hifinaat Posted 23 oktober 2008 Report Share Posted 23 oktober 2008 Hoi, Welke interlink klinkt volgens jullie het beste tussen een Chord cpa 3200 en spm 1200c? Er zit nu een zilveren oelbach tussen maar dat klinkt mij iets aan de heldere kant. Denk zelf aan een harmonic technology magic link. Opmerkingen altijd welkom. bvd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 23 oktober 2008 Report Share Posted 23 oktober 2008 Beste, Harmonic Technology kan idd wat minder helder klinken.Een luxere Audioquest ook. Kimber is ook mooi (KS-serie) en ook Cardas heeft goede kabels. Gewoon luisteren. Op jouw set kan een kabel weer heel anders klinken dan bij anderen. Dus een geheel objectief antwoord kan niemand je geven. Oh ja, kabels mogen niet klinken, danwel de klank kleuren... Toch matchen sommige kabels beter dan anderen. Ook kan het zijn dat je Chord set wat overhelder k Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 oktober 2008 Report Share Posted 23 oktober 2008 hifinaat said: Opmerkingen altijd welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 23 oktober 2008 Author Report Share Posted 23 oktober 2008 Dank je weet ik dat ook alweer Groet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 oktober 2008 Report Share Posted 23 oktober 2008 ...... en probeer zeker niet alleen dure kabels. Een goedkope kan zeker zo goed zo niet beter matchen met duurdere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 oktober 2008 Report Share Posted 23 oktober 2008 carl said: ...... en probeer zeker niet alleen dure kabels. Een goedkope kan zeker zo goed zo niet beter matchen met duurdere. Zo is 't maar net. Ik heb mijn dropveters vervangen door zgn High-end kabels van Conrad, merk RenkForce. 75 cm voor 26 euro. Ik dacht: voor ik met hele dure kabels in de weer ga, eerst maar eens wat behoorlijke gewone proberen. Als je zo'n dure merkkabel vergelijkt met een dropveter zal het allicht beter klinken, maar met zo'n doorsnee kabeltje vergeleken moet-ie toch wat beter beslagen ten ijs komen. En voorlopig laat ik het erbij, eerst eens echt luisteren. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 23 oktober 2008 Report Share Posted 23 oktober 2008 en zo is het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 23 oktober 2008 Report Share Posted 23 oktober 2008 carl said: ...... en probeer zeker niet alleen dure kabels. Een goedkope kan zeker zo goed zo niet beter matchen met duurdere. Zeker geheel mee eens! probeer eens een Audioqoest Daimondback od Copperhead, en niet te vergeten een InAkustik Rhodos! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 Acrolink Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 Ik had zelf tot voor een week ook een Chord 3200. Met zilveren kabels (bv John van Gent goud/zilver interlink) vond ik het geluid soms ook iets te scherp. Harmonic Technology Pro Silway klonk wel vrij goed. De match met mijn huidige SEEC ASC2 actieve interlink (koper) was echter perfect. Is een nederlands product. Juist nu is het goed om in de nederlandse economie te investeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 24 oktober 2008 Author Report Share Posted 24 oktober 2008 Hoi Theo, Ja dat klopt met zilver is het inderdaad wat scherp. JvG heb ik tussen cd en voortrap klinkt wel met meer detail dan de audioquest quartz die ik nu tussen phono en voortrapheb. Overigens dank voor de tip met de SEEC. Groet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 Ik heb ook een JvG goud/zilver gebalanceerde interlink tussen mijn CD-speler (Accuphase DP78) en voorversterker. Daar voldoet hij ook bij mij prima. Over de SEEC ASC2 is vrij gemakkelijk info te vinden op internet. Er is ook een review gedaan door hifi.nl. Daar kwam hij heel positief en vooral "zeer neutraal" uit. Ook deze test vind je makkelijk met Google. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 Ook mooie interlinks zijn de 47Labs OTA's. Kosten niet de hele wereld maar zijn zeer mizikaal, en doen maar net onder voor het detail van een Harmonic Tech Pro Silway MKIII+ en Elco Audio SR-22R. De Elco Audio SR-22R gebruik ik van de DT (VPI Scout + JMW-9 + Benz ACE lo.) naar de Acoustech PH-1 (Ron Sutherland) RIAA voorversterker en van daar naar de MF Tri-Vista. Met de meeste interlinks, ook de 47Labs en Har.Tech. dus, klonk die combinatie iets te wollig naar mijn zin. Met de Elco is dat nu volledig natuurlijk. De Har.Tech gebruik ik van de Jadis Symphonia (eerste (echte) uitvoering, nog met ringkerntrafo) naar de Tri-Vista. Superneutrale interlink die niets toevoegd en zeker niets weglaat. Waar andere interlinks nog wel eens te (on)rustig klonken, of een bepaalde frequentie aanzette of juist weg lieten is er met de Har.Tech alles, maar niets te veel. De 47Labs gebruik ik van een Dual CS5000 (gemod met vd.Hul zilver armkabels, betere elco's voor de motor en servosturing)+ Goldring GR1042 (Frits Gyger naald) naar een Aaron Phono Module II en van daar naar een Densen DM20+30 V-E. Omdat een Elco SR-22R en vd.Hul MC Silver IT65G daar te fel klonken, een vd.Hul The Jubilee wat te layd-back en de Har.Tech te rustig en te prijzig naar mijn zin ben ik verder gaan zoeken. Van de importeur kon ik 2 sets 47Labs OTA interlinks met de nieuwste Furutech pluggen lenen om uit te proberen, en als ze bevielen kon ik ze kopen voor de prijs van alleen de pluggen. In eerste instantie was het echt de hemel in die combinatie, tot een paar uur verder. Het geluid leek vol te lopen. Daarom maar een paar dagen met rust gelaten. Wel LP's opgezet, maar direct de kamer uitgelopen en laten gaan. Na 3 dagen weer eens gaan luisteren, en ja, het was er weer......MUZIEK. De details zijn niet wat een dure interlink als de Elco of Har.Tech doen, maar die interlinks maken echt muziek. Ook heb ik ze in de woonkamerset geprobeerd, zowel achter de Jadis als achter de VPI, en ook daar maken ze muziek. Hetzij met iets minder detail als de Elco's en Har.tech's, maar ik zou er ook op die plaatsen goed mee kunnen leven. Nu kosten die interlinks iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 Lestat said: (...) een geheel objectief antwoord kan niemand je geven.(...) Ja hoor, dat kan iedereen met gezond verstand. Maar die vinden hear geen gehoor. Een interlink tussen voor- en eindversterkers mag geen eigen klank opleveren. Moet neutraal zijn, dus. Two wrongs can't make one right. Neem maar lekker Monacor. Of Conrad. Of Vivanco. Of zo. Maar niet eentje die goed klinkt. Want die is slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 Theo said: Ik heb ook een JvG goud/zilver gebalanceerde interlink tussen mijn CD-speler (Accuphase DP78) en voorversterker. Daar voldoet hij ook bij mij prima. Over de SEEC ASC2 is vrij gemakkelijk info te vinden op internet. Er is ook een review gedaan door hifi.nl. Daar kwam hij heel positief en vooral "zeer neutraal" uit. Ook deze test vind je makkelijk met Google. Hey hey, Toen ik onlangs mijn JvG zilver hoorde naast een Oyaide Across 750 (koper) dan wist ik het wil De JvG klinkt dan heel dunnetjes en met weinig emotie. De Oyaide deed de muziek leven Jammer dat er nog maar 1 verdeelpunt is van Acrolink, want daar had ik zeker menig mensen hun mening/ervaring willen over horen. Voor mij zeer knappe interlinks. Succes met de zoektocht stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkS Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 hifinaat said: Hoi, Welke interlink klinkt volgens jullie het beste tussen een Chord cpa 3200 en spm 1200c? Er zit nu een zilveren oelbach tussen maar dat klinkt mij iets aan de heldere kant. Denk zelf aan een harmonic technology magic link. Opmerkingen altijd welkom. bvd Ik zou de kabels eens proberen van JK Acoustics, mocht ze zelf eerst uitproberen. Klinkt super en dat voor nog geen Euro 100,- (Type II Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 hifinaat said: Hoi, Welke interlink klinkt volgens jullie het beste tussen een Chord cpa 3200 en spm 1200c? Er zit nu een zilveren oelbach tussen maar dat klinkt mij iets aan de heldere kant. Denk zelf aan een harmonic technology magic link. Opmerkingen altijd welkom. bvd Zelf uitproberen is de enige methode. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 hifinaat said: Hoi, Welke interlink klinkt volgens jullie het beste tussen een Chord cpa 3200 en spm 1200c? Er zit nu een zilveren verzilverde oelbach tussen maar dat klinkt mij iets aan de heldere kant. Denk zelf aan een harmonic technology magic link. Opmerkingen altijd welkom. bvd En daar gaat het dus fout. Never een verzilverde draad gebruiken. Maakt niet uit van welk merk. Je kunt kiezen uit puur koper en puur zilver. Maar verzilverd geeft ALTIJD een vervelende snerp aan het geluid. Wat je dan kiest is een kwestie van smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 k(KUCH)oolstof..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 m44 said: k(KUCH)oolstof..... Niet te hard kuchen. Het waait zo weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 Een interlink is een schone saeck En geeft het volk veel vermaeck Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 Joboton said: Een interlink is een schone saeckEn geeft het volk veel vermaeck... ... maar plebs herkent het niet en steekt daarmee den draeck (en het gedicht is nog niet af) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 Schelden is een veile saeck maar schenkt den audiofiel groot vermaeck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 Muziek en techniek staan voor mij niet los van elkaar Maar dat is voor velen hier toch geen bezwaar Techniek staat in dienst van de luisteraar Dat is hoe ik mijn vak ervaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 spido said: Lestat said: (...) een geheel objectief antwoord kan niemand je geven.(...) Ja hoor, dat kan iedereen met gezond verstand. Maar die vinden hear geen gehoor. Een interlink tussen voor- en eindversterkers mag geen eigen klank opleveren. Moet neutraal zijn, dus. Two wrongs can't make one right. Neem maar lekker Monacor. Of Conrad. Of Vivanco. Of zo. Maar niet eentje die goed klinkt. Want die is slecht. Ik heb al een paar weken de RG59 tussen voor-en eindversterkers(mid/hoog) zitten. Mag wel zeggen dat deze RG59 voor dat geld een interlink is die ver boven vele malen duurdere kabels staat. De RG 59 (2x1.50)=3.60 euro Furutech FP-162(4x)= 15.40 euro Totale kosten zijn 19 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts