Jump to content

nieuwe eindtrap Kenwood L 1000M

jepe!
 Share

Recommended Posts

Ik heb misschien de mogelijkheid een Kenwood L 1000M eindversterker te kopen. Echter is een eindtrap (linker of rechter?) doorgebrand. De verkoper heeft er een nieuwe eindtrap bij. Kan dat kloppen? Zijn de eindtrappen voor deze kenwood nog los verkrijgbaar?

Ben zelf niet zo technisch dus weet niet of ik kan zien of het een identieke eindtrap is.

Jepe!

erg onaannemelijk dat dat nog geleverd wordt gezien de leeftijd.

er zijn evenwel best mensen te vinden die met deskundig oog en vaste hand dat kunnen herstellen.

die weet je hear zelf ook wel te vinden denk ik. anders kan ik je iemand suggereren waar ik groot (ook) vertrouwen in heb.

groet

Ik denk dat je eindtransistoren bedoelt?

Gelukkig zijn dit in de L1000M nog "gewone" bipolaire typen die nog wel verkrijgbaar zijn danwel vervangen kunnen worden door anderen.

Prachtig mooi opgebouwde eindtrap, met de dubbele voeding en de volledig symmetrische schakeling.

Let op dat in de voedingslijn van de trafo's twee brugcellen zijn opgenomen om DC op het net enigszins te onderdrukken, bij een defect aan een eindtrap gaat die brugcel er ook wel eens uit.

Wat de verkoper bedoelt met "een nieuwe eindtrap erbij hebben" is me niet geheel duidelijk.

Is dat een compleet opgebouwde print?

En waarom zet die dan zelf niet even die print erin en verkoopt hem dan als goed?

Beetje verdacht vind ik het wel, eerlijk gezegd........als er bijv. (ook) een voedingstrafo stuk is, heb je een groter probleem.

Natuurlijk kun je ook daar een vervanger insteken, maar dan moet je maar een (electrisch en fysiek) passende zien te vinden.