Jump to content

De VAD show 2008

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik ben dit jaar toch maar weer even geweest omdat ik een kaartje voor niets had.

Het is in mijn beleving een slappe bedoeling geworden , maar zo slecht als dit jaar heb ik nog nooit meegemaakt.

Was in 1.5 uur weer buiten.

Ga er nu echt niet meer heen volgend jaar ondanks dat ik 5 km er vandaan woon.

Is het werkelijk zo slecht, of hebben we alles al wel meerdere keren gezien en is er niets vernieuwends waardoor er niets aan is?

Dat zou best wel een grote factor kunnen zijn.

Ik heb nog weinig gezien van de show buiten onze eigen booth, maar het was allemaal veel van hetzelfde.

Morgen eens wat beter rondkijken.

Sonority Audio en Music2, die delen samen een kamer.

De opstelling was verre van perfect, maar naar showbegrippen nog heel niet slecht.

Veel plezier gehad vandaag, volgens mij waren wij de enigen die gewoon lekker allerlei eigen muziek draaiden en waar men ook zelf meegebrachte muziek kon laten spelen.

Geen Sarah K. of Diana Krall dus, maar lekker vette funk, jazzrock, en nog allerlei mij onbekende muziek maar in ieder geval geen show-tingeltangel. :ph34r::D

Die niet bekende draaitafel ziet er uit als een Clearaudio.

Is dat Vivid, die luidspreker met die krul? Vind ik geen ruk aan. Al klinkt hij als een tierlelier, dit vind ik echt iets voor geparfumeerde dameskappers.

Welke Tannoy was dat?

HDerkx

Yamaha heb ik de laatste tijd weer een heel goed gevoel bij. Daar kunnen veel zogenaamde "High End" merken nog een puntje aan zuigen. Yamaha komt met cd spelers met eigen loopwerken waar die zogenaamde "High End" snobs slechts koektrommels samenstellen met samengeraapte componeneten voor prijzen waar de honden geen brood van lusten.

HDerkx

Daluso

...ik zag letterlijk een knoeperd van een CD-speler staan, tjee wat een joekel.

De platenspeler van het merk Garrard had beter uit kunnen staan, want dat bracht geen meerwaarde mee...

Het was opmerkelijk dat deze fraaie pick-up 'slechts' was uitgerust met een DL103R, een dingetje van 350euri. Was dat om de CD beter(?) te laten klinken tov de draaitafel? Overigens was het bijzonder om te horen wat een relatief eenvoudig element kan doen in een dergelijke set.

Hoi Bellavista,

was jij ook op de show?.

Ik heb deze sets ook beluisterd. Jij blijft positief ondanks alles. Heel goed. Ik zie je nog zitten in de kamer van Siltech, waar je probeert te luisteren naar die mooie speakers, terwijl een zwerm bezoekers jou het zicht ontneemt op de speakers en je maar naar een speaker kan luisteren. Maar ok

Wilson Benesch

Wilson Benesch was volledig digitaal gegaan met hun Square serie, NAIM verzorgde de sprankelende tonen en de luisprekerset de mooie presentatie. Erg gaaf, leuk ook al die albumcovers, die over het beeldscherm gingen. Een soort browsen,waardoor je op ideeen kunt komen wat je nu weer wilt draaien, even wat anders dan voor je platenkast te gaan staan om wat uit te zoeken.

PA183716.jpg

Bij Wilson benesch was de electronica van Naim maar de bron was toch echt de Linn Akurate DS.

Het blijft een beurs, dus de organisatie zou ik toch willen aanbevelen zoveel mogelijk echte ramen open te zetten, het wordt op een gegeven moment gewoon te warm en benauwd.

Een goed werkende airco of wat open ramen had idd geen overbodige luxe geweest, maar ondanks de benauwdheid en het over het algemeen erbarmelijke geluid heb ik me toch weer een middag goed vermaakt.

Bij Multitrade aangekomen dacht ik eindelijk iets gevonden te hebben wat heel behoorlijk klonk. Dat deed het ook, op laag volume, met veel te veilige muziek. Van die zooi met

Ik ben vandaag ook weer eens voor het eerst naar de Vad gegaan sinds 3 jaar. IK kan alleen maar zeggen dat ik een leuke dag heb gehad, een aantal bekenden tegengekomen. Eindelijk eens kennis gemaakt met Rik Stoet en zijn vriendin (komt uit dezelfde stad als mijn vrouw, dat was dus een perfect gespreksonderwerp). Maar ik heb ook genoten van veel shows. Zal later wat foto's plaatsen hier.

meest positief ben ik over piega en hepta. erg mooi allebei . en bij piega gewaagde muziek gehoord.

toch regelmatig lekker rustig kunnen luisteren . alleen na een uur of 2 ben je echt wel mope aan het worden.

dan word het meer een beetje kijken en dan verveeld het snel.

wel leuk , niet te vaak doen

Er was hierboven wat negatief commentaar en dat vind ik niet terecht. Ik vond het een geslaagde VAD en heb in alle rust naar veel kunnen luisteren. Toch waren er wat dingen die behoorlijk tegen vielen. Zo vind ik net als vorig jaar Focal veel te aanwezig in het hoog. Monitor audio is ook niet meer de LS als in de tijd van Mo Iqbal. Die Naim/Neat combinatie klinkt inderdaad dynamisch en heeft een groot beeld. Mijn luisterbuurman vond ze zeer goed en bleek zelf piano te spelen. Toen ik vroeg of hij wel ooit eens zo'n grote piano had gehoord gaf hij me inderdaad gelijk. Sorry Malcolm ik vind het helemaal niks. Die Wilson Benesch die boven werd genoemd vond ik ook te agressief. Die Garrard viel me ook tegen maar ze draaiden wel een hele mooie LP van Yves Montand. Dat zou trouwens wel voor verbetering vatbaar zijn volgend jaar, het noemen van artiesten die gedraaid worden. Uiteindelijk gaat het om de muziek.

Wat ik wel mooi vond waren de Sphinx, de Magico (geen Pink Floyd gehoord) en de grote Tannoy LS. Ook de PMC klonken zonder meer lifelike. Ik ben nog even wezen luisteren naar de kleine Hepta's en die waren zeker niet verkeerd.Interessant leek me de Mcintosh LS maar die stond in een te kleine ruimte opgesteld. Met de Jadis/Martin Logan combinatie deel ik de mening van Miracle geheel, het klopte gewoon niet in het laag.

Voor de rest gezellig gesproken met de gebroeders van Liempd, Miracle en .... Hans had natuurlijk weer een van de 16 van de Hul LP's ingepikt (zodat ik er geen kon krijgen). Ik wil wel even horen hoe de muziek is Hans dan weet ik of ik er moeite voor moet doen.

Voor de rest een leuke dag en ik ga de documentatie eens rustig doorlezen. Oh ja, wie heeft nog gesproken met die leuke verkoopster van Home Studio? Als het blad net zo aantrekkelijk was als zij... Ik heb trouwens een Home Studio meegekregen en die vond ik best aardig en dat is dan objectief.

Oh ja, wie heeft nog gesproken met die leuke verkoopster van Home Studio? Als het blad net zo aantrekkelijk was als zij... Ik heb trouwens een Home Studio meegekregen en die vond ik best aardig en dat is dan objectief.

Die verkoopster vond ik idd een heel stuk interessanter dan het blad. Die kreeg ik ook mee, maar had liever haar telefoonnummer gehad. :lol: