hifinaat Posted 25 oktober 2008 Author Report Share Posted 25 oktober 2008 Ik heb ook een JvG goud/zilver gebalanceerde interlink tussen mijn CD-speler (Accuphase DP78) en voorversterker. Daar voldoet hij ook bij mij prima. Over de SEEC ASC2 is vrij gemakkelijk info te vinden op internet. Er is ook een review gedaan door hifi.nl. Daar kwam hij heel positief en vooral "zeer neutraal" uit. Ook deze test vind je makkelijk met Google. Op hifi.nl heb ik het verhaal over de SEEC gelezen , interessant. Lijkt me wel een mooie koperen kabel dat is toch hetgeen ik naar op zoek ben. Groet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 Hij is echter niet goedkoop ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 En geen hond die ingaat op wat Henk93 schrijft, heeft gemaakt en laat zien..... Ik zou willen zeggen: ga daar eens luisteren (als Henk dat wil) en trek je conclusies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 25 oktober 2008 Author Report Share Posted 25 oktober 2008 (...) een geheel objectief antwoord kan niemand je geven.(...) Ja hoor, dat kan iedereen met gezond verstand. Maar die vinden hear geen gehoor. Een interlink tussen voor- en eindversterkers mag geen eigen klank opleveren. Moet neutraal zijn, dus. Two wrongs can't make one right. Neem maar lekker Monacor. Of Conrad. Of Vivanco. Of zo. Maar niet eentje die goed klinkt. Want die is slecht. Ik heb al een paar weken de RG59 tussen voor-en eindversterkers(mid/hoog) zitten. Mag wel zeggen dat deze RG59 voor dat geld een interlink is die ver boven vele malen duurdere kabels staat. De RG 59 (2x1.50)=3.60 euro Furutech FP-162(4x)= 15.40 euro Totale kosten zijn 19 euro Zo'n kabel heb ik nog maar dan met wbt achtige pluggen. Prijs kwaliteit verhouding uitmuntend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 En geen hond die ingaat op wat Henk93 schrijft, heeft gemaakt en laat zien..... Ik zou willen zeggen: ga daar eens luisteren (als Henk dat wil) en trek je conclusies. Ga dit zelf eens maken is een beter voorstel. Behoef je Henk93 ook niet te storen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 Zelf maken is zeker een goede optie (zelfs de beste), maar veel mensen geloven niet dat je voor zo'n bedrag gewoon een setje prima kabels in huis haalt. Dan moet dat eerst bewezen en gehoord worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 25 oktober 2008 Author Report Share Posted 25 oktober 2008 Zelf maken is zeker een goede optie (zelfs de beste), maar veel mensen geloven niet dat je voor zo'n bedrag gewoon een setje prima kabels in huis haalt.Dan moet dat eerst bewezen en gehoord worden. Dat weet ik. Ik zelf al de kabel gemaakt maar dan met wbt-achtige pluggen. De kabel en pluggen heb ik van een ex collega, hij kan dat goedkoop krijgen in duitsland, de kabel klinkt voor zijn geld: plm. 15 euro zeer goed met lekker strakke bas maar levert wel wat in met detailweergave. Geregeld hang ik hem tussen de cd en voor daar zit nu een zilver/goud JvG. Groet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 (...) een geheel objectief antwoord kan niemand je geven.(...) Ja hoor, dat kan iedereen met gezond verstand. Maar die vinden hear geen gehoor. Een interlink tussen voor- en eindversterkers mag geen eigen klank opleveren. Moet neutraal zijn, dus. Two wrongs can't make one right. Neem maar lekker Monacor. Of Conrad. Of Vivanco. Of zo. Maar niet eentje die goed klinkt. Want die is slecht. Laatste zin 100% mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 proberen ... proberen ... er komt er eentje die je laat glimlachen. die past in de set. ik kom telkens terug bij de koolstofjes (1st Ultimate). snap het ook niet. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 proberen ... proberen ... er komt er eentje die je laat glimlachen. die past in de set. ik kom telkens terug bij de koolstofjes (1st Ultimate). snap het ook niet. groet En daarin ben je echt niet de enige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 ehhh bedoel je het erbij terugkomen of het snappen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 ehhh bedoel je het erbij terugkomen of het snappen Hebbie geen fantasie? Of heb je slechts materialenkennis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 ik weet niks van materialen, ik luister alleen. wel zo makkelijk. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Zelf maken is zeker een goede optie (zelfs de beste), maar veel mensen geloven niet dat je voor zo'n bedrag gewoon een setje prima kabels in huis haalt.Dan moet dat eerst bewezen en gehoord worden. Op een Forum moet je alles bewijzen dat weet je toch Sander. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Hij is echter niet goedkoop ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Zelf maken is zeker een goede optie (zelfs de beste), maar veel mensen geloven niet dat je voor zo'n bedrag gewoon een setje prima kabels in huis haalt. Dan moet dat eerst bewezen en gehoord worden. Op een Forum moet je alles bewijzen dat weet je toch Sander. Misschien word het tijd dat die criticasters de handen uit de mouwen steken en zelf eens iets produceren, hun eigen bewijs! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Dat heeft Henk93 dus gedaan (evenals ikzelf, trouwens). Ik denk dat Henk, net als ik, in het verleden veel en ook dure kabels heeft gehad en geprobeerd. Voor mijzelf sprekend is de prijs-kwaliteitsrelatie absoluut zoek bij veel van die kabels. Over de SEEC kan ik geen oordeel vellen want die heb ik nog nooit gezien of gehoord. Op voorhand wil ik wel zeggen dat ik de prijs fors vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Ik heb vele interlinks gehad o.a (Van den Hul the First en de the Second en de Thunderline ) twee MIT interlinks van zo rond de 350 euro een JVG interlink zilver/goud,en LINN interlinks(zijn voor het geld ook zeer goed) Maar de RG 59 doet niets onder voor deze vele malen duurdere kabels. Ook heb ik interlinks( semi-gebalanceerd) gemaakt van Croneberg serie 3(zitten nu op het laag) en de kosten komen op ongeveer 50 euro voor 2x 1.40 meter met de WBT 0144 en is ook een hele mooie kabel. En als er iemand met zo,n dure interlink een keer een vergelijk wil maken met de RG59 is die van harte welkom. Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Dat heeft Henk93 dus gedaan (evenals ikzelf, trouwens). Ik denk dat Henk, net als ik, in het verleden veel en ook dure kabels heeft gehad en geprobeerd. Voor mijzelf sprekend is de prijs-kwaliteitsrelatie absoluut zoek bij veel van die kabels. Over de SEEC kan ik geen oordeel vellen want die heb ik nog nooit gezien of gehoord. Op voorhand wil ik wel zeggen dat ik de prijs fors vind. Met een knipoog naar mijn posting. Voor wat betreft deze SEEC interlink kan ik zeggen dat ik weet waarover ik het heb. Deze interlink is dan ook totaal niet te vergelijken met de gangbare van andere merken. De prijs is inderdaad fors te noemen, maar als je hem hebt uitgeprobeerd samen met verschillende andere interlinks van naam, ga je toch iets anders tegen die prijs aankijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Ik zou zeggen kom maar op met die SEEC interlink van 1095 euro voor een vergelijk met de RG59 van 19 euro of met de Croneberg serie 3 van 50 euro Ik denk dat er in opbouw van de kabels weinig verschil zit, dus gewoon KOPER Henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 26 oktober 2008 Report Share Posted 26 oktober 2008 Dat zeg ik toch:...................koper! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 27 oktober 2008 Report Share Posted 27 oktober 2008 Ik zou zeggen kom maar op met die SEEC interlink van 1095 euro voor een vergelijk met de RG59 van 19 euro of met de Croneberg serie 3 van 50 euro Ik denk dat er in opbouw van de kabels weinig verschil zit, dus gewoon KOPER Henk. Henk, Wellicht is het inderdaad een keer leuk jouw kabel te vergelijken met mijn SEEC ASC2. Overigens vind ik de SEEC niet in alle gevallen beter klinken dan bv een zilver/gouden JvG. E.e.a. afhankelijk van de warmte / scherpte van de opname. Ik kan gelukkig vrij makkelijk tussen voorversterker en monobloken switchen tussen de SEEC (RCA) en de JvG (XLR). Het ritje van 20 minuten heb ik er graag voor over. Je bent natuurlijk ook bij mij welkom met je RG59, dan kan mijn SEEC op stroom blijven. Ik zal je een PB sturen. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 28 oktober 2008 Author Report Share Posted 28 oktober 2008 Ik zou zeggen kom maar op met die SEEC interlink van 1095 euro voor een vergelijk met de RG59 van 19 euro of met de Croneberg serie 3 van 50 euro Ik denk dat er in opbouw van de kabels weinig verschil zit, dus gewoon KOPER Henk. Henk, Wellicht is het inderdaad een keer leuk jouw kabel te vergelijken met mijn SEEC ASC2. Overigens vind ik de SEEC niet in alle gevallen beter klinken dan bv een zilver/gouden JvG. E.e.a. afhankelijk van de warmte / scherpte van de opname. Ik kan gelukkig vrij makkelijk tussen voorversterker en monobloken switchen tussen de SEEC (RCA) en de JvG (XLR). Het ritje van 20 minuten heb ik er graag voor over. Je bent natuurlijk ook bij mij welkom met je RG59, dan kan mijn SEEC op stroom blijven. Ik zal je een PB sturen. Groet, Theo Ben benieuwd naar de bevindingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 Zelf maken is zeker een goede optie (zelfs de beste), maar veel mensen geloven niet dat je voor zo'n bedrag gewoon een setje prima kabels in huis haalt. Dan moet dat eerst bewezen en gehoord worden. Op een Forum moet je alles bewijzen dat weet je toch Sander. Misschien word het tijd dat die criticasters de handen uit de mouwen steken en zelf eens iets produceren, hun eigen bewijs! Ik heb al zo------------------veel interlinks in mijn leven gemaakt. Ik hoef mij echt niet meer te bewijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 28 oktober 2008 Author Report Share Posted 28 oktober 2008 Zelf maken is zeker een goede optie (zelfs de beste), maar veel mensen geloven niet dat je voor zo'n bedrag gewoon een setje prima kabels in huis haalt. Dan moet dat eerst bewezen en gehoord worden. Op een Forum moet je alles bewijzen dat weet je toch Sander. Misschien word het tijd dat die criticasters de handen uit de mouwen steken en zelf eens iets produceren, hun eigen bewijs! Ik heb al zo------------------veel interlinks in mijn leven gemaakt. Ik hoef mij echt niet meer te bewijzen. BigBoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts