carl Posted 23 oktober 2008 Report Share Posted 23 oktober 2008 Ik heb Zappa indertijd niet zo gevolgd. Zou ik wat suggesties over zijn werk kunnen krijgen. Is er nog veel vinyl van hem te krijgen. Ik heb een oude LP die nauwelijks gespeeld heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 23 oktober 2008 Report Share Posted 23 oktober 2008 Sheik Yerbouti I have been in you Flakes Broken hearts are for assholes I'm so cute Jones crusher Whatever happened to all the fun in the world Rat tomago We gotta get into something real Bobby Brown Rubber shirt Sheik Yerbouti tango Baby snakes Tryin' to grow a chin City of tiny lites Dancin' fool Jewish princess Wild love Yo mama One Size Fits All Inca roads Can't afford no shoes Sofa (part 1) Po jama people Florentine Pogen Evelyn a modified dog San Ber'dino Andy Sofa (2) (part 2) We're Only In It For The Money Are you hung up Who needs the peace corps Concentration moon Mom and Dad Bow tie Daddy Harry you're a beast What's the ugliest part of your body Absolutely free Flower punk Hot poop Nasal retentive caliope music Mother people en dan heb je al h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 oktober 2008 Report Share Posted 23 oktober 2008 Ik ken ook niet zoveel van hem, maar zoals Luxman al aangaf, 'We're only in it for the money' is geweldig! Zelf ben ik ook tamelijk kapot van zijn eerste solo-album Hot Rats: Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 oktober 2008 Report Share Posted 23 oktober 2008 The Grand Wazoo vind ik een heerlijk swingend album. Beetje jazzy, maar toch. Ga ik morgen maar weer eens draaien. Veel geluisterd in de 70-er jaren trouwens. En Apostrophe vind ik ook een geweldig album. Maar hier staan echter wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 m.i. essentieel in 'smans oevre: one size fits all Live in New York Joe's garage apostrophe over-nite sensation hot rats the best band you never heard in your life the yellow shark Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 Een heel aardige dwarsdoorsnede van zijn oeuvre bevat dit album: Them or Us Verkrijgbaar op dubbel-lp (direct metal mastering) en op cd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 Hey iedereen, Nice zo'n zappa topic Ik merk wel dat jullie heel weinig The Mothers of Invention aanhalen ... Mij schiet even een lp niet te binnen, ik denk 1973 en het nr Dirty Love staat erop Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 Ik ken heel weinig van Zappa (denk ik), maar ik ken Dancing Fool wel. Maar dat vind ik zo'n kutnummer dat in de rest van het werk van de beste man niet meer geinteresseerd ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 Ik ken heel weinig van Zappa (denk ik), maar ik ken Dancing Fool wel. Maar dat vind ik zo'n kutnummer dat in de rest van het werk van de beste man niet meer geinteresseerd ben Henrie toch !! Ik zou juist wel gaan graven in Zappa zn oeuvre hoor, ondanks je k.tervaring ... Laat je nu eens niet beinvloeden dr dit nr Ik heb als tiener hetzelfde meegemaakt met Bowie en wat ik heb spijt gehad deze niet eerder ontdekt te hebben. Iedereen had het over Bowie en dan dus zn begin jaren 70 periode maar het eerste dat ik hoorde was LetsDance. Bijgevolg snapte ik niet wat iedereen daar nu zo wow aan vond aan Bowie ... nu weet ik wel beter hoor Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 Ik ken heel weinig van Zappa (denk ik), maar ik ken Dancing Fool wel. Maar dat vind ik zo'n kutnummer dat in de rest van het werk van de beste man niet meer geinteresseerd ben Dus het enige nummer wat ze van hem op de radio DURVEN te draaien vind je niet zo leuk en daarmee de rest van zijn oeuvre ook niet? Vreemde manier van criteria aanleggen heb je wel! Het grootste muzikale genie van de vorige eeuw, de moderne componisten allemaal inbegrepen, gooi jij in het putje vanwege dat ene nummer dat de commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 zapa is als olijven. de eerste keer vind je het niks. grand wazoo is echter briljant. volgens mij is dat de plaat met dynamo hum erop. jammer alleen dat het zo'n intelectuele kliek is die into zappa is. als je het niets vind dan begrijp je het niet bla bla. vriend van mij is zappa gek. als we dronken zijn is grand wazoo standaard een van de te draaien cd's Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 Ik hou wel van olijven, maar niet van Zappa. Toch veel gehoord van de man. Niet mijn pakkie an. Maar ik ken genoeg mensen die Zappa helemaal te wow vinden. Bowie ook veel van gehoord, maar ik vind het niks. Kennissen lopen er weg mee! De man kan niks fout doen bij ze. HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 zapa is als olijven. de eerste keer vind je het niks. Nou, olijven vind ik nog steeds vreselijk smerig, dus dan wordt Zappa ook niet wat Ik ken heel weinig van Zappa (denk ik), maar ik ken Dancing Fool wel. Maar dat vind ik zo'n kutnummer dat in de rest van het werk van de beste man niet meer geinteresseerd ben Dus het enige nummer wat ze van hem op de radio DURVEN te draaien vind je niet zo leuk en daarmee de rest van zijn oeuvre ook niet? Vreemde manier van criteria aanleggen heb je wel! Het grootste muzikale genie van de vorige eeuw, de moderne componisten allemaal inbegrepen, gooi jij in het putje vanwege dat ene nummer dat de commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 ach beste henrie metal word altijd afgedaan als herie. daar doe je niets aan. klassiek en jazz is nu eenmaal DE muziek die betekenis heeft, goede muzikanten en met recht muziek mag worden genoemd. wij weten zelf wel beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 ach beste henrie metal word altijd afgedaan als herie. daar doe je niets aan. klassiek en jazz is nu eenmaal DE muziek die betekenis heeft, goede muzikanten en met recht muziek mag worden genoemd. wij weten zelf wel beter. Het is wel grappig dat (sommige) klassieke muzikanten dan wel toegeven dat in de popmuziek (en dus ook metal) ook goeie muzikanten zijn. Getuige ook de optreden van bands met orkesten, zoals bijvoorbeeld Dream Theater op de dvd Score... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 grand wazoo is echter briljant. volgens mij is dat de plaat met dynamo hum erop. Nee, da's Apostrophe. Of Overnight Sensation; ik loop er niet voor naar beneden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 oktober 2008 Report Share Posted 24 oktober 2008 grand wazoo is echter briljant. volgens mij is dat de plaat met dynamo hum erop. Nee, da's Apostrophe. Of Overnight Sensation; ik loop er niet voor naar beneden... ach ja , blijft helemaal top is grand wazoo dan dat verhaal over die salesman die binnenkomt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 Hey Henrie, Is het raar om niet verder te kijken dan dat ene nr dat je niet bevalt? Ja en neen In het geval van Zappa wel vind ik, en ik niet alleen Why? Wel Zappa heeeft ongelooflijk veel uitgebracht en gecomponeerd, er is zooooooveeeeeel te ontdekken van hem. Iemand die interesse heeft in Zappa, die kijkt dan snel verder dan Dancing Fool. Je hoeft uiteraard geen interesse in Zappa te hebben. Als je maar earlier werk van hem ozu horen of Zappa to court een beetje begrijpen, dan zal je Dancing Fool zo geen kutnr meer vinden; Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 Maar is het dan zo raar dat als je 1 nummer hoort van een artiest (wie dat ook is), en je vind het compleet niks aan, je verder niet op zoek gaat naar muziek van die artiest? Dat doe je toch pas als je een paar interessante nummers hebt gehoord? Nee, dat is niet raar als je er, zoals jij blijkbaar, van uitgaat dat zo iemand dan gelijk maar 1000 nummers dezelfde muziek maakt... Klinkt een beetje denigrerend... Of is het niet zo bedoeld? Mikael Akerfeldt van Opeth is ook een muzikaal genie. Dat niet iedereen dat hoort, komt omdat het nogal extreme muziek is (bij vlagen tenminste). Dan wordt er al snel geroepen: wat een herrie! Vond jij de term "kutnummer" denigrerend? Je gebruikte hem toch echt zelf hoor... ach ja , blijft helemaal top is grand wazoo dan dat verhaal over die salesman die binnenkomt? Grand Wazoo is, samen met Waka Jawaka een meer jazzy uitstapje ("jazz is not dead, it just smells funny") Eigenlijk voor 80% instrumentaal volgens mij. De salesman... staat me niet helemaal bij op die albums. Op apostrophe is het een paranormale waarzegger die met een krant op zijn hoofd allerlei gwichtige dingen weet te zeggen. En zijn slachtoffers zo een poot uitdraait dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 grand wazoo is echter briljant. volgens mij is dat de plaat met dynamo hum erop.Nee, da's Apostrophe.Of Overnight Sensation; ik loop er niet voor naar beneden... ach ja , blijft helemaal top is grand wazoo dan dat verhaal over die salesman die binnenkomt? "Dynamoe-Humm" is van het album "Over-Nite Sensation". "The Grand Wazoo" is (simpel gezegd) een muziekstuk over een strijd tussen instrumentalisten. De salesman komt langs in het titelnummer van het album "The Perfect Stranger". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 Tsja, Zappa, je moet er van houden. De enige platen van hem die ik nog wel grappig vind zijn Jazz from hell en Studio Tan, maar om dat geniaal te noemen........nee. Sheik Yerbouti, Apostrophe en Joe's garage heb ik pasgeleden weggegeven aan een liefhebber. Die LP's vond ik zo vervelend dat ik ze echt nooit draaide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 ag ja ik heb ooit 35 elpees van hem gehad onwijs !! zat ook nog een elpee bij met alleen muziek zonder zang ben de titel ff kwijt de elpee was nog niet af en na ruzie met maatschappij hbbn ze die toch gauw uitgebracht Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 bedankt voor de info mannen. zoals ik al zei komt zappa langs wanneer we aan het uitpuffen zijn van het bierdrinken. daarom blijft de muziek en tekst hangen maar de titels niet zappa heeft zelfs klassiek gedaan. alleen vond ik het niks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 Ik heb ook helemaal niks met Zappa. Het geniale mis ik blijkbaar. Ik vind het vaak een puinhoop waar je veel tonen op je afgevuurd krijgt, waar je dan vervolgens zelf iets van moet maken. Intussen heb ik alle Zappa LP's die ik hier en daar dmv collecties opkopen verkregen heb, weggegeven. Ik moet wel toegeven dan de teksten wel anders zijn dan je normaal gewend bent. Dit hoort dus bij de 5% uitzondering op het normaal 95% "relatieproblemen" teksten. Ik vind teksten ook niet bepaald interessant, juist omdat het in 95% van de gevallen over hetzelfde gaat. Dat is bij Zappa dus niet zo, mar toch heb ik er niks mee. Bowie vind ik wel weer geniaal. Die komt ook steeds met iets nieuws en houdt niet vast aan een "winning concept". Daarom vind ik Bj Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 25 oktober 2008 Report Share Posted 25 oktober 2008 Dat is heel vaak zo: mensen vinden het goed of helemaal niets. Het nadeel voor velen is dat het geen muziek is die je even opzet terwijl je je huishouden of iets dergelijks aan het doen bent. Het is echt luistermuziek waar je je aan over moet geven. Maar als je dat kunt dan ontdek je in elk instrumentaal stuk van hem telkens nieuwe lagen, het blijft ontdekkingstocht, hoe vaak je het ook gehoord hebt. Dat doen weinigen, hem na. En het grappige van zijn werk is dat hij nooit heel lang serieus kan zijn, ook in zijn instrumentale werk niet. N Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts