Pjotr Posted 27 oktober 2008 Report Share Posted 27 oktober 2008 Is een Popcornhour dan niet iets? Een compleet media center voor iets van $200 wat ook als NAS kan dienen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 Is een Popcornhour dan niet iets? Een compleet media center voor iets van $200 wat ook als NAS kan dienen. interesting, but .... is dan de tv je display als je audio afspeelt? Ik heb geen tv, bewegende plaatjes heb ik niets mee. Ik ben wel blij met de SB3 maar ik zit nog te zoeken naar een andere manie om mijn harde schijf met muziek ergens aan te hangen anders dan mijn laptop. Ik huiver om weer helemaal opnieuw met een andere device te beginnen. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 Ben bang van wel Dat vind ik zelf de lol van het Eee PC'tje, dat heeft een eigen leuk display wat de bediening overzichtelijk houdt. Voor mij geldt eigenlijk ook wel dat beeld media niet zo hoeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 oktober 2008 Author Report Share Posted 28 oktober 2008 Is een Popcornhour dan niet iets? Een compleet media center voor iets van $200 wat ook als NAS kan dienen. interesting, but .... is dan de tv je display als je audio afspeelt? Ik heb geen tv, bewegende plaatjes heb ik niets mee. Ik ben wel blij met de SB3 maar ik zit nog te zoeken naar een andere manie om mijn harde schijf met muziek ergens aan te hangen anders dan mijn laptop. Ik huiver om weer helemaal opnieuw met een andere device te beginnen. Mart Mart, veel clients hebben geen mogelijkheid om er een harde schijf aan te hangen. Mijn Ziova wel, en mijn Noxon Audio 2 ook. Maar die laatste kan geen FLAC aan, en ik weet niet welk formaat jij gebruikt. MP3 gaat natuurlijk altijd wel. Begrijp ik het goed dat de SB3 geen HD direct kan koppelen? Je zult niet veel aan mijn info hebben dan, want je zoekt kennelijk geen andere, laat staan slechtere client. De Ziova is mogelijk gelijkwaardig, maar is primair bedoeld voor gebruik met TV. Ik gebruik hem nu even zonder tv, en dat gaat ook, met zijn eenregelig display. Die Popcornhour is ook primair voor met-tv bedoeld. Mijn Asus NAS is doodstil, dat kan ik je verzekeren, en hij kan externe USB harde schijven gebruiken, maar alleen met FAT geloof ik. Het is ook een router, maar hij heeft geen VOIP, en is ook geen ADSL-modem. Het zal je vrees ik niet meevallen te vinden wat je zoekt, zo'n alles-in-een-ding. Misschien moet je het richting een Fritzbox zoeken. Gr. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 oktober 2008 Author Report Share Posted 29 oktober 2008 Is een Popcornhour dan niet iets? Een compleet media center voor iets van $200 wat ook als NAS kan dienen. interesting, but .... is dan de tv je display als je audio afspeelt? Ik heb geen tv, bewegende plaatjes heb ik niets mee. Ik ben wel blij met de SB3 maar ik zit nog te zoeken naar een andere manie om mijn harde schijf met muziek ergens aan te hangen anders dan mijn laptop. Ik huiver om weer helemaal opnieuw met een andere device te beginnen. Mart Nog eens over nagedacht... Je moet eens op een rijtje zetten wat je wilt, wat je niet wilt, oftewel, wat zijn de eisen, wat zoek je precies? je krijgt nu suggesties en het ene is te luidruchtig, het ander kan niet telefoneren, dan weer heb je er een scherm bij nodig, en ga zo maar door. Dus: geef aan wat het moet doen. Maak er desnoods een nieuw topic voor aan, want het valt niet onder ervaringen met de Transporter, dacht ik. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 30 oktober 2008 Report Share Posted 30 oktober 2008 @Mumsoft, Je hebt het gelijk, het is off-topic. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesl Posted 17 januari 2009 Report Share Posted 17 januari 2009 @Mumsoft, Je hebt het gelijk, het is off-topic. Mart Appletv en Beresford dac totale kosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 18 januari 2009 Report Share Posted 18 januari 2009 Ik heb de Squeezebox gehad. Helemaal gemodificeerd, andere voedingslijnen, andere voeding, signaalwegen korter gemaakt, supermooie dac aangehangen, mooie digitale interlink. Echt alles uit de kast gehaald, zoals ik dat ook met mijn cd-loopwerk heb gedaan. Het klonk toen tot op 90% van mijn beste loopwerk tot dan toe. Kortom, net niet. En ik ga voor het ultieme, dus ik heb dat pad weer verlaten en ben nu met cd-loopwerken veel en veel verder dan dat ik toen was. Heb je enig idee wat de oorzaak was/is dat je slechts 90% haalde? Iets met de transmissie tussen server en Squeezebox of slechte buffering in de Squeezebox? Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 18 januari 2009 Report Share Posted 18 januari 2009 Ben bang van wel Dat vind ik zelf de lol van het Eee PC'tje, dat heeft een eigen leuk display wat de bediening overzichtelijk houdt. Voor mij geldt eigenlijk ook wel dat beeld media niet zo hoeven. Wat ook nog een leuke optie is, is een MacMini, iTunes + externe DAC. De muziekverzameling kan lokaal of op een netwerkdrive staan. Bovendien kan je voor niet al te veel geld van iomega externe harddisks kopen in eenzelfde vormgeving als de Mac Mini. Voor de bediening kan je Front Row (standaard Apple applicatie) gebruiken via de Apple afstandsbediening of Salling Clicker. Met die laatste bedien je iTunes via je mobiele telefoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 18 januari 2009 Report Share Posted 18 januari 2009 @Mumsoft, Je hebt het gelijk, het is off-topic. Mart Appletv en Beresford dac totale kosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 januari 2009 Author Report Share Posted 18 januari 2009 Gut, ik was dit door mij gestarte Topic glad vergeten... Misschien daarom maar even vermelden dat ik mijn keuze inmiddels gemaakt heb. Het is geen Logitech Transporter geworden. Het is geen Linn Majik DS of effe wat duurder een Klimax DS geworden. Geen SB3 natuurlijk, en ook geen Naim HDX, maar een Olive Opus 4 Ik heb hem nu net twee weken, en hoop er nog eens een recensie over te schrijven, mocht daar belangstelling voor bestaan. Een van de belangrijkste keuzecriteria is voor mij het gemak voor de klassiek ingestelde mensch. En niet zozeer de geluidskwaliteit, al moet het wel een bepaald minimumniveau hebben wil zo'n apparaat hier mogen binnenkomen. En daar is niks mis mee. Groetjes Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 18 januari 2009 Report Share Posted 18 januari 2009 Lijkt me gezien de looks een degelijk apparaat. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen? Kun je er ook internetradio mee beluisteren. Zag ik niet zo snel in de specs staan. Dat vind ik juist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 januari 2009 Report Share Posted 18 januari 2009 Staat wel bij de features.... Extend your musical repertoire by listening to thousands of (commercial)-free internet radio stations, delivered directly to your stereo system. Unlike with AM/FM you will get detailed information about the artist, album and track that is currently playing. Maar Marc mag zeggen of dat ook echt wat is en/of werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ad Stuurman Posted 19 januari 2009 Report Share Posted 19 januari 2009 @ Terbak, Heb je toevallig ook de digitale uitgangen vergeleken van de SB3 en Transporter? Zou een Transporter + top DAC nog verder kunnen komen dan een SB3 + top DAC? @ Theo, Enig idee in welke order van grote je de SB3 + voeding mag zien als deze aangesloten is op de DAC van je Accuphase DP-78? DP-55? DP-55V? DP-57? DP-67? Ik heb overigens een DAC-20 en ben op zoek naar een geschikte bron van rond de 1000-1500 euro: streamer, CD-speler, Wadia / iPod, server en verwacht van deze toekomstige bron in combinatie met mijn DAC-20 een geluid in de klasse zo tussen de DP-55V en DP-57 in. Een DAC-20 op een Accuphase 5-serie loopwerk, zoals een DP-55, zou volgens mij sowieso boven de DP-55V moeten uitkomen, omdat de DAC-10 gelijk is aan de DAC van de DP-55V en de DAC-20 nog beter zou moeten zijn (is tenslotte een halve DP-67 DAC)... @ Iedereen, Iemand ervaring met gemodificeerde streamers, zoals de Squeezebox, Transporter of Sonos ZP-90? Bijvoorbeeld die van Bolder, Cullen, Asi-Tek, Audiocom? Er zijn namelijk ook veel modificaties die zich specifiek richten op een betere output van de SPDIF... En juist daar ben ik beniewd daar! Groetjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 januari 2009 Author Report Share Posted 20 januari 2009 Lijkt me gezien de looks een degelijk apparaat. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen? Kun je er ook internetradio mee beluisteren. Zag ik niet zo snel in de specs staan. Dat vind ik juist Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 24 januari 2009 Report Share Posted 24 januari 2009 @Mumsoft, Je hebt het gelijk, het is off-topic. Mart Appletv en Beresford dac totale kosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts