Guest C J Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Hallo,Klankverschillen tussen gratis netsnoeren (hear dropveters, begrijp ik) >> absoluut (proberen kost niets) Verschil afgeschermd/onafgeschermd? >> alleen recente ervaring met 2 afgeschermde nl: Supra LoRad 2.5 en Furutech G314Ag-18, in mijn setup(Cyrus, Dynaudio, Rega, Marantz): - de 1e snel, pittig, neutrale klankbalans, goed attack in de bas en meer - de 2e vol, warm, toch gedetailleerd en prettig Het lijkt erop dat de mix van die 2 mij het beste bevalt op m'n Cyrus8vs en z'n PSX. Maar........ deze worden niet met de randaarde WCD gebruikt! Moet ik er bij de vorige schrijvers vanuit gaan dat ze dan wel op randaarde worden aangesloten of...? Probeer het dan eens zonder.... baat het niet, dan schaadt het niet!! Veel plezier Han Je hebt gelijk, baat het niet, dan schaadt het niet. Het zou maar zo kunnen dat niet op aarde aangesloten zijn beter is dan wel aangesloten. Maar geaard is de installatie meestal wel doormiddel van de aarde van de CAI. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Hallo, Klankverschillen tussen gratis netsnoeren (hear dropveters, begrijp ik) >> absoluut (proberen kost niets) Verschil afgeschermd/onafgeschermd? >> alleen recente ervaring met 2 afgeschermde nl: Supra LoRad 2.5 en Furutech G314Ag-18, in mijn setup(Cyrus, Dynaudio, Rega, Marantz): - de 1e snel, pittig, neutrale klankbalans, goed attack in de bas en meer - de 2e vol, warm, toch gedetailleerd en prettig Het lijkt erop dat de mix van die 2 mij het beste bevalt op m'n Cyrus8vs en z'n PSX. Maar........ deze worden niet met de randaarde WCD gebruikt! Moet ik er bij de vorige schrijvers vanuit gaan dat ze dan wel op randaarde worden aangesloten of...? Probeer het dan eens zonder.... baat het niet, dan schaadt het niet!! Veel plezier Han Je hebt gelijk, baat het niet, dan schaadt het niet. Het zou maar zo kunnen dat niet op aarde aangesloten zijn beter is dan wel aangesloten. Maar geaard is de installatie meestal wel doormiddel van de aarde van de CAI. Volgens mij haalt afschermen zonder aarde niet veel uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Hallo,Klankverschillen tussen gratis netsnoeren (hear dropveters, begrijp ik) >> absoluut (proberen kost niets) Verschil afgeschermd/onafgeschermd? >> alleen recente ervaring met 2 afgeschermde nl: Supra LoRad 2.5 en Furutech G314Ag-18, in mijn setup(Cyrus, Dynaudio, Rega, Marantz): - de 1e snel, pittig, neutrale klankbalans, goed attack in de bas en meer - de 2e vol, warm, toch gedetailleerd en prettig Het lijkt erop dat de mix van die 2 mij het beste bevalt op m'n Cyrus8vs en z'n PSX. Maar........ deze worden niet met de randaarde WCD gebruikt! Moet ik er bij de vorige schrijvers vanuit gaan dat ze dan wel op randaarde worden aangesloten of...? Probeer het dan eens zonder.... baat het niet, dan schaadt het niet!! Veel plezier Han Zo zie je maar, bij mij klinkt de Supra tam en gesloten ... Ik ga vr de lifetime connectoren van Oyaide, al dan niet in combi met hun kabel ... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Hallo, Klankverschillen tussen gratis netsnoeren (hear dropveters, begrijp ik) >> absoluut (proberen kost niets) Verschil afgeschermd/onafgeschermd? >> alleen recente ervaring met 2 afgeschermde nl: Supra LoRad 2.5 en Furutech G314Ag-18, in mijn setup(Cyrus, Dynaudio, Rega, Marantz): - de 1e snel, pittig, neutrale klankbalans, goed attack in de bas en meer - de 2e vol, warm, toch gedetailleerd en prettig Het lijkt erop dat de mix van die 2 mij het beste bevalt op m'n Cyrus8vs en z'n PSX. Maar........ deze worden niet met de randaarde WCD gebruikt! Moet ik er bij de vorige schrijvers vanuit gaan dat ze dan wel op randaarde worden aangesloten of...? Probeer het dan eens zonder.... baat het niet, dan schaadt het niet!! Veel plezier Han Je hebt gelijk, baat het niet, dan schaadt het niet. Het zou maar zo kunnen dat niet op aarde aangesloten zijn beter is dan wel aangesloten. Maar geaard is de installatie meestal wel doormiddel van de aarde van de CAI. Volgens mij haalt afschermen zonder aarde niet veel uit... Heb je dat in de praktijk kunnen vaststellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Hallo, Klankverschillen tussen gratis netsnoeren (hear dropveters, begrijp ik) >> absoluut (proberen kost niets) Verschil afgeschermd/onafgeschermd? >> alleen recente ervaring met 2 afgeschermde nl: Supra LoRad 2.5 en Furutech G314Ag-18, in mijn setup(Cyrus, Dynaudio, Rega, Marantz): - de 1e snel, pittig, neutrale klankbalans, goed attack in de bas en meer - de 2e vol, warm, toch gedetailleerd en prettig Het lijkt erop dat de mix van die 2 mij het beste bevalt op m'n Cyrus8vs en z'n PSX. Maar........ deze worden niet met de randaarde WCD gebruikt! Moet ik er bij de vorige schrijvers vanuit gaan dat ze dan wel op randaarde worden aangesloten of...? Probeer het dan eens zonder.... baat het niet, dan schaadt het niet!! Veel plezier Han Je hebt gelijk, baat het niet, dan schaadt het niet. Het zou maar zo kunnen dat niet op aarde aangesloten zijn beter is dan wel aangesloten. Maar geaard is de installatie meestal wel doormiddel van de aarde van de CAI. Volgens mij haalt afschermen zonder aarde niet veel uit... Heb je dat in de praktijk kunnen vaststellen? Nou, het is zelfs in theorie ook zo Je moet altijd 1 kant van de afscherming aan aarde hangen, anders heeft het geen nut. Dan wordt het ding gewoon zwevend, terwijl ie storing moet afvoeren. Als je 'm aan 1 kant aan aarde hangt, zorg je ervoor dat alle capacitaire inkoppeling geneutraliseerd wordt. Wil je ook inductieve inkoppeling afvoeren dat zal je afscherming stroom moeten kunnen voeren en dat kan alleen als ie aan 2 kanten aan aarde ligt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyreg Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Hallo, zou afgeschermd netsnoer, dat niet in de randaarde WCD wordt gebruikt, dan ook NIET afgeschermd netsnoer kunnen heten en ook diezelfde eigenschappen/verschillen geven, zoals die eerder in deze thread zijn genoemd? Dus maw als men zegt dat NIET afgeschermd beter klinkt in 'n bepaalde setup, dat hetzelfde geldt voor de afgeschermde die niet op de randaarde is aangesloten? Zou de niet aangesloten afscherming tov geheel geen afscherming voor de klank toch nog verschillen geven? Nou ja, zelf kan ik dat even niet proberen dus Veel plezier Han Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Hallo, zou afgeschermd netsnoer, dat niet in de randaarde WCD wordt gebruikt, dan ook NIET afgeschermd netsnoer kunnen heten en ook diezelfde eigenschappen/verschillen geven, zoals die eerder in deze thread zijn genoemd? Dus maw als men zegt dat NIET afgeschermd beter klinkt in 'n bepaalde setup, dat hetzelfde geldt voor de afgeschermde die niet op de randaarde is aangesloten? Zou de niet aangesloten afscherming tov geheel geen afscherming voor de klank toch nog verschillen geven? Nou ja, zelf kan ik dat even niet proberen dus Veel plezier Han Weet ik niet, ik heb e.e.a. alleen op geaarde stopcontacten vergeleken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 oktober 2008 Report Share Posted 16 oktober 2008 Hallo, Klankverschillen tussen gratis netsnoeren (hear dropveters, begrijp ik) >> absoluut (proberen kost niets) Verschil afgeschermd/onafgeschermd? >> alleen recente ervaring met 2 afgeschermde nl: Supra LoRad 2.5 en Furutech G314Ag-18, in mijn setup(Cyrus, Dynaudio, Rega, Marantz): - de 1e snel, pittig, neutrale klankbalans, goed attack in de bas en meer - de 2e vol, warm, toch gedetailleerd en prettig Het lijkt erop dat de mix van die 2 mij het beste bevalt op m'n Cyrus8vs en z'n PSX. Maar........ deze worden niet met de randaarde WCD gebruikt! Moet ik er bij de vorige schrijvers vanuit gaan dat ze dan wel op randaarde worden aangesloten of...? Probeer het dan eens zonder.... baat het niet, dan schaadt het niet!! Veel plezier Han Je hebt gelijk, baat het niet, dan schaadt het niet. Het zou maar zo kunnen dat niet op aarde aangesloten zijn beter is dan wel aangesloten. Maar geaard is de installatie meestal wel doormiddel van de aarde van de CAI. Volgens mij haalt afschermen zonder aarde niet veel uit... Heb je dat in de praktijk kunnen vaststellen? Nou, het is zelfs in theorie ook zo Je moet altijd 1 kant van de afscherming aan aarde hangen, anders heeft het geen nut. Dan wordt het ding gewoon zwevend, terwijl ie storing moet afvoeren. Als je 'm aan 1 kant aan aarde hangt, zorg je ervoor dat alle capacitaire inkoppeling geneutraliseerd wordt. Wil je ook inductieve inkoppeling afvoeren dat zal je afscherming stroom moeten kunnen voeren en dat kan alleen als ie aan 2 kanten aan aarde ligt... Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 oktober 2008 Report Share Posted 16 oktober 2008 Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 18 oktober 2008 Report Share Posted 18 oktober 2008 Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 oktober 2008 Report Share Posted 18 oktober 2008 Nou ehh... aarde via de CA... Elke andere aarde is al gauw beter. Zeker wanneer er ook nog eens een digitaal signaal op die kabel staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyreg Posted 18 oktober 2008 Report Share Posted 18 oktober 2008 Hallo, hmmmm, mijn Cyrus apparatuur heeft geen middelste aardpin op de IEC320's zitten, dus ..... Dan gaat het zeker allemaal weer anders worden?? Zo krijg ik dus ook geen "aarde" via de CA op m'n netsnoer, als ik niet in een randaarde WCD zit. M'n apparatuur zit dan wel via de cinch interlinks aan de "aarde" vd tuner-CA, dus........... (M'n TV zit separaat op een andere verlengdoos, dus die telt niet mee) Wat een "aardig" rommeltje krijg ik zo, heb in ieder geval geen last van brom(aardlussen). Iemand al een poging gedaan om afgeschermde netsnoeren met en zonder op randaarde aangesloten te vergelijken?? Groet Han Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 oktober 2008 Report Share Posted 18 oktober 2008 Hans en CJ, Halen jullie nou niet 2 aardes door elkaar? De aarde van de elektrische installatie (de PE-leiding dus) heeft een veiligheidsfunctie. Die van de CAI niet. Bovendien loopt er door de CAI-aarde (de mantel van de kabel dus) een stroom(pje), want de mantel is immers ook de 'retour'. Door de PE-leiding loopt geen stroom, tenzij er ergens een fout optreedt en dat is dan ook precies waar hij voor is bedoeld... Als je dus apparatuur in je set hebt, met een aansluiting voor randaarde, dan moet je 'm ook op een geaard stopcontact aansluiten. Wat je dan met de mantel van je netsnoer doet, maakt niet zo veel uit, zolang je 'm maar aan minstens 1 kant aan aarde hangt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 19 oktober 2008 Report Share Posted 19 oktober 2008 Hans en CJ, Halen jullie nou niet 2 aardes door elkaar? De aarde van de elektrische installatie (de PE-leiding dus) heeft een veiligheidsfunctie. Die van de CAI niet. Bovendien loopt er door de CAI-aarde (de mantel van de kabel dus) een stroom(pje), want de mantel is immers ook de 'retour'. Door de PE-leiding loopt geen stroom, tenzij er ergens een fout optreedt en dat is dan ook precies waar hij voor is bedoeld... Als je dus apparatuur in je set hebt, met een aansluiting voor randaarde, dan moet je 'm ook op een geaard stopcontact aansluiten. Wat je dan met de mantel van je netsnoer doet, maakt niet zo veel uit, zolang je 'm maar aan minstens 1 kant aan aarde hangt... Het ging mij in dit geval niet om de veiligheid, maar meer om de aarde die rotzooi afvoert. Dat een apparaat met geaarde stekker in een geaard stopcontact moet lijkt mij duidelijk en ook wenselijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 20 oktober 2008 Report Share Posted 20 oktober 2008 ik vind persoonlijk dat er met een speciaal powercord alles zo levenloos gaat klinken. met het standaard snoer is het natuurlijker. nu heb ik er niet veel geprobeerd, maar met een kemp vond ik het niet echt een succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 oktober 2008 Report Share Posted 20 oktober 2008 ik vind persoonlijk dat er met een speciaal powercord alles zo levenloos gaat klinken.met het standaard snoer is het natuurlijker. nu heb ik er niet veel geprobeerd, maar met een kemp vond ik het niet echt een succes. Joopie Oyaide al eens geprobeerd als speciaal powercord? stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 21 oktober 2008 Report Share Posted 21 oktober 2008 ik vind persoonlijk dat er met een speciaal powercord alles zo levenloos gaat klinken. met het standaard snoer is het natuurlijker. nu heb ik er niet veel geprobeerd, maar met een kemp vond ik het niet echt een succes. Joopie Oyaide al eens geprobeerd als speciaal powercord? stef Ik ben in ieder geval zeer tevreden over mijn D.I.Y. power cords. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 21 oktober 2008 Report Share Posted 21 oktober 2008 ik vind persoonlijk dat er met een speciaal powercord alles zo levenloos gaat klinken. met het standaard snoer is het natuurlijker. nu heb ik er niet veel geprobeerd, maar met een kemp vond ik het niet echt een succes. Joopie Oyaide al eens geprobeerd als speciaal powercord? stef wat kost zo iets? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 oktober 2008 Report Share Posted 21 oktober 2008 ik vind persoonlijk dat er met een speciaal powercord alles zo levenloos gaat klinken. met het standaard snoer is het natuurlijker. nu heb ik er niet veel geprobeerd, maar met een kemp vond ik het niet echt een succes. Joopie Oyaide al eens geprobeerd als speciaal powercord? stef wat kost zo iets? Een tunami GPX zal rond de 340 euro kosten ... Iedere connector rhodium gold of gold/palladium heeft zijn specifieke karakteristieken van sound Google eens nr Oyaide Diegenen die het hoorden zijn sterk overtuigd Lees anders eens de recensie door op hifi.nl Als ik een "special" of duurder powercord zou overwegen dan standaard, staat dit zeer hoog op het verlanglijstje. Voor mij dan geen Kimber meer bvb. Zoals met alles Joopies, je moet het beluisteren + de set moet op een degelijk niveau staan om de investering/upgrade te verantwoorden. Momenteel is dat bij mij niet het geval en daarom wacht ik nog eventjes Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 21 oktober 2008 Report Share Posted 21 oktober 2008 aha thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 22 oktober 2008 Report Share Posted 22 oktober 2008 Ik heb sinds een tijdje zelf zo'n Tunami GPX. Ik ben er erg te spreken over. Hij klinkt wel wat strakker en minder warm dan een Kimber PK10 Gold met een zwartere achtergrond en ruimtelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkS Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 Op de VAD show heb ik gezien dat JK Acoustics 3 nieuwe powercords heeft vanaf, ik dacht 16,- p/m heb ze helaas zelf nog niet gehoord maar ik weet wel uit ervaring dat je ze eerst kan uitproberen voordat je ze aanschaft. Andere optie is de Mainsserver of Mainsstream van VDH. Deze liggen wel een prijs klasse hoger. Maar zijn ook zeer mooie powercords! ik ben opzoek naar een paar goede powercords nu heeft een audiozaak hier in de buurt audioquest maar ik kan nergens iets terug vinden van gebruikers en hun ervaringen. Dus wie heeft ervaring met de powercords van audioquest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 ik vind persoonlijk dat er met een speciaal powercord alles zo levenloos gaat klinken. met het standaard snoer is het natuurlijker. nu heb ik er niet veel geprobeerd, maar met een kemp vond ik het niet echt een succes. Joopie Oyaide al eens geprobeerd als speciaal powercord? stef Ik ben in ieder geval zeer tevreden over mijn D.I.Y. power cords. Ik ook. Gevlochten zonder afscherming. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 ik vind persoonlijk dat er met een speciaal powercord alles zo levenloos gaat klinken. met het standaard snoer is het natuurlijker. nu heb ik er niet veel geprobeerd, maar met een kemp vond ik het niet echt een succes. Joopie Oyaide al eens geprobeerd als speciaal powercord? stef Ik ben in ieder geval zeer tevreden over mijn D.I.Y. power cords. Ik ook. Gevlochten zonder afscherming. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts