carl Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 Gisteravond naar Joan Baez gegaan in Utrecht. Eigenlijk een beetje uit nostalgie want de laatste 20 jaar geen nieuw werk van haar gekocht. Daarbij is Joan Baez inmiddels 68 (ze vierde haar 50 jarige carriere) en kan je op die leeftijd niet meer alles van haar verwachten. Die vooronderstelling was geheel onjuist want ze begon met Lilly of the west en hield vervolgens pas na een kleine twee uur op. Haar stem had niet te lijden gehad van al die jaren want ze kon nog steeds erg hoog komen en zelfs dieper dan ooit. Echt absoluut fantastisch hoe ze daar stond , een nog steeds mooie vrouw die op een zeer eigen en persoonlijke manier haar ballads zong. Veel van haar werk uit haar eerste deel van haar carriere aangevuld met werk van haar recente CD "Day after tomorrow". De band van drie man was trouwens fantastisch. Er was bijvoorbeeld een musicus die zo'n beetje alle instrumenten speelde. Zelf is ze trouwens een uitstekend gitariste zoals bleek uit "Diamonds and rust" wat ze zelf begeleidde. Toch nog even iets hifi. Als je haar Live hoort zit er een zekere (prettige) frisheid/ruwheid in haar stem die ik nu op haar CD "day after tomorrow" in eerste instantie niet hoorde. Nu draai ik bij de computer op een Quad 34 voorversterker met de onvolprezen Quad filter waarmee je dat gelukkig kan compenseren. Vanavond nog eens uitproberen op de hoofdinstallatie zonder tilt. Die frisheid/ruwheid staat overigens wel op haar oude LP's. Volgens mij is het nadeel bij moderne opnames dat de filters er al vlug over gaan wat het er niet mooier/spontaner op maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 Gisteravond naar Joan Baez gegaan in Utrecht. Voor die dame heb ik een enorm respect. Herinner me een festival waar ze optrad. De dame stap gedecideerd, moederziel alleen naar de microfoon, geen gitaar, geen piano, geen band, ze begint te zingen en het hele publiek is binnen luttele seconden muisstil. Drie nummers lang, helemaal alleen voor een publiek van tienduizenden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 oktober 2008 Author Report Share Posted 7 oktober 2008 Sommige hebben het gewoon,een persoonlijkheid waar je niet omheen komt en als je dat combineert met een boel talent..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts