Jump to content

Y Connector/Interlink

Jack van Dijk
 Share

Recommended Posts

Stel ik ga (weer) bi-ampen. Dan heb ik een Y connector nodig tussen mijn voorversterker en eindversterkers. Ik weet dat dit al eens eerder aan bod is geweest en dat deze o.a. van Monster, Oelback en Monitor te koop zijn.

Maar zou het nu niet mooi zijn als er een speciale interlink voor zou zijn? Dus in plaats van 2 gewone interlinks te gebruiken en een y-connector een interlink die 1 connector aan de ene kant heeft en waaruit dan twee kabels komen voor de andere kant. Dit scheelt ook weer een extra connector overgang in de kabel.

Volgens mij heb ik zo'n interlink wel eens gezien, maar ik weet niet meer van welk merk. Heeft iemand dit wel eens gezien?

Jack

Hoi Jack,

Ik heb deze kabel nog nergens k.e.k. zien liggen. Wel al zelf gebouwd, maar 't is een priegelwerk en het kan niet met elke interlink. Ruud_F vroeg laatst of er eentje op basis van de "SW-Bullit" voor hem kon maken, maar heeft er alsnog van afgezien.

Merken die zoiets in de collectie kunnen hebben: Hama en Pure.

Hoi Jack,

Hama is niet geweldig. Deze hebben een hele range van low-budget kabels die niet of nauwelijks beter zijn dan de begeleverde strips. Enkel de pluggen zijn ietsie beter en de mantel is wat dikker. Je vindt deze kabels bij de Mediamarkt, de elektroshop en fotozaken.

Pure is dan toch wel beter maar ook deze kabel haalt niet het gewenste niveau. Ze werken wel met OFC-copper en een redelijk di

Jack,

Ik heb nu een Y kabel er tussen zitten van Dietz. Deze heb ik gehaald bij een dealer van autohifi (als je dat hifi kunt noemen).

Kabels die verzilverd zijn en RCA stekkers die verguld zijn. Ik heb er wel wat aan moeten doen aangezien er 2 males en 1 female aan zat. De female is nu vervangen door een RCA plug van VDH male. De kabel (set van 2) was niet goedkoop. Ik heb er

Geplaatst door sodejuu:

Kom op, een beetje moed tonen :rolleyes::D;) Het is echt niet lastig :)

Ik heb de Maarten DIY power cables al gemaakt en dat vond ik voorlopig wel weer even genoeg. Maar ik moet toegeven dat is ook meer een kwestie van tijd dan het niet willen/kunnen

:D

Jack

Geplaatst door Ruud_F:

Jack,

Ik heb nu een Y kabel er tussen zitten van Dietz. Deze heb ik gehaald bij een dealer van autohifi (als je dat hifi kunt noemen).

Kabels die verzilverd zijn en RCA stekkers die verguld zijn. Ik heb er wel wat aan moeten doen aangezien er 2 males en 1 female aan zat. De female is nu vervangen door een RCA plug van VDH male. De kabel (set van 2) was niet goedkoop. Ik heb er

Geplaatst door Jack van Dijk:

Ik heb de Maarten DIY power cables al gemaakt en dat vond ik voorlopig wel weer even genoeg. Maar ik moet toegeven dat is ook meer een kwestie van tijd dan het niet willen/kunnen

:D

Jack

Hey Jack,

Die Maarten-DIY-kabel is meer werk dan die interlink eek.gif:D;) , maar waarschijnlijk is het handiger om die Dietzkabel te gebruiken. Als Ruud_F 'm al goed vindt, zal die heel zeker niet verkeerd zijn. ;)

Geplaatst door Jack van Dijk:

Ruud, hoe lang is die kabel? Dit klinkt namelijk op zich wel goed, en dan hoef ik niet al te veel te klussen

;)

Jack

Jack,

De kabel is 30 cm lang. Niet erg lang dus maar net voldoende om mijn 2 NAD's aan elkaar te koppelen. Ze klinken erg goed, ik merk in ieder geval geen nadelig verschil toen ik alleen met een versterker luisterde. Bijkomend voordeel is dat ze dubbel zijn afgeschermd. Ik weet niet of ze in langere lengtes verkocht worden, maar dat kan je een winkelier wel vertellen.

Veel succes