[[Game]] Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 Hallo iedereen, Ik heb een probleempje bij het lusteren naar bepaalde muziek, vooral piano. Mijn opstellihg is niet bepaald audiofiel, maar daar ligt het niet aan denk ik. Bron: computer, vanuitdaar een kabeltje mijn ouwe versterker in (erres 8000), en vervolgens naar twee stuks b&w dm14's. electronische muziek geen probleem, maar bij piano en ook bij geluidjes van windows zelf, (bijv. aanmelden msn oid) hoor ik gekraak door mijn speakers. Wat is daar de oorzaak van ? hoop op ideeen groet game Link to comment Share on other sites More sharing options...
polleke Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 Gekraak over het volledige spectrum of enkel in een bepaald gebied? ( bv middengebied, hoog... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 6 oktober 2008 Author Report Share Posted 6 oktober 2008 gekraak is over het hoge deel van de frequenties, (vandaar dat piano waarschijnlijk ook problemen geeft, evenals de notificatiegeluiden van het windows) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 Gaat het over als je softwarematig het volume iets terugneemt? Zoja: DAC/uitgangstrap van soundcard wordt overstuurd. Zonee: sluit eens een andere bron aan, een CD speler of een tuner ofzo. Gaat het dan wel over? Zoja: fout in geheel van PC, soundcard en software. Zonee: fout in de versterker of een defecte tweeter (resonanties). Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 6 oktober 2008 Author Report Share Posted 6 oktober 2008 bedankt voor de suggesties en idd als ik softwarematig gasterugneem en de versterker harder zet, gebeurt het minder. wat valt daar aan te doen? groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 6 oktober 2008 Report Share Posted 6 oktober 2008 De enige simpele mogelijkheid is in de software het volume terugnemen en de versterker opdraaien tot het weg is. Gaat het niet weg op die manier, dan zou je een externe (USB) DAC kunnen overwegen, of een betere geluidskaart. Die on-board dingetjes willen nog wel eens wat brakkig zijn in dit opzicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polleke Posted 7 oktober 2008 Report Share Posted 7 oktober 2008 De soundcard uitgang ( met dat headphone stekkertje ) is inderdaad niet de ideale manier om je signaal naar een lijningang van een versterker te sturen. Wat gas terugnemen in het volume van de kaart is dikwijls al een oplossing voor mensen die niet echt geluidskritisch te werk gaan. In het andere geval. Zoals KT88 reeds aangaf, een externe dac op een usb poort die een goed signaal verzorgt naar je lijningang. Er zijn zo al heel wat produktjes op de markt die niet echt je portefeuille doodknijpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 7 oktober 2008 Author Report Share Posted 7 oktober 2008 tis idd al stukken beter door de versterker op te draaien, en zal eens kijken wat zo;n dac kost, bedankt voor de hulp groet GAME Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 oktober 2008 Report Share Posted 8 oktober 2008 Als je geen al te hoge eisen stelt is dit een goed en betaalbaar ding om mee te beginnen: http://feedback.nl/?b=UCA202&a=178 Tip: Als je een USB kaart gebruikt, voedt die dan via een extra hubje met externe voeding. Scheelt een hoop storing die je vanuit de PC-voeding meekrijgt. Zo'n goedkoop hubje van de Gamma doet al wonderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts