Guest Mike Posted 27 februari 2001 Report Share Posted 27 februari 2001 Je kunt het altijd zo duur maken als je zelf wilt, maar in de beperking toont zich vaak het goede. Ofwel, heeft iemand ervaring met een speakerkabel tot ca. 50 piek per meter die de verwachtingen simpelweg overtreft? Moet gaan verbinden: buizenversterker (push-pull) met Audiophysik speakers. Bedankt voor adviezen en tips! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jeroen Leeflang Posted 27 februari 2001 Report Share Posted 27 februari 2001 Ik zelf gebruik momenteel de Van den Hul - Teatrack Hybrid. Dit is de bi-wire uitvoering van de CS-122. Ik vind de kabel erg gedetaileerd en toch warm klinken. Een goede balans tussen laag, mid en hoog. De kabel is redelijk flexibel en kan compleet afgemonteerd worden met WBT. Ik heb 470,00 gulden betaald voor 2x 3meter met 2x WBT (haakse banaan) en 8x WBT krimphuls. Ik heb geen buizen ervaring, dus daar kan ik niets over zeggen. Even lenen is er meestal niet bij (zie Onderwerp: Winkelier vs. consument op dit Forum voor meer info over lenen etc...) Ik ben er erg tevreden mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 27 februari 2001 Report Share Posted 27 februari 2001 Hallo Mike, Net als Jeroen vind ik de Van den Hul kabels ook veel waar voor hun geld bieden. Ik heb destijds ook de CD-122 gebruikt en dit vindt ik 'n zeer goede prijs voor 'n schappelijke prijs (25,-) Ook de CableTalk 3.1 vind ik 'n zeer goede kabel met 'n zeer strak laag en rustig hoog, en dat alles voor slechts 'n tientje p/m! Zelf heb ik nog Transparent (te Koop) Type "The Wave" Zeer transparant en rustig klinkende kabel. Enige nadeel is dat Transparent niet per meter wordt verkocht,maar per set van -zoveel meter. Een beetje dealer laat je (meestal tegen borgbedrag) diverse kabels thuis proberen. Succes, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B. Posted 27 februari 2001 Report Share Posted 27 februari 2001 Mike, Wat je zeker moet beluisteren is de kabel van Art Speak van Louis Raatjes, ongeveer Fl.25,- per/meter, prima kabel voor het geld.Zijn telefoonnummer staat onder een interview met hem in een van de hvt's van een paar maanden geleden. Groet Ruud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flakes Posted 28 februari 2001 Report Share Posted 28 februari 2001 www.hear.nl/forum/Forum1/HTML/000328.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest John Baeten Posted 1 maart 2001 Report Share Posted 1 maart 2001 Hoi, Om welke Audio Physic boxen gaat het. Ik ben zelf in het trotse bezit van de Spark II (sinds een maand of drie) en heb deze via Totem Tress (zilver met teflon) en WBT pluggen aangesloten op mijn Densen Beat B100 versterker. (Is de eerstvolgende aanpassing en ik zit ook aan buizen te denken) Wat voor versterker wil je gaan gebruiken trouwens want voor zover ik weet zijn de Audio Physics over het algemeen niet zo gevoelig. Stuur eventueel een berichtje naar mijn E-mail adres. Groeten en succes, John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 5 maart 2001 Report Share Posted 5 maart 2001 Hoi Mike, Tip: gebruik voor een buizenversterker nooit MIT of Transparant kabels. Dit zijn kabels met een hoogfrequent filter en andere correctienetwerkjes, deze verhogen de impedantie van je versterker, en aangezien buizenbakken toch al een lage dempingsfactor (= hoge uitgangsimpedantie)hebben, is dit vragen om problemen. Deze kabels maken je woofers ondergedempt waardoor ze lijken meer laag te produceren, het wordt echter alleen maar opgeblazen. Voor sommige transistorversterkers zijn ze trouwens wel erg goed, alleen een beetje overpriced. Ik heb wel goede ervaringen met Qed kabels voornamelijk de platte zilveren en groene bi-wire kabels, ik ben de naam even kwijt sorry. Groetjes, Stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mike Posted 5 maart 2001 Report Share Posted 5 maart 2001 Beste John, Ik wilde je mailen, maar je e-mail adres heb ik niet... Ben wel benieuwd naar je ervaringen met de Spark, ik heb zelf de Spark (I) en heb gehoord dat een of andere dure hifi zaak in hilversum jarenlang demo's heeft gegeven met de combi Densen Beat 100 en de Spark. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest John Baeten Posted 6 maart 2001 Report Share Posted 6 maart 2001 Hoi Mike, Die dure audio zaak waar je het over hebt is Rhapsody. Rhapsody is echter zo duur als dat je zelf wilt. Ze hebben al leuke sets vanaf 5000 piek maar loopt door tot een paar ton. De combi Densen/Audio Physic zie je inderdaad vaker (komt dan ook bij dezelfde importeur vandaan). Is de Spark I zoveel anders dan de Spark II. Ik heb zelf de II maar heb de I nog nooit gehoord. Ik heb wel de nieuwe III gehoord maar was niet zo onder de indruk. Wat voor buizenversterker wil je gaan gebruiken want de Spark is nou niet wat je zegt een "gevoelig speaker" (87 dB volgens mij). Ik ben benieuws want ik vind buizen ook erg interessant. Groeten John John_Baeten@Appliedbiosystems.com is trouwens mijn e-mail adres. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mike Posted 11 maart 2001 Report Share Posted 11 maart 2001 Dag John. Heb sinds kort de 500 MkII van Audio Innovations. Was zelf ook bang voor 'gevoeligheid' van de speaker, maar combinatie klinkt prachtig, ging meteen goed. Ook een verkoper van een audio zaak waar ik wel eens kom heeft de Sparks in combinatie met een buizenversterker, is er ook tevreden over. Naar mijn idee (was ook reden overstap naar buizen) is de Spark een speaker met een zeer transparant geluid, helder, muzikaal en -jawel!- met een zeer mooi laag. Met een buizenversterker hoopte ik een iets warmer/ meer betrokken geluid te krijgen. Gelukt! Misschien ga ik ooit uit praktische overwegingen weer over op transistor, maar de Sparks gaan (naar ik vermoed) niet meer weg! Ben zeer benieuwd naar de combinatie Spark/Densen Beat. Hoe klinkt de combinatie? En wat 'mis' je om toch richting buizen te denken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest John Baeten Posted 13 maart 2001 Report Share Posted 13 maart 2001 Hoi Mike, ik neem aan dat je een verkoper bedoelt van Mijn Hifi in Nijmegen. Ik ben zeer benieuwd hoe een buizenversterker klinkt met de Spark. Als je een keer naar Spark in combinatie met de Densen wilt luisteren dan moeten we maar een keer een afspraak maken. Groeten John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Peterho Posted 4 april 2001 Report Share Posted 4 april 2001 Volledig eens met B. De kabel van Louis is een verrassend transparante kabel. Hij is gemaakt van puur zilver dus wel oppassen geblazen !!! Veel succes met je quest. Groeten uit Dordrecht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted 4 april 2001 Report Share Posted 4 april 2001 Monster heeft hele mooie kabel en betaalbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paulruud Posted 14 april 2001 Report Share Posted 14 april 2001 Ook de CableTalk 3.1 vind ik 'n zeer goede kabel met 'n zeer strak laag en rustig hoog,en dat alles voor slechts 'n tientje p/m! Weet iemand waar ik deze kabel kan vinden? groet, Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PAul (Hear Team) Posted 14 april 2001 Report Share Posted 14 april 2001 Beste forummers, Leveranciers van merken kan je o.a. vinden via de button Merken op Hear.nl. Je kunt dan per merk bekijken door welke winkel dit merk geleverd wordt. Ook Kimber Cable vind je hier. Je kan ook de volgende link bezoeken : http://www.hear.nl/cgi-bin/winkels/winkelo...K=Calble%20Talk Groeten, Paul - Hear Team - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fred (Audiofriends) Posted 5 juni 2001 Report Share Posted 5 juni 2001 Gegroet, Voor maximaal 50,- per meter heb ik drie kabels in de aanbieding: de Ixos 606 (40,-) en de Van Medevoort LS2 (slechts 12,- per meter). Te koop bij RAF te AMsterdam. Als je nog wat verder wilt, kun je de kabel zelf bouwen. Voor 95,- voor 2x3 meter heb je een zeer mooie zelfbouw Aircom kabel (zie mijn site voor beschrijving). Cable Talk 3.1 ben ik ontevreden over, het laag laat zeer te wensen over. Het lijkt net of hij het diepste laag af kapt. (zie ook Audio Review) Groeten, Fred Audiofriends Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PaulRuud Posted 10 juni 2001 Report Share Posted 10 juni 2001 Originally posted by B.:Mike, Wat je zeker moet beluisteren is de kabel van Art Speak van Louis Raatjes, ongeveer Fl.25,- per/meter, prima kabel voor het geld.Zijn telefoonnummer staat onder een interview met hem in een van de hvt's van een paar maanden geleden. Groet Ruud. Ik heb deze HVT niet, kan iemand mij aan het telefoonnummer helpen? Groet, Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 juni 2001 Report Share Posted 10 juni 2001 Hoi PaulRuud, Het telefoonnummer van Louis Raatjes(Art Speak) is 0344-602636. Zijn zaak ligt in Ommeren bij Tiel. Louis is zeer aardig en heeft mij aan een fantastische Bryston 4B ST geholpen. Zijn kabel heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dat gaat zeker gebeuren. Het schijnt dat deze kabel vele duurdere kabels de grond in speelt. Greetz, Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chillie Posted 17 juni 2001 Report Share Posted 17 juni 2001 Na zelf diverse kabels bij diverse bedrijven te hebben beluisterd, en daarbij prijs-kwaliteitsverhouding weg te hebben gelegd, heb ik gekozen voor een electrocompaniet solid-core kabel van fl 30,= per meter. Er zijn diverse duurdere kabels die deze kabel voor zijn geld doet verbleken. Hij is te koop bij de HI-FI winkels, en zijn door hun zelf m.m.v. Herman van den Dunnen ontwikkeld. Het enige wat ik kan adviseren is dat je diverse kabels mee naar huis neemt en ze thuis beluisterd. Houd hierbij in je achterhoofd dat niet alle kabels in een keer goed klinken. sommige kabels hebben enkele weken nodig om "los" te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts