Jump to content

bezoek aan audio life

m44
 Share

Recommended Posts

ik wist een paar maandjes van het bestaan van een audio zaak in mijn omgeving. te druk met het tweaken en op orde brengen van mijn eigen set was ik het weer een beetje vergeten.

waarom ik er ineens weer aan moest denken weet ik niet maar toch maar eens het net ingedoken.

en jawel hoor "audio-life"in buren. das voor mij 2 dorpen verderop. vlakbij culemborg, geldermalsen.

via de mail een afspraak gemaakt met Joep voor vanmiddag,

( zijn alleen op afspraak te bezoeken)

het is echt even zoeken waar het precies zit en ik laat het graag aan prive contact over waar ze exact zitten. de jongens staan er niet om te springen dat iedere onverlaat weet wat er te halen valt.

bij hartelijke binnenkomst beetje over de jongensdroom gesproken waaruit blijkt dat het een hobby is voor de heren.joep,remco en pascal.

daarom is de winkel niet 5 dagen per week open maar meer via afspraak.

er stond een set van 47 lab te spelen met jm reynauld speakers. dat had een zeer rustig beeld. niet duf of mat maar beheersd(t) (dt) ? en al behoorlijk muzikaal. niets op aan te merken behalve dat het niet mijn "ding"was. dat blijft toch erg persoonlijk.

al pratende en muziek luisternd begon ik over mijn nieuwsgierigheid betreffende breedbanders.

direct gingen de heren aan de sleep en werden er 2 speakers

de Lens geplaatst. oogt als een blok hout met 1 driver erin. zal niet meer dan 12cm doosnede conus zijn.

kast was echter erg vernuftigd gebouwd en had een transmissie/reflexpoort achtige opening.

lang verhaal kort. erg mooi. stemmen opmerkelijk gedetailleerd en meer micro detail dan bij mijn 3 weg. wel gaf ik aan dat ernaar luisteren ik de neiging had mijn oren te ploppen alsof ik verkouden was.

wel denk dat wennen aan eeen dergelijk systeem de moeite waard kan zijn.

daarna een kleine monitor tevens breedbander. die deed het duidelijk mooier in het hoog. eerst ver uit elkaar geplaatst en de cd ten van pearl jam gaf een gevoel van een live concert. wel werd de afbeelding hierdoor onatuurlijk groot maar geheel was zeker indrukwekkend. bij toewval hadden ze dit effect ontdekt. na wat schuiven een meer verantwoorde positie geplaatst en werkelijk een prima stereo afbeelding, laag had een verassend fundament en de impact en dynamiek waren voortreffelijk. heerlijk speakertje.

je oren geloeven je ogen niet. thusi uiteraard meer laag en meer hoog en net wat meer dynamiek maar de jbl's zijn ook wel wat maatjes groter.

in huiskamer 2 stonden speakers van musical affairs en pel audio versterking.

bijzondere speakers met 4mm houten kastwanden en 2 breedbanders tevens dipool.

erg mooie afbeelding niet alleen het laag was voelbaar maar over het gehele spectrum duidelijke presence van klanken. zeer realistisch en het gevoel "erbij " te zijn.

top set zonder meer.

kortom leuke middag gehad die voorbij vloog. de heren hebben veel gevoel voor muziek, niet alleen het audiofiele geneuzel maar staan open voor nieuwe muziek en weten dat het uiteindelijk daarom allemaal gaat. beleven van muziek.

naast het feit dat ze kunnen genieten van audioapparatuur.

moeite waard om eens een kijkje te nemen en wat te gaan luisteren als de doorsnee audio zaak je niet meer geeft wat je zoekt.

www.audio-life.nl

ook een keer het effect mogen ervaren van de furutech demagnetisator.

dat deed duidelijk wel iets. meer presence en een betere aftekening van het geluid.

Da's inderdaad de moeite waard om eens een afspraak te maken en bij de heren langs te gaan.

Zeker die musical affairs en pel audio set is de moeite van het luisteren meer dan waard.

Ook de 47Labs heeft wat, maar de eerder genoemde set vind ik ook mooier.

Mvg. Miracle.

ik wist een paar maandjes van het bestaan van een audio zaak in mijn omgeving. te druk met het tweaken en op orde brengen van mijn eigen set was ik het weer een beetje vergeten.

waarom ik er ineens weer aan moest denken weet ik niet maar toch maar eens het net ingedoken.

en jawel hoor "audio-life"in buren. das voor mij 2 dorpen verderop. vlakbij culemborg, geldermalsen.

via de mail een afspraak gemaakt met Joep voor vanmiddag,

( zijn alleen op afspraak te bezoeken)

het is echt even zoeken waar het precies zit en ik laat het graag aan prive contact over waar ze exact zitten. de jongens staan er niet om te springen dat iedere onverlaat weet wat er te halen valt.

bij hartelijke binnenkomst beetje over de jongensdroom gesproken waaruit blijkt dat het een hobby is voor de heren.joep,remco en pascal.

daarom is de winkel niet 5 dagen per week open maar meer via afspraak.

er stond een set van 47 lab te spelen met jm reynauld speakers. dat had een zeer rustig beeld. niet duf of mat maar beheersd(t) (dt) ? en al behoorlijk muzikaal. niets op aan te merken behalve dat het niet mijn "ding"was. dat blijft toch erg persoonlijk.

al pratende en muziek luisternd begon ik over mijn nieuwsgierigheid betreffende breedbanders.

direct gingen de heren aan de sleep en werden er 2 speakers

de Lens geplaatst. oogt als een blok hout met 1 driver erin. zal niet meer dan 12cm doosnede conus zijn.

kast was echter erg vernuftigd gebouwd en had een transmissie/reflexpoort achtige opening.

lang verhaal kort. erg mooi. stemmen opmerkelijk gedetailleerd en meer micro detail dan bij mijn 3 weg. wel gaf ik aan dat ernaar luisteren ik de neiging had mijn oren te ploppen alsof ik verkouden was.

wel denk dat wennen aan eeen dergelijk systeem de moeite waard kan zijn.

daarna een kleine monitor tevens breedbander. die deed het duidelijk mooier in het hoog. eerst ver uit elkaar geplaatst en de cd ten van pearl jam gaf een gevoel van een live concert. wel werd de afbeelding hierdoor onatuurlijk groot maar geheel was zeker indrukwekkend. bij toewval hadden ze dit effect ontdekt. na wat schuiven een meer verantwoorde positie geplaatst en werkelijk een prima stereo afbeelding, laag had een verassend fundament en de impact en dynamiek waren voortreffelijk. heerlijk speakertje.

je oren geloeven je ogen niet. thusi uiteraard meer laag en meer hoog en net wat meer dynamiek maar de jbl's zijn ook wel wat maatjes groter.

in huiskamer 2 stonden speakers van musical affairs en pel audio versterking.

bijzondere speakers met 4mm houten kastwanden en 2 breedbanders tevens dipool.

erg mooie afbeelding niet alleen het laag was voelbaar maar over het gehele spectrum duidelijke presence van klanken. zeer realistisch en het gevoel "erbij " te zijn.

top set zonder meer.

kortom leuke middag gehad die voorbij vloog. de heren hebben veel gevoel voor muziek, niet alleen het audiofiele geneuzel maar staan open voor nieuwe muziek en weten dat het uiteindelijk daarom allemaal gaat. beleven van muziek.

naast het feit dat ze kunnen genieten van audioapparatuur.

moeite waard om eens een kijkje te nemen en wat te gaan luisteren als de doorsnee audio zaak je niet meer geeft wat je zoekt.

www.audio-life.nl

ook een keer het effect mogen ervaren van de furutech demagnetisator.

dat deed duidelijk wel iets. meer presence en een betere aftekening van het geluid.

@Furutech demagnetisator deed DUIDELIJK wel iets?

Dat vindt ik HEAR een gewaagde uitspraak. :D:D:o;)

Ook Audio-Note gehoord?

Zoniet dan zou ik toch nog maar eens terug gaan. :P:P:D;)

Lekker zinvol gequote hierboven... :blink:

Maar audio life lijkt mij wel een zaakje met 'muzikaal vermogen'. Leuk..!

ja leuk zaakje. echt van en door liefhebbers.

audio note nog niet gehoord.

ik ga zowiezo een keer terug om de speakers eens uit te dagen met echte metal. de moeilijkst weer te geven muziek ;)

Graag! zeiden ze, kom maar langs B)

de furutech was echt een openbaring. met name de plaatsing nam echt toe. het is niet schokkend maar het was er wel.

alleen die prijs he. op zoek naar en diy variant dan maar.

maar dan niet aankomen met magneten want die ...juist magnetiseren ;)

Hoi m44, gaaf verslag heb je geschreven en leuk dat je er was 8)

Even ter aanvulling: de 1ste breedbander waar je naar luisterde was de Konus Audio Essence (waarom ie zo heet weet je inmiddels :)) en daarna de 47labs Lens (de monitor). De Grand Duetto luidsprekers hebben wel IETS weg van een dipool, maar eigenlijk is het een "gebogen baffle" (open). Als je wilt kan ik nog wel wat meer info geven (als ik iets betre dan een telefoon heb om op te typen).

Nogmaals dank, vond het gezellig!

Frenske

die Furutech demagnetisator wirkt wahl, in Aken heb ik hem ook gehoord alleen een belachelijke prijs 2200 euro,s :)

Wollie ik heb toch niet gezegd dat hij niet werkt. :P:D;)

Even goed lezen kerel. ;)

Lekker zinvol gequote hierboven... :blink:

Maar audio life lijkt mij wel een zaakje met 'muzikaal vermogen'. Leuk..!

Er zijn meer leuke zaakjes. :lol:;)

Hoi m44, gaaf verslag heb je geschreven en leuk dat je er was 8)

Even ter aanvulling: de 1ste breedbander waar je naar luisterde was de Konus Audio Essence (waarom ie zo heet weet je inmiddels ;)) en daarna de 47labs Lens (de monitor). De Grand Duetto luidsprekers hebben wel IETS weg van een dipool, maar eigenlijk is het een "gebogen baffle" (open). Als je wilt kan ik nog wel wat meer info geven (als ik iets betre dan een telefoon heb om op te typen).

Nogmaals dank, vond het gezellig!

oke ik was al bang dat ik her en der verkeerd zat.

whats in a name.....

die monitor is me nog wel bijgebleven. ik geloof gerust dat dat een speakertje is waar ik goed mee zou kunnen leven

Guest Rev. Fatman
Frenske

die Furutech demagnetisator wirkt wahl, in Aken heb ik hem ook gehoord alleen een belachelijke prijs 2200 euro,s :)

08010239_lpoptimizer_05.jpg

Wol, Heb deze tegel even te leen.

Van deze tegel wordt beweerd dattie beter functioneerd dan de Furutech.

Kan dat niet beoordelen want die Furutech heb ik nimmer in huis gehad.

Wat ik wel kan zeggen over deze tegel is dat het zeker iets verandert, maar of ik dit een plezierige verandering vind dat waag ik voorals nog te betwijfelen. Maar wie weet hebben betere luisteraars een andere mening.

Ook dit is peperprijzig, maar wel brok graniet.

Frenske

Wol, Heb deze tegel even te leen.

Van deze tegel wordt beweerd dattie beter functioneerd dan de Furutech.

Kan dat niet beoordelen want die Furutech heb ik nimmer in huis gehad.

Wat ik wel kan zeggen over deze tegel is dat het zeker iets verandert, maar of ik dit een plezierige verandering vind dat waag ik voorals nog te betwijfelen. Maar wie weet hebben betere luisteraars een andere mening.

Ook dit is peperprijzig, maar wel brok graniet.

wat zou dat ding moeten doen dan?

ik zit net even op audio life naar alle prijzen te kijken :o

idd kostbaar spul. ik denk dat de heren niet naar de prijs gekeken hebben maar puur op prestatie beoordeeld wat er verkocht zal worden en wat niet.

ik denk wel dat het allemaal iets goedkoper moet kunnen.

bestaat er eigenlijk ook een DIY audiozaak?

waar meerdere doe hte zelvers hun spullen te koop aanbieden.

anders ga ik er een beginnen :lol:

top kwaliteit voor weinig.

Guest Rev. Fatman
Op verzoek is de discussie die hier ontstaan is afgesplitst naar het topic "Forum en Commercie :

Deze is hier te vinden : Forum en Commercie

Kraus vomBentinck ik weet nu eigenlijk niet meer waar ik deze reactie kan posten. Op goed geluk dus maar.

K.vB. Waarom je zo sip doet over Audio-Life is mij een raadsel. Het lijkt mij n.l. een heel leuke winkel ondanks het feit dat ik nog nooit van het dorp Buren heb gehoord.

Op verzoek is de discussie die hier ontstaan is afgesplitst naar het topic "Forum en Commercie :

Deze is hier te vinden : Forum en Commercie

Kraus vomBentinck ik weet nu eigenlijk niet meer waar ik deze reactie kan posten. Op goed geluk dus maar.

K.vB. Waarom je zo sip doet over Audio-Life is mij een raadsel. Het lijkt mij n.l. een heel leuke winkel ondanks het feit dat ik nog nooit van het dorp Buren heb gehoord.

schaam je :lol:

als je tricht maar kent. henk kent het vast wel.

...ik kan mij amper voorstellen dat materiaalkosten een rol spelen.

Dat kan ik mij bij de meeste audioapparatuur niet voorstellen. Daar is het de mystiek rond de merknaam en het pseudo-wetenschappelijke blaatverhaal waar je voor betaalt...

het zal ongetwijfeld of bijzonder graniet zijn of behandeld met iets. waarmee ik in het midden laat of het werkt.

Guest Rev. Fatman

980 euri voor een granieten plaat. :blink:

De CD versie is slechts 380 euri. 't Ding beloofd demagnetiseren en antistatische behandeling...

Het verschil is thans dat ik er naar geluisterd heb en dat jij aan de hand van de verkoop prijs kennelijk al weet wat voor vlees je in de kuip hebt. :confused: