Jump to content

Compatibiliteit SME IV en VDH DDT II

Renaat Mattheus
 Share

Recommended Posts

Dag,

Heb via Ebay voor de fun een Vandenhul DDT II elementen 'gewonnen' (actuele element is eenZYX Airy).

Nu hoor ik geruchten over een ontoereikende compatibiliteit van de DDT en SME. Kan er iemand hierover iets meer zeggen?

Alvast bedankt

Renaat

- Transrotor Leonardo 40/80M met SME IV

- Symphonic Line

- Kharma

- Accustic Arts

Beste Renaat ,

Zou je niet eens iets doen wat bij elkaar past ?

De resonatie frequentie in jou configiratie zit op 5.74 Hz bovendien klinkt het ook nog eens scherp met jou Kharma tweeters en Symphonic Line versterker.

Dus die kombi is nog erger dan met de Zyx.

MvG,

Haudio

De combinatie met de ZYX zit tussen de 10 en 11 Hz, lijkt me absoluut niets mis mee, temeer daar het ook de elementen zijn die in hun prijsklasse elk ander overstijgen B)

De combinatie met de ZYX zit tussen de 10 en 11 Hz, lijkt me absoluut niets mis mee, temeer daar het ook de elementen zijn die in hun prijsklasse elk ander overstijgen B)

Beste Jitze,

Ik heb het dan ook over de kombi vd Hul SME, Transrotor etc.

Als je het hebt over de combi met de Zyx , ik heb er nog wel eentje liggen voor de helft van de prijs, in jou configuratie Ariston , laid back klinkend, Moerch arm ook laid back klinkend, buizen ook laid back klinken, Klipsch Heresy, fel klinkend, past wel een Zyx.

Maar deze kombi heeft Renaat niet.

Verder heeft ieder zijn eigen waarheid, want ik ben het niet eens met de laatste paar woorden, er zijn nl verscheidene die in bepaalde kombinaties de Zyx overstijgen.

MvG,

Haudio

in jou configuratie Ariston , laid back klinkend, Moerch arm ook laid back klinkend, buizen ook laid back klinken, Klipsch Heresy, fel klinkend, past wel een Zyx.

Zo te horen ken je mijn apparatuur absoluut niet, zie ik uitsluitend vooroordelen die nergens op slaan, wat betreft de M

Bedankt voor het duidelijke advies. Zal de DDT dan maar meteen doorverkopen. Iemand interesse ? :)

Welk element is een goede match voor de SME 4 rekening houdende met de rest van mijn systeem?

Dank

Beste Renaat,

Iedereen heeft zo zijn eigen waarheid, maar ik ga niet van mijzelf uit maar van de duizenden verschillende combinaties die ik gehoord heb, zodoende kan ik er wel een beetje over zeggen denk ik.

Maar ik begrijp dat iedereen zijn combi het mooist vind, bv iemand met een Yamaha installatie zal niet zeggen dat zijn combi scherp klinkt.

Wat de Resonantie Frequentie betreft van jou SME en jou Zyx , deze ligt op 9.96 Hz indien alle parameters juist zijn , dus qua technische spec. is dit praktisch ideaal, maar zegt nog niets over de klank, in samenwerking met de andere componenten.

Het is altijd een samenspel tussen alle onderdelen.

Pak het boek ''De hele Olifant in beeld'' er maar eens bij.

Wat de Resonantie Frequentie betreft van jou SME en jou Zyx , deze ligt op 9.96 Hz indien alle parameters juist zijn , dus qua technische spec. is dit praktisch ideaal, maar zegt nog niets over de klank, in samenwerking met de andere componenten.

Pak het boek ''De hele Olifant in beeld'' er maar eens bij.

Uhh Haudio,

Wat hebben olifanten nu weer met DT's te maken? Denk niet dat jij graag olifanten in jouw winkeltje ziet komen....... :rolleyes:

Ik heb het dan ook over de kombi vd Hul SME, Transrotor etc.

....in jouw configuratie Ariston , laid back klinkend, Moerch arm ook laid back klinkend, buizen ook laid back klinken, Klipsch Heresy, fel klinkend, past wel een Zyx.

Dat het uiteinedelijk een samenspel is tussen alle componenten - vergeet ook de opname niet - is een waarheid als een olifant, maar het zou wel aardig zijn als de mythe, dat je gebreken van het

link[/url] en je weet het vast wel weer.

Ja ja, weet het nu wel. Het wordt met dat boek zo wel een beetje een hype. Je weet niet wat je er mee kan doen maar je MOET het gelezen hebben. Net als met Jan Cremer, Tolkien, Baghwan enz. destijds.

Het geneest zelfs draaitafelkwalen begrijp ik van Haudio.

;)

Guest Rev. Fatman

Heb je wel iets heel erg moois. ;)

Review: ZYX Atmos X-SB (low output) Cartridge

When Mehran told us ZYX was introducing a new cartridge I wondered where it could possibly fit in an already full lineup.

beste audiovrienden

ik heb beslist om de VDH DDT2 samen met mijn huidige ZYX Aiy3 in te ruilen voor een nieuwe ZYX Atmos.

doei

renaat

Gefeliciteerd ik heb de ZYX r100 fs , en ik ben al een jaar zeer tevreden , ikheb al een jaar lang niks meer aan mijn set veranderd :D

Krijgen we nog een verslagje?

Ik hoop de Atmos/D4 deze week te ontvangen, maar het probleem is dat ik pas over een paar weken mijn nieuwe Symphonic Line monoblokken hoop te ontvangen. Pas dan kan ik de Atmos het vuur aan de schenen leggen. Maar het zal dan niet gemakkelijk zijn om te differenti