Jump to content

powercord

rogervroemen
 Share

Recommended Posts

Guest Rev. Fatman
ik ben opzoek naar een paar goede powercords nu heeft een audiozaak hier in de buurt audioquest maar ik kan nergens iets terug vinden van gebruikers en hun ervaringen. Dus wie heeft ervaring met de powercords van audioquest?

Mag je er geen eens een lenen? :(

Kan je n.l. eenvoudig zelf uitvlooien of het je bevalt. ;)

ja en probeer dan ook eens wat willekeurige netkabels (van die dingen die je meekrijgt als je een printer koopt en zo). en hoor dan dat ze allemaal verschillend klinken, en wellicht is de duurste niet het beste maar kan je er eentje op het gehoor uitzoeken die je het fijnste vindt (uit eigen ervaring dus).

groet

ik heb hetzelfde met afgeschermde netkabels. en geef mede daarom voorkeur aan krijgertjes uitproberen. ik heb een straalkachelsnoer aan de cd-speler hangen. uit vele rondslingerende netsnoeren geselecteerd, prachtig.

groet

Gewoon een standaard netsnoer van 3m (zijn dat soort lengtes er eigenlijk wel, af fabriek?) voldoet prima. Als je niet aan een fabriekssnoer van 3m lang kunt komen, dan kun je zelf makkelijk wat in elkaar fabrieken. Neem een goede stekker, een eurostekker en een stuk Lapp Oellflex en je bent klaar. Kun je ook nog zelf een aderdoorsnede kiezen...

ik ben opzoek naar een paar goede powercords nu heeft een audiozaak hier in de buurt audioquest maar ik kan nergens iets terug vinden van gebruikers en hun ervaringen. Dus wie heeft ervaring met de powercords van audioquest?

Ik heb geen ervaring met de powercords van AQ, maar wel met verschillende andere kabels van dit merk. Ze maken werkelijk goede kabels, maar ik kan ook wel een paar miskleunen opnoemen.

Met powercords is het altijd een kwestie van uitproberen wat het in jouw situatie doet.

Ik ben hier afgelopen week ook weer eens aan het expirimenteren gegaan met powercords, met heel verschillende resultaten.

In de slaapkamer heb ik op de voor en eindversterker Powerlab netsnoeren zitten, wat me op die plek heel erg bevalt. De SE Rhodium, welke achter de voorversterker zit, en de CU, welke normaal achter de eindversterker zit, en ook in de woonkamer achter de MF Tri-Vista tot volle tevredenheid gebruikt word, heb ik eens achter de Jadis Symphonia CD-speler en de Acoustech PH-1 RIAA voorversterker geprobeerd.

In eerste instantie leek het allemaal wat duidelijker en mooier. Wat meer punch in het laag, wat meer detail in het hoog.

Na wat langer luisteren, en de Electraglide - Ultra Khan "The Statement II" weer een keer terugplaatsen ter vergelijk, vond ik die toch een heel stuk beter. Achter zowel de CD-speler als de RIAA voorversterker.

Die gaven op die plek een hoop meer rust, en bij nader inzien toch ook meer detail. Vooral in de ruimtelijke informatie.

Ook heb ik die powercords eens achter de voor en eindversterker (Densen DM20&30) in de slaapkamer geprobeerd. Daar was de situatie precies andersom. Daar is de bass veel strakker en de ruimtelijke informatie veel mooier met de Powerlab kabels.

Kortom, zoals hier al eerder geschreven: Zelf uitproberen wat het in jouw set doet.

Volgens mij is er geen antwoord te geven op de vraag wat die powercords gaan doen in jouw set. Tenzij je iemand weet die die powercords al achter jouw set, in jouw akoestiek gehoord heeft, en dat lijkt me heel stug. :lol:

@Afgeschermd vs. niet afgeschermd: Ik ken afgeschermde powercords die (niet) fijn klinken, maar ken ook afgeschermde die dat (niet) doen.

Heeft niets met de afscherming te maken, maar met de volledige opbouw.

Mvg. Miracle

Guest Rev. Fatman
Het verschil tussen gevlochten en afgeschermd is, dat de afgeschermde kabel,

die ik overigens zelf heb gemaakt,

een grotere en diepere stage neer zet en, met beter hoorbare details :);)

Maak je deze met solid core of litze?

Het verschil tussen gevlochten en afgeschermd is, dat de afgeschermde kabel,

die ik overigens zelf heb gemaakt,

een grotere en diepere stage neer zet en, met beter hoorbare details :);)

Maak je deze met solid core of litze?

Litze, 5x1.5 mm2 :)

Wanneer je omschakelt van dropveters naar gevlochten kabels, dan klinkt het wat luider. Voor mij betekend dat, dat er wat in de kabels blijft "hangen". dat het voller klinkt klopt, wanneer het midden en hoog wat achterblijven.

:)

Jouw redenering kan ik niet goed volgen. Ik had het over het verschil tussen gevlochten en afgeschermd.

Niet over dropveters. Het verschil tussen gevlochten en afgeschermd is, dat de afgeschermde kabel, die ik overigens zelf heb gemaakt, een grotere en diepere stage neer zet en, met beter hoorbare details :);)

Met afgeschermde kabels blijft er zelfs nog meer hangen dan met dropveters.

Mijn ervarigen zijn overigens anders dan de jouwe. Afgeschermde kabels klinken voor mij saai en donker.

net kabels kun je volgens mij beter niet met solidcore doen omdat dat altijd minder goed klemt.

loop van de tijd krijg je dan een te grote weerstand met veel hitte tot gevolg.

maar goed ik ben geen elektowizzard

net kabels kun je volgens mij beter niet met solidcore doen omdat dat altijd minder goed klemt.

In de muur zit het ook met solidcore, en dat gaat in de loop der tijd ook niet los zitten, of een te grote weerstand krijgen.

Enige nadeel van solidcore is, als je het in een netkabel zou gebruiken, welke je toch af en toe eens verlegt en/of buigt, je haarscheurtjes in de kabel krijgt.

E

In de muur zit het ook met solidcore, en dat gaat in de loop der tijd ook niet los zitten, of een te grote weerstand krijgen.

Enige nadeel van solidcore is, als je het in een netkabel zou gebruiken, welke je toch af en toe eens verlegt en/of buigt, je haarscheurtjes in de kabel krijgt.

E

Wanneer je omschakelt van dropveters naar gevlochten kabels, dan klinkt het wat luider. Voor mij betekend dat, dat er wat in de kabels blijft "hangen". dat het voller klinkt klopt, wanneer het midden en hoog wat achterblijven.

Jouw redenering kan ik niet goed volgen. Ik had het over het verschil tussen gevlochten en afgeschermd.

Niet over dropveters. Het verschil tussen gevlochten en afgeschermd is, dat de afgeschermde kabel, die ik overigens zelf heb gemaakt, een grotere en diepere stage neer zet en, met beter hoorbare details :);)

Met afgeschermde kabels blijft er zelfs nog meer hangen dan met dropveters.

Mijn ervarigen zijn overigens anders dan de jouwe. Afgeschermde kabels klinken voor mij saai en donker.

Hmm... Vreemd! Het zal wel in het verschil van de set up zitten dan. :unsure::)

mij klinkt het alsof de afscherming het geluid versmeert en vertraagt.

groet

Nooit iets van kunnen ontdekken. :)

Guest Rev. Fatman

mij klinkt het alsof de afscherming het geluid versmeert en vertraagt.

Nooit iets van kunnen ontdekken. :)

Hier ook nooit iets van bemerkt. :)

Hallo,

Klankverschillen tussen gratis netsnoeren (hear dropveters, begrijp ik) >> absoluut (proberen kost niets) :)

Verschil afgeschermd/onafgeschermd? >> alleen recente ervaring met 2 afgeschermde nl:

Supra LoRad 2.5 en Furutech G314Ag-18, in mijn setup(Cyrus, Dynaudio, Rega, Marantz):

- de 1e snel, pittig, neutrale klankbalans, goed attack in de bas en meer

- de 2e vol, warm, toch gedetailleerd en prettig

Het lijkt erop dat de mix van die 2 mij het beste bevalt op m'n Cyrus8vs en z'n PSX. :huh:

Maar........ deze worden niet met de randaarde WCD gebruikt!

Moet ik er bij de vorige schrijvers vanuit gaan dat ze dan wel op randaarde worden aangesloten of...?

Probeer het dan eens zonder.... baat het niet, dan schaadt het niet!! ;)

Veel plezier Han