hifinaat Posted 17 oktober 2008 Report Share Posted 17 oktober 2008 Hallo allemaal, Hoe kun je het beste de rega p25 ontkoppelen? Heb geprobeerd met vibrapods nr.2 maar dat gaat lastig, want deze DT is nl. ongelijk verdeeld in gewicht. In ieder geval bedankt. Groet, Hifinaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 17 oktober 2008 Report Share Posted 17 oktober 2008 De Hans van Liempd Hema eierdop/kogel methode. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 17 oktober 2008 Report Share Posted 17 oktober 2008 Hallo allemaal, Hoe kun je het beste de rega p25 ontkoppelen? Heb geprobeerd met vibrapods nr.2 maar dat gaat lastig, want deze DT is nl. ongelijk verdeeld in gewicht. In ieder geval bedankt. Groet, Hifinaat. Hey Waarom wil je dat doen? Rustiger geluid? Heb je het toevallig ergens gehoord? Heb zelf ook een P25 en heb er nog niet bij stilgestaan om deze te ontkoppelen. Mss helpt Masterbase of een wandrek Ben benieuwd nr de bevindingen Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 oktober 2008 Report Share Posted 17 oktober 2008 De Hans van Liempd Hema eierdop/kogel methode. Psies.... LINK Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 17 oktober 2008 Author Report Share Posted 17 oktober 2008 Hallo allemaal, Hoe kun je het beste de rega p25 ontkoppelen? Heb geprobeerd met vibrapods nr.2 maar dat gaat lastig, want deze DT is nl. ongelijk verdeeld in gewicht. In ieder geval bedankt. Groet, Hifinaat. Hey Waarom wil je dat doen? Rustiger geluid? Heb je het toevallig ergens gehoord? Heb zelf ook een P25 en heb er nog niet bij stilgestaan om deze te ontkoppelen. Mss helpt Masterbase of een wandrek Ben benieuwd nr de bevindingen Gr Stef Hoi Stef, Ik heb een tijd geleden in homestudio een test van de p25 gelezen met solidtech dempers deze kwam zeer goed uit de test. Maar heb nu dempers van audioquest eronder(de dempers heb ik onder de voetjes geplaatst) Bij de achterste voet heb ik heb ik tussen demper en voet een stukje karton geplaatst, omdat de p25 aan de achterkant zwaarder is, daardoor zakt hij minder in en staat hij veel beter waterpas dan bij de vibraods. De speler klinkt nu ruimtelijker en met meer detail. Het idee van Hans wil ik ook wel proberen als dat beter klinkt gaan de audioquest weer onder de cd-speler Groet, Hifinaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 17 oktober 2008 Report Share Posted 17 oktober 2008 bepaal het gewicht van de P25. koop een set van 4 sorbothane halve bollen (deze aanbieder heeft meer afmetingen). in de StandardProducts.pdf van Sorbothane staat op blz 5 staat aangegeven hoe veel elke bol belast moet worden. Is de P25 niet zwaar genoeg, zet hem op een plaat die samen met de P25 wel het gewicht haalt, daaronder de halve bollen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 19 oktober 2008 Report Share Posted 19 oktober 2008 De speler klinkt nu ruimtelijker en met meer detail.Het idee van Hans wil ik ook wel proberen als dat beter klinkt gaan de audioquest weer onder de cd-speler Groet, Hifinaat. Precies, dat is ook altijd mijn ervaring geweest. Een echte ontkoppeling van alles boven subsonische frequenties door middel van een massa-veersysteem brengt rust, ruimtelijkheid en detail, gewoon omdat er minder akoestische terugkoppeling is. Als je spealer zwaar genoeg is met een goede motor dan hoef je niet zoveel in kernachtigheid en attack in te boeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 19 oktober 2008 Author Report Share Posted 19 oktober 2008 Ik heb de rega p25 ook uitgeprobeerd met isocoins onder de voetjes, daardoor speelt ie wat puntiger maar ook wat schel. Met de dempers van audioquest klinkt ie lekker dynamisch. De vibrapods zitten nu onder mijn linn karik cdspeler met als resultaat meer dynamiek Groet, Hifinaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyreg Posted 19 oktober 2008 Report Share Posted 19 oktober 2008 Hallo, vlgns Rega (TT-bracket) en vele anderen van andere forums moet je juist de Rega's koppelen aan "moeder aarde" dmv 'n lichtgewicht en stijf wandrack aan een dragende muur. (die dus min of meer aan de aardbodem verankerd zit!) Dat is niet alleen om effecten van resonanties/trillingen/terugkoppelingen op element/TT te verminderen, maar tegelijkertijd ook om de Rega's veel meer (virtuele) massa te geven, dan hun eigen (licht-)gewicht. Op deze manier houd je wel de attack en pittigheid van Rega met een completer/voller geluid, zonder de "lompigheid" die je gaat krijgen als je er bijv een grote marmeren plaat onder zou leggen. Ikzelf heb m'n Planar3 en daarna P3 op allerlei manieren geplaatst gehad, maar de P3 zit al een tijdje aan de wand vast met goed resultaat. Overigens verandert bij alles wat je doet natuurlijk o.a. ook de klankbalans met z'n voor-en nadelen. Succes, groet Han Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 19 oktober 2008 Author Report Share Posted 19 oktober 2008 Het zou best kunnen wat rega zegt. Maar ik woon in een drukke straat met veel vrachtverkeer dus ik moet wel dempen al zou ik anders willen. Zoals ik hem nu heb klinkt het helemaal niet verkeerd, is ook wel kwestie van smaak natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 26 oktober 2008 Author Report Share Posted 26 oktober 2008 Na ruim een week intensief luisteren weet ik het zeker, het is echt wel beter om de Rega p25 op (audioquest) dempers te zetten!! Hij staat nu nauwkeurig waterpas wat met dempers normaal lastig te realiseren is. Heb vergeleken met de methode van Hans (eierdop/kogel) In het begin vond ik de eierdop/kogel helderder en meer detail hebben maar ook met een bep. snerp klinken. Nu speelt mijn Rega weergaloos: veel ruimtelijker met een stabieler 3d beeld en met meer dynamiek Groet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 29 oktober 2008 Report Share Posted 29 oktober 2008 Na ruim een week intensief luisteren weet ik het zeker,het is echt wel beter om de Rega p25 op (audioquest) dempers te zetten!! Hij staat nu nauwkeurig waterpas wat met dempers normaal lastig te realiseren is. Heb vergeleken met de methode van Hans (eierdop/kogel) In het begin vond ik de eierdop/kogel helderder en meer detail hebben maar ook met een bep. snerp klinken. Nu speelt mijn Rega weergaloos: veel ruimtelijker met een stabieler 3d beeld en met meer dynamiek Groet. Kun je een naampje droppen van die dempers? Of een foto posten of doorsturen naar mij ... Ben idd benieuwd hoor Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 oktober 2008 Report Share Posted 29 oktober 2008 het is echt wel beter om de Rega p25 op (audioquest) dempers te zetten!! Ik kan maar een type audioquest dempers vinden, die Q vormige dingen en dat zijn gewoon stukjes Sorbothane (Sorbogel) van het zachtste type waarnaar ik eerder verwees in deze draad, echter voor een toch wel iets andere prijs Om ze echt goed te laten functioneren moet je ze wel met het juiste gewicht belasten. Gezien de belastbaarheid die voor de Audioquest dempers wordt opgegeven lijken de Sorbothane halve bollen van 19mm gelijkwaardig. Neem dit echter niet zo maar aan maar weeg de speler en bepaal de juiste afmeting m.b.v. de handleiding waar ik eerder naar verwees. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 29 oktober 2008 Author Report Share Posted 29 oktober 2008 Na ruim een week intensief luisteren weet ik het zeker, het is echt wel beter om de Rega p25 op (audioquest) dempers te zetten!! Hij staat nu nauwkeurig waterpas wat met dempers normaal lastig te realiseren is. Heb vergeleken met de methode van Hans (eierdop/kogel) In het begin vond ik de eierdop/kogel helderder en meer detail hebben maar ook met een bep. snerp klinken. Nu speelt mijn Rega weergaloos: veel ruimtelijker met een stabieler 3d beeld en met meer dynamiek Groet. Kun je een naampje droppen van die dempers? Of een foto posten of doorsturen naar mij ... Ben idd benieuwd hoor Gr Stef Hoi stef, Ik weet niet of audioquest de dempers nog levert ik heb ze al lang, anders moet je de distribiteur eens benaderen. Ze zijn rond, diameter 60mm, 23mm hoog, ze kunnen plm.15kg dragen had er voorheen mijn marantz cd-80 op staan. Maar je kan ook andere dempers gebruiken, als je maar demt is mijn ervaring. Neem dempers die het gewicht van je p25 aan kan en zet ze onder de voetjes van de rega. Omdat bij de rega de motor aan de achterkant zit zakt de demper daar meer in dan aan de voorkant en om dit te corrigeren heb ik aan achterkant tussen voetje en demper een stukje karton geplaatst. Zo krijg ik hem waterpas. De sorbothane dempers waar Seed7 naar verwijst zijn volgens mij ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 29 oktober 2008 Report Share Posted 29 oktober 2008 Tanx man Moet de gegevens van Seed nog doornemen, zelf ben ik ook benieuwd nr de Feet of silence onder een 2e plank en daar de Rega op, zoals jitze voorstelt. Momenteel is het geen prioriteit maar zeker om te onthouden en uit te proberen of het iets uitmaakt. Heb je toevallig dat witte plateau, firma ontsnapt mij, ooit eens uitgeprobeerd? Iets met Pink ... Pink Triangle ??? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 30 oktober 2008 Author Report Share Posted 30 oktober 2008 Tanx man Moet de gegevens van Seed nog doornemen, zelf ben ik ook benieuwd nr de Feet of silence onder een 2e plank en daar de Rega op, zoals jitze voorstelt. Momenteel is het geen prioriteit maar zeker om te onthouden en uit te proberen of het iets uitmaakt. Heb je toevallig dat witte plateau, firma ontsnapt mij, ooit eens uitgeprobeerd? Iets met Pink ... Pink Triangle ??? Gr Stef Nee, dat plateau van Pink Triangle heb ik nog nooit geprobeerd kan ik ook nergens terugvinden op google. Maar heb de naam kunnen achterhalen van de audioquest dempers het zijn BIG FEET dempers van audioquest. Ze worden niet meer gemaakt, ik heb ze vanaf 1995, maar als je op google zoekt naar de big feet van AQ dan vind je andere, ze zien er wat anders uit(doorzichtig gelachtig spul met een kleurtje en aan de onderkant rond, die van mij zijn zwart en boven en onder vlak) maar werken hetzelfde. Maar....,de dempers waar Seed naar verwijst zijn wel een stukkie goedkoper en volgens mij net zo goed. Het voorstel van jitze ben ik dan ook wel benieuwd naar post het maar als je het geprobeerd hebt. Groet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 30 oktober 2008 Report Share Posted 30 oktober 2008 Ze worden niet meer gemaakt, ik heb ze vanaf 1995, maar als je op google zoekt naar de big feet van AQ dan vind je andere, ze zien er wat anders uit(doorzichtig gelachtig spul met een kleurtje en aan de onderkant rond, die van mij zijn zwart en boven en onder vlak) maar werken hetzelfde Sorbogel is een translucente (doorschijnende) versie van de zachtste versie van Sorbothane (zwart), hier een interessante marketing uiting van Sorbothane, daar zie je ook de Audioquest Sorbothane mat. Een andere audio-grootverbruiker van Sorbothane is Grandprix Audio ze gebruiken het in hun racks en in de voeten van de Monaco draaitafel. Lees met name eens alle artikelen in de Design sectie (natuurlijk een beetje ontdoen van de gebruikelijke marketingprietpraat) Geeft een aardig inzicht in de materie, hoewel ik het niet geheel met hun conclusie eens ben, m.i. is een actief gedempte luchttafel echt beter, maar zij praten alleen maar over passieve luchttafels ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 30 oktober 2008 Author Report Share Posted 30 oktober 2008 Ze worden niet meer gemaakt, ik heb ze vanaf 1995, maar als je op google zoekt naar de big feet van AQ dan vind je andere, ze zien er wat anders uit(doorzichtig gelachtig spul met een kleurtje en aan de onderkant rond, die van mij zijn zwart en boven en onder vlak) maar werken hetzelfde Sorbogel is een translucente (doorschijnende) versie van de zachtste versie van Sorbothane (zwart), hier een interessante marketing uiting van Sorbothane, daar zie je ook de Audioquest Sorbothane mat. Een andere audio-grootverbruiker van Sorbothane is Grandprix Audio ze gebruiken het in hun racks en in de voeten van de Monaco draaitafel. Lees met name eens alle artikelen in de Design sectie (natuurlijk een beetje ontdoen van de gebruikelijke marketingprietpraat) Geeft een aardig inzicht in de materie, hoewel ik het niet geheel met hun conclusie eens ben, m.i. is een actief gedempte luchttafel echt beter, maar zij praten alleen maar over passieve luchttafels ... Bedankt voor je uitleg interessant, hoop dat Stef er wat mee doen kan trusten(geeuw) Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 31 oktober 2008 Report Share Posted 31 oktober 2008 Hey guys, Ga jullie info opslaan vr later want heb nu weinig tijd dr een verbouwing en de 2 kids die er zijn ... Mss gaat het wel sneller dan ik denk, kwestie van te weten waar ik in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts