Fern Posted 13 oktober 2008 Report Share Posted 13 oktober 2008 Ik ben dus in het bezit van een Thorens TD160 super. Deze heb ik 2e hands gekocht en ben er nu achter gekomen dat de 45 toeren stand problemen geeft(slijtage van het wielletje denk ik)en ben nu aan het overwegen om een DC motor te plaatsen van Origin Live; zou dit een zinvolle upgrade zijn? Mijn draaitafel bestaat verder uit een SME 3009 III arm met daarin een grado statement sonata,deze heb ik aangesloten op een graham fanfare voorversterker die weer is aangesloten op een ATC sia2-150. Ik mag dus graag naar platen luisteren en heb laatst nog een originele snaar van thorens geplaatst(waar mee het probleem bleef) en de bodem plaat vervangen door een van pertinax van 18mm dik. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 oktober 2008 Report Share Posted 13 oktober 2008 Dominee is hier niet zo heel enthousiast: http://www.hear.nl/forums/index.php?s=&...st&p=323462 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fern Posted 13 oktober 2008 Author Report Share Posted 13 oktober 2008 Dominee is hier niet zo heel enthousiast: http://www.hear.nl/forums/index.php?s=&...st&p=323462 Lijkt wel of de load sensor defect is,zou toch niet mogen voor dat geld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Dominee is hier niet zo heel enthousiast: http://www.hear.nl/forums/index.php?s=&...st&p=323462 Lijkt wel of de load sensor defect is,zou toch niet mogen voor dat geld? Beste Fern, Wat is een load sensor, bij een TD 160 ? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Ik ben dus in het bezit van een Thorens TD160 super. ben er nu achter gekomen dat de 45 toeren stand problemen geeft (slijtage van het wielletje denk ik) en ben nu aan het overwegen om een DC motor te plaatsen van Origin Live; zou dit een zinvolle upgrade zijn? Wielletje, wielletje wat voor wielletje? Bedoel je soms de motorpoelie? Nou al ligt die rubber snaar 100 jaar op die poelie slijten zal ie niet mogelijk wel vuil worden. Wedden dat zo`n poelie heel veel goedkoper is dan een nieuwe ORIGIN LIVE MOTOR. Zoek een winkel bij jou in de buurt die platenspelers verkoopt en ga daar eens op je gemak naar toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Als het de poelie was zou 33 toeren ook problemen geven. Is de motor niet toe om naar het rusthuis te gaan? Wel raar dat het bij 45 toeren speelt en niet bij 33. Is daar een reden voor Heren techneuten? Hoe zit het met je snaar en olie trouwens? Zal mij niet verbazen indien het met een nieuwe snaar opgelost is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Als het de poelie was zou 33 toeren ook problemen geven. Is de motor niet toe om naar het rusthuis te gaan? Wel raar dat het bij 45 toeren speelt en niet bij 33. Is daar een reden voor Heren techneuten? Hoe zit het met je snaar en olie trouwens? Zal mij niet verbazen indien het met een nieuwe ORIGINELE snaar opgelost is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Idd, waarschijnlijk wordt hier wieletje en pieletje bedoeld met de haperende 45 Rpm..... Bij een versleten/opgerekte snaar wil het toerental niet meer automatisch veranderen. Oftewel het pieletje (handeltje) wat daar voor moet zorgen legt de snaar niet om de juiste diameter wieletje. Bekend probleem met deze serie Thorensen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Idd, waarschijnlijk wordt pieletje bedoeld met de haperende 45 Rpm..... Bij een versleten/opgerekte snaar wil het toerental niet meer automatisch veranderen. Oftewel het pieletje (handeltje) wat daar voor moet zorgen legt de snaar niet om de juiste diameter wieletje. Bekend probleem met deze serie Thorensen. OKE Sodejuu................................. Pjotr is het met je eens. ♦Genoeg geschertst; waar kan dit nieuwe forumlid nu deze originele snaar bekomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Bij Audio Selectief of Rolf Kelch (Dtl) bijvoorbeeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Ik mag dus graag naar platen luisteren en heb laatst nog een originele snaar van thorens geplaatst(waar mee het probleem bleef) Zou dit een nieuwe snaar geweest kunnen zijn ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OpaHenk Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Ik mag dus graag naar platen luisteren en heb laatst nog een originele snaar van thorens geplaatst(waar mee het probleem bleef) Beste Fern, Is dit dan een nieuwe echt originele Thorens snaar en staat dat dan ook op de snaar ? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fern Posted 14 oktober 2008 Author Report Share Posted 14 oktober 2008 Ik mag dus graag naar platen luisteren en heb laatst nog een originele snaar van thorens geplaatst(waar mee het probleem bleef) Beste Fern, Is dit dan een nieuwe echt originele Thorens snaar en staat dat dan ook op de snaar ? MvG, Haudio Hallo, Ja, de snaar is origineel(staat er ook op)en kostte ook wat,maar ja ,dat heb ik er ook wel voor over. De speler wil dus niet op 45 toeren draaien met de hendel,deze beweegt wel naar boven maar de snaar wil er niet op(en ja, ik gebruik 45 toeren). Met de sensor bedoelde ik de link naar een ander topic hier op hear. Fern. edit :misschien moet ie maar naar AS voor controle? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 14 oktober 2008 Report Share Posted 14 oktober 2008 Ik mag dus graag naar platen luisteren en heb laatst nog een originele snaar van thorens geplaatst(waar mee het probleem bleef) Beste Fern, Is dit dan een nieuwe echt originele Thorens snaar en staat dat dan ook op de snaar ? MvG, Haudio Hallo, Ja, de snaar is origineel(staat er ook op)en kostte ook wat,maar ja ,dat heb ik er ook wel voor over. De speler wil dus niet op 45 toeren draaien met de hendel,deze beweegt wel naar boven maar de snaar wil er niet op(en ja, ik gebruik 45 toeren). Met de sensor bedoelde ik de link naar een ander topic hier op hear. Fern. edit :misschien moet ie maar naar AS voor controle? Beste Fern, Dat is misschien wel een goed idee ; ) Daar kunnen ze vast wel vinden wat eraan schort. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 15 oktober 2008 Report Share Posted 15 oktober 2008 Zet eens een paar fotootjes in dit topic, snaar + poelie en armpje in zowel 33 als 45 toeren stand ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 oktober 2008 Report Share Posted 15 oktober 2008 Beste Fern, Dat is misschien wel een goed idee ; ) Daar kunnen ze vast wel vinden wat eraan schort. MvG, Haudio Uhhh.......... is dit wel een aanrader? Als je zelf gaat bevestigen in de 3e persoon wat je kan, na bewezen diensten Henk? Zeg toch gewoon: "Kom maar even langs, dan maak ik het wel voor je" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 15 oktober 2008 Report Share Posted 15 oktober 2008 Beste Pjotr, Je zou gelijkl kunnen hebben, maar ik wil niet steeds zeggen dat Haudio betekend, Henk Audio Selectief ; ) MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fern Posted 15 oktober 2008 Author Report Share Posted 15 oktober 2008 Hierbij wat foto's. http://www.mijnalbum.nl/Album=RLPNTWQY zoals je kunt zien wil de snaar niet naar boven verschuiven. Ook heb ik het messing wiel al naar onderen afgesteld maar dat mag ook niet baten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 15 oktober 2008 Report Share Posted 15 oktober 2008 draai de snaar een halve slag zodat er een draai in de snaar zit dan zal het een stuk beter gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fern Posted 15 oktober 2008 Author Report Share Posted 15 oktober 2008 draai de snaar een halve slag zodat er een draai in de snaar zit dan zal het een stuk beter gaan. bedankt voor de tip,maar helaas werkt dat ook niet. Als ik de snaar op de poelie"help"en de knop uit-aan zet dan rolt de snaar er zo vanaf. Volgens mij is hier toch meer aan de hand,de poelie gaat niet echt mooi rond vindt ik,zou die dan toch vervangen moeten worden? Als dat zo is dan wordt dat vast een probleem,i.v.m verkrijgbaarheid van onderdelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 15 oktober 2008 Report Share Posted 15 oktober 2008 Fern wanneer je ernstig ziek wordt duurt het dan ook zo lang alvoor je naar je huisarts gaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 oktober 2008 Report Share Posted 15 oktober 2008 Nah, dat niet goed omstellen van de snelheid is toch echt wel een aangeboren afwijking bij een TD160 hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stphn Posted 15 oktober 2008 Report Share Posted 15 oktober 2008 En als je 'm eerst op 33 rpm op snelheid laat komen en vervolgens al draaiend overschakeld naar 45 rpm gaat het dan wel goed? Mijn TD 160 MKII doet het, ondanks een originele snaar van krap een jaar oud, ook niet meteen op 45 rpm, de snaar loopt er dan af. Volgens bovenstaande truuk trapt ie er wel in... Misschien werkt het bij jou ook... groet, stphn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fern Posted 15 oktober 2008 Author Report Share Posted 15 oktober 2008 En als je 'm eerst op 33 rpm op snelheid laat komen en vervolgens al draaiend overschakeld naar 45 rpm gaat het dan wel goed? Mijn TD 160 MKII doet het, ondanks een originele snaar van krap een jaar oud, ook niet meteen op 45 rpm, de snaar loopt er dan af. Volgens bovenstaande truuk trapt ie er wel in... Misschien werkt het bij jou ook... groet, stphn Ik ga dat truukje uitproberen. Ik heb althans ook nog de mogelijkheid om een poelie te lenen van iemand,ga dat ook proberen want bij diegene,TD166,werkt de 45 toeren prima.Als het bij mij dan ook werkt moet ik gaan zoeken voor een nieuwe poelie. Fern wanneer je ernstig ziek wordt duurt het dan ook zo lang alvoor je naar je huisarts gaat? tegenwoordig met die eigen risico wel ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
OpaHenk Posted 15 oktober 2008 Report Share Posted 15 oktober 2008 Beste Fern, Sorry , dat ik het via andere pc beantwoord, met de nickname van Aleida, maar leg eens het plateau andersom op het binnenplateau, dan kun je zien wat er gebeurt. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts