m44 Posted 3 november 2008 Author Report Share Posted 3 november 2008 hij ging ook naar jbl luisteren met veel skepsis maar zei letterlijk"ik heb toch wat meer respect gekregen voor het merk" Hmmm... is dat net zoiets als dat ze zeggen: "wat een lief babietje is het, zeg... ! " KT luisterde toch naar vliezen? Nou... die gaat dan voor het eerst echte bassen horen! die carvers ( die trouwens het veld gaan ruimen) gaan zeker heel diep. lief babietje? nee hoor hij was prettig verrast door mijn jbllekes. "ik hoor hier mijn carver laag "zei ie Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 november 2008 Report Share Posted 3 november 2008 Ik raak toch wel erg nieuwsgierig naar die Perfect Performers....... Elke tweak je goed beoordeelt in een luistersessie, kun je toeschrijven aan minder missers die de cd-speler maakt bij het uitlezen van de cd. (Er vanuit gaand dat we het niet over een LP hebben.) Maak je nou v Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 3 november 2008 Report Share Posted 3 november 2008 Opmerkelijk dat je over zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 november 2008 Report Share Posted 4 november 2008 (...) Kijk eens naar de discussie over OFC, Oxygen Free Copper, en de wondere efecten die daarmee zouden worden bereikt. Er zijn lieden (metallurgen) die menen dat het Oxygen Free maken meer doet dan alleen maar Oxygen Free maken. En dat nu juist dat "meer" het (al dan niet, dat laat ik open) hoorbare effect veroorzaakt. Blijkbaar zit er meer vervuiling in koper dan alleen zuurstof. (...) Beste Egbert, Over welke vervuilers heb jij het nu? En weet je wel zeker dat de (gebonden) zuurstof een vervuiler is? Een technicus van Draka schreef er o.m. het volgende over: (...) Waar het op neerkomt, is de mate van raffineren en de gewenste zuiverheid of juiste legering voor de gewenste toepassing. OFC koper is ook afkomstig uit zo’n soort proces, volgens mij ooit uitgevonden door de (Finse?) firma Outokumpu. In bijvoorbeeld het Up Cast / Foxrod proces wordt uit een enorme gietpan gesmolten koper onder een afscherming van zuurstofvrije gassen en grafietafdekking een draad omhoog getrokken die direct wordt afgekoeld en die daardoor minder rest zuurstof bevat dan koperwalsdraad uit de overige processen. Dit OFC koper (norm EN 1977 Cu-OFE / CW009A) is veelal bedoeld voor elektrische draden voor specialere toepassingen. Gewoon koper voor gewoon draad en kabel bevat volgens specificaties (EN 1977 Cu-ETP1 / CW003A) b.v. tussen 140-160 ppm zuurstof en OFC (ook wel OFE) minder dan 3 ppm. OFC koper wordt o.a. vaker gebruikt in toepassingen waarin bijvoorbeeld de temperatuur op kan lopen zoals windingen en collectoren van motoren, supergeleiders e.d.. Dit omdat bij gewoon Contirod o.i.d. de aanwezige rest zuurstof in het koper zich door de hoge temperatuur kan binden aan waterstof uit de omgeving. Volgens specificaties van Cumerio is het geleidingsvermogen echter gelijk. De zuiverheid is altijd groter dan 99,9% geleidingsvermogen >101,5% IACS . Bijna alle gewone kabelfabrikanten gebruiken dan ook gewoon zuiver koper zoals Contirod voor productie van standaard kabel en draad. Er zullen er echter ook zijn die voor specialere toepassingen OFC koper gebruiken en waarschijnlijk komt een deel hiervan terecht in de audio kabeltjes. Echter als mede elektronicus kan ik elektrisch ook geen reden bedenken om OFC te gebruiken behalve marketing. Met vriendelijke groet, Ruud van W. (Medewerker van een bekende Nederlandse kabelfabrikant) Ik kwam bij deze tekst via de begrippenlijst van mijn wijze en geleerde meester, de afrukker van bedrieglijke maskers, de onthuller van misleiding en afzetterij: Jan Breem. In de begrippenlijst vond ik: OFCEng: afkorting voor Oxigen Free Copper. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 4 november 2008 Report Share Posted 4 november 2008 die carvers ( die trouwens het veld gaan ruimen) gaan zeker heel diep. lief babietje? nee hoor hij was prettig verrast door mijn jbllekes. "ik hoor hier mijn carver laag "zei ie Inderdaad gaan de Carvers weg, ik ben nog zoekende naar een goed alternatief. Ik neig naar grote vliezen, maar als ik een mooie conus tegenkom.....ik sluit niets uit. De JBLs waren zeker goed te beluisteren, beter dan ik ooit van een huiskamermodel van dat merk had gehoord. En ja, zelfs de PPs zijn kandidaat op het moment. Ik wil ze sowieso eens hebben gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 november 2008 Report Share Posted 4 november 2008 Ik raak toch wel erg nieuwsgierig naar die Perfect Performers....... Mag ik jou dan h Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 4 november 2008 Report Share Posted 4 november 2008 de afrukker: Jan Breem.Maar zo nu en dan heb ik wel wat beters te doen dan het forummen met zulke zelfbedottende zotten... Aha, zo nu en dan iets afrukken bijvoorbeeld? Ik neig naar grote vliezen, maar als ik een mooie conus tegenkom.....ik sluit niets uit. Dan is er niet zoveel keus... Hoewel sommigen lyrisch zijn heb ik zelf nog nooit een Apogee Diva goed horen klinken. Maar dat zijn grote vliezen. Een Apogee Fullrange klinkt ook heel aardig, maar dan heb je meteen hele hordes eindversterkers nodig en actieve filtering, anders klinkt het gelijk helemaal nergens naar... Nee, het grootste kleine (of kleinste grote, dat mag ook) vlies van Apogee dat echt fraai klinkt is toch de Duetta, liefst die laatste Sig-versie. Als je daar dan zelf een voldoende snelle dipool-sub bij bedenkt (als je zoiets nodig meent te hebben), daalt de hemel op aarde neer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 november 2008 Report Share Posted 5 november 2008 (edited) A (...) Aha, zo nu en dan iets afrukken bijvoorbeeld? B (...) Nee, het grootste kleine (of kleinste grote, dat mag ook) vlies van Apogee dat echt fraai klinkt is toch de Duetta, liefst die laatste Sig-versie. Als je daar dan zelf een voldoende snelle dipool-sub bij bedenkt (als je zoiets nodig meent te hebben), daalt de hemel op aarde neer... Beste Thingman, [opmerking verwijderd] Ad B. Met alle nadelen van de dipool: de speaker die zichzelf continu (frequentie- en spreidingsafhankelijk) tegenspreekt (uitdooft) of meespreekt (versterkt) . Wie het maximum aan verkleurende interferenties wenst: hij kieze de dipool! wel goed dat er een keer iemand gaat luisteren. (...) Beste m44, O, er heeft wel eens eerder iemand geluisterd, hoor! Friesch Dagblad (23-03-2001, L Edited 6 november 2008 by Moderator1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 5 november 2008 Report Share Posted 5 november 2008 Als we gewoon eens puur inhoudelijk op Spido zouden reageren, hebben we het niet zo heel erg lang geleden ook al eens over gehad, zoals ook nu weer blijkt worden er door persoonlijk te worden reacties uitgelokt die inderdaad beter achterwege hadden kunnen blijven. Overigens vind ik het sterk dat al die - positieve - reacties op de PP weer eens boven worden gehaald, want inderdaad in vergelijking met hetgeen in de reguliere high-end handel te vinden is doen ze het verbazend goed. Natuurlijk minder dan mijn sinasappelkisten, maar toch........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 5 november 2008 Report Share Posted 5 november 2008 Ik heb bewust de reviews niet gelezen (doe ik toch al zelden of nooit) om niet be-vooroordeeld te zijn. Zodra het hier allemaal weer wat normaler en rustiger is geworden, maak ik een luisterafspraak . Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 november 2008 Author Report Share Posted 5 november 2008 ik bemoei me nergens mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 5 november 2008 Report Share Posted 5 november 2008 Ik heb bewust de reviews niet gelezen (doe ik toch al zelden of nooit) om niet be-vooroordeeld te zijn. Zodra het hier allemaal weer wat normaler en rustiger is geworden, maak ik een luisterafspraak . Zou je dat wel doen? Zonde van de tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 5 november 2008 Report Share Posted 5 november 2008 Zodra het hier allemaal weer wat normaler en rustiger is geworden, maak ik een luisterafspraak . Spido is een notoire querulant, dus rustig zal het nooit worden. Desalniettemin is het wel de moeite waard eens bij zijn vriendje Klaas te luisteren. Heb ik ook gedaan, erg leuk en van het Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 november 2008 Author Report Share Posted 5 november 2008 Zodra het hier allemaal weer wat normaler en rustiger is geworden, maak ik een luisterafspraak . Spido is een notoire querulant, dus rustig zal het nooit worden. Desalniettemin is het wel de moeite waard eens bij zijn vriendje Klaas te luisteren. Heb ik ook gedaan, erg leuk en van het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 5 november 2008 Report Share Posted 5 november 2008 Zodra het hier allemaal weer wat normaler en rustiger is geworden, maak ik een luisterafspraak . Spido is een notoire querulant, dus rustig zal het nooit worden. Voor de goede orde: met "hier" bedoelde ik hier thuis. Desalniettemin is het wel de moeite waard eens bij zijn vriendje Klaas te luisteren. Heb ik ook gedaan, erg leuk en van het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 5 november 2008 Report Share Posted 5 november 2008 Ik zit dan te kijken naar de Prince of de King.Waarbij de laatste wellicht te groot is voor mijn luisterruimte (laagprobleem). Dat denk ik ook, ik heb beide gehoord in een redelijk grote ruimte en had desondanks toch een voorkeur voor de Prince. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 november 2008 Report Share Posted 5 november 2008 Ik zit dan te kijken naar de Prince of de King. Waarbij de laatste wellicht te groot is voor mijn luisterruimte (laagprobleem). Dat denk ik ook, ik heb beide gehoord in een redelijk grote ruimte en had desondanks toch een voorkeur voor de Prince. Ik had een voorkeur voor de King (en de grote spekstenen versie). De Prince klonk minder goed in het laag. Beetje gecomprimeerd ook... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 november 2008 Author Report Share Posted 5 november 2008 ze klinken toch allemaal "perfect"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 5 november 2008 Report Share Posted 5 november 2008 ze klinken toch allemaal "perfect"? Nee, volgens de naam spelen ze perfect. Klinken is echt iets anders dan spelen. Vertalingen voor performer: speler (de ~ (m)), acteur (de ~ (m)), uitvoerder (de ~ (m)), actrice (de ~ (v)), artiest (de ~ (m)), toneelspeler (de ~ (m)), vertoner (de ~ (m)), tonelist (de ~ (m)), circusartiest (de ~ (m)), liedjeszanger (de ~ (m)), artieste (de ~ (v) Hier vind ik niets tussen over de klank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 november 2008 Report Share Posted 6 november 2008 Ik zit dan te kijken naar de Prince of de King. Waarbij de laatste wellicht te groot is voor mijn luisterruimte (laagprobleem). Dat denk ik ook, ik heb beide gehoord in een redelijk grote ruimte en had desondanks toch een voorkeur voor de Prince. Beste Ruud, Dat was het driewegsysteem (Prince I), nietwaar? Twee 16,5 cm kevlar woofers, een 5 cm titaniumdome middentoner en een ribbontweeter? Zijn opvolger (Prince II) is een tweewegsysteem. Goedkoper en toch best aardig. (Maar op dit moment helaas uitverkocht... Klaas is veel te druk met Home Studio, geloof ik.) Prince II (tweewegsysteem) (...) Desalniettemin is het wel de moeite waard eens bij zijn vriendje Klaas te luisteren. Heb ik ook gedaan, erg leuk en van het Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 november 2008 Report Share Posted 6 november 2008 Je valt in herhalingen, Spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 november 2008 Author Report Share Posted 6 november 2008 A (...) Aha, zo nu en dan iets afrukken bijvoorbeeld? B (...) Nee, het grootste kleine (of kleinste grote, dat mag ook) vlies van Apogee dat echt fraai klinkt is toch de Duetta, liefst die laatste Sig-versie. Als je daar dan zelf een voldoende snelle dipool-sub bij bedenkt (als je zoiets nodig meent te hebben), daalt de hemel op aarde neer... Beste Thingman, [opmerking verwijderd] Ad B. Met alle nadelen van de dipool: de speaker die zichzelf continu (frequentie- en spreidingsafhankelijk) tegenspreekt (uitdooft) of meespreekt (versterkt) . Wie het maximum aan verkleurende interferenties wenst: hij kieze de dipool! wel goed dat er een keer iemand gaat luisteren. (...) Beste m44, O, er heeft wel eens eerder iemand geluisterd, hoor! ongetwijfeld. ik heb ook wel minder positieve ervaringen gelezen hier. en wat een veilige muziek allemaal. dat klinkt overal wel redelijk. maar goed ik weet ongeveer wat Kt zoekt en als hij zijn goedkeuring geeft zal ik hem op zijn woord geloven Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 6 november 2008 Report Share Posted 6 november 2008 A (...) Aha, zo nu en dan iets afrukken bijvoorbeeld? B (...) Nee, het grootste kleine (of kleinste grote, dat mag ook) vlies van Apogee dat echt fraai klinkt is toch de Duetta, liefst die laatste Sig-versie. Als je daar dan zelf een voldoende snelle dipool-sub bij bedenkt (als je zoiets nodig meent te hebben), daalt de hemel op aarde neer... Beste Thingman, [opmerking verwijderd] Ad B. Met alle nadelen van de dipool: de speaker die zichzelf continu (frequentie- en spreidingsafhankelijk) tegenspreekt (uitdooft) of meespreekt (versterkt) . Wie het maximum aan verkleurende interferenties wenst: hij kieze de dipool! wel goed dat er een keer iemand gaat luisteren. (...) Beste m44, O, er heeft wel eens eerder iemand geluisterd, hoor! ongetwijfeld. ik heb ook wel minder positieve ervaringen gelezen hier. en wat een veilige muziek allemaal. dat klinkt overal wel redelijk. maar goed ik weet ongeveer wat Kt zoekt en als hij zijn goedkeuring geeft zal ik hem op zijn woord geloven Ik kan mij niet voorstellen dat hij die PP Link to comment Share on other sites More sharing options...
polleke Posted 6 november 2008 Report Share Posted 6 november 2008 (...) Er zijn lieden (metallurgen) die menen dat het Oxygen Free maken meer doet dan alleen maar Oxygen Free maken. En dat nu juist dat "meer" het (al dan niet, dat laat ik open) hoorbare effect veroorzaakt. Blijkbaar zit er meer vervuiling in koper dan alleen zuurstof. (...) Er zit inderdaad heel wat meer vervuiling in koper dan zuurstof alleen. Vaak vind je er restwaarden in van Bv lood, niobium, nikkel en bismut. Deze restwaarden zijn echter heel laag en niet van belang voor de mechanische eigenschappen van het materiaal. Zuurstofvrij maken van koper heeft voor de electronische wereld ( vooral voor toepassingen waar signaalbanen gevormd worden door Chemisch etsen) echter wel wat voordelen. Geleiding is echter niet de hoofdzaak. Gewoon koper is dus eigenlijk als geleider even goed geschikt als zuurstofvrij voor de meeste toepassingen. De oxidatie van koper echter is nefast voor de geleiding. Zuurstofvrij koper heeft hier gewoonlijk minder snel last van, dus vandaar het "tijdeljike" voordeel van zuurstofvrije kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 november 2008 Report Share Posted 6 november 2008 Beste Polleke, Ik neem onmiddellijk van je aan dat koperoxide niet goed geleidt. Maar OFC oxideert toch ook? Ja, inderdaad is de gebruikte kreet OFC (Oxygen Free Copper) redelijk onzinnig. Onze metallurgen stellen zelfs dat, wanneer volledig zuurstofvrij koper al zou kunnen bestaan (theoretisch alleen mogelijk in een zuurstofvrije omgeving met alleen edelgas of absoluut vacuum), dit helemaal geen goede geleider zou zijn. Waar het in contact komt met zuurstof, gaat koper altijd direct een verbinding daarmee aan. Er is door ons bedrijf veel onderzoek hieraan gedaan in samenwerking met het Philips NatLab. http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabelarg-files/ofc-1.htm Komt er op neer dat we de uiteinden van koperen geleiders moeten vertinnen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts