Jump to content

Draden element van spoel naar aansluiting achterkant gebroken...

René N.
 Share

Recommended Posts

Een oorzaak kan ik daar niet voor aanwijzen........wel bizar.

Welk element is het?

Wellicht even contact opnemen met "Sneek".......da's niet iets wat een willekeurige soldeerboutridder even kan doen vrees ik.

Ik heb er nog nooit van gehoord......

In het verleden heb ik wel iets dergelijks gehad met een Sumiko Blue Point Special, maar daar donderde het hele element-lichaam onder de houder uit...... :rolleyes:

Ook draadjes afgebroken, dat was dus einde oefening (kreeg wel een nieuwe van de dealer).

Is het slechts 1 raad die door is of zijn het er meerdere?

Kijk 1 draadje zou misschien nog wel eens spontaan los kunnen laten als deze slecht is gemonteerd maar alle 4 lijkt mij niet echt iets dat zonder hulp van buiten is zo maar los komt.

Volgens mij zijn de 2 onderste draden eraf, en die wat verder in het element zitten niet. Dat zou betekenen, dat van allebei de kanalen er

Zo te zien zijn beide draadjes (L en R) compleet weg. Dat kan alleen met opzet gebeuren, of.................... kapotte phono pre. Als de phono pre een paar volt DC op het element zet willen die draadjes wel verdampen.

Dus laat zeker ook je phono pre nakijken.

;)

Zo te zien zijn beide draadjes (L en R) compleet weg. Dat kan alleen met opzet gebeuren, of.................... kapotte phono pre. Als de phono pre een paar volt DC op het element zet willen die draadjes wel verdampen.

Dus laat zeker ook je phono pre nakijken.

;)

Dank voor deze tip Pjotr!

Het lijkt ook haast wel of de spoel(en) zelf helemaal van de drager af is/zijn gerukt......zie de bovenkant rechts op de eerste foto bv.

Heel merkwaardig. Zelfs een paar volt DC krijgt dat m.i. niet voor elkaar, die ingangscircuitjes kunnen niet zoveel stroom leveren.....

Blikseminslag zou nog kunnen, maar dan merk je nog wel meer ellende.

Vreemd, vreemd.......

Op de derde foto zie ik de spoeltjes nog wel op de drager zitten, maar hebben wel een wat donkere kleur.

Dit doet mij denken aan een verbrande spoel door bijvoorbeeld blikseminslag, of een DC uit de phonopr

als je ziet wat voor schade statische ontladingen kunnen aanrichten bij chips...

Dat is iets heel anders. Daar spreken we van een paar honderd volt met een paar honder pF erachter die door een structuur prikken die nog geen vierkante micrometer is, met als dikte een fractie van een micron.

ESD-ontladingen kunnen geen element koken.

Aan Rene: het zal wel meevallen. Probeer het element, via een behulpzame dealer, rechtstreeks bij Benz te krijgen.