Jump to content

Eigenwijs CD-laatje Marantz CD-67mkII OSE

Blade
 Share

Recommended Posts

Beste Forumleden,

Sinds enige tijd en volkomen willekeurig heeft mijn CD-67mkII OSE het probleem dat als ik de lade wil openen deze, na het drukken op eject, maar een klein stukje open gaat en dan weer snel dicht. Alsof ie schrikt als ie mij ziet en gauw weer naar binnen gaat.

het enige wat ik dan kan doen is "vingervlug" die lade pakken en hem open trekken. Niet dat dit goed is, maar het is wel de enige mogelijkheid om de CD te verwisselen.

Nu komt dit euvel al enige tijd voor en de willekeur hierin is dat het ook gewoon enige dagen goed gaat en de lade gewoon open gaat.

Iemand bekend met dit probleem?? En zo ja, is hier een oplossing voor, anders dan een nieuwe kopen bedoel ik dan.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel

Beste mede forum leden,

Hartelijk dank voor de beide reacties, schijnbaar toch een niet al te vaak vookomend euvel.

Dit betekend wel dat ik weer de motorkap van mijn Marantz kan losgooien en de gereedschapskist erbij kan pakken.

Maar ja, dit is altijd nog beter dan meteen een nieuwe kopen.

Thanks,

Marcel

Als een CD lade een klein stukje open gaat en dan weer dicht betekend dat dat hij ergens weerstand krijgt. Dat is een beveiliging dat het laatje niet verder gaat als er iets voor staat.

Het lijkt er dus op dat de glijstangen vuil zijn, of het vet wat erop zit verdroogd is. Het kan ook nog zijn dat de tandwielen en of snaartjes niet lekker meer lopen.

Open maken, schoonmaken, vet van de glijstangen afhalen en nieuw vet erop, en als je hem dan toch open hebt vervang dan direct de oude snaartjes maar. Die zullen vast niet meer 100% het zelfde zijn als toen ze nieuw waren.

Mvg. Miracle.