Jitze Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 Over smaak valt niet te twisten, wel zal vormgeving en kleur van deze lijn aanleiding geven tot zeer uiteenlopende reacties op het uiterlijk, echter de weergave kwaliteit staat op een bijzonder hoog niveau, tegen een bijzondere prijs. Eindelijk weer een waardige opvolger voor de Elite lijn uit de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 De kleur is niks mis mee (is gewoon zwart toch?). De vormgeving is wel strak, en met die 'bobbel' ook wel apart. Ik zou zelf eerder een recht front kiezen, maar dit heeft ook wel wat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 Eindelijk weer een waardige opvolger voor de Elite lijn uit de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw. M.i. prachtig spul Jitze maar die lijn bestaat toch al even? http://www.hifi.nl/recensies/3010/Pioneer_in_Hifi.html Met name de Super Audio CD-speler PD-D6-J lijkt me een prachtig ding, met 2 Burr Brown Dac's PCM1739? Verder klinkt het allemaal wel heel erg goed in deze prijsklasse o.a. een low jitter klok. Daar kun je verwacht ik een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 oktober 2008 Report Share Posted 1 oktober 2008 Het is toch wonderlijk, hoe wisselend zo'n imago kan zijn. Ik herinner mij nog de tijd dat Pioneer echt een high-end merk was, zonder budget aanbod. In de jaren zeventig, was dat. Of zelfs nog eerder..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 1 oktober 2008 Report Share Posted 1 oktober 2008 Pioneer was tot ver in de jaren 80 nog actief op de High End markt. Wie herinnert zich de M6 eindversterkers nog? Of nog recenter, de werkelijk schitterende C-90 en M-90 Reference Amplifier ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 oktober 2008 Report Share Posted 1 oktober 2008 Van die Elite Reference zou ik nog wel een setje willen verzamelen, oude liefde roest niet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Ik zag net dat Pioneer ook op surroundgebied behoorlijk aan de weg timmert: Pioneer SC-LX90 Adviesprijs: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Yamaha doet het ook weer. Mooi om te zien dat de merken weer terug komen. Ik dacht eerst even dat de audiomarkt aan het instorten was. Alleen Sony is eigenlijk helemaal ingestort met de Audio ES-lijn. http://www.yamaha-online.de/index.php?lang...DE&idcat1=2 Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Nad komt ook na vele jaren met een opvolger van de C-372. Dit is de C-375 met Phono module aan boord. http://nadelectronics.com/products/hifi-am...rated-Amplifier Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Yamaha doet het ook weer. Mooi om te zien dat de merken weer terug komen. Ik dacht eerst even dat de audiomarkt aan het instorten was. Alleen Sony is eigenlijk helemaal ingestort met de Audio ES-lijn. http://www.yamaha-online.de/index.php?lang...DE&idcat1=2 Edwin Yamaha heeft ook veel leuke kleine setjes: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Nad komt ook na vele jaren met een opvolger van de C-372. Dit is de C-375 met Phono module aan boord. http://nadelectronics.com/products/hifi-am...rated-Amplifier Edwin Ik heb toevallig afgelopen zaterdag wat nieuwe NAD-producten gezien, met dat 'nieuwe design'. Kunnen ze daar nou niet eens een fatsoenlijke ontwerper in dienst nemen? Het ziet er toch niet uit. Het lijkt wel jaren 80 spul... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Inderdaad Henrie, Yamaha is weer goed bezig. Pioneer ziet er ook heel gelikt uit, De versterker van Pioneer is ook goed getest. Nu Kenwood nog weer terug, en het hele circus is weer compleet. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Inderdaad Henrie, Yamaha is weer goed bezig. Pioneer ziet er ook heel gelikt uit, De versterker van Pioneer is ook goed getest. Nu Kenwood nog weer terug, en het hele circus is weer compleet. Groeten Edwin Kenwood maakt tegenwoordig huishoudelijke apparatuur, dus die kans acht ik klein Of maakte Kenwood vroeger ook al huishoudelijke apparatuur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Ik vind Nad altijd mooi om te zien, Henrie. Dat is juist de kracht van Nad, dat het altijd hetzelde sobere industriele uiterlijk heeft. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Kenwood maakte vroeger geen huishoudspullen. Vroeger was Kenwood echt een hifi merk. Kenwood werkte vroeger ook samen met Accuphase. Nu is het een goedkoop zesderangs huismerk geworden. Zeg maar de 'Kijkshop voor in de keuken'. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Ik vind Nad altijd mooi om te zien, Henrie. Dat is juist de kracht van Nad, dat het altijd hetzelde sobere industriele uiterlijk heeft. Edwin Sober is het zeker. Industrieel niet echt, vind ik. Bij industriele producten geldt meestal 'vorm volgt functie'. Dat is bij NAD zeker niet het geval, en dat geldt zeker voor die vreselijke afstandsbedieningen van ze... Ik vind het eerder saai en fantasieloos. Dat is natuurlijk ook een soort cult geworden, dat snap ik wel, maar ik vind het maar niks. Die oudere 'silver line' vind ik wel mooi. De nieuwe topserie vind ik dan weer erg lelijk. Alsof een techneut iets heeft geprobeerd te 'designen'. Kun je beter aan designers over laten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Even een plaatje van de binnenkant van de versterker. Ziet er keurig uit met z'n dual mono opbouw. A-A9J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Even een plaatje van de binnenkant van de versterker. Ziet er keurig uit met z'n dual mono opbouw. A-A9J En zo klinkt 'ie ook, hoor! De versterker A9 is in z'n prijsklasse erg sterk! Ook de cd speler presteert erg goed. Ik heb beiden langer beluisterd en ze bieden veel hifi voor het geld! Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Als ik weer eens in een audiozaak kom, dan zal ik de Pioneer zelfs eens even beluisteren. Qua buiten en binnenkant is het in ieder geval al een plaatje. Even voor Henrie een andere Nad met een gelikter uiterlijk. Dit is de NAD M3. Dit is ook een hele fraaie versterker. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Maar dit blijft voor mij de prijspakker van het jaar. Via de afstandbedienig kun je hem in Klasse A en AB schakelen, zoals het hoort. Hij kost maar 650 Euro. http://www.qualityhifi.nl/December_2008/XT...ersterkers.html Voor de binnenkantfreaks een set foto's van de versterker. http://www.jackenhack.com/v/electronics/XT...s-AIIAmplifier/ Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Als ik weer eens in een audiozaak kom, dan zal ik de Pioneer zelfs eens even beluisteren. Qua buiten en binnenkant is het in ieder geval al een plaatje. Even voor Henrie een andere Nad met een gelikter uiterlijk. Dit is de NAD M3. Dit is ook een hele fraaie versterker. Edwin Als je goed had gelezen had je gezien dat ik over deze serie al het volgende had gezegd: "De nieuwe topserie vind ik dan weer erg lelijk. Alsof een techneut iets heeft geprobeerd te 'designen'. Kun je beter aan designers over laten " Nee, ik vind deze dus echt niet mooi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Kenwood maakte vroeger geen huishoudspullen. Vroeger was Kenwood echt een hifi merk. Kenwood werkte vroeger ook samen met Accuphase.Nu is het een goedkoop zesderangs huismerk geworden. Zeg maar de 'Kijkshop voor in de keuken'. Edwin Beste Edwin Snoek, De Britse onderneming Kenwood Ltd. die huishoudelijke apparaten maakt van het merk Kenwood is een heel andere dan de Japanse onderneming Kenwood Electronics die audio-apparatuur maakt met diezelfde naam! Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Kenwood_Limited en http://en.wikipedia.org/wiki/Kenwood_Electronics Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 16 december 2008 Report Share Posted 16 december 2008 Beste Spido Bedankt voor de informatie en dat je het uitgezocht hebt. Ik heb werkelijk altijd gedacht dat de 'huishoudelijke Kenwood' en de 'audio kenwood' dezelfde fabrikant was. Ik nam het eigenlijk maar gewoon aan dat dat dezelfde Kenwood was. Dat heb ik dus ook gewoon jaren achter elkaar gedacht. Tot vanavond dan, en nu weet ik wel beter. Het is goed en terecht dat ik even op de vingers getikt ben. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 16 december 2008 Report Share Posted 16 december 2008 Even een Kenwood versterker uit de tijd van Spido. Zeg maar het 'Leak tijdperk'. Toen kon Kenwood al versterkers bouwen. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 16 december 2008 Report Share Posted 16 december 2008 In de jaren 70 had Kenwood al een Dual Mono opbouw. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts