Wue Posted 24 mei 2003 Report Share Posted 24 mei 2003 Dit is mijn eerste bijdrage aan dit forum. Ik heb wat vragen over de Unico. Ik was van de week her en der aan het luisteren voor een vervanging van mijn 10 jaar oude CD-speler Rotel 965BX. Doel was een minder digitaal, warmer geluid. Tijdens mijn zoektocht kwam ik uiteindelijk de combinatie Rega Planet 3 en de Unico hybride versterker tegen. Ik was er erg van onder de indruk. Inderdaad een heel warm, ruimtelijk geluid met erg goede bas-definitie. Volgens mij was vooral de Unico debet aan dit geluid. Toch hou ik wat twijfels. Wellicht dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 24 mei 2003 Report Share Posted 24 mei 2003 Het zou idd een overdadig warme sound ten gevolge kunnen hebben. Misschien krijg je daardoor ook wel het idee een beetje weinig dynamiek te hebben. IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 24 mei 2003 Report Share Posted 24 mei 2003 Hallo , De Unico staat bij mij ook sinds een maandtje of 5 nu ..... Of hij echt zo warm klinkt als hoe je beschrijft ?? , mijn combinatie is Unico - Teac VRDS10 - Thorens TD147 - JM-lab715,speakerkabels Audio Quest Midnight II, interlinks vd hull en oelbach ... De Rega heb ik nog nooit gehoord, echter met de Teac (die opzich naar analytisch gaat) vind ik het een lekkere combinatie. Kwestie van smaak denk ik de Unico bevalt mij heel goed, vraag de dealer eens of je hem thuis kan beluisteren.Wel rekening houden met inspelen... gaat beter klinken althans ... is mijn bevinding . De buizen ect. zijn simpel te vervangen maar gaan volgens de Importeur heel lang mee ..... Verder ... gewoon een schoonheid ook al om te zien .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 24 mei 2003 Report Share Posted 24 mei 2003 De buisjes zitten in de voorversterker en de levensduur is afhankelijk van het aantal uren (vooral in bedrijf) en het eventuele merk. Een duuder buisje heeft meestal ook meer speeluren. Ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 24 mei 2003 Report Share Posted 24 mei 2003 Dit exemplaar is (gebruikt) bij Eringa Groningen te koop voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraken Posted 24 mei 2003 Report Share Posted 24 mei 2003 Geplaatst door richard 1: Dit exemplaar is (gebruikt) bij Eringa Groningen te koop voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Die heb ik ook in huis gehad (die SR1),de voorbuisjes waren toen old stock goldpns van Telefunken. Ik vond deze versterker best heel mooi,maar een volledige buis was (is) toch meer mijn piece of cake. En de SR1 was volgens mij een stukje duurder als de Unico. Ik moest als ik de SR1 (incl.goldpins) meen ik zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wue Posted 25 mei 2003 Author Report Share Posted 25 mei 2003 Bedankt voor de reacties zover! Het gaat inderdaad om de Unico en niet om de Aria, maar evengoed bedankt voor de tip. Het is waarschijnlijk het verstandigste om de Unico eerst thuis te beluisteren en na eventuele aanschaf dan pas over een cd-speler te beslissen. Mijn ervaring hier in Amsterdam is evenwel dat het niet makkelijk is om zo'n apparaat voor proef mee te krijgen (ook niet na betaling borg). Zal wel een typisch Amsterdams probleem zijn. De enige Unico-dealer hier in Amsterdam maakte niet de indruk dat-ie hem wilde uitlenen. Hij gebruikte hem ook min of meer als zijn standaardversterker in zijn (enige) luisterruimte. Mijn vaste hifiboer (Home Fidelity) kan 'm denk ik wel bestellen maar of ie hem dan eerst wil laten testen vraag ik me af. Maar goed ik ga het toch proberen... Meldingen van ervaringen m.b.t de Unico op langere termijn zijn overigens nog steeds welkom en ook suggesties van goed combinerende cd-spelers. grtn Wue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraken Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Geplaatst door Wue: Het is waarschijnlijk het verstandigste om de Unico eerst thuis te beluisteren en na eventuele aanschaf dan pas over een cd-speler te beslissen. Absoluut! Koop nooit iets voordat je het ten minste een week thuis gehoord hebt. Ik heb dat in het verleden wel gedaan en dat heeft me onnodig veel geld gekost... De enige Unico-dealer hier in Amsterdam maakte niet de indruk dat-ie hem wilde uitlenen. Een dealer die niet wil uitlenen is geen goede dealer. Wie was dat in vredesnaam? In mijn ervaring doet in Amsterdam alleen een dozenschuiverswinkel als Raf daar moeilijk over, en die voert het merk Unison Research niet. Je zou het eventueel kunnen proberen bij Rhapsody in Hilversum. Daar heb ik mijn spullen ook gekocht en ik ben zeer tevreden over hun service. Meldingen van ervaringen m.b.t de Unico op langere termijn zijn overigens nog steeds welkom en ook suggesties van goed combinerende cd-spelers. Ik heb de Unison zelf nooit beluisterd, maar ik heb wel een nogal enthousiaste systeemrecensie gelezen in Hifi Choice. Het (volledig Italiaanse) systeem bestond uit een CD-speler van Audio Analogue, de Unico en een paar speakers van het merk Opera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Ter completering de unico cd speler? IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Heb de Unico nu een maand of vijf en kan niets anders zijn dan erg enthousiast. Ik vind het niet te warm of wollig klinken, ook niet bij jazz en klassiek. Maar dat kan aan de combinatie liggen. De combinatie met de Unico cd speler lijkt me wook wel interessant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rocco Posted 27 februari 2004 Report Share Posted 27 februari 2004 Groet audiofielen, ik ben nieuw hier. Ik ben vandaag onder de bekoring geraakt van een Unico P, die ik beluisterde bij Zwaard in Rotterdam. Ik kwam eigenlijk luisteren naar een Audio Analogue Puccini SE, maar ik vond de Unico P veel mooier klinken. Ik hoorde allerlei details in platen die ik al jaren ken, maar die ik nog nooit gehoord had. Verder had de muziek dynamiek, stonden zang en instrumenten los van elkaar. Ik heb het ding eigenlijk al gekocht... Ik hoor alleen veel lovends over de Unico, maar ik kan niet zoveel vinden over de Unico P, het kleinere broertje van de Unico. Heeft iemand hier kijk op? Heeft iemand de versterkers ooit vergeleken? Ik ben eigenlijk een soort starter op audio gebied. Ik hen verder een NAD CD speler (c521 bee) en Chario Hyper 2000 (standaardmodel) speakers. Ik weet niet hoe mijn speakers het zouden doen met de Unico P, maar moet wellicht uitkijken naar een betere speaker (en vervolgens CD speler?). Voor zover ik het nu bekijk, houd ik voorlopig wel even op zodra ik een mooi, bijzonder geluid in huis heb. Wel erg opwindend, dat audio spul! En gevaarlijk, en daarom in zekere zin weer nog opwindender... Audio-groet, Rocco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Ik bezit sinds augustus de Unison Unico versterker. In oktober is daar de Unison hybride cd-speler bij gekomen. Ik hou van een warm geluid, maar vind de combinatie zeker niet te warm. Draai pop- en rockmuziek. Speakers zijn KEF RDM 3. Na een hele lange zoek- en luistertocht hierbij terecht gekomen. En ook ik ben er heel enthousiast over. In mijn omgeving zit wel een goede dealer (wenw audio te Enschede). Kon het spul zonder problemen een week thuis beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Ik zou 'm absoluut wel eerst gaan beluisteren! Ik heb 'm een jaar of 2 geleden ook mogen beluisteren, na de vele lovende verhalen over deze mooie versterker. Mij viel ie behoorlijk tegen, (te warm/terughoudend, niet open genoeg, t.o.v. m'n eigen versterker destijds) en heb daarom m'n eigen versterker gehouden, en daarom is eerst thuis luisteren zo belangrijk! Succes. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Ik heb 'm een jaar of 2 geleden ook mogen beluisteren, na de vele lovende verhalen over deze mooie versterker. Volgens mij was deze versterker 2 jaar geleden nog helemaal niet te koop. Ben je niet in de war met een andere Unison versterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 28 februari 2004 Report Share Posted 28 februari 2004 Volgens mij was deze versterker 2 jaar geleden nog helemaal niet te koop. Ben je niet in de war met een andere Unison versterker? Nee, het was de Unico. Hij was toen net op de markt. (misschien was 't iets minder dan 2 jaar, dat zou kunnen) Btw, heb m'n vorige bericht niet helemaal juist geformuleerd, want de meeste lovende berichten over de Unico las ik nadat ik 'm had gehoord. Dit is de Unico die ik bedoel: Een kennis van mij had 'm een paar dagen op proef, zodat ik 'm zelf ook even kon beluisteren. Ik vond 't eingelijk wel jammer dat ie me wat tegenviel, omdat ik 'm er wel heel mooi uit vind zien. Ik vond 'm op zich niet slecht hoor, maar beiden gaven we uiteindelijk wel de voorkeur aan onze eigen (resp. 12 en 14 jaar oude!) versterker. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 Ik vond 'm op zich niet slecht hoor, maar beiden gaven we uiteindelijk wel de voorkeur aan onze eigen (resp. 12 en 14 jaar oude!) versterker. Groeten, Alco Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen en hoe persoonlijk muziekbeleving is. Daarom is het ook onmogelijk iemand iets aan te raden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen en hoe persoonlijk muziekbeleving is. Daarom is het ook onmogelijk iemand iets aan te raden. Daar heb je wel gelijk in Robbert. Onmogelijk is een groot woord, maar 't is wel erg lastig omdat HiFi/klank meer een kwestie is van smaak, dan men zou denken. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumber Posted 2 maart 2004 Report Share Posted 2 maart 2004 Jammer dat die Unico is uitgerust met ecc82 buisjes. Snap ook niet dat veel buizen voorversterkers zijn uitgerust met deze buis. Ze geven naar mijn smaak maar een matig "saai" geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rocco Posted 22 maart 2004 Report Share Posted 22 maart 2004 Geplaatst door Wue:<STRONG> Het is waarschijnlijk het verstandigste om de Unico eerst thuis te beluisteren en na eventuele aanschaf dan pas over een cd-speler te beslissen. </STRONG> Absoluut! Koop nooit iets voordat je het ten minste een week thuis gehoord hebt. Ik heb dat in het verleden wel gedaan en dat heeft me onnodig veel geld gekost... De enige Unico-dealer hier in Amsterdam maakte niet de indruk dat-ie hem wilde uitlenen. Een dealer die niet wil uitlenen is geen goede dealer. Wie was dat in vredesnaam? In mijn ervaring doet in Amsterdam alleen een dozenschuiverswinkel als Raf daar moeilijk over, en die voert het merk Unison Research niet. Je zou het eventueel kunnen proberen bij Rhapsody in Hilversum. Daar heb ik mijn spullen ook gekocht en ik ben zeer tevreden over hun service. Meldingen van ervaringen m.b.t de Unico op langere termijn zijn overigens nog steeds welkom en ook suggesties van goed combinerende cd-spelers. Ik heb de Unison zelf nooit beluisterd, maar ik heb wel een nogal enthousiaste systeemrecensie gelezen in Hifi Choice. Het (volledig Italiaanse) systeem bestond uit een CD-speler van Audio Analogue, de Unico en een paar speakers van het merk Opera. Over die recensie: well type Opera speakers waren dat? Ik ben intussen overgegaan tot aanschaf van de Unico P. Maar nu moet ik toch echt andere speakers! Ik heb mijn Chario hiper 2000's inmiddels al verkocht. De match was dus een beetje hopeloos, warm op warm werd heet. [Thuis dus niet geluisterd, maar ik werd een beetje verliefd op de Unico...heeft ook met de looks te maken] Speaker suggesties zijn nu ernstig welkom. Ik heb intussen een afspraak om naar de Opera's 1.5 te gaan luisteren. Kosten 950 Euro de set. Ze werden me gesuggereerd door de importeur van Unison Research uit Nieuwegein die ook Opera, Diapason en Zingali naar Nederland haalt. Ik wil tot 1.500 gaan maar dan moet ik er wel zijn. Levensgevaarlijke hobby dit zeg, kan ik straks natuurlijk aan de kabels en een betere interlink, stroomtoevoer en een andere CD speler (nu: NAD c521bee) Rocco Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 23 maart 2004 Report Share Posted 23 maart 2004 Groet audiofielen, ik ben nieuw hier.Ik ben vandaag onder de bekoring geraakt van een Unico P, die ik beluisterde bij Zwaard in Rotterdam. Ik kwam eigenlijk luisteren naar een Audio Analogue Puccini SE, maar ik vond de Unico P veel mooier klinken. Ik hoorde allerlei details in platen die ik al jaren ken, maar die ik nog nooit gehoord had. Verder had de muziek dynamiek, stonden zang en instrumenten los van elkaar. Ik heb het ding eigenlijk al gekocht... Ik hoor alleen veel lovends over de Unico, maar ik kan niet zoveel vinden over de Unico P, het kleinere broertje van de Unico. Heeft iemand hier kijk op? Heeft iemand de versterkers ooit vergeleken? Hallo Rocco, Ik heb beide Unico versterkers al eens kunnen luisteren. De Unico is volgens mij dual mono opgebouwd met voor elk kanaal 1 buisje in de voortrap. De Unico P daarin tegen is niet dual mono opgebouwd en heeft daardoor minder vermogen tot beschikking en zal wat kritischer zijn met het matchen van speakers (speakers met hoog rendement en prettige impedantie verloop spelen dan een belangrijke rol). Qua klank is duidelijk te horen dat ze uit de zelfde stal komen, al gaat de Unico een stuk verder in detailering, souplesse en het opentrekken van de opname. Ga eens luisteren! Succes.. groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 23 maart 2004 Report Share Posted 23 maart 2004 Speaker suggesties zijn nu ernstig welkom. Ik heb intussen een afspraak om naar de Opera's 1.5 te gaan luisteren. Kosten 950 Euro de set. Ze werden me gesuggereerd door de importeur van Unison Research uit Nieuwegein die ook Opera, Diapason en Zingali naar Nederland haalt. Ik wil tot 1.500 gaan maar dan moet ik er wel zijn. Beste, Een topper voor het geld is de Diapason Micra III, waarschijnlijk kan Alco als eigenaar van deze beauty's uit enthousiasme je meer vertellen over klank en uiterlijk! groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 23 maart 2004 Report Share Posted 23 maart 2004 Een topper voor het geld is de Diapason Micra III, waarschijnlijk kan Alco als eigenaar van deze beauty's uit enthousiasme je meer vertellen over klank en uiterlijk! Met alle plezier De Diapason is een zeer open/transparant klinkende speaker. (wellicht door 't feit dat de er geen scheidingsfilter in zit, alleen een weerstandje achter de tweeter. De woofer wordt dus rechtstreeks aangestuurd.) Hierdoor is 't tevens een vrij genadeloos, eerlijke klinkende luidspreker. Het hoog is helder en sprankelend, doch nimmer schel. Mits juist opgesteld weten de Micra's een groot en diep 3D stereobeeld neer te zetten. Zoals bij de meeste kleine stand-speakers gaat 't laag niet dusdanig diep, dat 't je broekspijpen zal laten wapperen, maar daar zijn weer andere speakers voor. Voor mij persoonlijk gaat 't laag diep genoeg. En 't uitrlijk....tja... Kenmerkend Italiaans. Een mooi afgewerkte speaker van massief hout, met mooie afgeronde vormen. Dus geen recht-toe-recht-aan gefineerd kastje. Helaas is er vrijwel (nog) niets over deze speaker te vinden op internet. Oja, een leuke bijkomstigheid van de Diapason micra MKIII is dat ie erg makkelijk is aan te sturen, dus ook voor versterkers met weinig vermogen geschikt. (ging prima met m'n vorige (15watt Naim) versterker) Foto's van de Micra zijn o.a. te vinden op m'n site Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 23 maart 2004 Report Share Posted 23 maart 2004 De Unico P is in een test in een Duits audioblad met andere versterkers in die prijsklasse de grote winnaar. Geen andere versterker kwam in de buurt van de Unico P. Volgens de testers deed hij helemaal niet zo veel onder voor de grote winnaar uit een andere test, de jawel Unison Unico. Deze laatste heb ik en ik ben er dolgelukkig mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 23 maart 2004 Report Share Posted 23 maart 2004 ik had ze in combinatie met diapason speakers gehoord..vond em wat te fel.. echt beetje schreeuwend... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts