fmjwillems Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 Zelf maken is zeker een goede optie (zelfs de beste), maar veel mensen geloven niet dat je voor zo'n bedrag gewoon een setje prima kabels in huis haalt. Dan moet dat eerst bewezen en gehoord worden. Op een Forum moet je alles bewijzen dat weet je toch Sander. Misschien word het tijd dat die criticasters de handen uit de mouwen steken en zelf eens iets produceren, hun eigen bewijs! Ik heb al zo------------------veel interlinks in mijn leven gemaakt. Ik hoef mij echt niet meer te bewijzen. BigBoy Dankje wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 29 oktober 2008 Report Share Posted 29 oktober 2008 Ben benieuwd naar de bevindingen. Na 15 november weten we het. Dan staat de afspraak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 oktober 2008 Report Share Posted 30 oktober 2008 Ik heb al een paar weken de RG59 tussen voor-en eindversterkers(mid/hoog) zitten.Mag wel zeggen dat deze RG59 voor dat geld een interlink is die ver boven vele malen duurdere kabels staat. De RG 59 (2x1.50)=3.60 euro Furutech FP-162(4x)= 15.40 euro Totale kosten zijn 19 euro Hee, RG59???? Zo te zien & als ik me niet vergis is dat gewoon een netwerkkabel. Lang geleden heb ik een Arcnetje beheerd, en toen we overgingen op token ring kwamen die RG59 kabeltjes vrij. Omdat ik niet weggooierig van aard ben hebben die nog heel lang in een doos gelegen. Tot een verhuizing, toen heb ik er een paar mee naar huis genomen. Eentje gebruik ik nu als antennekabel naar mijn tuner. Dat moet eigenlijk 75 Ohm weerstand hebben, en RG59 heeft er maar 59, maar ik heb er geen last van. Jammer dat ik niet die hele zooi bewaard heb. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 oktober 2008 Report Share Posted 30 oktober 2008 Hee, RG59???? Zo te zien & als ik me niet vergis is dat gewoon een netwerkkabel. Lang geleden heb ik een Arcnetje beheerd, en toen we overgingen op token ring kwamen die RG59 kabeltjes vrij. Omdat ik niet weggooierig van aard ben hebben die nog heel lang in een doos gelegen. Tot een verhuizing, toen heb ik er een paar mee naar huis genomen. Eentje gebruik ik nu als antennekabel naar mijn tuner. Dat moet eigenlijk 75 Ohm weerstand hebben, en RG59 heeft er maar 59, maar ik heb er geen last van.Jammer dat ik niet die hele zooi bewaard heb. Marc Rg59 is 75 Ohm en kan prima gebruikt worden als antenne kabel maar pas wel op de demping is wat groter als bij een standaard C12 coax kabel zo dat er op wat grotere afstanden minder van het signaal overblijft. RG59 wordt veel toegepast als digitale interlink in de data communicatie. Op zich een mooie kabel om eens interlinkjes van te maken. Ik gebruikt dat tussen de dig uitgang van de PC en de versterker gaat prima. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 31 oktober 2008 Report Share Posted 31 oktober 2008 Gewoon een vraagje aan de zelfbouwers, obejectief en zonder nare bijklank of intenties Hoeveel zou jullie interlink kosten als 10 mensen een exemplaar vragen nadat ze lovend waren over de luisterimpressies? Blijft het dan ook enkele tientjes? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 31 oktober 2008 Report Share Posted 31 oktober 2008 Dat moet eigenlijk 75 Ohm weerstand hebben, en RG59 heeft er maar 59............Marc http://www.xfcable.com/product_view.asp?id=101 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 31 oktober 2008 Report Share Posted 31 oktober 2008 Gewoon een vraagje aan de zelfbouwers, obejectief en zonder nare bijklank of intenties Hoeveel zou jullie interlink kosten als 10 mensen een exemplaar vragen nadat ze lovend waren over de luisterimpressies? Blijft het dan ook enkele tientjes? Gr Stef Natuurlijk niet dan gaat de prijs omhoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 oktober 2008 Report Share Posted 31 oktober 2008 Gewoon een vraagje aan de zelfbouwers, obejectief en zonder nare bijklank of intenties Hoeveel zou jullie interlink kosten als 10 mensen een exemplaar vragen nadat ze lovend waren over de luisterimpressies? Blijft het dan ook enkele tientjes? Gr Stef Ik heb wel eens een kabeltje gemaakt voor iemand tegen kostprijs van het materiaal (iets van 20 euro). Als ik het aan de lopende band zou doen, zou ik er uiteraard wat winst op willen halen. Het maken kost immers tijd. Dat mag dan ook wel betaald worden... Maar daar zou ik sowieso al niet aan beginnen. Ik heb een baan waar ik m'n geld mee verdien. 's Avonds en in het weekend ga ik niet bijbeunen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 1 november 2008 Report Share Posted 1 november 2008 Gewoon een vraagje aan de zelfbouwers, obejectief en zonder nare bijklank of intenties Hoeveel zou jullie interlink kosten als 10 mensen een exemplaar vragen nadat ze lovend waren over de luisterimpressies? Blijft het dan ook enkele tientjes? Stel je eens voor dat je een uurtje bezig bent met 2 interlinks (en da's echt geen overdreven tijdsduur). Dan zit er zomaar 50 euro ex. BTW bovenop, als het niet meer is. Heb je een moeilijke constructie zoals met koolstof strengen, katoen enz., dan ben je nog wel langer bezig. Zelf doen is echt voordeliger in dit verband............... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 1 november 2008 Report Share Posted 1 november 2008 Gewoon een vraagje aan de zelfbouwers, obejectief en zonder nare bijklank of intenties Hoeveel zou jullie interlink kosten als 10 mensen een exemplaar vragen nadat ze lovend waren over de luisterimpressies? Blijft het dan ook enkele tientjes? Stel je eens voor dat je een uurtje bezig bent met 2 interlinks (en da's echt geen overdreven tijdsduur). Dan zit er zomaar 50 euro ex. BTW bovenop, als het niet meer is. Heb je een moeilijke constructie zoals met koolstof strengen, katoen enz., dan ben je nog wel langer bezig. Zelf doen is echt voordeliger in dit verband............... Vlechten duurt iets langer dan een uurtje. Dus worden ze nog duurder. Inderdaad zelf doen kun je het meeste verdienen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 november 2008 Report Share Posted 1 november 2008 Gewoon een vraagje aan de zelfbouwers, obejectief en zonder nare bijklank of intenties Hoeveel zou jullie interlink kosten als 10 mensen een exemplaar vragen nadat ze lovend waren over de luisterimpressies? Blijft het dan ook enkele tientjes? Stel je eens voor dat je een uurtje bezig bent met 2 interlinks (en da's echt geen overdreven tijdsduur). Dan zit er zomaar 50 euro ex. BTW bovenop, als het niet meer is. Heb je een moeilijke constructie zoals met koolstof strengen, katoen enz., dan ben je nog wel langer bezig. Zelf doen is echt voordeliger in dit verband............... Volledig mee eens !! Maar als je de kennis en het materiaal niet hebt om het zelf te doen, moet je wel naar de winkel ... Is een interlink met degelijke pluggen van rond de 200 euro dan overdreven, nee toch ... Toch logisch dat zelfbouw het goedkoopst is, geldt toch vr alles dat je meestal zelf doet Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 1 november 2008 Report Share Posted 1 november 2008 Gewoon een vraagje aan de zelfbouwers, obejectief en zonder nare bijklank of intenties Hoeveel zou jullie interlink kosten als 10 mensen een exemplaar vragen nadat ze lovend waren over de luisterimpressies? Blijft het dan ook enkele tientjes? Stel je eens voor dat je een uurtje bezig bent met 2 interlinks (en da's echt geen overdreven tijdsduur). Dan zit er zomaar 50 euro ex. BTW bovenop, als het niet meer is. Heb je een moeilijke constructie zoals met koolstof strengen, katoen enz., dan ben je nog wel langer bezig. Zelf doen is echt voordeliger in dit verband............... Volledig mee eens !! Maar als je de kennis en het materiaal niet hebt om het zelf te doen, moet je wel naar de winkel ... Is een interlink met degelijke pluggen van rond de 200 euro dan overdreven, nee toch ... Toch logisch dat zelfbouw het goedkoopst is, geldt toch vr alles dat je meestal zelf doet Gr Stef 2 m Prefer MGK-18 kopen Neutrik pluggen eraan solderen en klaar is Stef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 november 2008 Report Share Posted 1 november 2008 Gewoon een vraagje aan de zelfbouwers, obejectief en zonder nare bijklank of intenties Hoeveel zou jullie interlink kosten als 10 mensen een exemplaar vragen nadat ze lovend waren over de luisterimpressies? Blijft het dan ook enkele tientjes? Stel je eens voor dat je een uurtje bezig bent met 2 interlinks (en da's echt geen overdreven tijdsduur). Dan zit er zomaar 50 euro ex. BTW bovenop, als het niet meer is. Heb je een moeilijke constructie zoals met koolstof strengen, katoen enz., dan ben je nog wel langer bezig. Zelf doen is echt voordeliger in dit verband............... Volledig mee eens !! Maar als je de kennis en het materiaal niet hebt om het zelf te doen, moet je wel naar de winkel ... Is een interlink met degelijke pluggen van rond de 200 euro dan overdreven, nee toch ... Toch logisch dat zelfbouw het goedkoopst is, geldt toch vr alles dat je meestal zelf doet Gr Stef 2 m Prefer MGK-18 kopen Neutrik pluggen eraan solderen en klaar is Stef. Heb geen soldeerbout + heb dat nog nooit gedaan Gr De stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 1 november 2008 Author Report Share Posted 1 november 2008 Ik heb ooit eens een interlinkkabel gekocht van iemand. Diegene maakte ze ook zelf, hij gebruikte daarvoor een zeer stugge dikke koperen kabel daar paste geen normale cinchpluggen op, maar zette daar gewoon van die stekkers op die je op zo'n 27-mc bakkie zag Het klonk allemaal zo gek nog niet Groet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 22 november 2008 Author Report Share Posted 22 november 2008 Ben benieuwd naar de bevindingen. Na 15 november weten we het. Dan staat de afspraak. Hoe is de vergelijking tussen de seec en rg59 verlopen of is niks geweest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 22 november 2008 Report Share Posted 22 november 2008 Ik ben wel bij Henk geweest, maar we hebben eigenlijk meer het verschil tussen mijn Accuphase DP78) en zijn (Marantz SA11) CD-speler geluisterd dan naar het verschil tussen de kabels. Het was ook lastig switchen met zijn buizenversterker. Henk heeft me zijn kabel meegegeven. Vandaag ben ik klaar met mijn interne verbouwing, de set is inmiddels weer aangesloten. Morgen ga ik in mijn set luisteren naar het (eventuele) verschil tussen de RG en SEEC ASC2. Daarna zal ik eerlijk verslag uitbrengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 22 november 2008 Author Report Share Posted 22 november 2008 Ik ben wel bij Henk geweest, maar we hebben eigenlijk meer het verschil tussen mijn Accuphase DP78) en zijn (Marantz SA11) CD-speler geluisterd dan naar het verschil tussen de kabels. Het was ook lastig switchen met zijn buizenversterker.Henk heeft me zijn kabel meegegeven. Vandaag ben ik klaar met mijn interne verbouwing, de set is inmiddels weer aangesloten. Morgen ga ik in mijn set luisteren naar het (eventuele) verschil tussen de RG en SEEC ASC2. Daarna zal ik eerlijk verslag uitbrengen. Bedankt voor je reactie en wat was het verschil tussen de cd spelers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 22 november 2008 Report Share Posted 22 november 2008 Henk wilde zijn speler, een door Sound Evolution gemodificeerde Marantz SA11, graag inruilen tegen de mijne met nog een behoorlijke bijbetaling. Wilde ik natuurlijk niet. De Accuphase was duidelijk sprankelender in het hoog en gaf een diepere en bredere soundstage. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 22 november 2008 Author Report Share Posted 22 november 2008 Henk wilde zijn speler, een door Sound Evolution gemodificeerde Marantz SA11, graag inruilen tegen de mijne met nog een behoorlijke bijbetaling. Wilde ik natuurlijk niet. De Accuphase was duidelijk sprankelender in het hoog en gaf een diepere en bredere soundstage. Dan ben je een bofkont. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 22 november 2008 Report Share Posted 22 november 2008 Het is natuurlijk niet verrassend, als je alleen al kijkt naar het verschil in aanschafprijs van de Accuphase DP78 (€ 10.500 nieuw) en de Marantz. Scheelt een factor 3? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 23 november 2008 Report Share Posted 23 november 2008 Ik heb vanmiddag de interlink van Henk (de RP59) vergeleken met mijn SEEC ASC2 actieve interlink. Beide interlinks zijn single ended / RCA en waren aangesloten tussen CD-speler (Accuphase DP85) en voorversterker (MBL 5011). Tussen voor- en eindversterker heb ik niet kunnen testen omdat de RG59 net iets te kort was bij mij. In het mooie nummer Golden Brown van de Stranglers klonken beide kabels heel goed. De ASC2 won op punten maar met (kleine) marge. Stemmen klonken iets minder rauw en de bas had meer controle en wat meer punch. Daarna het buitengewoon fraai uitgevoerde en opgenomen Divertimento van Richard Strauss door het Orpheus Chamber Orchestra op DG. Ook hier weer kleine verschillen. De ASC2 klonk iets verfijnder, minder vlak en gaf iets meer body aan het geluid. De fraaie details in het derde deel werden wat verfijnder weergegeven en bij de fluit hoorde je niet alleen de lucht die in trilling werd gebracht, maar ook iets meer het materiaal waarmee dat gebeurde. Ook andere muziekstukken lieten een vergelijkbaar beeld zien. Al met al was ik heel erg onder de indruk van de goedkope RG59 interlink. Mijn ASC2 won weliswaar, maar het verschil was veel minder groot dan het prijsverschil op voorhand zou doen vermoeden. Kortom, een echte aanrader deze interlink! Met dank aan Henk voor het uitlenen en mogen proberen in mijn eigen set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 23 november 2008 Report Share Posted 23 november 2008 Word vervolgd Theo Ik heb nog wel een aantal meters RG59 liggen dan maak ik wel een keer een stel interlinks van 2.50 meter. Om tussen je voorversterker- en eindversterkers te proberen. Eerst a.s zaterdag nog gezellig luisteren naar de verschillen tussen de sacd spelers op je set, de kabels komen nog wel een keer. Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifinaat Posted 23 november 2008 Author Report Share Posted 23 november 2008 Volgens mij heeft de rg59 veel weg van de kabel die ik ook heb. Dat is een rg213, het is een zeer dikke stugge kabel met een fraai dynamisch geluid. Groet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 23 november 2008 Report Share Posted 23 november 2008 Prijs jezelf dan gelukkig met deze mooie kabel voor een mooie prijs. Overigens moet ik nog wel zeggen dat ik niet heel erg lang beide kabels (RG59, SEEC) met elkaar vergeleken heb. Langer luisteren zal vast nog wat meer verschillen c.q. nuances naar voren brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 23 november 2008 Report Share Posted 23 november 2008 Volgens mij heeft de rg59 veel weg van de kabel die ik ook heb.Dat is een rg213, het is een zeer dikke stugge kabel met een fraai dynamisch geluid. Groet. Ik heb in het verleden ook interlinks gemaakt van de RG 213 maar er was bijna niets mee te beginnen om de kabel fatsoenlijk achter je set aan te sluiten. De RG 59 heeft een massieve kern van 0,65 mm en de RG 213 heeft een gevlochten kern van 7 aders van 0,75 mm per ader, vandaar de stugheid van de RG 213 Maar in klank verschilden ze bijzonder weinig. De RG 213: De RG 59: Henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts