Jump to content

Interlink zelf maken

zaffel
 Share

Recommended Posts

Ik wil zelf een interlink maken met vandenhul kabel en een plug die ik nog uit moet zoeken. Nu is mijn vraag, je hebt de signaaldraad die soldeer je in het aansluitpunt van de plug.

Maar waar laat je de mantel? Moet je die afknippen, solderen of gewoon tegen de plug aan laten klemmen onder de kabel???

Ik neem aan dat je het hebt over een cinch/tulp-plug?

Zoiets dus:

cinch.jpg

Ik weet niet wat voor Van den Hul-kabel je gaat gebruiken, maar ik neem aan dat je er een hebt met 2 aders en een mantel? In dat geval kun je eigenlijk 3 dingen doen. De draden moeten sowieso aan de aansluitpunten van de plug. De mantel kun je dan helemaal niet aan aarde hangen (dan is de mantel nutteloos), je kunt 'm aan 1 kant aan aarde hangen (dan heeft het enig nut) of je kunt 'm aan 2 kanten aan aarde hangen (dan heeft het ook enig nut, maar is 1 van de 2 aders overbodig geworden)...

Hoe je de mantel aan aarde kunt hangen, verschilt per plug. Maar het handigste is om gebruik te maken van de aansluiting van de 'min' van de plug. Maar soms wil klemmen tussen kabel en plug ook prima. Moet je zelf eigenlijk maar uitzoeken wat het handigst is...

ik zou niet eens aan een van den hul beginnen :)

Ligt er een beetje aan welke vd.Kul.

De MC Silver IT65G of The Jubilee vind ik toch erg mooie interlinks.

Mvg. Miracle.

Er zijn mooiere dan van der Kul. ;)

Niet in iedere situatie.

Ik heb toch heel wat interlinks in verschillende installaties uitgeprobeerd maar kan nog steeds niet zeggen dat er

:D Ha ik maak ook zo'n interlinks!

Zilverkabel in teflon tubing, fixeren met teflon tape, maar die van mij zijn rond een holle buis getwist, dubbel uitgevoerd (twee strands per kant) en een isolatie-koper mantel uit CB coax kabel. Zilver Cardas pluggen... zal een foto nemen...lateeeuuuh... :D

mvg Ras Phil

wanneer je de mantel aan beide kanten van de kabel aan de min van de pluggen vastmaakt gaat-ie als antenne en condensator werken. Meest praktisch is aan

:) Jep! Doe ik ook :)

Je maakt dan een zgn "semi balanced" kabel, of een "unidirectional" (daarom de pijltjes op de kabels). De mantel ofte "screen" (meestal braiding) zit dan aan de bron kant (waar het signaal vandaan komt) vast aan de min kant vd plug en vormt een kooi van Faraday rond de signaalkabels... ;)

;) Phil