Jump to content

Ervaring met Logitech Transporter?

mumsoft
 Share

Recommended Posts

b.v. Elisa.

of mozilla Songbird

zelf gebruik ik momenteel iets veel simpelers, een lichtelijk gehackte versie (zodattie ook FLAC snapt) van Edna als GUI Geen (upnp) server nodig, gebruikt gewoon rechtstreeks de live directory structuur (die dan wel enige logica mag hebben :) ) van de discs in het netwerk of lokaal. De uiteindelijke speler is een simpel commandline ding waarvan ik zo niet weet hoe die heet.

Uiteindelijk wil ik naar iets CrazyT DAC achtigs dat ik via b.v. RPC / CORBA / SOAP oid. kan vertellen waar welke trac(s) op te halen en af te spelen, een DAC die als het ware netwerk-aware en disck-aware is. Zoveel mogelijk separatie van data logic buisiness logic en presentation logic dus.

Ik zou voor de alles in een gaan denk ik.

alle verhalen over plug and play en simpele software lijkt mij PR en alleen voor een jongere generatie dan ik bedoeld.

Ja? Ik zit al een jaartje of 30 in de IT, en ik houd wel van wat uitdaging. Maarrrr... ik zit pas een jaartje in de audiogekte, en daarin ga ik liever voor zeker. Dus eerst luisteren, dan aanschaffen.

Ik wil een andere dac voor de squeezebox maar ben bang dat ik dan ook de cd speler daarop wil gaan aansluiten en dan daar weer wat wil gaan sleutelen (cd speler inruilen voor alleen een loopwerk) want alle cd's rippen zie ik niet zitten.

ach zo blijf je bezig...

Mart

Kan ik wel inkomen. Vorig jaar heb ik al mijn cd's geript, een stuk of 1200 (ontdekte ik daardoor). het heeft me ongeveer 3 maanden doorlooptijd gekost, en dat viel me mee. Wat me niet meeviel was de puinhoop die freedb van de metadata had gemaakt.

De opzet toen was: alle muziek overal ter beschikking hebben. Ik was niet zo gefocused op de hoogste kwaliteit en deed het in een goede kwaliteit ogg. Is zeker niet slecht, maar helaas sloeg het audiovirus toe. Ik concentreerde me op betere boxen en kocht Phonars. Toen was de versterker niet fijn genoeg meer, en kocht ik de LFD Zero Integrated Mk.III. Alles is nu perfect, maar de cd-speler is nu de zwakke schakel. En die gaat er nu uit door hem te vervangen door een high-end streaming ding. Moet beter zijn dan menig high-end cd-speler. Consequentie: alles moet over, en nu goed, in FLAC met EAC.

Dus ik zal nooit meer een cd-speler aanschaffen, en ook geen loopwerk, dat is het paard achter de wagen spannen. Ik heb die streamer niet alleen voor internetradio.

groetjes

Marc :ph34r:

Vraag mij af of FLAC nog wel zin heeft. Meer dan 40% data reductie haal je daar gemiddeld niet mee. 50% in het gunstigste geval. En gezien de grootte van de huidige HD's......... Op een 1 Tb disk gooi je alle 1200 CD's met gemak ongecomprimeerd.

;)

Er is ook nog iets van Linn van rond 1500 euro. Weet niet hoe het zich verhoud tot de Tranporter

Je bedoelt de Linn Sneaky DS. Is dacht ik ook een versterkertje, en die heb ik al.

Ik heb net een bespreking gelezen van de Linn Majik DS (EUR 2400) en het viel me op dat de interface zo beroerd is. De Linn-software dus. Ik zit niet zo te wachten op een streamer waar je een laptop bij nodig hebt, of een Ipod om hem te bedienen.

Jammer dat Linn niets beters weet te verzinnen. Ze zouden toch met gemak een van de goedkopere spelers op kunnen kopen en de software daarvan gebruiken voor een lekkere interface.

Vraag mij af of FLAC nog wel zin heeft. Meer dan 40% data reductie haal je daar gemiddeld niet mee. 50% in het gunstigste geval. En gezien de grootte van de huidige HD's......... Op een 1 Tb disk gooi je alle 1200 CD's met gemak ongecomprimeerd.

;)

Jawel, maar als je het via wifi door het huis wil spoelen is kleiner beter.

En ook een 1TB schijf raakt een keer vol.

Toen ik al mijn cd's had geript besloot ik geen nieuwe meer aan te schaffen, nou, haha, dat is me mooi niet gelukt.

FLAC is een formaat dat door iedere serieuze streamer wel wordt ondersteund. Mijn Noxon en Roku daarentegen weten er geen raad mee, en die ga ik denk ik verkopen.

Groetjes

;)

Duhhh.... zoveel data is dat niet met alleen audio en de compressie is geen ordes van grootte zoals met MP3. Ik verwacht bij een doorgewinterde IT'er niet zo'n bekrompen netwerkje dat dat een probleem zou zijn. Je hebt wel een punt als het over het WWW moet reizen, dan is iedere reductie welkom. Maar zeg nou zelf, hoeveel internetradio is er nu met FLAC compressie?

;)

;)

Duhhh.... zoveel data is dat niet met alleen audio en de compressie is geen ordes van grootte zoals met MP3. Ik verwacht bij een doorgewinterde IT'er niet zo'n bekrompen netwerkje dat dat een probleem zou zijn. Je hebt wel een punt als het over het WWW moet reizen, dan is iedere reductie welkom. Maar zeg nou zelf, hoeveel internetradio is er nu met FLAC compressie?

;)

Haha, you got me. Beneden staat de Ziova, en boven heb ik een Asus WL-700gE (NAS). Dat praat WPA2 met IEEE 802.11g. Maar de Ziova is een snertding op wifi-gebied. Niet voor niets is hun nieuwste telg niet meer uitgerust met wifi. Met WPA weet het ding hooguit in theorie om te gaan. Daarom heb ik er een FON bridge tussengedaan voor een tientje.

Maar de ontvangst is wisselend. Ik heb een (DVD)-ISO van Michael Jackson op de Asus neergezet. die de Ziova kan afspelen. Dat vergt wel een flinke bandbreedte. Soms gaat dat goed, maar meestal hangt de verbinding na een paar hikjes. De kwaliteit van de verbinding is ong. 40%, dus niet geweldig. En dat heeft alles te maken met de tussenliggende muren en de richting etc.

Het is wel altijd voldoende voor muziek en foto's, en ook de flacjes die ik heb komen mooi door.

Ik ben er nog mee aan het experimenteren.

Met WAV heb ik nog niet ge

Ha Marc,

Zo de Asus PC901 staat nu voor mijn neus in het parelmoer-wit. 'Tis wel echt een klein ding, echt een scheetje. Deze heeft een IEEE 802.11n aan boord. Niet dat ik dat al kan gebruiken want mijn Linksys acces point gaat niet hoger dan IEEE 802.11g. Zal eens kijken tot hoever het komt en hoe goed het gaat met de betonnen vloeren hier. Vooralsnog staat de muziek op een 2.5'' 250 MB USB schijfje, dus dat is sowieso geen punt. Een NAS is nog iets voor de toekomst.

Overigens heeft Devolo doosjes die ethernet over het lichtnet gooien en die gaan tot 200 Mb. Is misschien ook een optie?

Volgende week komt hopelijk de E-MU USB kaart binnen. Ben wel erg benieuwd hoe dat gaat klinken.

;)

Ha Marc,

Zo de Asus PC901 staat nu voor mijn neus in het parelmoer-wit. 'Tis wel echt een klein ding, echt een scheetje. Deze heeft een IEEE 802.11n aan boord. Niet dat ik dat al kan gebruiken want mijn Linksys acces point gaat niet hoger dan IEEE 802.11g. Zal eens kijken tot hoever het komt en hoe goed het gaat met de betonnen vloeren hier. Vooralsnog staat de muziek op een 2.5'' 250 MB USB schijfje, dus dat is sowieso geen punt. Een NAS is nog iets voor de toekomst.

Overigens heeft Devolo doosjes die ethernet over het lichtnet gooien en die gaan tot 200 Mb. Is misschien ook een optie?

Volgende week komt hopelijk de E-MU USB kaart binnen. Ben wel erg benieuwd hoe dat gaat klinken.

;)

Dag Pjotr,

Gisteren heb ik de zwarte Asus EEE 901 besteld (met Linux natuurlijk). Die komt hopelijk een keertje. Beton is tamelijk lastig voor wifi. Ik woon in een huis uit 1667, nergens een snipper beton te zien.

Wat devolo etc aangaat: dat overweeg ik ook, maar dan in het achterhoofd. Net als digitale tv, en een nieuwe platenspeler. Ik ben helemaal tevreden met muziek en foto's beneden, en films kunnen we daar sowieso ook direct afspelen.

Zolang ik niet eenvoudig kan zoeken naar bepaalde muziek blijft het behelpen.

Opnieuw rippen MOET daarin een verbetering geven, anders heeft het geen zin.

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen met de E-MU

Groetjes

Dank Kraus voor je ervaringen. Zie trouwens dat de 2 kanaals EMU 0202 wordt aangebboden vii 99 EU bij Feedback in R'dam B)

Het is trouwens wel raar, een PC die helemaal geen geluid meer maakt. In de PC901 zit een SS harddisk die je nu dus ook totaal niet meer hoort.

;)

[knip]

Die EMU kastjes zullen naar mijn idee geen teleurstelling opleveren; ik heb er al wel meer goede berichten van gehoord.

(een externe MFX24K DAC geeft bijv. geen verbetering tov de EMU)

Klaus, klinkt interessant.

Vraag me wel af of hier iets van windows-spul bij nodig is.

Ik kwam bv dit tegen:

http://www.emu.com/support/files/download2...&Platform=1

Of is het gewoon het kastje op je pc/laptop aansluiten en dan, eh, wat dan? Hoe gaat een waf/flac file naar je versterker, en hoe kies je uit je verzameling?

Je ziet, geen enkel voorstellingsvermogen hier.

Thanx,

Hallo Marc,

Dat is een goeie. Voor Flac heb je dan een software decoder nodig --> plug-in voor je audio software. E.e.a. hierover is te vinden op de homepage van Flac: http://flac.sourceforge.net/ (Kraus, daar vind je ook alles over Flac). Je haalt dus Flac over van je NAS en decodeert dat op je audio-PC-spelertje wat het doorstuurt naar je USB-DAC.

De E-MU USB kaart is niets anders dan een DAC die via USB aangestuurd wordt (in tegenstelling tot bv S/PDIF). Je hebt daarvoor specifieke USB drivers nodig. Op de site van E-MU vind ik alleen drivers voor de PC en voor de Mac. Maar als je wat rond googled op b.v. E-MU 0202+Linux kom je wel oplossingen tegen daar voor.

@Kraus

Voor handige rubriceer en afspeel software zijn hiervoor in dit draadje al een aantal mogelijkheden gegeven. Voor Flac zijn er plug-ins voor WinAmp. Met Windhoos Mediaplayer moet het ook kunnen maar dat is minder eenvoudig.

;)

Ken alleen de Firestone Audio Fubar II en de Stereo-link 1200, beiden probleemloos onder windows en FreeBSD. Zolang het om puur een DAC gaat zonder opties en het ding zich netjes volgens USB Audio protocol huppeldepup aanmeld kan het OS er zondermeer mee overweg.

Dag Pjotr,

Gisteren heb ik de zwarte Asus EEE 901 besteld (met Linux natuurlijk). Die komt hopelijk een keertje. Beton is tamelijk lastig voor wifi. Ik woon in een huis uit 1667, nergens een snipper beton te zien.

Hallo Marc,

Vandaag niet zoveel tijd gehad maar toch even een testje gedaan met de WAN status indicator. Acces point is een Linksys WAP54G met WPA2/AES beveiliging.

Acces point op de begane grond:

1e verdieping, 1 betonnen vloer er tussen: Goed signaal, probleemloos de volle 54Mb

2e verdieping, 2 betonnen vloeren: Redlijk bruikbaar signaal, 12Mb - 24 Mb, radio steams van 128 kb (R4 o.a.) geen storingen.

Accespoint op de 1e verdieping:

Door het hele huis geen enkel probleem, goed signaal en de volle 54 kb!

Dus als er bij jou geen betonnen vloeren zijn zal het wel goed gaan.

;)

Dag Pjotr,

Hallo Marc,

Vandaag niet zoveel tijd gehad maar toch even een testje gedaan met de WAN status indicator. Acces point is een Linksys WAP54G met WPA2/AES beveiliging.

Acces point op de begane grond:

1e verdieping, 1 betonnen vloer er tussen: Goed signaal, probleemloos de volle 54Mb

2e verdieping, 2 betonnen vloeren: Redlijk bruikbaar signaal, 12Mb - 24 Mb, radio steams van 128 kb (R4 o.a.) geen storingen.

Accespoint op de 1e verdieping:

Door het hele huis geen enkel probleem, goed signaal en de volle 54 kb!

Dus als er bij jou geen betonnen vloeren zijn zal het wel goed gaan.

;)

Bij mij heb ik op zolder toch een tweede accesspoint moeten plaatsen omdat op de eerste verdieping het signaal al weg was sindsdien geen problemen meer gehad.

Alleen op de eerste verdieping nog steeds een blinde plek maar dat is op de slaapkamer en daar ga ik toch niet met de PC zitten.

Het huis is van 68 en alles is beton nou ja de deuren niet en zo maar vloeren wel de binnen muren zijn overigens gewoon kalkzandsteen en daar gaat het prima door heen.

Groetjes en suc6 meet EEE laptop lijkt me een nuttig ding, lekker compact en vooral stil.

George

Groetjes en suc6 meet EEE laptop lijkt me een nuttig ding, lekker compact en vooral stil.

George

Dank je George, achteraf had ik misschien toch voor de 10'' versie moeten gaan. 1024 x 600 op een 8.9'' schermpje is wel heel erg kleine lettertjes. Maar stil is ie zeker.

;)

Dank Kraus voor je ervaringen. Zie trouwens dat de 2 kanaals EMU 0202 wordt aangebboden vii 99 EU bij Feedback in R'dam B)

Het is trouwens wel raar, een PC die helemaal geen geluid meer maakt. In de PC901 zit een SS harddisk die je nu dus ook totaal niet meer hoort.

;)

Ik heb mijn twee ruisende pc's verruild voor 1 van ikbenstil in mijn luisterkamer. Met Linux+een two-seat oplossing heb ik nu een fluisterstille pc waar ik en mijn man samen tegelijk gebruik van kunnen maken, met ieder zijn eigen scherm, toetsenbord en muis.

Geluidskaart zou ook nog kunnen, maar dat heb ik niet gedaan. Er hangt een koptelefoon aan.

Een stille pc ben ik nu dus wel gewend.

Een laptop die je gaat koppelen aan je versterker mag ook geen geluid voorbrengen, dan is het een ideale combinatie.

Gefeliciteerd met je aankoop. NB de 10" versie zal wel opgevolgd worden door een 11" en dan een 12" enzovoort. Mijn eerste pc in 1983 was een Osborne I met 5" scherm... maar ja, internet had -ie niet.

groetjes,

Als je een gewone USB DAC gebruikt heb je geen aparte drivers nodig, ook niet onder linux (kernel >2.4.2)

Ah, mooi. Maar het er is wel weer een hoop keuze en de prijzen gaan van 100 naar wel 1000 dollar. Hoe dan in vredesnaam te kiezen als het in de buurt moet komen van een Logitech Transporter of een Linn Majik DS of een T+A MP 1250 R. Maar meteen de duurste?

groetjes

Mijn eerste pc in 1983 was een Osborne I met 5" scherm... maar ja, internet had -ie niet.

groetjes,

Uh ja, maar die was meen ik ook maar 320 pixels breed :D

Tja doet mij weer denken aan mijn programmeer escapades in assembler op een Sinclair Spectrum: Opslagmedium cassettebandjes. 1 compileerslag duurde 30 minuten. Heb ik echt geen heimwee naar....

Niettemin erg blij met deze Eee PC, echt een leuk en toch ook een krachtig dingetje. Het feit dat WiFi door 2 betonnen vloeren bruikbaar blijft geeft toch wel aan dat de kwaliteit van de WiFi radio goed is (al hangt dat ook van het acces point af).

;)

Even een heel stuk terug in dit draadje:
....en boven heb ik een Asus WL-700gE (NAS).....

bestaat er zo een apparaat waar ook squeezecenter op zou passen?

Mart

Mart, natuurlijk. Die van mij zou zelfs kunnen, maar is denkelijk te traag. Heb het nog geprobeerd, maar een of ander dwarsliggertje verhinderde me het te installeren.

Wel, maakt niet uit, de schijf die ik heb (250 GB) is toch te klein voor alles in FLAC of WAV, dus ik denk aan een vervanging.

Zie bv. http://www.wifisound.nl/catalog/nasnetwerk...zebox-c-25.html

Groetjes

Marc

dank Mumsoft,

maar is niet wat ik bedoel

Ik zoek een apparaat als die asus router, of fritzbox waar alles op kan. telefoon, harde schijf, ... Degene die ik zie in de winkels ondersteunen wel upnp maar zijn te klein voor squeezecenter.

ik heb een synology gehad maar dat lawaaiding heb ik teruggebracht. Bovendien heb ik moeite met dat het allemaal zo simpel zou zijn om te installeren, Ik ben blij dat ik die squeezebox heb draaien met de waveplug-in :)

Mart