiceer dat dan wel als bedrijf(je) naar je klant!

Als mensen niets horen of een vaag verhaal krijgen, gaan ze niet blij worden en uiteindelijk het bedrijf en/of de persoon die de goederen of diensten levert, ook niet.

Wat betreft je vraag om een andere DT: dat is erg persoonlijk.

Ik ben zelf een Thorens-fan, maar dan wel flink getweakt.

Dat hoeft helemaal niet duur te zijn, als je zoiets zelf kunt doen.

Men kan ook heel tevreden zijn met een Technics SL1200 of kloon daarvan, of een stoere Denon uit de jaren '80.

Anderen doen het niet voor minder dan een VPI of een Fatbob.

Heel verschillend allemaal.

Goed dat je een nieuw topic hebt geopend, daar zullen vast wel mensen met veel DT ervaring posten.

Ook zou je eens naar Audio Selectief in Sneek kunnen gaan, Henk Niemeyer heeft in allerlei prijsklassen erg mooi spul staan en levert een uitstekende service.

@ Rein, Rastaphil, audiodreak en KT 88.

Dank voor reactie. Ik heb hem via de mail weer laten weten dat ik het geld terug wil. Ben dus (als mosterd na de maaltijd :mad2: gaan googlen op onze Rob & Ria. Komt er niet best vanaf. Damn! Die komen er niet best van af. Ik merk wel dat het een schimmiger wereldje is dan ik had verwacht.

Hij communiceert overigens wel dat hij er op terug komt, maar dat gebeurt niet helaas.

KT 88 wat is getweakt? Ik ben (nog) niet zo thuis in de technische terminologie. En dank voor je tip voor de technics. Iets zegt mij dat ik die niet bij Technics-vingers ga kopen! ;)

Rastaphil, dank voor je aanwijzigingen, ga ik zeker mee aan de slag!

Tweaken: het door middel van technische verbeteringen je geluid op een hoger plan brengen.

Bij een Thorens 160 denk ik dan aan versteviging en verstijving van subchassis en plinth, dempen van het plateau, vering evt. vervangen door andere types aangepast op de gewichtsverzwaring, andere arm, electronische motorsturing en dat soort dingen meer.

Hier de mijne, dit was nog met de stock arm en een Shure elementje, nu zit er een Audioquest arm op met een Denon DL103R.

Ernaast staat de motorstabilisatorschakeling.

thorensyl3.jpg

Ik zat eens even op die site van "Rob en Ria" te kijken. Als jij dat ding voor 550 euro (dat vragen ze er kennelijk voor) gekocht hebt zou ik er gelijk mee teruggaan want je hebt immers 3 mnd garantie (zeggen ze). Voor dat geld moet dat ding pico bello in orde zijn.

Sterker nog, ik zou terug gaan en m'n geld terug vragen. Rob en Ria verkopen wel meer "minder goede" spullen.

Ik had al gelijk geroepen dat je je centjes terug moet gaan halen :rolleyes:

BTW, hier mijn Thorens TD160B MK2 met Linn Basik Plus arm op de werkbank

TD160B.JPG

@KT88 Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar die electronische motorsturing. Heb je die zelf gebouwd en zijn daar schema's van? Of is dat een eigen ontwerp dat is nagebouwd van de LINN voeding?

Is er dan ook een andere motor gebruikt of kan je dan gewoon de standaard motor blijven gebruiken?

wat ik namelijk begrepen heb is dat je met zo een voeding ook het toerental enigszins kan regelen.

Bij mij maakt de TD160 MKII een heel klein beetje teveel toeren en wil dat graag bij regelen.

En natuurlijk zal zo een motorsturing ook wel een gunstig effect hebben op de gelijk loop van de dt.

Of terwijl kan ik zo iets zelf maken en wat is het beoogde effect van zo een powersuply?

Groetjes George

Heheheh!

Het Linn typeplaatje is een grapje, destijds bij mijn werkgever in de kast gevonden.

Kastje is van HFN-RR en er zit een eigenbouw sturing in, met een XTAL oscillator, delers en MOSFET drivertjes.

Ik moet het schema nog ergens hebben, is alweer erg lang geleden dat ik dat heb gebouwd.

:) De TD 160 reeks maakt normaliter altijd een beetje te veel toeren... maar klinkt wel lekker. Enige nadeel ondervond ik toen we de mee gingen spelen met een CDR opgenomen vinyl via een TD 160... konden we met z'n allen de instrumenten gaan herstemmen <_<

mvg RastaPhil

Heheheh!

Het Linn typeplaatje is een grapje, destijds bij mijn werkgever in de kast gevonden.

Kastje is van HFN-RR en er zit een eigenbouw sturing in, met een XTAL oscillator, delers en MOSFET drivertjes.

Ik moet het schema nog ergens hebben, is alweer erg lang geleden dat ik dat heb gebouwd.

Ik vermoede al zo iets.

Het kastje ziet er niet echt LINN achtig uit maar weel goed gevonden zo.

Wat zijn nu de voordelen van zo een gelijkloop regeling en mag ik dat na bouwen?

@ RastaPhil

Toch wel raar dat die gasten dat zo doen.

Ik heb van af het begin dat ik deze speler heeft het idee dat de snelheid iets te hoog was later bij Henk uit Sneek bleek dit ook te kloppen.

maar om een of andere reden blijf je toch af en toe je eigen irriteren aan de te hoge snelheid.

Het zou mooi zijn als daar iets aan te doen is.

Volgens Henk was het niet echt storend en is daar niet veel aan te stellen maar zou het geheel dan wat frisser klinken en toch heb ik soms dan het gevoel van het klopt niet.

Oke ff nog een pic van de mijne dan met de PhonoDude aan zijn zijde

PICT9304.jpg

Groetjes George.

Wat zijn nu de voordelen van zo een gelijkloop regeling en mag ik dat na bouwen?

Zal ik even op zoek moeten naar het schema in den ouden doosch..... :rolleyes:

De tafel klinkt strakker, en je kunt binnen beperkte grenzen het toerental iets bijstellen.

De tafel klinkt strakker, en je kunt binnen beperkte grenzen het toerental iets bijstellen.

MMM dat klinkt nu al goed!

Als je voor mij eens zou willen kijken graag.

Groetjes George.

@allen:

inmiddels weer wat verder; het heeft veel geholpen een kabel met een condensator (zeg ik het goed?) te plaatsen om de aardlus te elimineren. Dat is gelukt. Je hoort nog steeds aardig wat gebrom als ik de vingertip vastpak, maar wellicht met het aarden in de speler zelf zijn ook die problemen voorbij. Het klonk niet meteen tof dus even mijn projeckt voorversterker gezet op MM in plaats van MC. Meteen een goed geluid en geen te zware bastonen meer. Blijkbaar zit er dus toch een MM element in zoals iemand al opperde. Ik wist niet dat dit mogelijk was met een sme arm. Maar nu klinkt ie heel lekker. Nu nog de gehele brom eruit en Petor is helemaal blij! :D

Blijft een feit dat Technics-vingers mij een MM element heeft verkocht onder de noemer van een MC element.

Kan ik er hoe dan ook nog een mc element opzetten?

Guest Rev. Fatman
Neem een (potige) getuige mee en laat je niet meer afschepen door die klojo (ook hier heb ik echt geen ander woord voor).

Nou ja....................................audiofreak toch. :(

MMM dat klinkt nu al goed!

Als je voor mij eens zou willen kijken graag.

Groetjes George.

Mmmmm. Mijn platenspeler heeft hetzelfde: die loopt wel prachtig gelijkmatig maar gewoon 10% te snel en zat vanmorgen tijdens het plaatjes draaien ook al af te vragen of dat met die genoemde motorsturing van KT88 opgelost zou kunnen worden.....

@KT88 Is een 10% afwijking daar ook nog mee bij te regelen?

@Kappa7 Is 2 niet goedkoper dan

:) De TD 160 reeks maakt normaliter altijd een beetje te veel toeren... maar klinkt wel lekker. Enige nadeel ondervond ik toen we de mee gingen spelen met een CDR opgenomen vinyl via een TD 160... konden we met z'n allen de instrumenten gaan herstemmen <_<

mvg RastaPhil

Duh, mijn TD160 loopt spat-precies, gewoon direct op het lichtnet!

Maar ja, die was ook maar 10 euries bij de spullenhulp/kringloopwinkel :lol:

;)

Guest Rev. Fatman

mvg RastaPhil

Duh, mijn TD160 loopt spat-precies, gewoon direct op het lichtnet!

Maar ja, die was ook maar 10 euries bij de spullenhulp/kringloopwinkel :lol:

;)

Gebruik je die draaitafel ook?

Maar hoe kun je in hemelsnaam 10% afwijking hebben? :confused:

Verkeerde pulley, 60 Hz motor?

Ik weet dat de 160 fractioneel te snel loopt, maar dat is een half procent ofzo (althans, bij mijn 2 Thorensen is dat zo).

Tja, dat weet ik eigenlijk ook niet. Jitze gaf al eerder aan, dat ik misschien een motor heb die op het verkeerde aantal hz is ingesteld. En dat daarmee de afwijking is verklaard.....

Ik heb zelf de oplossing gezocht in een andere motor, maar misschien kan de aansturing van de motor wel een heel ander en heel goed resultaat bewerkstelligen :huh: