mpb Posted 21 oktober 2008 Report Share Posted 21 oktober 2008 Hallo, Ik heb onlangs een set Twentyfive specials gekocht van Dynaudio. Nu ben ik op zoek naar een goede versterker (evt. buizen) voor deze luidsprekers. Iemand een goed voorstel? Groeten, Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 oktober 2008 Report Share Posted 21 oktober 2008 Wat is je budget, nieuw, 2de hands pre/power of geintergreed?? Zelf zou de special 25 zeker niet met een buizen eindversterker combineren. Maar eerder met een forse SS versterker. Ik weet het begrip fors is wat vaag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mpb Posted 21 oktober 2008 Author Report Share Posted 21 oktober 2008 Wat is je budget, nieuw, 2de hands pre/power of geintergreed?? Zelf zou de special 25 zeker niet met een buizen eindversterker combineren. Maar eerder met een forse SS versterker. Ik weet het begrip fors is wat vaag. Ik zoek een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 oktober 2008 Report Share Posted 21 oktober 2008 wat is een ss versterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 oktober 2008 Report Share Posted 21 oktober 2008 SS= Solid State Zo'n Cayin 500 is geen goedkope versterker zag ik. Als het je wat lijkt en het kan moet je deze gewoon uitproberen. Ik heb niet zo heel veel ervaring met Dynaudio maar ik verwacht niet dat het snel goed zal gaan met buizen. Ik weet niet waar je woont maar je zou wel een keer bij mij langs kunnen komen, ik een versterker thuis die nieuw volgens mij ongeveer net zo duur is als de Cayin 500. Als je dan je speaker mee neemt kan je luisteren. Ik zeg niet dat de versterker die ik gebruik is wat jij zoekt maar dan heb je wel weer een idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 21 oktober 2008 Report Share Posted 21 oktober 2008 Hallo Mark, Mooi paar speakers heb je te pakken. We hadden het recent over aansturing van Dynaudio, in de vorm van de Contour S 3.4. Ik zou graag de links naar die topics plaatsen maar begrijp helaas niet hoe dat moet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 21 oktober 2008 Report Share Posted 21 oktober 2008 Ik zou graag de links naar die topics plaatsen maar begrijp helaas niet hoe dat moet. Dat doe je door de link tussen en in je bericht te plakken. @MPB: Een fijne versterker voor aan Dynaudio Twentyfive specials zou een Accuphase E 350 zijn, in de zelfde prijsklasse als de Cayin 500. Ook een Symphonic Line RG10 MK4 zit in die prijsklasse, maar zou wel eens iets te fel kunnen zijn in combinatie met jouw speakers, maar dat zou je zelf moeten ondervinden. Volgens mij doet de Symphonic Line het iig beter met Dynaudio als een buizengebakkie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 21 oktober 2008 Report Share Posted 21 oktober 2008 Dat doe je door de link tussen en in je bericht te plakken. Punt is dat de browser altijd http://www.hear.nl/forums/forums.php blijft aangeven ongeacht welke pagina in Audio er wordt gekozen. Maar ik heb het forum niet over m'n hele scherm uitgevuld. Weet dat dat kan, maar niet hoe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 oktober 2008 Report Share Posted 21 oktober 2008 Dat doe je door de link tussen en in je bericht te plakken. Punt is dat de browser altijd http://www.hear.nl/forums/forums.php blijft aangeven ongeacht welke pagina in Audio er wordt gekozen. Maar ik heb het forum niet over m'n hele scherm uitgevuld. Weet dat dat kan, maar niet hoe. Dan kun je nog altijd 'rechts klikken' en dan bij properties/eigenschappen de bewuste URL opzoeken. Of je klikt op het berichtnummer. Dat staat rechts boven elke post. Bijvoorbeeld: Bericht #14. Dan krijg je de URL in een pop up-venster... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mpb Posted 22 oktober 2008 Author Report Share Posted 22 oktober 2008 Hallo Mark, Mooi paar speakers heb je te pakken. We hadden het recent over aansturing van Dynaudio, in de vorm van de Contour S 3.4. Ik zou graag de links naar die topics plaatsen maar begrijp helaas niet hoe dat moet. Dag Erik, Ik heb het topic gevonden. Bedankt! Ik had zelf al de indruk dat er een stevige versterker nodig was. Ik heb ze nl. geprobeerd achter een Denon AVR 2307. Maar die schoot wel een stuk tekort (uiteraard ook geen serieuze optie). Gr. Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 22 oktober 2008 Report Share Posted 22 oktober 2008 Mooie speaker die special 25! Met de Accuphase krijg je vast een erg mooie combinatie. Erikatn zal kunnen beamen dat Musical Fidelity ook een goede kandidaat is. A1008 of KW 550 zou ik zeker ook proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 22 oktober 2008 Report Share Posted 22 oktober 2008 Ik wilde ongeveer hetzelfde zeggen als Miracle maar ik heb zelf een Symponic Line versterker. Vind het lastig om meteen je "eigen" merk aan te prijzen. Zelf heb ik de Symphonic Line La Musica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 22 oktober 2008 Report Share Posted 22 oktober 2008 Henrie en Audiofreak, dank voor de hulp! Ben meteen van die Matrix achtergrond af. Mpb, De topics staan hier en daar. Een van de links geeft een verwijzende link naar een MF/Cayin review. Zoals Tompj al aangaf spelen mijn Dyns (1.3SE) naar (voor mij) grote tevredenheid met Musical Fidelity (308 voor en eind en X-Ray V3 cdp). Het cleane/heldere, open en dynamische karakter van MF laat mooi zien dat dezelfde kenmerken ook voor Dynaudio gelden. Behalve genoemde A1008 en KW550 zijn ook Trivista 308 en de KW250S mooie MF kandidaten. De KW bakken worden op dit moment overigens goedkoop in Engeland aangeboden. Andere genoemde merken zijn inderdaad ook aanraders. Velen roemen ook de combinatie van Simaudoi Moon en Plinius met Dynaudio. Overigens vertelde iemand van Multifoon Rotterdam me een paar jaar geleden dat hij de de Twenty-Five goed met een buizenversterker (weet niet welke) wist aan te sturen. Hij had daarvoor de (kleinere) Contour 1.1 waarbij dat niet mogelijk was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 oktober 2008 Report Share Posted 22 oktober 2008 Behalve genoemde A1008 en KW550 zijn ook Tri-Vista, 308 en de KW250S mooie MF kandidaten. Heb even een ",'' tussen Tr-Vista en 308 gezet, en het streepje in Tri-Vista bijgevoegd. De Tri-Vista en de 308 zijn verschillende versterkers en met google vind je de Tri-Vista beter zo geschreven als dat je trivista aan elkaar schrijft. De Tri-Vista zal idd een heel mooie candidaat zijn voor de Dyn's, maar is niet makkelijk te vinden. Word maar zelden tweedehands aangeboden, en daarbij is het wel even opletten of de buisjes nog goed zijn. Die gaan wel 100.000 uur mee (onder de meest ideale omstandigheden), maar als de amp vanaf 2001 (toen ze gemaakt zijn) aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 22 oktober 2008 Report Share Posted 22 oktober 2008 Goed opgelet Miracle. Ben inderdaad een eigenaar tegengekomen die 'm permanent aan liet staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boshuisen Posted 22 oktober 2008 Report Share Posted 22 oktober 2008 Zoals Tompj al aangaf spelen mijn Dyns (1.3SE) naar (voor mij) grote tevredenheid met Musical Fidelity (308 voor en eind en X-Ray V3 cdp). Het cleane/heldere, open en dynamische karakter van MF laat mooi zien dat dezelfde kenmerken ook voor Dynaudio gelden. Behalve genoemde A1008 en KW550 zijn ook Trivista 308 en de KW250S mooie MF kandidaten. De KW bakken worden op dit moment overigens goedkoop in Engeland aangeboden. Eens ! Ik ben die van die Contour S3.4 Ik ben supergelukkig met mijn Musical Fidelity kW250S, wat de versterking betreft overigens zo goed als identiek aan de kW500. Is de kW550 overigens een serieuze optie met 910 Watt bij 4 Ohm ? Anders komt binnenkort mijn kW250S weer op de tweedehands markt In Engeland wordt inderdaad bijzonder gestunt met MF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 22 oktober 2008 Report Share Posted 22 oktober 2008 Zoals Tompj al aangaf spelen mijn Dyns (1.3SE) naar (voor mij) grote tevredenheid met Musical Fidelity (308 voor en eind en X-Ray V3 cdp). Het cleane/heldere, open en dynamische karakter van MF laat mooi zien dat dezelfde kenmerken ook voor Dynaudio gelden. Behalve genoemde A1008 en KW550 zijn ook Trivista 308 en de KW250S mooie MF kandidaten. De KW bakken worden op dit moment overigens goedkoop in Engeland aangeboden. Eens ! Ik ben die van die Contour S3.4 Ik ben supergelukkig met mijn Musical Fidelity kW250S, wat de versterking betreft overigens zo goed als identiek aan de kW500. Is de kW550 overigens een serieuze optie met 910 Watt bij 4 Ohm ? Anders komt binnenkort mijn kW250S weer op de tweedehands markt In Engeland wordt inderdaad bijzonder gestunt met MF. Ik heb mijn speakers eens op een KW500 aangesloten (bij een dealer) en dat ging zo op het gehoor niet luider dan m'n voor- en eind. 't Zal door de ruimere stroomvoorziening tot wat meer dynamiek en resolutie en daarmee rust kunnen leiden. Het gaat niet om het (mogelijke) lawaai maar om de controle bij (al) lage volumes. Op papier zou dat met de 550 kunnen of moeten verbeteren. MF biedt in Engeland de superchargers voor gbp 1000 aan (af fabriek). Adviesprijs was tot dusver gbp 3000. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 23 oktober 2008 Report Share Posted 23 oktober 2008 Zoals Tompj al aangaf spelen mijn Dyns (1.3SE) naar (voor mij) grote tevredenheid met Musical Fidelity (308 voor en eind en X-Ray V3 cdp). Het cleane/heldere, open en dynamische karakter van MF laat mooi zien dat dezelfde kenmerken ook voor Dynaudio gelden. Behalve genoemde A1008 en KW550 zijn ook Trivista 308 en de KW250S mooie MF kandidaten. De KW bakken worden op dit moment overigens goedkoop in Engeland aangeboden. Eens ! Ik ben die van die Contour S3.4 Ik ben supergelukkig met mijn Musical Fidelity kW250S, wat de versterking betreft overigens zo goed als identiek aan de kW500. Is de kW550 overigens een serieuze optie met 910 Watt bij 4 Ohm ? Anders komt binnenkort mijn kW250S weer op de tweedehands markt In Engeland wordt inderdaad bijzonder gestunt met MF. Volgens Musical Fidelity is de A1008 klankmatig gelijkwaardig aan de KW550 bij speakers van 89db en meer. Dan bespaar je een hoop duiten. Ik heb de 1008 beluisterd (niet op Dynaudio overigens) en was erg onder de indruk. Toppertje wat mij betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 23 oktober 2008 Report Share Posted 23 oktober 2008 De site zegt dat de Twenty-Five tot 88db komt. In testen komen Dyns vaak wat lager uit dan de opgegeven db spec. Maar 't zou verbazen als de A1008 er moeite mee zou hebben. MF is wat uitgesproken in conlusies over de relatie tussen vermogen, db en geluidsniveaus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mpb Posted 27 oktober 2008 Author Report Share Posted 27 oktober 2008 Heren, Allemaal bedankt voor jullie reacties. Het is echter een Pure Sound A30 geworden. Gekocht bij Stassen. Geweldige prijs/kwaliteit verhouding. Groeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 27 oktober 2008 Report Share Posted 27 oktober 2008 Dat schijnt inderdaad een hele mooie te zijn. Veel plezier ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 oktober 2008 Report Share Posted 27 oktober 2008 Waar komt het merk vandaan qua land? Het lijkt me een engelse firma, de productie zal wel in China gebeuren. Best mooi spul, mpb heeft er een fraaie versterker bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 oktober 2008 Report Share Posted 27 oktober 2008 Waar komt het merk vandaan qua land? Het lijkt me een engelse firma, de productie zal wel in China gebeuren. Best mooi spul, mpb heeft er een fraaie versterker bij Komt idd uit Groot Brittanni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 Heeft in de UK nogal wat consumenten, en in ieder geval 1 dealer, ovegehaald om into Tubes te gaan. Zou er graag 's 1 horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 Heeft in de UK nogal wat consumenten, en in ieder geval 1 dealer, ovegehaald om into Tubes te gaan. Zou er graag 's 1 horen. Geweldig...... eindelijk iemand die ook wil weten hoe dit bakkie zijn werk doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts