kappa7 Posted 4 oktober 2008 Report Share Posted 4 oktober 2008 eerste waar ik aan dacht voordat de TS er over begon was een v medevoort. is er een reden waarom we die negeren? ....................... Persoonlijk hoef ik geen Vm. Maak een Vm maar eens open. Ik heb er meerdere open gezien, en daar sprongen bij mij de tranen van in de broek. Bijvoorbeeld: een echte Vm SACD speler geeft op het display toch echt aan dat we te maken hebben met een ZoNie/Sjonnie/Sony DVD-speler. Als je dat als Vm SACD speler durft te verkopen, maar niet eens de moeite wenst te nemen om de software aan te passen zodat de klant geen "Sony DVD" meer op het display te zien krijgt als hij het apparaat aanzet...... Ik vind dat dus ook te triest voor verdere woorden. Wil je een technische uitleg over Vm, vraag het gerust eens aan KT88. Ik kan het ook wel uit gaan leggen, maar KT is een meer bekende techneut, en zal wat dat betreft een betrouwbaarder persoon zijn om je dat uit te leggen. @Hans: Die Primare is een heel mooie versterker, en zeker voor dat geld voor de audiofiel met een beperkt budget een aanrader, maar om dat nu neutraal te noemen........., en al helemaal maar te zwijgen over gortdroog. Mvg. Miracle. Wij verschillen vaak van mening... Het mooiste wat ik eens hoorde was met vM versterkers. N.l. de demo bij Sonore afgelopen voorjaar. Ik heb zelf een Primare A20 en ben daar erg tevreden mee. Zeker voor het geld is het een onverwoestbaar ding wat behalve zeer goed muziek versterkt ook zeer goed meet en vervelende luidsprekers ook goed kan aansturen. Ik denk dat er voor dat geld weinig beters is, of het moet uit China komen. Ik heb die Primare A20 ooit eens mooie dingen horen doen op moeilijke speakers. maar er werd toen even een andere eindtrap aan de Primare gehangen en ik was meteen overtuigd het moest echt een andere eindtrap worden. Veel meer controle en de plaatsing van de instrumenten stond veel beter in de ruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 oktober 2008 Report Share Posted 4 oktober 2008 Maar dan geen ouwe Bryston, want die kleurt weer wel. Met oud bedoel ik de modellen van voor de ST uitvoering. Je bedoelt die modellen nog met de blok trafo`s? Die met de Hammond bloktrafo's klinken gewoon wollig. Maakt niet uit of het een 3B of een 4B is. Ik meen dat de 4NRB al ringkerns erin heeft, maar die klinkt ook aanzienlijk warmer dan mijn 4B-ST, die wel een droog laag geeft. Summum van Bryston is toch wel de SST uitvoering. Die klinkt dan ook nog een echt muzikaal klinkt (en ook neutraal). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 4 oktober 2008 Report Share Posted 4 oktober 2008 Breek mij de bek niet open over vM. Het zal best goed klinken, maar het zit beroerd in elkaar. Naar mijn bescheiden mening. Plus dat je bij bijv. de spelers inderdaad een verbouwde Sony krijgt, voor het mooie (?) kastje en wat bijgeplakte elco's op het uitgangsboard mag je dan het drie- of vierdubbele neertellen. Maar ja, dan staat er *wel* vM op he....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 4 oktober 2008 Report Share Posted 4 oktober 2008 Breek mij de bek niet open over vM. Het zal best goed klinken, maar het zit beroerd in elkaar. Naar mijn bescheiden mening. Plus dat je bij bijv. de spelers inderdaad een verbouwde Sony krijgt, voor het mooie (?) kastje en wat bijgeplakte elco's op het uitgangsboard mag je dan het drie- of vierdubbele neertellen. Maar ja, dan staat er *wel* vM op he....... Spelers? Wat nou spelers het gaat HEAR in dit topic toch over versterkers? Nee dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 4 oktober 2008 Report Share Posted 4 oktober 2008 Spelers? Wat nou spelers het gaat HEAR in dit topic toch over versterkers? Nee dan. Nee, het gaat hier idd niet over spelers. vM werd hier als goed merk bestempeld. Vandaar dat ik daarop reageerde, en KT88 in die reactie noemde, die een zelfde mening over dat merk bedaan is als de mijne. Ik noemde als eerste ook de vM SACD-speler, welke in werkelijkheid gewoon een ordinaire ZoNie DVD-speler in een ander kastje gestoken is. Als voorbeeld wat iedereen kan zien als hij zo'n speler aanzet. Niet iedereen gaat de bouwkwaliteit van een versterker of speler vanbinnen bekijken, maar wel iedereen kan zien dat een vM. SACD-speler een ordinaire Zonie DVD-speler is. De versterkers zijn niet veel anders dan de spelers. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 4 oktober 2008 Report Share Posted 4 oktober 2008 Spelers? Wat nou spelers het gaat HEAR in dit topic toch over versterkers? Nee dan. Nee, het gaat hier idd niet over spelers. vM werd hier als goed merk bestempeld. Vandaar dat ik daarop reageerde, en KT88 in die reactie noemde, die een zelfde mening over dat merk bedaan is als de mijne. Ik noemde als eerste ook de vM SACD-speler, welke in werkelijkheid gewoon een ordinaire ZoNie DVD-speler in een ander kastje gestoken is. Als voorbeeld wat iedereen kan zien als hij zo'n speler aanzet. Niet iedereen gaat de bouwkwaliteit van een versterker of speler vanbinnen bekijken, maar wel iedereen kan zien dat een vM. SACD-speler een ordinaire Zonie DVD-speler is. De versterkers zijn niet veel anders dan de spelers. Mvg. Miracle. Met de sacd/dvd speler van Van Medevoort heb ik geen ervaring, dus kan ik je niet tegenspreken. Maar met zijn Klasse D versterker heb ik die wel en die klinkt absoluut neutraal, bloed snel, heel breedbandig en zonder , bij klasse D vaak voorkomende, problemen (korrelig) in het hoog. Maar als naar jouw oordeel deze versterker prut is zal je een en ander wel beter beluisterd hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts