Miracle. Posted 19 oktober 2008 Report Share Posted 19 oktober 2008 Jij hebt de leeftijd nog Miracle. Ja, dat dacht ik ook, maar helaas was ze al bezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 oktober 2008 Report Share Posted 19 oktober 2008 Miracle. je kwam toch voor de muziek dacht ik of ben je ook een lekker ding Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 19 oktober 2008 Report Share Posted 19 oktober 2008 Miracle. je kwam toch voor de muziek dacht ik of ben je ook een lekker ding Ik kom nooit alleen voor de muziek, ook voor de gezelligheid, en als de gelegenheid zich voordoet om een afspraak met een mooie dame te maken laat ik dat uiteraard niet achterwege. Op dit soort shows zie je helaas al zo weinig mooie dames, dus als ik er dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 19 oktober 2008 Report Share Posted 19 oktober 2008 Ik heb al twee dagen erg veel plezier gehad op de show hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 oktober 2008 Report Share Posted 19 oktober 2008 Miracle. je kwam toch voor de muziek dacht ik of ben je ook een lekker ding Ik kom nooit alleen voor de muziek, ook voor de gezelligheid, en als de gelegenheid zich voordoet om een afspraak met een mooie dame te maken laat ik dat uiteraard niet achterwege. Op dit soort shows zie je helaas al zo weinig mooie dames, dus als ik er dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 19 oktober 2008 Report Share Posted 19 oktober 2008 Miracle. je kwam toch voor de muziek dacht ik of ben je ook een lekker ding Ik kom nooit alleen voor de muziek, ook voor de gezelligheid, en als de gelegenheid zich voordoet om een afspraak met een mooie dame te maken laat ik dat uiteraard niet achterwege. Op dit soort shows zie je helaas al zo weinig mooie dames, dus als ik er dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 20 oktober 2008 Report Share Posted 20 oktober 2008 Allen, Ik vond het beter dan vorig jaar en ga zeker weer terugkomen in 2009! Wat ik zelf een topper vond was Von Schweikert i.c.m. KR Kronzilla (of zoiets), dat vond ik denk ik de beste set van de hele show. Wat Naim/Neat betreft: ik snap niet waar de bas vandaan komt. Stonden er soms subwoofers achter het gordijn? B&W N800D was natuurlijk ook schitterend. Dat is ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 oktober 2008 Author Report Share Posted 20 oktober 2008 Wat me opvalt, is dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft. Kennelijk is het soort muziek (en geluidskwaliteit daarvan) wat men draait uitsluitend bepalend voor het oordeel van de luisteraar. Ik vond de Clearaudio-Briston-monitorjes van Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 oktober 2008 Report Share Posted 20 oktober 2008 Ik ben op zondag op de VAD geweest, zit te twijvelen of ik volgend jaar weer ga. Ik heb nergens goed kunnen luisteren. Bijna in alle zalen was het dringen op de weinige stoelen die er waren. Ook waren er weer behoorlijk wat omhoog gevallen verkopers. Bij B&W ga ik eigenlijk nooit luisteren, vind de mensen die daar werken meestal uiterst vervelende mensen. Vind dat ik bij B&W altijd behandeld wordt alsof het een eer is dat ik mag komen luisteren. Wel meer stands hebben die houding. Alsof het om een religeuse ervaring gaat. Bij BAT en Nordost vond ik dat er wel een beetje normaal werd gedaan. Ik weet het is allemaal dure audio maar je hoeft er niet zo moelijk over te doen. Ze moeten gewoon muziek spelen, en niet van die vervelende bla bla verhalen er omheen houden. Melden wat je speelt en laat andere hun eigen conclussies trekken. Ik hoorde volgens mij iemand van B&W zeggen. "zoals je hoort is het geluid zo duidelijk beter bla bla bla" Dat soort onzin verhalen moet je niet bij mij aankomen. Je kan verschil laten horen, en dan de mensen die komen luisteren hun eigen conclusies laten trekken. Uiteindelijk bij 2 zalen een beetje kunnen luisteren dat was bij Nordost en BAT, de set bij Nordost was wel ok, de speakers vonk ik niks, ik denk veel te klein voor de ruimte. Bij BAT vond ik het lekker klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 oktober 2008 Report Share Posted 20 oktober 2008 De Magico's en kabouters Plop speakers verder de uitschieters. Helaas was vooral bij kabouter Plop de muziekkeuze erbarmelijk (in mijn oren). .. De Magico's ken ik (van inet, niet irl), maar k. Plop speakers??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 20 oktober 2008 Report Share Posted 20 oktober 2008 Wat me opvalt, is dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft. Kennelijk is het soort muziek (en geluidskwaliteit daarvan) wat men draait uitsluitend bepalend voor het oordeel van de luisteraar. Ik vond de Clearaudio-Briston-monitorjes van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 oktober 2008 Author Report Share Posted 21 oktober 2008 De Magico's en kabouters Plop speakers verder de uitschieters. Helaas was vooral bij kabouter Plop de muziekkeuze erbarmelijk (in mijn oren). .. ........maar k. Plop speakers??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 oktober 2008 Report Share Posted 21 oktober 2008 Ow de Giya's Ze zijn iig mooier dan de ontwerper (no offence Laurence) http://www.vividaudio.com/downloads/Vivid_Giya_Preview2.pdf Ben wel beniewd of ze hun prijs waard zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 oktober 2008 Author Report Share Posted 21 oktober 2008 Zoek de verschillen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 oktober 2008 Report Share Posted 21 oktober 2008 Voor de rest gezellig gesproken met de gebroeders van Liempd, Miracle en .... Hans had natuurlijk weer een van de 16 van de Hul LP's ingepikt (zodat ik er geen kon krijgen). Ik wil wel even horen hoe de muziek is Hans dan weet ik of ik er moeite voor moet doen. Dat ben ik geweest Carl Wel weer genoten hoor op de beurs. Tis altijd even wachten voor dat je soms even goed kan luisteren maar op de meeste stands wel even kunnen luisteren naar de geboden waar. De enige stand waar ik heel snel ben weg gelopen om dat het daar echt dringen was is Focal. De winnaar van de show is toch wel Jadis met de Martin Logan speakers en dat het laag iets minder aansluit al bij de rest van het beeld daar zou ik prima mee kunnen leven. Voor de rest weer onder de indruk van de KR buizen maar het geluid was rond uit slecht en niet in balans ik heb de hele tijd het gevoel gehad dat men vergeten was om de tweeter aan te sluiten. Wat mij ook opviel was het grote aantal muziek servers dat door bijna alle producenten gemaakt wordt en met goede kwaliteit. Was ik vorig jaar erg onder de indruk van LINN (wel gemist dit jaar) maar nu was Naim daar ook met een dergelijk apparaat dat verrassend presteerde alleen de gebruikte speakers vond ik niet veel aan. Ook bij McIntosh speelde ze vanaf een server en ook dat klonk niet verkeerd weel mooi speakers daar die lange zuilen. Ook was ik blij met de ontwikkeling dat er steeds meer platen gedraaid werden het blijft altijd leuk om een mooie Dt combi te horen en te zien. Voor de rest was het ook leuk om de mede forumers weer eens te zien en te spreken. Kort om een gezellige dag met weer veel te genieten. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 oktober 2008 Author Report Share Posted 21 oktober 2008 Hans had natuurlijk weer een van de 16 van de Hul LP's ingepikt (zodat ik er geen kon krijgen). Ik wil wel even horen hoe de muziek is Hans dan weet ik of ik er moeite voor moet doen. Net even gedraaid, klinkt erg mooi, maar wel een beetje warm. Verder zitten er een paar kleine persfouten in, ook al weer jammer. The Beets Brothers met Hans Dulfer (ene kant) en Lils McIntosch (andere kant) vind ik wel prima. Lekker relaxte muziek. Overigens ben ik er op de VAD show achter gekomen dat bij een Transrotorarm TR 2.6 wel degelijk de inwendige bekabeling is vervangen door zilver bekabeling. De interlink is een van de HUL kabel. Toch nogal een verschil met een standaard Rega RB 250. Weet er overigens iemand waarom Dynaudio niet aanwezig was... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 21 oktober 2008 Report Share Posted 21 oktober 2008 Er was hierboven wat negatief commentaar en dat vind ik niet terecht. Ik vond het een geslaagde VAD en heb in alle rust naar veel kunnen luisteren. Toch waren er wat dingen die behoorlijk tegen vielen. Zo vind ik net als vorig jaar Focal veel te aanwezig in het hoog. Monitor audio is ook niet meer de LS als in de tijd van Mo Iqbal. Die Naim/Neat combinatie klinkt inderdaad dynamisch en heeft een groot beeld. Mijn luisterbuurman vond ze zeer goed en bleek zelf piano te spelen. Toen ik vroeg of hij wel ooit eens zo'n grote piano had gehoord gaf hij me inderdaad gelijk. Sorry Malcolm ik vind het helemaal niks. Die Wilson Benesch die boven werd genoemd vond ik ook te agressief. Die Garrard viel me ook tegen maar ze draaiden wel een hele mooie LP van Yves Montand. Dat zou trouwens wel voor verbetering vatbaar zijn volgend jaar, het noemen van artiesten die gedraaid worden. Uiteindelijk gaat het om de muziek. Wat ik wel mooi vond waren de Sphinx, de Magico (geen Pink Floyd gehoord) en de grote Tannoy LS. Ook de PMC klonken zonder meer lifelike. Ik ben nog even wezen luisteren naar de kleine Hepta's en die waren zeker niet verkeerd.Interessant leek me de Mcintosh LS maar die stond in een te kleine ruimte opgesteld. Met de Jadis/Martin Logan combinatie deel ik de mening van Miracle geheel, het klopte gewoon niet in het laag. Voor de rest gezellig gesproken met de gebroeders van Liempd, Miracle en .... Hans had natuurlijk weer een van de 16 van de Hul LP's ingepikt (zodat ik er geen kon krijgen). Ik wil wel even horen hoe de muziek is Hans dan weet ik of ik er moeite voor moet doen. Voor de rest een leuke dag en ik ga de documentatie eens rustig doorlezen. Oh ja, wie heeft nog gesproken met die leuke verkoopster van Home Studio? Als het blad net zo aantrekkelijk was als zij... Ik heb trouwens een Home Studio meegekregen en die vond ik best aardig en dat is dan objectief. focal is ALTIJD IRRITANT AANWEZIG IN HET HOOG. IK KAN ER GEEN MINUUT NAAR LUISTEREN, NET ZOALS NAAR D.C UNITS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 22 oktober 2008 Report Share Posted 22 oktober 2008 Weet er overigens iemand waarom Dynaudio niet aanwezig was... Tragische familie omstandigheden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 2 november 2008 Report Share Posted 2 november 2008 Over de muziekkeuze op de VAD kan ik alleen maar zeggen dat ik het Kwalitatief Uitermate Teleurstellend vond. Hier en daar werd wel goede muziek gedraaid. Maar waarom altijd zo lopen te brallen op audiofiele opnames als de muziek die er op staat bagger is.... Jeezus zeg! Kreeg een sneer van de portier bij Von Schweikert / Kronzilla toen ik eerder weg ging. Hij had me er tijdens de presentatie in gelaten. Maarja, heb daar 10 minuten staan slapen en was beng om al slapend tussen die andere slapende te vallen..... Maarja de goeie man die stond te presenteren SNURRK!!! Naim en Neat heeft me positief verrast. Mocht daar een eigen cd-tje draaien. Klonk goed! Mocht bij Meridian na veel vijven en zessen mocht ook hier Morphine op. Nine inch nails was eigenlijk de vraag maar dat mocht niet. M44 en ik in krokodillen tranen naar buiten gelopen. Nadat ik het glas had opgeruimd..... (insidertje) Focal...zelfde muziek als 4 jaarterug bij Wijnbergen... Geluid, Ach die utopia's waren niet verkeerd. jammer genoeg liet hij bij de Chorus demonstratie de luidsprekers staan waardoor ze vlogens mij zo slecht uit de verf kwamen. Die hadden meer ruimte nodig. Gemiste kans. Mcintosh, Tja dat klonk wel goed maar dat mag dan ookwel voor dat geld. Wederom K*T muziek... B&W.... Tegenvaller. Klote ruimte. Sjonge jonge zeg. Liet me daarentegen wel duideijk horen dat Mezanine van Massive Atack een slechte opname is. Heger met bijbehorende monitors van 9000pleuro's, klonk erg aangenaam. Stond er van te kijken van het genot wat ik erbij had. Dat duurde maar kort want toen zag ik de prijslijst. Tannoy.... het is mijn ding niet. Ik vond het wederom wat gemompel in de ruimte. Dat heb ik al vaker gehad. Nope, dat wordt het niet voor mij. Vind ze ook niet mooi. Die magic, kabouterplop... Ik dacht dat Barbapapa in levende lijve voor me stond. Hmmm het kon me niet bekoren. En wederom die zeik muziek. Dus mijn vraag is, waarom nooit eens iets lekker swingends, rockends, knallends! Lees goed, niet beginnen te leuteren over opname kwaliteit. Even een ander excuus. Daarnaast heb ik me wel goed geamuseerd. Was een leuke dag. Zeker als je je versterker weer terug krijgt. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 2 november 2008 Report Share Posted 2 november 2008 Je vergeet kamer 6........ Daar was 3 dagen lang goeie muziek te horen. Zelfs Morphine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 2 november 2008 Report Share Posted 2 november 2008 Je vergeet kamer 6........ Daar was 3 dagen lang goeie muziek te horen. Zelfs Morphine. Zelfs Type O Negative werd heel even gedraait. Werd wel verdacht rustig in de ruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 2 november 2008 Report Share Posted 2 november 2008 Over de muziekkeuze op de VAD kan ik alleen maar zeggen dat ik het Kwalitatief Uitermate Teleurstellend vond. Hier en daar werd wel goede muziek gedraaid. Maar waarom altijd zo lopen te brallen op audiofiele opnames als de muziek die er op staat bagger is.... Groet, Andre Zo te lezen ben jij de discotheek ( bestaat dat nog?) nog niet ontgroeid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 2 november 2008 Report Share Posted 2 november 2008 Zelfs Type O Negative werd heel even gedraait. Werd wel verdacht rustig in de ruimte. Welnee, ik moest toevallig even roken...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 3 november 2008 Report Share Posted 3 november 2008 Fatman ik hoop niet dat je het verkeerd opvat als ik zeg beter dat dan die suffe "audiofiele" muziek. Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel. Maar ik denk het wel...... Discotheek, alleen de term is al prehistorisch. En ja geloof me die ben ik wel ontgroei maar ik hou gewoon van muziek waar ook swing, power, dynamiek in zit. En dat hoorde ik te weinig. Laat ik het dan anders zeggen. De muziek keuze op de VAD was erg veilig hahaha. KT88 Sorry sorry sorry, idd kamer 6, weet alleen de merken niet meer. Astin trew aan elctronica dacht ik maar de speakers weet ik niet meer. En eerlijk is eerlijk. ik vond de monitors mooier dan de staande speakers. Daar had ik het niet zo mee. Maar het belangrijkste was toch de aanwezigheid van de monteur van mijn versterker, wat dus ook de eigenlijke reden was van het VAD bezoek. Tja Miracle, dat kreeg je in kamer 6 wel voor elkaar. heb daar Nine Inch Nails maar wijselijk in mijn tas gelaten.... Vind dat ook leuker omdat bij de dure sets te doen waar die mensen naar een triangel zitten te luisteren..... JA ik ben recalcitrant! hahaha Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 november 2008 Report Share Posted 3 november 2008 Je vergeet kamer 6........Daar was 3 dagen lang goeie muziek te horen. Zelfs Morphine. Treffender kan het niet: Cure for Pain W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts