Jump to content

Unison Research Unico

Wue
 Share

Recommended Posts

Ik had gehoord van de Diapason Micra

Oja,... ik zag 'm net ook al even voorbij komen.

De kleine Totem Mite vind ik ook een erg mooie, kleine speakers voor kleine ruimtes.

totem_mite_k1.jpg

(nog kleiner dan de Diapason trouwens)

Heb 'm een keer mogen beluisteren op een Rega voor-eind combi, en een Rega Jupiter CD-speler en dat klonkt waanzinnig goed.

(was iets van 900,- euro p.p. geloof ik)

Om even weer on-topic te blijven.

Als je vreest dat een UR Unico wat te warm kan klinken i.c.m. de Rega CD-speler, dan is een Naim Nait-5 wellicht een optie.

Naim & Rega gaan erg goed samen, en er staat nu een 2e hands Nait-5 (nieuwte model) te koop voor slechts 750,- euro, bij Studio107.nl, in Den Haag :rolleyes:

De Unico P is in een test in een Duits audioblad met andere versterkers in die prijsklasse de grote winnaar. Geen andere versterker kwam in de buurt van de Unico P. Volgens de testers deed hij helemaal niet zo veel onder voor de grote winnaar uit een andere test, de jawel Unison Unico. Deze laatste heb ik en ik ben er dolgelukkig mee :rolleyes:

Dag Robbert, waar combineer je de Unico mee? Welke speakers (en kabels) met name en ben je daar tevreden mee?

Verder heb ik intussen de Opera 1.5 kunnen beluisteren samen met de Unico P. Klonk mooi maar ik ben er niet nog niet helemaal uit. Wel bleek dat mijn kabels (QED silver special) eruit moeten al ik de Opera's neem. Zij knepen het geluid dicht, maken het te snel, te dun en te fris. Mij werd aangeraden Nordost Cinemaflex (20 Euro de meter). Dat klonk in de winkel veel beter, alleen nu ben ik thuis en kan ik dat geluid niet meer horen... (Ik heb wel de speakers voor 1 dag mee zodat ik wel goed kan beschrijven hoe de verkeerde combinatie met de QED kabels klinkt.)

Het punt lijkt een beetje of ik nog andere speakers moet overwegen of dat ik het in de kabels moet zoeken.

Ik neig ernaar om de Opera's nadrukkelijk als optie open te houden, maar om me toch nog enigszins verder te ori-enteren.

Groet,

Rocco

De Unico P is in een test in een Duits audioblad met andere versterkers in die prijsklasse de grote winnaar. Geen andere versterker kwam in de buurt van de Unico P. Volgens de testers deed hij helemaal niet zo veel onder voor de grote winnaar uit een andere test, de jawel Unison Unico. Deze laatste heb ik en ik ben er dolgelukkig mee :rolleyes:

Voor het geld wat deze kost mag je ook wel een beetje gelukkig worden :rolleyes:

De Unico `de eerste uitvoering `in december 2003 staat in mijn setje in combinatie met een Electra 906 van Focal. Van een te warm geluid heb ik geen last en verder heb ik op de Unico al diverse monitor

Voor het geld wat deze kost mag je ook wel een beetje gelukkig worden :rolleyes:

De Unico `de eerste uitvoering `in december 2003 staat in mijn setje in combinatie met een Electra 906 van Focal. Van een te warm geluid heb ik geen last en verder heb ik op de Unico al diverse monitor

Groet audiofielen, ik ben nieuw hier.

Ik ben vandaag onder de bekoring geraakt van een Unico P, die ik beluisterde bij Zwaard in Rotterdam. Ik kwam eigenlijk luisteren naar een Audio Analogue Puccini SE, maar ik vond de Unico P veel mooier klinken. Ik hoorde allerlei details in platen die ik al jaren ken, maar die ik nog nooit gehoord had. Verder had de muziek dynamiek, stonden zang en instrumenten los van elkaar. Ik heb het ding eigenlijk al gekocht...

Ik hoor alleen veel lovends over de Unico, maar ik kan niet zoveel vinden over de Unico P, het kleinere broertje van de Unico.

Zie de laatste HifiChoice: De unico P is de beste Unison! Fantastische versterker.

Groet audiofielen, ik ben nieuw hier.

Ik ben vandaag onder de bekoring geraakt van een Unico P, die ik beluisterde bij Zwaard in Rotterdam. Ik kwam eigenlijk luisteren naar een Audio Analogue Puccini SE, maar ik vond de Unico P veel mooier klinken. Ik hoorde allerlei details in platen die ik al jaren ken, maar die ik nog nooit gehoord had. Verder had de muziek dynamiek, stonden zang en instrumenten los van elkaar. Ik heb het ding eigenlijk al gekocht...

Ik hoor alleen veel lovends over de Unico, maar ik kan niet zoveel vinden over de Unico P, het kleinere broertje van de Unico.

Zie de laatste HifiChoice: De unico P is de beste Unison! Fantastische versterker.

Blij om te horen rocco :rolleyes:

Zal de Unico1 direct inruilen voor de P uitvoering , vanaf de eerste toon vond ik hem al niet echt lekker :rolleyes: het ligt dus niet aan mijn oortjes

groetjes John ;)