s.blauw Posted 27 september 2008 Report Share Posted 27 september 2008 Hallo, Ik heb sinds kort een set bose luidsprekers gekocht, alleen weet ik niet of er nog een equalizer of stuur apparaat bij hoort. achterop de luidspreker staat geschreven "Bose direct reflecting speaket only to use with bose 300series music systems" achter op de luidspreker zit een tulp aansluiting en er is een linker en een rechter luidspreker. na wat zoeken op internet heb ik een afbeelding gevonden die op mijn luidsprekers lijkt en dat is de 301 van bose. Wie kan mij meer over deze luidsprekers vertellen groeten stephan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 september 2008 Report Share Posted 27 september 2008 er is een equalizer die je gebruikt voor de 901. die zie je regelmatig op marktplaats voorbij komen. of dat dezelfde is spatial control heet dat systeem. maar ze noemen het en equalizer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 19 oktober 2008 Report Share Posted 19 oktober 2008 Nee als het een 301 is (of de voorloper) dan hoeft er geen equalizer bij. Die equalizer pompt alleen het hoog en laag wat op omdat Bose vond dat dat beter electronisch geregeld kon worden dan op andere wijze de natuurlijke curve van de 13cm speakertjes te manipuleren. daar zit wat in natuurlijk. Maar jij hebt warschijnlijk een tweeweg-systeem en daarbij is dat niet nodig. Van alle Bose huiskamer speakers vind ik persoonlijk de 301 de meest geslaagde. Die zogenaamde waarschuwing achterop de speakers is alleen maar om je te verleiden om ook hun electronica aan te schaffen. Marketing dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.blauw Posted 19 oktober 2008 Author Report Share Posted 19 oktober 2008 Hallo, Bedankt voor jullie reacties, maar ben er al via bose achtegekomen dat het Bose 301 zijn en wel van de eerste serie. Ik heb contact gezocht met bose en een paar foto's naar ze gemailed, toen kwam het antwoord al snel. Nogmaals bedankt voor de info. groeten Stephan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts