spido Posted 19 januari 2009 Author Report Share Posted 19 januari 2009 (...) Hij staat in triode mode, ben benieuwd 2 x 13 watt (misschien ietje meer) zal dat goed gaan ? Wat is de gevoeligheid cq het rendement ? Beste Goodtube, De grote speakers (SS30) hebben een rendement van 90 dB / 1W / 1m. De kleinere (SS16.5): 89 dB / 1W / 1m. Uitgangsvermogen zou geen probleem mogen vormen, dunkt me. Maar of de demping voldoende zal zijn bij de grote luidsprekers...? Erg benieuwd! Aanstaande zaterdagmiddag om een uur of twee? Kom je alleen? Of moet Klaas wat rijen stoelen en banken klaarzetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 januari 2009 Report Share Posted 19 januari 2009 Projekteer maar een holografische stoel voor Spido dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 januari 2009 Report Share Posted 19 januari 2009 (...) Hij staat in triode mode, ben benieuwd 2 x 13 watt (misschien ietje meer) zal dat goed gaan ? Wat is de gevoeligheid cq het rendement ? Beste Goodtube, De grote speakers (SS30) hebben een rendement van 90 dB / 1W / 1m. De kleinere (SS16.5): 89 dB / 1W / 1m. Uitgangsvermogen zou geen probleem mogen vormen, dunkt me. Maar of de demping voldoende zal zijn bij de grote luidsprekers...? Erg benieuwd! Aanstaande zaterdagmiddag om een uur of twee? Kom je alleen? Of moet Klaas wat rijen stoelen en banken klaarzetten? OK dan ! afgesproken. Ik kom alleen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 19 januari 2009 Report Share Posted 19 januari 2009 minidisk is brol :-( Waarom?? Ik heb 20 jaren met een ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 januari 2009 Report Share Posted 19 januari 2009 Niet zo vreemd dan dat je minidisc 'brol' vind, als je uitgaat van de eerste generatie recorders. Er schijnt wel veel verbeterd te zijn daarin. Voor digitale opnames (kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 januari 2009 Report Share Posted 20 januari 2009 Niet zo vreemd dan dat je minidisc 'brol' vind, als je uitgaat van de eerste generatie recorders. Er schijnt wel veel verbeterd te zijn daarin. Voor digitale opnames (kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 20 januari 2009 Report Share Posted 20 januari 2009 Niet zo vreemd dan dat je minidisc 'brol' vind, als je uitgaat van de eerste generatie recorders. Er schijnt wel veel verbeterd te zijn daarin. Voor digitale opnames (kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 januari 2009 Report Share Posted 21 januari 2009 Gehe, als het voor mijn oren goed klinkt hoor je me niet klagen. We luisteren toch ook allemaal naar CD'tjes. Als je het echt audiofiel zou willen benaderen moet je overal de originele analoge mastertape of digitale master in een heel hoge sample rate van hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonHans Posted 12 februari 2009 Report Share Posted 12 februari 2009 Tot dusverre gebruikte ik tapedecks of taperecorders om opnamen te maken van de dorpsfanfare of van het zangkoor van de kerk.Maar dat is erg ouderwets, tegenwoordig. Men wil digitaal: CD en zo. Want wie heeft er in vredesnaam n Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 12 februari 2009 Report Share Posted 12 februari 2009 "maar"? Alsof een tapedeck nergens naar klinkt... Knappe DAT die 't beter doet dan een bandrecorder. Maar ze komen in de buurt. Heb alleen altijd problemen met al mijn DAT's, dus weet nooit zo goed wat ik ervan moet vinden . Tis een beetje 'goed idee, slechte uitvoering'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonHans Posted 16 februari 2009 Report Share Posted 16 februari 2009 "maar"? Alsof een tapedeck nergens naar klinkt... Knappe DAT die 't beter doet dan een bandrecorder. Maar ze komen in de buurt. Heb alleen altijd problemen met al mijn DAT's, dus weet nooit zo goed wat ik ervan moet vinden . Tis een beetje 'goed idee, slechte uitvoering'. Ik heb een Sony DTC-55ES, geen problemen, mooi geluid (tenminste, ik hoor geen verschil met de bron). Overigens bedoelde ik met tape-dek zo'n cassette-deck. Reel to Reel is natuurlijk een ander verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 16 februari 2009 Report Share Posted 16 februari 2009 670, 55, 57... Allemaal loopwerkproblemen en een kapotte kopversterker Je DAT gaat nog wel kapot, het is gewoon een fragiel systeem (Sorry ). Ook een cassettedeck kan trouwens heel erg goed klinken. In elk geval zo goed dat je bij een 1 op 1 vergelijking geen verschil gaat horen met 't CD'tje. Wel als je langer luistert Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonHans Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 670, 55, 57... Allemaal loopwerkproblemen en een kapotte kopversterker Je DAT gaat nog wel kapot, het is gewoon een fragiel systeem (Sorry ). Ook een cassettedeck kan trouwens heel erg goed klinken. In elk geval zo goed dat je bij een 1 op 1 vergelijking geen verschil gaat horen met 't CD'tje. Wel als je langer luistert Goed om te weten Nou ja ik gebruik dat ding toch niet zo vaak. Ik heb allen maar klote ervaringen gehad met cassette-decks. Dat was in een tijd dat ik niet het geld had om super kwaliteit te kopen. Ik had "gewone" decks: Technics. Dus op een gegeven moment ben ik gewoon opgehouden met het overnemen op wat voor tape dan ook. Als ik die DAT eerder had gehad....In iedergeval klinkt ie erg goed, en is ook prettig in de bediening. Min punt (naast waarschijnlijk de door jou gesignaleerde problemen) is dat SONY begin 90's echt hele slechte manuals maakt: gewone bedienings aanweizingen gaan verloren tussen allemogelijke opsommingen van features en eigenschappen, zodat je dde draad snel verliest. Zoook bij deze DAT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 voor als je er echt werk van wilt maken http://en.wikipedia.org/wiki/Nagra Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k2 Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 Wijze woorden. of: of: of: Waarbij de eerste twee goedkoper zijn dan het gemiddelde nieuwe digitale opname-apparaat (otari en M15 heb je onder de 300 euro). Budget high end: Even zoeken naar een nette tweespoors HS (high Speed) met goeie kopjes en je kunt echt dagdag zeggen tegen elke digitale opnamebron, tenzij je allergisch bent voor een (laag niveau) ruis . Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 Porno! Vooral die Otari.. *sop sop* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 ....................... tenzij je allergisch bent voor een (laag niveau) ruis . En tape doordruk, al die voor en na echo's ....................... Porno!Vooral die Otari.. *sop sop* Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 Tsja, de jaren '70. M.i. wist men toen op 'gewone' wijze een heel hoog nivo te bereiken, voordat men doorsloeg op specs en het allemaal ontaarde.. Maar daar was ik niet bewust bij hoor, ik was nog een kleine hummel toen Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 ....................... tenzij je allergisch bent voor een (laag niveau) ruis . En tape doordruk, al die voor en na echo's ....................... Ik heb voornamelijk thuis en semi-pro decks, geen Otari's enzo. En heb dat zelf nog nooit meegemaakt in mijn 20 jaar tapedeckdom. Wel overspraak, wat bij vierspoorsdecks erg vervelend kan zijn (vwoeb vwoeb). Voor- en na echo's en doordruk hebben veel te maken met opslag en juist/fout gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 Ik heb voornamelijk thuis en semi-pro decks, geen Otari's enzo. En heb dat zelf nog nooit meegemaakt in mijn 20 jaar tapedeckdom.Wel overspraak, wat bij vierspoorsdecks erg vervelend kan zijn (vwoeb vwoeb). Voor- en na echo's en doordruk hebben veel te maken met opslag en juist/fout gebruik. Dan kunnen er 2 dingen zijn: Of je stuurt de tape maar gedeeltelijk uit met als gevolg onnodig veel taperuis en/of je luistert nooit naar impulsieve dynamische muziek zoals percussie of of piano. De beste pro-studio tapes halen geen betere doordruk dan -55 dB tot -58 dB terwijl de uitsturingsruimte (grof gezegd signaal/ruis verhouding) rond de 70 dB ligt (bij 2 sporen en 19 cm/sec). Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 Ik krijg altijd op m'n kop van de oude garde omdat ik altijd het uiterste uit de tape haal. Een PER528 kan +6dB. Mijn meters kunnen tot +3. Dan meet ik dus het opnamevolume aan hoe vaak ze uit de hoek komen. Ergo: Nee, ik stuur flink uit. Gevolg is dus dat ik bij vierspoors decks last heb van overspraak. Mijn muzieksmaak is z Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 670, 55, 57... Allemaal loopwerkproblemen en een kapotte kopversterker Je DAT gaat nog wel kapot, het is gewoon een fragiel systeem (Sorry ). Ook een cassettedeck kan trouwens heel erg goed klinken. In elk geval zo goed dat je bij een 1 op 1 vergelijking geen verschil gaat horen met 't CD'tje. Wel als je langer luistert Goed om te weten Nou ja ik gebruik dat ding toch niet zo vaak. Ik heb allen maar klote ervaringen gehad met cassette-decks. Dat was in een tijd dat ik niet het geld had om super kwaliteit te kopen. Ik had "gewone" decks: Technics. Dus op een gegeven moment ben ik gewoon opgehouden met het overnemen op wat voor tape dan ook. Als ik die DAT eerder had gehad....In iedergeval klinkt ie erg goed, en is ook prettig in de bediening. Min punt (naast waarschijnlijk de door jou gesignaleerde problemen) is dat SONY begin 90's echt hele slechte manuals maakt: gewone bedienings aanweizingen gaan verloren tussen allemogelijke opsommingen van features en eigenschappen, zodat je dde draad snel verliest. Zoook bij deze DAT. Een DAT is erg veel beter dan de beste Nakamichi cassette speler. Sony heeft vele DAT decks uitgebracht. Helaas zijn de slechte ervaringen die mensen met DAT hebben, ook altijd met Sony decks. De mijne ( Onkyo 2710 alias Fostex alias Pioneer D05 ) is superdegelijk. Dit g Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 ps g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 ps g Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 Een DAT is erg veel beter dan de beste Nakamichi cassette speler. Dan heb jij nog nooit een goeie nak gehoord. Je hebt altijd ruis en een bepaalde hoeveelheid wow & flutter. Maar een goeie nak reproduceert het geluid van een LP nog altijd beter dan een DAT. Neemt niet weg dat ik een DAT heb en geen NAK ;D. Wat trouwens een k*tforum met die dubbele scroll windows. Kunnen ze dat nou niet anders maken.[/size] Is een topicje over, helemaal onderaan . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now