Jump to content

Draden element van spoel naar aansluiting achterkant gebroken...

René N.
 Share

Recommended Posts

Nahhh, helemaal geen gloei? Dan kan er weinig gebeurd zijn, de kathode emitteert dan immers helemaal geen elektronen.

Het wordt pas schadelijker met een beetje gloei. Dan worden er meer elektronen gevraagd dan de kathode leveren kan en dan slijt ie over het algemeen erg hard.

;)

Heb je een poes?

:blink: ????

Ja, eentje van 19 jaar oud, een buikschuiver dus, ze komt echt niet meer in de buurt van de audiospullen. Mevrouw Jansen heeft andere prioriteiten: eten en slapen ;)

@ Lestat,

:blink: Sorrij, maar wat heb ik daarmee mee te maken?Ik heb geen element gehad waar de draadjes spontaan van afbraken. Bij mij was er iets anders aan de hand geweest, dacht ik. En nee, dat ga ik niet uit de doeken doen hier,

Sorry, Audiofreak!

Je had me wat verteld in Sneek, wist niet dat het bij jou moest blijven...

Groetjes,

Lestat

Ja sorry, had net een bericht geplaatst, was daarna een plaatje aan het draaien en wilde effe wat wijzigen, maar gooide het bericht echter weg..... Toen maar lekker verder gegaan met het plaatje ;)

Bij deze dus:

Zaterdagmorgen naar Sneek geweest. Ik was te vroeg en ben daarom eerst maar naar de Hema gegaan, nog wat eierdopjes gehaald :) . En daarna wat soesjes voor bij de koffie. Terug bij Audio Selectief was de winkel inmiddels open en heb eerst van Henk wat fotografie beslommeringen aangehoord ;)

Toen ging het element onder de microscoop. Daar bleek, dat alle draden "gewoon" aangesloten zaten. Zelf heb ik dat deels ook kunnen constateren, maar niet goed bij de draden die het verste weg zaten. Maar ik was ook niet gewend om met een microscoop te werken. Mijn eerder geposte foto's gaven denk ik niet genoeg duidelijkheid wat er echt aan de hand was. De "draden" die daar te zien waren, was wellicht wat stof of zo.

Hierna heeft Henk het element doorgemeten: niets aan de hand. De phono pre werd doorgemeten: ook niets aan de hand. :blink::D . Heel vreemd allemaal, want waarom deed ie het thuis dan niet meer? Afijn, ik was natuurlijk allang blij!

Marten Jan heeft daarna de door mij meegenomen nieuwe headshell gemonteerd en de rest weer opnieuw afgesteld. En zou alles weer goed moeten werken. Dus ik (relatief ;) ) snel naar huis en ja hoor, alles deed het weer naar behoren!!! Wat over blijft, is de vraag waarom ik thuis geen signaal meer kreeg.....

Ik zal in de rubriek Recensies wel wat over de nieuwe headshell melden.

Dank voor eenieder voor de tips en het meeleven!