carl Posted 28 september 2008 Report Share Posted 28 september 2008 Op het Duitse AAA forum wordt onderstaande truc om oude platen te herstellen voorgesteld. Het komt er simpel op neer dat ze een plaat wassen, met een bepaalde olie insmeren en vervolgens weer wassen. De idee is dat de weekmakers uit oude platen verdwijnen en dat je die als het ware vervangt. Hoechts interessant. http://www.analog-forum.de/wbboard/index.p...;threadID=47382 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 28 september 2008 Report Share Posted 28 september 2008 Jaren geleden heb ik hier al eens een en ander over gehoord. Alleen nu wordt er een duidelijke werk omschrijving bij gegeven. De stelligheid waarmee het resultaat van deze reiniging aangeprezen wordt spreekt mij wel aan. Hier ga ik rap mee aan de slag. Hier staan nogal wat platen die wel zo`n behandeling waard zijn. Van de koolzaadolie zijn mij geen technische specificaties bekend. Maar de Squalanolie wel en ik heb het zelfs in huis. Squalanolie was oorspronkelijk afkomstig van walvis beenderen maar sinds deze wereld wijd beschermde dieren zijn wordt het nu gemaakt van haaien beenderen ( noemt men dat bij vissen niet graten? ). Via audiokanalen is het peperduur. Echter heeft het ook toepassingen in de cosmetica en dan kost het fors minder. Moet je wel een grotere hoeveel heid afnemen Bij AAA lees ik dat het daar in de apotheek verkrijgbaar is zou hier dus ook mogelijk moeten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 Keep us op de hoogte! RASTAPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 oktober 2008 Report Share Posted 1 oktober 2008 Van de koolzaadolie zijn mij geen technische specificaties bekend. Maar de Squalanolie wel en ik heb het zelfs in huis. Ik had het Hear al eens eerder vermeld, een van de allerbeste schoonmaakmiddelen is citrusolie. Na het gebruik van de reinigingsolie de plaat wel weer heel goed reinigen, olie resten kunnen de weekmaker migratie bevorderen. Voor het gebruik van olie gewoon een extra Knosti op de kop tikken. De olie vervangt geen vervlogen weekmakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 1 oktober 2008 Report Share Posted 1 oktober 2008 Dan zal dit wel zeer bruikbaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 oktober 2008 Report Share Posted 1 oktober 2008 een walvis is een zeezoogdier en geen vis strikt gezien Interessant stukje dat wel Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 1 oktober 2008 Report Share Posted 1 oktober 2008 Toch zou ik oppassen met olie op pvc; het pvc wordt er enigermate door aangetast. Misschien niet direct merkbaar maar het microreli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 1 oktober 2008 Report Share Posted 1 oktober 2008 Toch zou ik oppassen met olie op pvc; het pvc wordt er enigermate door aangetast. Misschien niet direct merkbaar maar het microreli Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 1 oktober 2008 Report Share Posted 1 oktober 2008 Eikels, je moet gewoon dit gebruiken: http://www.aqua-move.nl/aqua/component/pag...id,74/vmcchk,1/ het maakt schoon en voedt tegelijkertijd de weekmaker in het vinyl en voor 25 euro per liter is het nog lekker high-end ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 2 oktober 2008 Report Share Posted 2 oktober 2008 Eikels, je moet gewoon dit gebruiken:http://www.aqua-move.nl/aqua/component/pag...id,74/vmcchk,1/ het maakt schoon en voedt tegelijkertijd de weekmaker in het vinyl en voor 25 euro per liter is het nog lekker high-end ook. Zouden je LP's daar net zo lekker soepel van worden als zo'n golfslagbad met dekens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts