Jump to content

Kurkdroge versterker

Sander Audio
 Share

Recommended Posts

Ik vind ze ook niet erg goedkoop.

Deze kosten ongeveer evenveel

http://www.hexateq-av.com/hexacube_series.html

Maar zitten in een mooire behuizing (massief 5 mm aluminium) en bevatten ook de UcD400 ipv de UcD180.

De klank moet je zelf maar beoordelen ik heb 1 keer (zei het kort) een UcD400 gehoord ivm een Plinus SA50 (50 watt klasse A, stookt continu 400 watt) en hoorde nauwelijks verschil.

Een goed gebouwde Hypex is zo neutraal als Zwitserland.

TS kan van mij een compleet opgebouwde stereo UcD400 lenen om te proberen of dat wat voor hem is.

Als het kant-en-klaar gebouwd moet zijn: Bryston.

Neutraal, genoeg power, gebouwd als een tank en 20 jaar overdraagbare garantie.

Precies wat je in een studio wilt hebben.

....analytisch en droog klinkt.

Klinkt niet erg muzikaal... denk ik... :(

Dat hoeft ook niet in een studio. Je moet de fouten ermee op kunnen sporen. Dat is iets anders dan muzikalieteit

Daar ben ik het dus niet mee eens. Microfoonopstelling en -keuze i.c.m. de bijbehorende klank moet toch ook beoordeeld kunnen worden.

Ik zou dus zeggen... zo natuurlijk mogelijk klinkend.

:)

Dat hoeft ook niet in een studio. Je moet de fouten ermee op kunnen sporen. Dat is iets anders dan muzikalieteit

Daar ben ik het dus niet mee eens. Microfoonopstelling en -keuze i.c.m. de bijbehorende klank moet toch ook beoordeeld kunnen worden.

Helemaal mee eens. Ik snap niet wat een muzikale of gortdroge of analytische of warme of wollige versterker moet in een studio, of thuis voor mijn part. Versterkers moeten versterken en meer niet, en dus geen eigen karakter vertonen. Ik denk wel dat Sander dat bedoelt met analytisch en gortdroog, maar het zijn kwalificaties waar iedereen wat anders onder verstaat. Ik moet thuis geen 'gortdroge' of 'muzikale' versterker, maar ik heb met de LFD wel eentje die klinkt als puur natuur.

Maar die is vast te duur...

Ik zal er nog eens een recensie over loslaten voor de meer kapitaalkrachtigen onder ons.

groet,

Marc :ph34r:

Guest Rev. Fatman

Is voor de topic starter kennelijk van minder belang. ;)

Nee, zo neutraal mogelijk, dat is wat anders. Dat geldt eveneens voor de speakers.

Je mag bij het afmixen n.l. niet misleid worden door allerlei zaken die de boel opleuken zonder dat je dat wilt.

;)

Semantics......

TS wil een m.i. zo neutraal mogelijke versterker voor het afmixen of opnemen in een studio.

Dan wil je GEEN kleuring, vervorming of wat dan ook.

En ik noem dat neutraal. ;);)

En ik blijf erbij dat Bryston dan geen gekke keuze zou zijn. :P

Kijk ook eens naar een splinternieuwe Yamaha hifi versterker. Dit is een van de weinige merken die nog stereo versterkers levert. Samengevat: goede kwaliteit, genoeg power, lage prijs, doorsnee klank, massa produkt, splinternieuw, garantie. Echt een John-Doe standaard versterker. Ideaal lijkt me.

AX-497 voor 259 euro oid. De rest van je budget geef je uit aan een set goede luidsprekers.

Semantics......

TS wil een m.i. zo neutraal mogelijke versterker voor het afmixen of opnemen in een studio.

Dan wil je GEEN kleuring, vervorming of wat dan ook.

En ik noem dat neutraal. ;);)

En ik blijf erbij dat Bryston dan geen gekke keuze zou zijn. :P

Maar dan geen ouwe Bryston, want die kleurt weer wel.

Met oud bedoel ik de modellen van voor de ST uitvoering.

Guest Rev. Fatman
Maar dan geen ouwe Bryston, want die kleurt weer wel.

Met oud bedoel ik de modellen van voor de ST uitvoering.

Je bedoelt die modellen nog met de blok trafo`s?

natuurlijk

bn natuurlijk [naˈtyrlək] zonder dat mensen er iets mee te maken hebben; volgens de natuur.

Wat moet ik mij daarbij voorstellen bij een versterker Hans :confused:

;)

Dat het LIJKT dat mensen er niks mee te maken hebben dan... ?? ;)

Maar ik vind neutraal ook prima.

Voor

eerste waar ik aan dacht voordat de TS er over begon was een v medevoort.

is er een reden waarom we die negeren?

ik vind de v medevoort 220 een ideale kurkdroge versterker. behoorlijk stabiel, neutraal.

helaas ken ik de nieuwe lijn van hun niet. maar als het is wat het was, zou ik van medevoort absoluut verkiezen boven een bryston.

mijn versterker valt in ieder geval af. die is veuls te muziekaal B)

.......................

Persoonlijk hoef ik geen Vm.

Maak een Vm maar eens open. Ik heb er meerdere open gezien, en daar sprongen bij mij de tranen van in de broek.

Bijvoorbeeld: een echte Vm SACD speler geeft op het display toch echt aan dat we te maken hebben met een ZoNie/Sjonnie/Sony DVD-speler.

Als je dat als Vm SACD speler durft te verkopen, maar niet eens de moeite wenst te nemen om de software aan te passen zodat de klant geen "Sony DVD" meer op het display te zien krijgt als hij het apparaat aanzet......

Ik vind dat dus ook te triest voor verdere woorden.

Wil je een technische uitleg over Vm, vraag het gerust eens aan KT88.

Ik kan het ook wel uit gaan leggen, maar KT is een meer bekende techneut, en zal wat dat betreft een betrouwbaarder persoon zijn om je dat uit te leggen.

@Hans: Die Primare is een heel mooie versterker, en zeker voor dat geld voor de audiofiel met een beperkt budget een aanrader, maar om dat nu neutraal te noemen........., en al helemaal maar te zwijgen over gortdroog.

Mvg. Miracle.

.......................

Persoonlijk hoef ik geen Vm.

Maak een Vm maar eens open. Ik heb er meerdere open gezien, en daar sprongen bij mij de tranen van in de broek.

Bijvoorbeeld: een echte Vm SACD speler geeft op het display toch echt aan dat we te maken hebben met een ZoNie/Sjonnie/Sony DVD-speler.

Als je dat als Vm SACD speler durft te verkopen, maar niet eens de moeite wenst te nemen om de software aan te passen zodat de klant geen "Sony DVD" meer op het display te zien krijgt als hij het apparaat aanzet......

Ik vind dat dus ook te triest voor verdere woorden.

Wil je een technische uitleg over Vm, vraag het gerust eens aan KT88.

Ik kan het ook wel uit gaan leggen, maar KT is een meer bekende techneut, en zal wat dat betreft een betrouwbaarder persoon zijn om je dat uit te leggen.

@Hans: Die Primare is een heel mooie versterker, en zeker voor dat geld voor de audiofiel met een beperkt budget een aanrader, maar om dat nu neutraal te noemen........., en al helemaal maar te zwijgen over gortdroog.

Mvg. Miracle.

Wij verschillen vaak van mening...

Het mooiste wat ik eens hoorde was met vM versterkers. N.l. de demo bij Sonore afgelopen voorjaar.

Ik heb zelf een Primare A20 en ben daar erg tevreden mee. Zeker voor het geld is het een onverwoestbaar ding wat behalve zeer goed muziek versterkt ook zeer goed meet en vervelende luidsprekers ook goed kan aansturen. Ik denk dat er voor dat geld weinig beters is, of het moet uit China komen.